Van het weekend bij mijn ouders gegeten. Er stond oa zalm en oesters op het menu. Nu eet ik dat normaal altijd, dus had vragen verwacht omdat ik het nu niet at. Gelukkig kwam mijn vader met een hele goede oplossing. Hij had er zogenaamd te weinig gekocht. Moet zeggen dat dat wel de lastige momenten zijn om het voor ons te kunnen houden.
Bij ons zijn er al aantal mensen die het weten buiten onze ouders. Kan het gewoon niet stil houden Hier vandaag twee zieke mannen! Kleine man had vanmorgen heel zn bedje onder gespuugd...zo zielig! Onverwachts maar een vrije dag genomen om voor ze te zorgen Hopen dat ze snel opknappen!
Wij kunnen het ook echt niet stilhouden Beterschap voor je mannen!! Stijn lijkt het ergste wel achter de rug te hebben maar nu begint mijn keel ook te sodemieteren..... ojee Ach we zien het wel!
@januari gember zuigtabletten lijkt me wel smerig zeg. Ik heb capsules van De Tuinen. Gauw doorslikken en weg is het.
Ik vind het ook eng. Bij de vorige zwangerschap hadden wij een verhoogde kans op een kindje met Down. Gelukkig bleek alles in orde na een vruchtwaterpunctie. Maar wat een angst en wat een stress. Ik hoop zo dat het deze keer gunstiger is qua kans. Al besef ik me nu wel meer dat het eigenlijk een hele rare test is, met een kans als uitslag. Maar we gaan hem toch doen. Bij een verhoogde kans gaan we voor een NIPT denk ik. Iedereen gefeliciteerd met de kloppende hartjes en goeie echo's
Bij mijn vorige zwangerschap hebben we het al heel vroeg verteld. Met 6 weken wist iedereen het al. Achteraf vond ik dat eigenlijk niks, omdat ik daarna steeds te horen kreeg dat mijn zwangerschap oneindig leek te zijn. "Jij bent echt al eeuwen zwanger, lijkt het wel!" Dus, nu doen we dat niet meer. Een enkeling weet het al (want anders kan ik er met niemand over kletsen), maar de meesten krijgen het pas rond 13/14 weken te horen. Mijn zoon is jarig op 21 april. Ik trek hem dan zo'n fout 'Ik word grote broer' t-shirt aan Op 18 april is er een groot bedrijfsfeest waar je normaal gezien niet zonder alcohol doorheen komt. Op het feest vertel ik het mijn collega's dus ook. Kunnen we het gelijk vieren! Met een chocomelletje, haha!
Wat zijn jullie toch een lieve meiden! Hier alles weer rustig, geen bloed meer verloren. Dus ik denk, weet bijna zeker dat de vk gelijk had. Geniet er weer van dat ik zwanger ben, jeej 6 weken!
Hey dames, Wat kletsen jullie veel! Hier aan het aftellen, nog 1 week en dan de eerste echo spannend. Het ene moment geen kwaaltjes en het andere moment enorm veel. Zonet deed alleen mijn linkerborst zeer... Misselijkheid is ook met vlagen. Gisteren begonnen om in een kannetje te plassen voor MvM, en de stank valt mij nu nog 100% mee.
Hey Meiden, Mag ik ook meekletsen? Ik ben op dit moment 6wkn+1 zwanger...Het is de 2e zwangerschap...Alleen de vorige liep uit op een M.A. De eerste dagen na de positieve test vol ongeloof en angst gezeten, zeker omdat ik ook niks voelde. Nu het wel naast me neer kunnen leggen gelukkig en aan het genieten. Ik heb helemaal nergens last van behalve mn borsten. Mijn moeder had precies hetzelfde tijdens haar zwangerschappen dus dat geeft me nu wel een beetje houvast Mag ik ook op de lijst? ik ben 26 heb op 12 maart de eerste echo bij de gynaecoloog omdat ik daar onder behandeling blijf lopen vanwege reuma. ik ga bevallen in het ziekenhuis en het word waarschijnlijk flesvoeding.
Ah, goed bericht juf! Fijn dat je er weer vertrouwen in hebt! Butterfly, welkom! Hier: zoooo vreselijk moe vandaag! Ik heb echt nog geen bal gedaan: boodschappen (winkel om de hoek), in bad gezeten, en een paar werkstukken nagekeken, en ik voel me alsof ik een marathon heb gelopen... Pfff... Zo frustrerend! En ik merk dat steeds meer dingen me niet meer smaken: mijn lievelingseten lust ik niet meer (koelverse tortellini met pesto, spekjes, tomaatjes, rucola, mozzarella), vlees smaakt me slecht, aardappels moet ik niet aan denken... Net iets gevonden wat me heel goed smaakt: witte broodjes met knakworstjes en mosterd. Maar verder, echt geen trek in eten...
@Juf, wat fijn! Gelukkig maar! @Butterfly, welkom @ Saar, ik moest wel even lachen... vlees smaakt je slecht maar knakworsten gaan er wel in? Typisch gevalletje: ZWANGER hahaha! Hier even een update wbt de kosten van eigen risico bij een ziekenhuisbevalling. Ik was destijds bij VGZ verzekerd. Dus heb ze een mail geschreven en kreeg inderdaad terug dat ik waarschijnlijk geen eigen risico had hoeven betalen! Het wordt opnieuw in behandeling genomen en ik krijg er nog bericht van.... Wordt vervolgd dus. Ik heb ondertussen CZ gebeld en die vertelden mij dat als de behandeling aansluitend op een bevalling volgde (check), het werd geleid door een gyneacoloog (medisch, dus check), en het op de factuur staat als een V-code (weet ik niet), het niet van het eigen risico afgaat. Dus mocht ik het niet terugkrijgen door die V-code, dan geloof ik dat ik nog ff bij Rijnstate kan gaan aankloppen! Maar lijkt me sterk dat ik het niet terugkrijg, toch? Ik had nog een vraag. Doet iemand de combinatietest ook, en waarom? Wij wilden het niet doen, maar ik zie net dat mijn CZ aanvullende verzekering het wel volledig vergoedt onder de 36 jaar... Dus twijfel...
Yupgup, ja stom he, die knakworsten? Snap er zelf ook geen bal van, haha! Wat betreft combinatietest: wij gaan hem laten doen. Moet er volgende week bloed voor laten prikken, en op 26 maart hebben we de test zelf. We wilden het eerst niet gaan doen, omdat het 'maar' kansberekening is, maar een aantal schoonzusjes adviseerden ons het toch te doen. Mocht er namelijk iets mis blijken te zijn na een vervolgonderzoek, staat er wel meteen een heel team klaar om jou en je kindje op te vangen. Je staat dan bij de geboorte dus minder voor een verrassing. Uiteindelijk heeft dat ons overtuigd om het toch te doen...
Nou is dan waarschijnlijk mooi meegenomen en fijn dat we in zo'n praatgroep zitten want dan kom je toch nog achter dingen!!! Wat betreft combinatietest... dit hebben we bij Stijn gedaan en voor zover ik nu kan inschatten doen we het nu ook weer. Ml wil dit graag omdat bepaalde zaken in de familie zitten van zijn moeders kant. Als er een verhoogde kans uitkomt dan gaan we denk ik voor de NIPT test. Ik was met Stijn net 30 en ben nu 33 jr dus zou ook verder kwa leeftijd geen verhoogde kans moeten hebben.
Bij de 20 weken echo kunnen ze bijna alles zien, wat ze ook met die testen kunnen zien! Behalve Down en zo geloof ik. Maar dan heb je dus ook een heel team aan je bed!
Hee dames! Ik geloof dat ik ook bij de November 2014 lijst hoor . Gister 2 zwangerschapstesten gedaan en duidelijk zwanger! De clearblue gaf zelfs 3+ aan. Afspraak gemaakt bij de vk en zij zei ook dat ik waarschijnlijk ergens achter in oktober uitgerekend ben . Nog zo onwerkelijk allemaal! Maar we zijn zoooo blij!