oh ja, die mening deel ik zeker met je. Ik ben ook pro borstvoeding. Maar stress is niet goed, zowel voor mama niet als voor het kindje niet(je krijgt er vaak onrustige kindjes van omdat ze de stress van mama voelen en mogelijk te weinig voeding krijgen en dat levert weer stress bij mama en zo blijft de cirkel rond). Dus daarom is het toch verstandig om de afweging in bepaalde situaties te maken.
Bij mijn eerste is het kwa borstvoeding ook niet goed gegaan helaas. Hij had een hersenschudding en kon niet goed aanhappen...daardoor kreeg ik stress en mijn begeleiding hierin was niet goed (ZH). Vervolgens moeten kolven met een te grote kolf en te hard aangezet door verpleegkundigen/lactatiedeskundige waardoo van binnenuit alles kapot getrokken werd. Toen uit pure onmacht toch gekozen voor een flesje en dat luchtte meteen erg op bij zowel zl als mezelf. Wil het bij deze wel weer opnieuw proberen maar weet ook dat het geen ramp is als het niet lukt....
Woow wat is er weer veel bijgekletst!! Ik ben erg druk geweest afgelopen dagen.. Hier gaan we ook geen NIPT test doen, al vond ik hem wel heel interessant. Het wordt ons derde kindje en bij de andere hebben we ook geen testen gedaan.. Mijn tante had wel het syndroom van down, maar was een toeval (als je dat zo kunt zeggen). Ze was een schat van een mens!! Maar had natuurlijk veel zorg nodig en dan was ze nog vrij zelfstandig voor iemand met down. Wat zijn jullie afwegingen om het wel of niet te laten testen?? Borst- of flesvoeding is ieders zijn eigen keuze toch! Bij mij is het bij beiden gewoon heel goed gegaan, dus ik hoef er niet over na te denken om nu flesvoeding te geven. Als het bij de eerste niet lukt kan het bij de tweede wel goed gaan.. Dat weet ik uit ervaring van een vriendin. In ieder geval niet nu al daarover in de stress gaan zitten (proberen dan..)
Vanmorgen weer een test gedaan, hij is bijna net zo donker als de controle streep nu!! Wij gaan ook geen testen doen (nipt of vruchtwater). Ik ben nog geen 35 en er komt niks in de familie voor gelukkig. En als ons kindje Down heeft, is het ook welkom, hoe moeilijk ook. Borstvoeding is hier ook een issue. Aan de ene kant weet ik niet eens zeker of ik borstvoeding kán geven, omdat ik 10 jaar terug een borstverkleining heb gehad. Aan de andere kant weet ik ook niet of ik het wil. Ik weet dat het het beste is voor de baby en toch lijkt dat niet genoeg of zo. Maar ik denk dat ik het wel wil proberen, anders kan ik er niet over oordelen toch?
Evira ik heb bij de eerste ook geen borstvoeding gegeven en ga het nu ook niet doen. Ik wilde het ook niet en heb er nooit spijt van gehad Hopelijk vanmiddag weer een lekker lente zonnetje dan ga ik met dochter op pad
Ook dit keer wil ik graag bv geven. Ik vind het zo bijzonder. Ik heb onze zoon 10 maanden bv gegeven. Ik was inmiddels weer aan het werk en moest twee keer per dag op kantoor kolven. Soms denk ik..hoe heb ik dit volgehouden. Het gaat gewoon vanzelf. Hou hoop dames...bij mij ging het de eerste weken ook niet goed! Kwam moeilijk op gang, weinig begeleiding, tepelkloven van heb ik jou daar...toen tepelhoedjes gaan gebruiken, bloed en melk werden gemengd in het hoedje toen ons mannetje het dronk. Zoooo pijnlijk...wanneer hij huilde om eten liepen de rillingen over mijn lijf!! Zo ging het de eerste weken! Maar ik wilde het zo graag en ik bleef doorgaan. Mijn zoon kwam goed aan en zat boven het gemiddelde gewicht. Ik hoop dat het de tweede keer makkelijker op gang komt!! Ieder zijn keus! Ieder zijn mening
Vanochtend echo gehad en achter mijn naam kan er een rood hartje Wat is dat mooi om te zien. Ik mag over 2 weken weer op 10 maart voor de tweede echo
New miracle, het kan in antwerpen maar ook in gent, brussel en leuven. Zit ook overal best veel prijsverschil in, maar antwerpen is voor ons het meest dichtbijzijnde vandaar 17 maart. Kan iemand voor mij op de lijst toevoegen: 12 maart termijn echo en 17 maart NIPT antwerpen
Even vraagje.. Begin mei gaat mijn zus trouwen, ik ben dan waarschijnlijk 4 maanden ongeveer. Heeft iemand tips voor een mooie jurk? Ik zal dan een klein buikje hebben. Weet niet of een positiejurk dan wel mooi is..
Ja klopt..wij willen ook naar Antwerpen. Voor die prijs krijg je ook het geslacht te horen begreep ik.
Hallo allemaal, Afgelopen dagen meegelezen... Hoe is het met de dames die in onzekerheid zaten? Weer gerustgesteld? Hope so!!! Mijn gegevens in de lijst moeten ook nog even aangepast worden: 1e kindje, ziekenhuis en twijfel borstvoeding/flesvoeding. Zojuist de verloskundige gebeld en heb 17 maart intake en eerste echo, ben dan als het goed is 8 weken vind het zo spannend! Nog 3 weken geduld... Pfff! Nu maar even verder nadenken over wie we het wanneer gaan vertellen, haha! Wat een dilemma's en vooral lekker genieten! Liefs Lieveke