Bij mijn verzekering valt dat allemaal onder de verloskundige zorg. Alleen als je zonder medische indicatie bevalt in het ZH zou je een eigen bijdrage moeten betalen of via de aanvullende verzekering dit kunnen krijgen... In ieder geval heb ik voor mijn bevalling en opname niks zelf betaald
Ik heb goede hoop dat het goed zit. Als je nu niet meer bloedt en geen erge krampen hebt dan is het vast dat vaatje. Die eerste weken zijn idd zo onzeker... ben heel blij en trots dat ik zwanger ben maar die eerste weken vind ik niet echt superleuk. Voor alle andere dames die ook onzeker zijn: sterkte!
Thanks allemaal voor de lieve berichtjes. Tot nu toe, geen bloed meer verloren. Moet wel heel vaak niezen omdat ik nog behoorlijk verkouden ben, dus als er bloed was zou het niezen ook wel ervoor zorgen dat er meer bloed zou zijn, maar er komt geen extra bloed, gelukkig. Lijkt erop dat ze gelijk heeft, heb ook geen krampen oid. Maar wat zal ik inderdaad blij zijn als we op 12 weken zitten.. Ga nu lekker rondje lopen buiten, hoofd leeg maken en genieten van de zon!
Yupgup, ik heb ook eigen risico mogen betalen... Dit vanwege nabehandeling en omdat ik drie dagen moest blijven ivm keizersnede. Bevalling zelf geen rekening van gehad. Maar toen ik vanwege HG in het ziekenhuis lag heb ik niets van ontvangen. Juf, dat is schrikken zeg. Gelukkig lijkt het onschuldig te zijn.
Pfff de eerste weken gaan zo traag! Ik ben blij als ik over de 12 weken ben zodat de onzekerheid wat afneemt!
Ik heb geen rekening van het eigen risico gehad. En ik heb 2 weken in het zkh gelegen door PE. Allemaal zwangerschapsgerelateerde zorg die niet onder het eigen risico valt. Alleen het bloedprikken moet je zelf betalen. Alle verloskundige zorg valt buiten het eigen risico. Dus volgens mij ook als je moet blijven door je keizersnede. Misschien dat het zkh een fout heeft gemaakt met het indienen van de rekening. Dat gebeurd wel meer.
Stijn heeft een keelontsteking maar van een virus dus geen antibiotica nodig. Veel koud drinken en veel waterijsjes eten De bultjes in zijn gezicht kunnen een uiting van het virus zijn maar zou ook kunnen uitgroeien tot krentenbaard dus goed in de gaten houden....gelukkig niks geks wat potentieel gevaarlijk voor mij en frummel kan zijn
Singa, dan ga ik er nog maar eens achteraan. Had ik toen ook gedaan. Het was erg zuur dat ik de rekening pas na 10 maanden kreeg, toen pas. declareerden ze hem en werd gewoon afgeschreven. Erg zuur was het iig. sarsin, ik vind ze nu wel erg snel gaan. Maar dat komt omdat we druk bezig zijn thuis met ons huis restylen denk ik. Boeffie, sneu voor Stijn. Maar die ijsjes zullen vast geen probleem zijn. Gelukkig is het niets besmettelijks voor jullie twee. Beterschap! Hebben wij weer, willen we na het eten vertellen van onze zwangerschap zitten net op de bank. Stapt mama op, want wilde nog opruimen thuis. Dus nu maar een nieuw momentje zoeken...
Boeffie, wat zal je zoontje blij zijn met die waterijsjes! Beterschap met hem, hoop dat het gauw over is,
Jahaaa...een mooi kloppend hartje gezien hoor! uitgerekend op 7-10-2014!! Intake 20 maart, tweede echo 27 maart! Wie voegt het even toe aan "de" lijst?
Jeetje, 2 dagen niet op het forum geweest en zoveel bij te lezen. Mooie berichtjes over kloppende hartjes, en een paar nare berichten....sorry meiden.... Hier gaat alles nog goed, jeetje wat duurt dat wachten lang tot die 10 weken echo zeg.... Ben zoooo nieuwsgierig aangelegd, wil echt weten of het goed is. Iemand nog tips tegen misselijkheid? Bij mijn vorige zwangerschap had ik het alleen 's ochtends, dan was het even kokhalzen en klaar voor de dag. Nu ben ik de hele dag misselijk, het enige wat helpt is eten, eten, eten.... Soms ben ik "bang" dat het er 2 zijn...maar goed, dat zien we de 11e wel Vanille vla, crackers helpt niet, beetje klaar met die droge crackers. Het enige wat momenteel helpt is cola..... ik probeer het te houden op max 1 longdrinkglas per dag, want ik weet echt wel dat het niet gezond is nu. Had op advies van die gember pilletjes gehaald, maar volgens mij ben ik daar allergisch voor. was een zuigtablet, had m 1 minuut op mn tong en 't tintelde echt enorm.
Hier vandaag ook een kloppend hartje! 17 mrt de termijnecho met 10,5 week! Wel een beetje vroeg vind ik, maar ook wel leuk dat je niet zo lang hoeft te wachten... Vandaag ook een sollicitatie gehad en ondanks dat ik zwanger ben gewoon aangenomen, helemaal super dus!
Hier weer boven theewater van de carnaval. Uiteraard weet de hele stad nu al dat ik zwanger ben, want carnaval en frisdrank???!!! Ik moet rijden is voor mij geen goede smoes, want ik neem altijd wel 1 biertje tussen de cola en sinas door en nu deed ik dat niet. Antibiotica smoes is echt te doorzichtig, dus maar gewoon verteld dat we zwanger zijn. Verschillende reacties gehad. Veel felicitaties, maar ook verwijten dat we het zo vroeg vertellen. Natuurlijk kan het misgaan, dat weten wij als geen ander, dus waar bemoeien ze zich mee! De meest rotte vond ik van iemand van onze club, die zei. Ik feliciteer je nog niet, als je dat niet erg vind. Ehhhh hoezo niet?! Ondanks dat het mis kan gaan zijn we gewoon blij en trots dat we zwanger zijn en als het mis gaat, dan is dat toch ons probleem? Hoezo feliciteer je ons niet??? Dat vond ik echt heel naar. Het is natuurlijk haar goed recht, maar ik vind het toch stom. Verder wel veel leuke reacties gehad. En veel mensen zeiden bij het zien van een sinas in mijn handen zelf al van; is het weer zo ver?! Het was prachtig weer en we hebben veel muziek gemaakt. kortom genieten met een grote G. Ik lees nu weer lekker mee.
Sarah en Mus, gefeliciteerd met de kloppende hartjes en mooie echo's! Geniet ervan! ZoGraag, hier weet ook bijna iedereen het al. Of ja, familie en vrienden. Hele leuke reacties gehad en ook onder het mom dat ze ons dan ook kunnen steunen als het wel mis gaat. Deel liever de vreugde nu met iedereen dan achteraf vertellen dat ik zwanger was en het mis is gegaan. Inderdaad een hele rare reactie dat ze jullie nog niet wilde feliciteren! Als ze je met 12 weken alsnog feliciteerd zou ik gewoon zeggen: "wacht nog maar even tot 'ie geboren is, er kan nog steeds wat mis gaan".
Hoera voor alle goede echo's! Wat fijn weer! Hier: nog steeds op een wolkje van mijn eigen echo. Vandaag ook een afspraak gemaakt voor de combinatietest. Die zouden we in eerste instantie niet doen, maar we hebben er uitgebreid over gepraat en overlegd, en toch tot de conclusie gekomen dat we het liever wel doen. 26 maart combinatietest 3 april controle bij vk Ben al wel weer een beetje zenuwachtig voor die combinatietest... Stom he? Gisteren goed nieuws, nu al weer gespannen...
Januari, eten is echt de beste remedie. Misschien via de huisarts om emesafene vragen. Ik had er zetpillen van, die werkten super. Hopelijk gaat het snel beter. Sarah en mus gefeliciteerd met de kloppende hartjes. Zograag, wel hele aparte reactie zeg. Maar gelukkig wel een mooie carnaval gehad.