Vandaag een mooie echo gehad! Ben 8 wkn en 3 dagen. Je kon al stompjes zien. Hoofdje, armpjes en beentjes. Heel bijzonder! Over 2 weken termijn echo!
Sardin gefeliciteerd. Hier het laatste uur last van mijn buik duimen dat het mijn darmen zijn stress.
Dames met kloppende hartjes gefeliciteerd! Ik kies nu voor borstvoeding, eerste fles gegeven. Dit toen bewust gekozen dat als ik bv wil geven dit hopelijk tot minstens 1 jaar kan doen. Met mijn vorige baan was kolven gewoon niet mogelijk. Nu is dat wel mogelijk. Ik zag in de hele periode toch echt de voordelen van bv en heb ervaren dat fv soms meer kwaad kan dan goed. Dus nu volledig pro bv. Dit ook met name dat bij clubje meimama's van 2012 veel mama's zijn die nu nog voeden.
Ik heb eigenlijk nog geen flauw idee of ik BV of FV wil geven. Het word mn 1e kindje en moet me nog echt in alle babydingen gaan verdiepen. Waar onder dus de BV of FV. Misschien dat ik in t begin BV geef en later over ga op FV. Is het bij mensen net zo als bij paarden dat de 1e melk (de biest) erg belangrijk is. Ja stomme vergelijking misschien, maar van paarden en bevallingen/veulens heb ik veel meer verstand dan van mensen baby's. En waarom geven jullie BV of juist FV? Wat is jullie gedachte daarachter??
Hee dames Ben een tijdje stil geweest maar heb wel meegelezen Hier heel erg misselijk en moe maar gister de echo gehad en.... Een mooi kloppend hartje ❤️ termijn echo staat gepland op 26-3 De andere dames met mooie echo's gefeliciteerd Ik wil bv. proberen maar of het lukt... Bij mijn dochter lukte het niet, we zullen zien. Nipt ga ik niet doen denk ik moet er nog ff goed over nadenken
Ik geef BV omdat BV zoveel antistoffen bevat. FV is dan wel gebaseerd op BV, maar bevat nóóit zoveel componenten als BV. Het colostrum (eerste melk) is zo'n stoot antistoffen dat het ookwel 'de eerste inenting' wordt genoemd. BV beschermt maag en darm van je baby. En BV-baby's poepen vaak ook makkelijker Ikzelf vond BV makkelijk. In de eerste periode, waarin ze om de haverklap voeding nodig hebben: baby uit wieg, *kloink* aangelegd en al voedend verder slapen (BV maakt bij jou een heerlijk doezelig stofje aan... ik heb nog nooit zo makkelijk geslapen als in de BV-periode!). Ik vond het verschrikkelijk toen we op de fles overstapten en ik midden in de nacht m'n warme bed uit moest om een fles op te warmen... Ook vond ik het met FV vervelend als we ergens waren en zoon had toch wat meer honger dan dat ik vantevoren had ingeschat - en natuurlijk te weinig FV bij me. Zucht! Wat een voordeel was, is dat vriend ook de fles kon geven, maar ik werd toch wel wakker van zoonlief dus heel veel scheelde dat niet.... Last but not least, is BV gratis. Reken eens uit wat een pak babyvoeding per week kost... AH 6,50, Friso 11,50? Dus voor Friso 6 maanden een pak per week 300. In principe geef je tot een jaar, laatste halfjaar gaat het minder hard, zeg nog eens 150. Ik kan met 450 leukere dingen doen!
Het is absoluut waar dat BV 10x beter is dan FV. Ik wil het zeker in het begin ook echt gaan proberen. Maar wat mij er in tegen houd is dat je er niet altijd bent om je baby even de borst te geven. Ik bedoel als ik weer aan het werk ga. Werk maar halve dagen, steeds van 9 tot 12. Maar toch.. Dan moet je gaan kolven natuurlijk. Dat lijkt me ook erg weird.. En zet je die gekolfde melk dan gewoon in de koelkast ofzo?? En niet iedereen heeft (goede) melk. Wat nou als je geen melk geeft, of te weinig, of te waterig... Dan houd t op.
Flesvoeding is me zo ontzettend tegengevallen, dit keer wordt het echt BV. Hoop alleen dat ik voldoende melk produceer, want bij m'n zoon had ik niet eens een beetje stuwing.
Ja, gekolfde melk kun je gewoon in de koelkast bewaren! Wettelijk heb je recht op 25% van je werktijd om te kolven. Dus jij mag in die 3 uurtjes, 45 min kolven. Je werkgever is je verplicht om voor een goede kolfruimte te zorgen. Te waterig dan doe je iets niet goed de voormelk is het waterigst, als je kindje langer aan de borst ligt, dan komt er vettere melk. Soms komt een kindje niet goed aan ja. En vaak blijkt dat dan obv een raar advies van bijvoorbeeld een kraamverzorgster te zijn. Onze kraamhulp raadde mij ook continu aan om na 15 min af te koppelen. Ja, maar nee dus. Dan krijgt je kindje alleen de waterige melk terwijl het de vetten zo hard nodig heeft om te groeien. Pas als hij losliet, dan was die borst klaar en 'leeg'. Ook voorkom je zo borstontstekingen. Zoon is maar twee dagen onder zijn geboortegewicht geweest Te weinig is meestal op te losse met bijkolven. Maar daar zou ik de hulp van een wel kundige kraamhulp , de vk of een lactatiekundige bij inschakelen! Ik heb altijd begrepen dat maar 3% lichamelijk daadwerkelijk niet in staat is om BV te geven. Vaak komt dat door borstoperaties. Ik ben hier o.a. naar een BV avond in het zkh geweest en naar een bijeenkomst van de kraamorganisatie. Mijn verzekering vergoedde dit. Vaak worden die rond de 30-35 wk gegeven.
Zo'n BV cursus lijkt me dan idd wel praktisch. Maar hoe weet je nou of je kleine wurm genoeg heeft binnen gehad??
Je kind geeft vanzelf aan wanneer hij vol is. Een tevreden baby, plasluiers en aankomen in gewicht geven aan dat de kleine genoeg binnen krijgt
Ik mag 10 maart voor de eerste echo! Leuk, op schoonvaders verjaardag. Hoop hem daarna te kunnen bellen met goed nieuws
ohhhhh meiden ik ben zo nerveus...... ivm hevige kramp heb ik z om 10;45 de eerste echo ipv 10 maart... volgens mij durf ik na de kramp van gister echt niet te kijken en wat het ook is huilen doe ik waarschijnlijk toch wel pffff hele nacht wakker gelegen er van zo nerveus
Zo hier de laatste test gedaan, echt top om dit te zien. Ik plaats hem even hier en ga dan even bijlezen vanaf bladzijde 93, haha, wat een geklets, gezellig! Bekijk bijlage 380286