ohh serieus ik lees hier camera. OEPS die zit nog niet in mn tas. lekker handig. ik had er ook echt niet meer aan gedacht straks meteen zorgen dat ie vol is en dan erin doen wil ook nog slippers halen aangezien ik het zo ranzig vind om daar zo over de vloer te lopen dus van die wegwerp dingen van 2 euro meenemen
@zebra hoe gaat het nu met je ukkie?? Nog controle op groei gehad?? @hier gisteren op controle geweest. Groei is net onder gemiddeld maar ziet er goed uit. Bloeddruk etc ook prima in orde. voor de lijst 18-09 controle gyn / 25-09 controle gyn
Boeffie, voor nu alles hier hetzelfde. weinig beweging te voelen, waarschijnlijk een combinatie van heel weinig vruchtwater en de ligging ( onvolkomen stuit, voetjes liggen bij het hoofdje , dus ja hoe wil je dan ook kunnen bewegen ) dinsdag weer uitgebreide echo op groei, flow etc dus ben wel benieuwd. dan ook een gesprek met de gyn mocht ze nog in stuit liggen om de mogelijkheden te bespreken. weinig mogelijk want ik wil geen stuitbevalling en draaipoging doen ze niet ivm weinig vruchtwater en vorige keer keizersnede gehad. dus dan zal waarschijnlijk de ks inplannen gaan worden. al kan ze natuurlijk nog wel een paar weken draaien ook omdat ze zo klein is ( lijkt mij dan.. )
spannend dan nog even wat ze gaat doen. Vind je het erg als het weer een ks wordt? slippers dat is een goed! stopt de havanna's in de tas haha Wel handig hier de lijstjes vergelijken.
Fijn al die goede controles. Juf, schrikken hoor. Is er al meer bekend? Ik hoop voor je dat je naar huis mag. Zebra, dan is bewegen erg moeilijk idd. Mijn ervaring met weinig vruchtwater is dat ze hoogstens de billen op en neer schuiven. Maar zeg nooit, nooit natuurlijk. Even afwachten, maar kans op kz is vrij groot dus. Dames, echt heel veel succes met die laatste loodjes. Ik blijf hier gewoon mee praten als jullie dat goed vinden. Vind het maar gek hoor vanuit werk meteen in zkh en vervolgens kraambed. Heb er al vele tranen om gelaten. Hier iedere dag een hoogtepuntje en vooruitgang geboekt. Sinds eergisteren geen infuus meer en niet meer aan de monitor. Geen abkuur meer nodig. Gisteren voor het eerst in bad door papa. En vandaag mag ze uit de couveuse in een gewoon bedje. Het gaat dus erg goed met Jasmijn, wel geduld hebben wbt het drinken aan de borst. En heb ik gelukkig wel, was even bang dat ze misschien flesjes wilden gaan introduceren. Maar dit doen ze zo lang mogelijk niet, gelukkig. Ik produceer/kolf nog steeds erg goed. Ben er zo blij mee.
Oh voor de vluchttas, deo/tandenborstel en misschien schoon shirt voor papa. Was bij ons erg prettig, hij heeft zich zelfs staan scheren.
Fijn dat het goed gaat Mopke. En fijn dat je mee blijft schrijven, ik vroeg me al af hoe het met jullie was
Mopke natuurlijk moet je mee blijven schrijven. Ik wil wel weten hoe het afloopt en straks maken we een jonge moeder topic en kletsen we daar verder. Haha Ik ben ook wel benieuwd hoe het verderet jullie gaat!.
Mopke, tuurlijk moet je mee blijven kletsen! Fijn om te horen dat het met jullie zo goed gaat. In een gewoon bedje ipv de couveuse is super! Zou mij denk ik meer het gevoel geven dat alles goed gaat. Geniet van al de mooie momenten. En die kraamtranen... laat ze lekker hun gang gaan!
Mopke lekker blijven mee praten hoor, ben ook benieuwd hoe het bij jullie gaat ook. Handige lijstjes dames, hoop dat ik het niet nodig heb voorlopig, om mijn tas te pakken. Lijkt mee te vallen, blijf nog 1 nacht ter observatie, mag als het goed is morgen naar huis. Moet nu wel vaker naar de vk. Wel echt geschrokken, had ook verdriet dat ik nu niet eens afscheid kon nemen van mijn kids op het werk. Mag dinsdag, als het vannacht goed gaat, gewoon weer te werk. Wel heel raar hoor, heftig dagje zo.
@juf: ach meid wat vervelend! Heb je vaker een probleem met bloedprikken? Het blijft wel ff schrikken. Maar waarom moet je vannacht ook nog blijven? Zijn er nog geen uitslagen? @zebra: haha...tja dat lijkt mij ook erg lastig bewegen . Hopen dat ze weer gegroeid is. Vind je een ks vervelend?? @mopke: ach, wat fijn dat ze het zo goed doet . En tja, die tranen...het is ook niet niks hè. Je bent in een rollercoaster terecht gekomen, dus is het erg begrijpelijk. En daarnaast die rothormonen die nog steeds rondzwerven . Dikke knuffel! En ja, ik wil ook weten hoe het verder gaat hoor . @Nijntje: geen ochtendjas?? Ook niet om naar het toilet te gaan?? Ik heb ook zo'n dun, katoen zomer dingetje dus die neem ik wel mee. Ik weet wel dat ik geen synthetisch nachthemd mee moet nemen....heb daar 's nachts behoorlijk in liggen zweten in het zkh bah bah.... @klossen: hier hoeft het niet van kraamzorg als er maar iemand is, die het bed kan verschonen . Want dat mag ze dan niet doen. Gisteren ook aan vk gevraagd en aangezien ik in principe in het zkh beval ook niet voor hun nodig. Mocht het thuis toch ineens heel snel gaan (wat ik niet verwacht gezien vorige keer) dan valt er wel iets te regelen met extra matras ofzo. Wel fijn dat dat niet hoeft . @matrasbeschermer: hier nu al week of 2 erop...gewoon waterdichte molton en geen problemen met zweten of gekraak. @vluchttas: nog niet gepakt ...wil ik dit weekend langzaam gaan doen. @geboortekaartje: hebben er eindelijk ééntje gevonden...nu nog de tekst . @klussen/schoonmaken: nog niet echt veel verder hier :x. @hier: gisteren weer controle gehad en alles goed. Bloeddruk was 120/60. Bij vorige zwangerschap was ie nu al veel hoger, hield veel vocht vast en was veel meer aangekomen. Geen liggingsecho oid hier, omdat ze niet twijfelen aan de ligging . Maar wat ik me dan weer afvraag....moeten ze ook niet checken of je voldoende vruchtwater hebt bijv?? Nou, weer veel last van indaling, slecht slapen, dl die weer 's nachts roept en alleen mij wil, snel geïrriteerd zijn en zó ontzettend moeeeee. Volgende afspraak is nu volgende week al ...gaat snel ineens.
Wij kopen ze bij de whekamp. 180x200 Nu een tijdje erop en wel handig. Ik heb de laatste tijd wel last ervan dat het erg zweet. Maar dat had ik in het begin niet. Ik denk zelf dat het vooral komt door de zwangerschap.
Moon, ik zie niet op tegen een keizersnede. Vorige keer is me heel erg meegevallen..wat ik erger zou vinden is dat het lastiger is daarna om voor onze peuter te zorgen. Gelukkig is ze redelijk "zelfstandig" en man is 2 weken vrij
Ik heb ook een 1persoons...3 jaar geleden bij Action gekocht. Ik weet dat ze bij Ikea ook zoiets verkopen in verschillende afmetingen...skydda högt matrasbeschermer. Hema verkoopt ze ook, maar weet niet of dat 2persoons is en toch andere prijscategorie.
Ik heb die molton bij Leenbakker vandaan. @ Moon: Nee. Geen ochtendjas. Ik doe na de bevalling gewoon gemakkelijk zittende kleding aan. Ik had trouwens een kamer voor mezelf, moet jij de gang over voor een toilet ofzo?? Ik had hem de eerste keer wel mee, maar niet gebruikt. I
@nijntje: nee, hoef gelukkig niet de gang op . Maar is wel een kamer voor meer personen . Vorige keer ging ik naar het toilet en alles was kletsnat van urine en bloed....had blijkbaar mijn urine laten lopen zonder dat ik het wist . Handig om dan een ochtendjas aan te hebben, zodat niemand het ziet . Hoop trouwens dat ik deze keer niet op zaal kom of een nacht moet blijven..... Hoe is trouwens de thuiskapper bevallen? Was zl rustig?
Tja, dan zou ik er misschien ook een meenemen. Maat ergens hoop ik ook dat we na de bevalling gewoon naar huis mogen als alles goed en vlot verloopt of naar het kraamhotel. Daar heb ik een optie op genomen op aanraden van de kraamzorg. Mochten ze dan om 3 uur s nachts zeggen dat we naar huis moeten en we dat zelf niet zien zitten, dan kunnen we daar een nachtje blijven. De kapster was trouwens snel en goed. Zoonlief wel erg kwaad, maar het was zo gedan.
@moon, ze hielden me nog omdat mijn bloeddruk nog zo hoog was en als ik ging staan tolden het nog in mijn hoofd, dus even een nachtje ter observatie. Mag vandaag naar huis, moet van mijn directrice halve dagen gaan werken. Gaat goed komen, dinsdag nog eens naar de vk. Oh en ja ik ben een moeilijke bloedprikker, diepe aders dus lastig te prikken. Lijkt erop dat het geen zwangerschapsvergiftiging is, wat wel geen idee..
Nou vannacht niet geslapen. ...Vanaf 1 uur wakker...baby heel druk en krampen. Hele nacht diarree gehad...pff Voel me nu niet zo lekker....rustig in bed. Vanochtend ging het wel nu weer last van me darmen. Ik lees veel verschillende dingen hierover. ..is het een aankondiging. ..of gewoon virus...etc...we zullen het zien.