uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Toevallig de molton vandaag gevonden bij de Leenbakker!

Ik moet helaas sowieso 2 dagen in het ziekenhuis blijven. Gelukkig heb je in Harderwijk een prachtige afdeling, waar je een soort van hotelkamer hebt voor jezelf. Je kindje mag lekker bij je en je partner mag gewoon blijven slapen.

Zien jullie op tegen de bevalling?

2. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ja begint nu wel te komen. Haha af en toe van die paniek buien. Gelukkig hebben we genoeg te doen voor ze komt, dus zakt het snel weer wat dieper weg haha

Hier vandaag teveel gedaan haha dus nu harde buiken en voor het eerst deze zwangerschap dikke enkels. De een een stuk dikker als de ander.
    Net lekker in bad gelegen en nu pootjes omhoog en het bed in.

3. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ff een help berichtje!!

Ik maak me zorgen , de druk onder in mijn buik is zo ontzettend erg , en van onderen het gevoel dat ze er elk moment uit kan komen!
    Herkennen jullie dit of moet ik ff de vk bellen?

Ik heb echt een gevoel dat het niet lang meer gaat duren en word hier behoorlijk onrustig van.

En gigantisch veel plassen!!!!

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Poppy, dat kan van het indalen zijn. Dan kun je ook indalingsweeen krijgen. Maar ik zou zeggen als je bang bent en het niet vertrouwt, bel je vk of het ziekenhuis. Beter een keer te veel dan te weinig!!

5. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Bij grote zorgen zou ik altijd bellen! Daar zijn ze voor!

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Poppy, klinkt als indalen.... zou bellen als je je zorgen maakt.

Hier al een paar dagen veel indalingspijn... bij zoon was het veel minder. Vind dit gewoon echt niet leuk meer. Vanmorgen 2 pcm genomen en toe ging het wel. Maar voelde het er nog flink doorheen.

Bevalling, nee zie ik niet tegenop. Duurde wel heel lang bij zoon, maar ging bijna helemaal goed haha. Ik heb vertrouwen in mijn lichaam. Ben ook niet bang voor pijn. Je lichaam maakt zelf endorfine aan (natuurlijke pijnstiller), als je je er maar aan durft over te geven. Niet vechten tegen weeen.... lukt je misschien wel even maar uiteindelijk vertraagt het de bevalling alleen maar en het kind moet er toch uit, haha! Ik heb eigenlijk wel zin in de bevalling.... ben zo benieuwd hoe het zal gaan, en zo benieuwd naar ons meisje!

7. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Ja, best wel. Komt ook door vorige ervaring. Hoop ook echt op een hele andere bevalling deze keer.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik vind het wel spannend, vooral omdat mijn jongste dus klem heeft gezeten tijdens de bevalling. Maat verder heb ik er wel zin in eigenlijk.. nu moet ik zeggen dat ik ook heel snel beval, misschien scheelt dat.

9. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie ook niet op tegen de bevalling, maar wel ben nieuwsgierig.
    Vorige keer ging de bevalling heel goed, ook de weeën die ik thuis had deden niet echt pijn.
    Heb 3 kwartier zitten persen, schijnt redelijk gemiddeld te zijn voor een eerste.
    Toen een knip gekregen omdat ze steeds bleef haken. Knip deed geen pijn op dat moment maar begon wel te trekken na een paar dagen. Op een gegeven moment (vrij snel) was dat ook weer weg.
    Ik heb een aambei geperst en heb gepoept.
    Sja dan hebben jullie het plaatje compleet;)
    Dat poepen had ik zelf niet echt door, de vk zei er ook niets van. Op een gegeven moment vroeg ik er zelf naar.
    Ik kreeg om 13.30 weeën om de 5 minuten en vanaf dan mag je gaan zeggen dat de bevalling begonnen is, om 17.44 werd ze geboren.
    Ik heb dus veel zin in een tweede bevalling, hopelijk gaat het persen dan sneller en hoef ik geen knip.

Nu ter voorbereiding op een uitfloepende aambei, schijnt nou eenmaal voor te komen als je ooit al een aambei hebt gehad....heb ik de curanol zalf en tabletten en heb ik lijnzaad gekocht en drink ik meer.

Kotex zwart schijnt een aanrader te zijn en heeft geen plastic bovenlaagje, dat zou gaan broeien en is absoluut niet goed!

De dag van en de dagen na de bevalling voelde ik me goed, soms wel wat moe (gek he:)
    Ten tijde van de bevalling weinig pijn, je voelt het wel natuurlijk maar het was in mijn geval erg goed te doen.
    Ik stond er van tevoren ook erg rustig in. Had zoiets van; we zijn ervoor gemaakt, ik heb brede heupen dus dat kind floept er gewoon uit. Ik kwam helemaal in mijn eigen wereldje terecht, soort van trance leek het wel. Poli-klinisch bevallen. Na de bevalling kreeg ik beschuit met muisjes, nog een warme hap, heb gedoucht en nadat ik geplast had mocht ik weg. Was rond 22.00 thuis en toen kwam de kraamhulp er ook net aan bij ons thuis met tips voor de nacht.

@weet de naam niet meer; denk ook dat het om de indaling gaat. Kind floept er niet zomaar uit. Je hebt vaak of weeën nodig met een hoge frequentie en duidelijk toenemend en afnemend of het verlies van vruchtwater. Zonder dat is er eigenlijk niets aan de hand. Maar bij twijfel altijd de vk bellen.

10. ingridvdmortel

13 jan 2012
    35
    0
    0
    NULL
    Gemeente deurne
    Ik lees al een tijdje mee, maar wil nu graag ook wel actief mee schrijven...
    Ik ben 7oktiber uitgerekend van een zoontje.
    Heb al een dochtertje van 20 maanden Charlotte.
    Van haar ben ik bevallen met een geplande kz....en ik was in de veronderstelling dat je bij een tweede dan zelf mag kiezen voor een kz.....nou niet dus.... Zie best op tegen de bevalling, maar dan vooral de complicaties....

Eergisteren had ik ook het gevoel van zware druk op mijn darmen en het gevoel of het hoofdje er elk moment ut zou kunnen komen....denk idd pok dat het indalingsweeen zijn geweest...nu maar hopen dat het niet lang meer op zich laat wachten.

Ik ben het erg beu,ben maar 7kilo aangekomen maar zit wel allemaal op de buik....ik ben maar 1.60 en dan zoveel kilo op de buik is echt de hele dag een workout....

Dinsdag wordt ik gecontroleerd op zwangerschapssuiker omdat de buik van de baby drie weken voor ligt op de rest van zijn lijfje....vindt het wel spannend .....

Nou, ik vindt het wel even genoeg voor nu.

Ik lees nog even mee😉

11. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Dames ik heb het gehad hahaha moet nog vijf weken i know..
    Vanmorgen hond uit gelaten, dat wil zeggen. Met de auto naar het veld ballen gooien. Daarna even melk brood en pizza gehaald.
    2 uurtjes op bed gelegen.
    Rond half 2 wat gerommeld thuis net veel zitten. Half vier naar een vriendin en meteen weer met de hond,naar het veld.
    Oven aangezet, vaatwasser geleegd en gestofzogen.
    Nu gegeten en dood en dood moe. Zo maar weer op bed liggen. Hebben jullie dat ook. Buiten alle klachten vind ik dat nog het ergst dat je zo weinig kan.

12. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ontzettend futloos en moe. Van allerlei dingen die ik wil gaan doen maar kan me er niet toe zetten.
    Kan helaas ook weinig rusten want dochterlief doet geen middagslaapjes meer en 's nachts is ze ook vaak 1 tot 2x keer wakker (al bijna 3 jaar lang).

Gewoon staan is al vermoeiend, zit het liefst de hele dag. Liggen is ook fijn uiteraard.
    Pfff ik ook nog 5 weekjes, ach we overleven het wel;)

13. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ja wel, we overleven het wel. Moest even klagen haha
    Liggen is idd het fijnst. Ze zit vaak zo hoog te trappen haha dan is zitten onmogelijk.

14. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Zo vandaag alweer 34 weken! Gaat super snel. Ik wilde al eerder beginnen met de babywas, maar gisteren een start gemaakt. Vanmiddag als ik weer vrij ben van m'n werk weer verder
    En als alles gewassen is een vluchttas klaar zetten.
    Ik heb nu al het idee dat ik van alles vergeet...
    Nog twee weken werken en dan verlof.

Hier is het slecht slapen ook begonnen. Veel last van maagzuur.
    Ook heb ik pijn down under....vooral als ik loop.

Nu weer verder werken. Fijne dag dames!

15. vrauwke

vrauwke Actief lid

9 jun 2013
    302
    124
    43
    Vrouw
    venray
    Yes, vandaag ook 34 weken! En voor mijn gevoel nu echt verlof.
    Donderdag laatste werkdag, maar dit weekeinde had ik nog een opleidingsweekend. Dus vanaf vandaag echt verlof.
    Gelukkig afgelopen weekend telefoon gehad dat behang er is. Morgen komt paps behangen😊 En dan hopelijk komend weekend meubeltjes erin.
    Dan zal er ook weer meer rust komen. Woensdag nog extra controle omdat mijn bloeddruk de laatste keer te hoog was. Hoop maar dat het een momentopname was.

Iedereen sterkte met de laatste loodjes!

16. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Hallo dames,

Ben vandaag ook precies 34 weken :D
    En gelukkig verlof! moest er niet aan denken om nog te moeten werken!
    Heb het nu wel een beetje gehad. maar we zijn er bijna!
    Hebben hier al alles af :D
    Van de vakantie paar weken terug hebben we kinderkamer opgezet en afgemaakt en heb ik alle kleertjes gewassen en ingeruimd :D
    Kan er wel uren naar kijken hahah :D
    Iedereen veel succes!!

17. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hier nog 35 dagenwhaa gaat snel nu.

Mopke hoe is het met jasmijn?

18. ingridvdmortel

13 jan 2012
    35
    0
    0
    NULL
    Gemeente deurne
    Goedemorgen,

Hier nog 28 dagen volgens de app, maar ben bang dat ie eerder gehaald wordt...
    Vandaag met ik naar het ziekenhuis voor een glucosetest...heeft iemand die hier al eens gehad?
    Omdat de omvang van het buikje twee tot drie weken voor loopt op de rest van zijn lijfje denken ze dat ik zwangerschapssuiker heb...
    Moet zo naar het ziekenhuis voor een test van een paar uur??
    Kijk er erg tegenop.

Ook heb ik sinds een week echt het gevoel dat ie bijna komt...ken je dat??? Zo'n straaltjes geluk die vanuit je buik omhoog borrelen?? Nu maar hopen dat ie ook echt bijna komt.......kan niet wachten💋💋

19. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch hoop ik voor de meesten dat de kleintjes tot minimaal week 38 blijven zitten.
    Dan schijnen ze minder prematuur gedrag te vertonen. Onze vk zei dat ook. Het mag vanaf 37 week maar zij zeggen dat het vanaf week 38 beter is.

Volhouden dus met zijn allen.

Succes met de glucosetest, zelf geen ervaring mee.

20. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou heb weer een "leuk" weekend achter de rug.....
    Begin steeds meer pijntjes te krijgen in mijn rug/bekken en ook nog verkouden aan het worden met flinke keelpijn :(
    ML wou niet op tijd aan de nieuwe kamer van zoontje beginnen en die begon dit weekend dus zelf te panieken..... met als gevolg een superruzie met heel veel hormonsters!!! Uiteindelijk alles goed gekomen maar hakte er wel in....
    We hopen dat binnen nu en 2 weken zoontje naar zijn nieuwe kamer kan en dan kunnen we de kast en commode inruimen voor ons meisje! De babykamer zelf gaan we in de loop vd tijd aanpakken want ze slaapt toch bij ons op de kamer!

Deel Deze Pagina