ik ga op 1 maart een vroege echo doen bij een echobureau hier in de buurt , ik moet gewoon zien of er echt wat zit,en hopelijk zie ik het hartje kloppen. met dan bijna 7 wk bij dochter ook gedaan dus ben erg benieuwd of het deze keer weer te zien is wilde het eerst niet doen en wachten tot bij de vk maar de nieuwsgierigheid heeft het toch gewonnen.
Ik ga volgende week maandag voor de intake en hoor dan wanneer ik mijn echo krijg.. is daar meestal met 10/11 weken. Ik ben nu 7 wk (laat ei), maar volgens mijn laatste menstruatie zou ik morgen al 8 wk zijn... dus in principe zou de echo al over 2 weken kunnen zijn.. Vind het zoooo spannend!
Mag ik hier ook mee kletsen? Ik ben uitgerekend op 27 oktober, 28 jaar, 2e kindje bevalling hopelijk in kraamhotel, anders ziekenhuis. Bij mijn zoontje had ik zwangerschapsdiabetes dus moest ik in het ziekenhuis bevallen. Waarschijnlijk flesvoeding geven aangezien borstvoeding niet lekker ging de eerste keer
Doe je dat dan bij een bedrijf dat pret echo's doet? Ik heb daar ook naar gezocht, maar las alleen maar pret echos vanaf 16 wk. Onze vk doet pas de eerste echo met 12 wk en ik ga het echt niet volhouden om nog tot 15 april te wachten En mag ik heel nieuwsgierig vragen wat de kosten zijn? Mag ook in pb als je het wilt zeggen...
Duurt zeker lang ja!!! Heb wel volgende week intake vk. Maar daarin gaan ze nog niet hartje luisteren, dus ik moet echt geduld opbrengen
Tuurlijk mag je dat vragen Het is een vroege echo van 7 tot 10 weken. Het is 1o minuten. Dus echt kijken , proberen te meten wat de termijn is en zien en horen of er hartslag is. Kost 30 euro dus dat vind ik wel te doen! Bij dochter was ik daar met 6wk6dagen en een hele duidelijke echo uitwendig en hartsctie. Je moet wel echt met een overvolle blaas daar liggen haha
*klaagmodus* Ik ben mooooeeeeeeeeeeee!! Bij zoon helemaal geen last van! @Emjay, ik zie dat je draagconsulente bent, wat leuk! Veel dragers in groningen toch?
Ideaal! En 30 eruo is me dubbel en dwars waard haha in plaats vn al die onzekerheid. Nij wat voor instantie kun je dat doen? Pret echo bureau of?
Ja...ikke ook! Heb 6/3 pas de intake..heb me maar voorgenomen om vooral leuke dingen te plannen komende weken zodat de tijd snel om gaat...
Dat is al over 2 weken 6 maart Positief blijven denken, nu hebben we geen kwaaltjes en moeten we voor ons gevoel lang wachten. Maar bij de 20 wk krijg je een echo en dan eigenlijk niet meer. Ik heb groeiecho's gehad en een liggingsecho. Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn natuurlijk. Maar let op, straks komen de kwaaltjes en klagen we dat we weleens zonder willen opstaan. Ik mag afkloppen, tot nu toe hou ik de misselijkheid goed onder controle. Ben alleen echt beroerd door de verkoudheid, dus ik ben benieuwd hoe ik het vol ga houden vandaag.
ja bij ons is het een pretecho bureau , www.kijknou.net bij prijslijst zie je ook de vroege echo staan. voor die 30 euro krijg je nog 3 foto's mee ook is het al 1 maart.. hahah ik weet dat in belgie een echo pretbureau zit die al vanaf 6wk een uitwendige echo maakt echobaby ofzo heet het , in Lommel ( even googlen haha )
Fizzy, ik zie nu dat je in Groningen woont dan zijn mijn opties wat ver uit de buurt haha maar even voor je gekeken, www.first-look.nl in Groningen maakt ook vroege echo's van 6 tot 11 wk ( daar kost t wel 50,- euro zie ik )
Goedemorgen allemaal! Ik heb me een beetje afzijdig gehouden want ik heb al 3 miskramen gehad en na de eerste miskraam gelukkig wel een zwangerschap gehad die goed is verlopen. Nu dus heel bang om weer een miskraam te krijgen. Afgelopen vrijdag kreeg ik een korte bloeding, het drupte er echt uit en was helder rood. Het bleef echter gelukkig bij weinig en geen stolsels. Dus ik was er zeker van dat het een miskraam zou worden maar nu begint de hoop weer te bloeien. Ik mag donderdag een echo i.v.m. eerdere miskramen en hoop dan een kloppend hartje te zien. Bijzonder feitje: Bij mijn miskramen had ik geen bloedverlies (allen ontdekt in week 12 na in week 8 een goede echo met hartactie te hebben gehad). Bij mijn goed verlopen zwangerschap heb ik 2 x bloedverlies gehad. Ik hoop nu dus door mijn bloedverlies dat het voor mij weer een goede afloop betekent Ik ben nu ongeveer 5,4dagen.
Overigens heb ik bij First look destijds een geslachtsecho laten doen bij 15 week. De echoscopist werkt ook in het UMCG en is dus een goede! Wel redelijk prijzig maar bij een volgende keer krijg je een beetje korting. Je krijgt een soort goodie bag mee naar huis. Die vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen maar het idee was wel leuk!
Wij zijn bij mijn eerste zwangerschap in Lommel geweest Met 13 weken zag ze dat we een jongen kregen. Dit keer ga ik zeker weer daarheen! Ze nam goed de tijd voor ons. We hadden anderhalf uur gereden en mijn lieve zoon liet niks zien. Even springen, dansen, lopen, plassen en toen kon ze het toch zien.
Hier nog niet veel kwaaltjes, tot nu toe loopt het allemaal heel anders dan bij mijn zoon. Toen was ik 24/7 dood en doodmoe, ik lag om 8 uur 's avonds in bed. Dit keer begon ik de zwangerschap met een fikse blaasontsteking (nooit eerder gehad). En nu 's nachts eruit om te plassen. Merk er verder niks van. Wat ik me van de vorige zwangerschap vooral herinner is tanden niet kunnen poetsen (ging echt kokhalzen zodra die borstel in mijn mond ging), zuurbranden, altijd moe en lusteloos, soms misselijk. En ik kreeg die verdomde vitamines NIET afgeslikt . Later in de zwangerschap heeeeeeeeeeel veel vocht vaastgehouden, zo veel dat ik naar het ziekenhuis moest voor controle op zwangerschapsvergiftiging. Ik voel nu af en toe alweer mijn vingers tintelen, dus het vocht hoopt zich alweer op. Met twintig weken zal ik wel weer een aangespoelde walvis zijn
O spannend Kunikos28... Welkom hier in ieder geval en hopelijk blijf je (en wij allemaal) tot en met oktober! Ik vind het zelf nog steeds spannend allemaal, hoewel ik intussen ruim een week verder ben dan bij mijn eerste zwangerschap die in een miskraam eindigde op 4 en een halve week. Ik heb gisteren bezoek gehad van moeders voor moeders. De dame voerde nog een hcg test uit en die sloeg direct fel roze aan. Het positieve streepje is feller dan het streepje van de geslaagde test. Omdat mijn test zo duidelijk is denkt zij dat ik misschien al iets verder op weg ben dan 5,3 weken. Zou goed kunnen, want ik heb een korte cyclus van 21-25 dagen gemiddeld. Ik ben heel erg benieuwd. 6 maart echo, dus dan zal ik meer te weten komen. Tweeling zou ook nog kunnen... Zit wel in de familie aan mijn mans zijde... O oh... 3 dagen na de echo vier ik mijn verjaardag (wanneer ik 9 wk zwanger ben). Ik bedacht me nu dat het misschien leuk is om dan cupcakes met roze en blauwe muisjes te maken, zodat we op die manier het nieuws vertellen. We hadden ons voorgenomen het pas met 12 wk te vertellen, maar mijn verjaardag is wel een mooie gelegenheid waarbij we allebei onze gezinnen tegelijk treffen. Vanavond even met manlief overleggen. Gr Jo
Hoi meiden, Na de dipsticks van vanmorgen durfde ik de cb ook te doen. En ja hoor, het staat er echt. Kom me nu officieel aanmelden . juf1985, 28 jaar, 1e kindje, weet nog niet waar te bevallen, bv, uitgerekend op 30 oktober
Ja dat is waar...klinkt nog niet zo gek 2 weken...alleen jammer dat het alleen intake is en nog geen echo... Wat een zeur ben ik hè? Pff vind het gewoon zooo spannend...