uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees zeker mee alleen zit natuurlijk in een ander schuitje op dit moment. Voel mij 100%zwanger en heb ook al een buikje.
    Bij mijn dochter droeg ik tot 23 weken mijn spijkerbroeken nu ga ik dit nooit halen als het goed gaat allemaal.
    Heb nog niets gekocht durf het niet na de echo van vorige week.
    Wij laten met 17 weken een geslachtsbepaling doen en vertellen het dan aan iedereen.
    Bij ons weten alleen de ouders het dat flesje is een super idee eerst de 10e afwachten of wij het gaan vertellen.

2. singa

singa Niet meer actief

Ook ik heb een te traag werkende schildklier. Ik sta alleen onder behandeling van de ha. Ik moest voor ik zwanger werd al om de 6 weken prikken. Direct toen ik wist dat ik zwanger was weer geprikt en nu inderdaad ook om de 4 weken.
    Die schildklier is nog een cadeautje van de vorige zwangerschap helaas.

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Voor de lijst:

31 maart termijnecho (mijn 1e echo)

4. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Heel herkenbaar, alleen snurkt mijn man niet, maar hij ademt hard:). Echt heel irritant, vooral als hij op zijn rug ligt. Heb hem vorige nacht wel 5 keer terug geduwd op zijn zij. Gister gezegd dat hij op zijn zij moet blijven liggen, en ik heb heerlijk geslapen deze nacht. Hier was ik echt zooooo aan toe!

5. Friend77

Friend77 Lid

4 jun 2008
    70
    0
    6
    Wij willen het wel weten en dit keer mag iedereen het weten.
    Bij mijn dochtertje hebben we het geheim gehouden, maar dat was niet altijd makkelijk.
    Nu vind ik het wel praktisch dat iedereen het weet.

Ik ben gelukkig nog niet aangekomen al lijkt het wel alsof ik al 20 weken zwanger ben, dat komt door de darmen.
    Ook ik heb overgewicht dus ik ga er echt op letten dat ik niet teveel aankom.
    Bij mijn dochtertje ben ik 14,5 kilo aangekomen, ik hoop nu op minder.

6. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij willen het ook graag weten wat het wordt. Hadden het met de eerste zwangerschap ook niet geheim gehouden dus dat zal denk ik deze keer ook niet lukken ;)

Ik heb ook nog steeds overgewicht (ben van bmi +45 naar 31.5 gegaan) en heb dus ook nog echt een flinke buik dus zal wel even duren voordat mensen het gaat opvallen dat ik toch wel wat ronder wordt ;) maar ik merk al wel dat ik dikker ben....

Hier is de misselijkheid weer helemaal terug.... jak....

7. singa

singa Niet meer actief

Ik ben vandaag juist helemaal van de misselijkheid af. Hoop dat het niet meer terugkomt. Heb het ook bij de andere zwangerschappen niet gehad verder.

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Bleuh. Sinds gisteren wazig en misselijk. Bah! Hoopte dat ik het nu niet zou worden... aan de andere kant wel fijn dat er wat duidelijke kwaaltjes zijn, alhoewel ik weet dat ze niks hoeven te betekenen....

9. Sarsin

Sarsin Actief lid

11 sep 2012
    255
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeft iemand al wat voor de baby gekocht?

Wanneer begin je met voorbereiden van het kopen van uitzet etc?

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Meestal heb je het kamertje rond 30 wk wel klaar. Houd rekening met een levertijd van 8 wk als je hem nieuw koopt. Soms langer (heb ook weleens 12 wk gehoord :$), soms korter. Dus rond de 20 wk echo kamertje bestellen, ofzo? Het is maar net wat je zelf prettig vindt.

Wij hebben hem met 5 wk besteld bij de babydump haha. Die geven(gaven?) de garantie dat als de zwschap/bevalling niet goed verloopt, ze de spullen terugnemen.
    Het kamertje kwam hier op ons verzoek bij 22 wk. Vond het zelf wel prettig dat hij niet te laat kwam, vriend heeft twee linker handen dus ik moest hem in elkaar zetten en das niet lekker met (te) dikke buik.

11. Sarsin

Sarsin Actief lid

11 sep 2012
    255
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ yupgup: thanks voor de info. Je moet idd rekening houden met die lange levertijden pff. Het is mijn eerste kindje dus ik moet echt vanaf 0 beginnen. Dus denk dat ik langzaam begin met kleine dingen inslaan als spuugdoekjes, hydrofielluiers etc.

12. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ik weet niet of je tweedehands een probleem vindt, maar er zijn regelmatig babybeurzen, speelgoedbeurzen, kinderkledingbeurzen waar je veel voor een prikkie kunt krijgen. Ik heb bijv laatst een mooie wiegdeken gekocht voor 2 euro die bij de prenatal nog het tienvoudige was en een zgan luiertas van oilily voor een tientje.

Kinderkledingbeurs - Gratis promotie voor je kinderkledingbeurs op deze website!

13. singa

singa Niet meer actief

Wij hebben alles nog van de eerste. Alleen wil mijn vriend de babykamer een ander kleurtje geven dus misschien moet ik mijn accessoires nog gaan aanpassen. En na de 20 weken echo ga ik wel wat kleertjes kopen.
    Bij het bestellen van de babykamer en de kinderwagen hebben wij helemaal geen levertijd gehad. Wij hadden alles dus ruim op tijd in huis.
    Waar je wel op moet letten is dat je de kraamzorg op tijd regelt. Dit heb ik de eerste keer direct toen ik 13 weken zwanger was gedaan.

14. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Oh beter! Maar je weet het maar nooit... wij hadden uiteindelijk nog veel beschadigingen aan de kamer, voordat dat was opgelost was ik 30 wk.

Behalve de kraamzorg, ook niet vergeten om het aan je verzekering door te geven (oa voor kraampakket). En als je niet getrouwd bent moet je vriend je kindje ook erkennen. Volgens mij ook voor de 20 wk? Weet ik niet zeker meer.

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wij gaan iedereen intern verhuizen. Mijn 2 jongens gaan samen op onze slaapkamer (die is groot), wij naar de kamer van de oudste en de baby in de babykamer. Voor mijn jongste zoontje komt er dan een peuterbedje, maar dat krijgen we van familie. De babykamer hebben wij dus al.
    Ik hoop alleen dat mijn man en ik met ons bed, enorme kast en baby (die in het begin bij ons zal liggen) in dat kamertje passen... Misschien dat ik nog een wiegje aan ga schaffen daarvoor??
    Kleding hebben wij ook eigenlijk alles, tenzij het een meisje wordt natuurlijk, maar dat lijkt me heeeeeel sterk, wij hebben een echte mannenfamilie.

16. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Of zo'n hangwiegje, Nijntje?

17. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Heb je daar nog leuke voorbeelden van?:) Heb al wel even gekeken, maar nog niks leuks gevonden. Wij gaan btw volgende week verbouwen, hebben twee grote kamers en gaan van 1 grote kamer 2 kamers maken. En daarna kunnen we bedenken wat we willen qua behang etc.

18. singa

singa Niet meer actief

Wij hebben onze dochter pas na de 20 weken echo erkend. Bij de verloskundige wordt geadviseerd dit voor de 24 weken te doen. Wel iets dat wij ook niet moeten vergeten.
    Wij hebben gelukkig ook maar weinig problemen met het kamertje gehad. Er ontbrak alleen een scharnier en die hebben we met een week ontvangen.

19. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij gaan zoonlief op de zolderkamer leggen en dan de baby op de huidige kamer van zoonlief. De baby zal eerste tijd wel bij ons liggen maar dit was het minst ingrijpende en goedkoopste. Stijn zou toch tzt naar de zolder gaan want dat is gewoon een mooi kamertje waar hij straks ook lekker kan spelen en leren....

Ben benieuwd wat het gaat worden maar nog meer of we volgende week donderdag een kloppend hartje zullen gaan zien!!!
    Vind het lastig om te wachten ;) Heel herkenbaar voor iedereen hier denk ik

Vandaar dat ik vrijdag lekker naar mijn nichtje ga voor een harry potter marathon en daar lekker blijf slapen.... zaterdagavond weer lekker naar huis.... laat manlief ook zich maar eens ontfermen over Stijn :) Even mamatijd!!

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Hangweg Leander en Leipold zijn wel bekende dacht ik. En verder kan die Céline wieg die ik laatst noemde volgens mij ook worden opgehangen, maar dat zou je ff moeten checken...

Deel Deze Pagina