Ja, ikke/wij! Als er wat mis is met mijn kind dan wil ik dat weten. Bij een verhoogde kans op down (of een van de andere dingen waar ze op testen) willen we graag de NIPT test doen. Komt daar uit dat het idd down (of een van die andere dingen) is dan laten we de zwangerschap afbreken. Ik zie het leven met een gehandicapt kind niet zitten. Heb een zwager met een licht verstandelijke beperking en als je al ziet wat voor drama dat soms is.... nee, dat wil ik echt niet. Als (klein) kind zal het nog best gaan, maar hoe en wat als hij/zij volwassen is? Ook vraag ik me serieus af wie er voor ons kind moet zorgen als wij er niet meer zijn (of er domweg niet meer toe in staat zijn). Als ik zie welke kant het op gaat in de zorg... Daarnaast vind ik het heel bijzonder dat iedereen alles wil weten maar geen combitest laat doen? We weten precies wanneer ons ei springt, wanneer en hoe lang we zwanger zijn, krijgen soms al heel vroeg een echo, weten met 4 maanden zwangerschap of het een jongen of meisje is, er worden 3D-echo's gemaakt zodat we alvast weten hoe het kind eruit ziet, alles wordt op de voet gevolgd maar je zou niet willen weten of je kind down heeft? PERSOONLIJK vind ik dat toch een beetje vreemd. Maar goed, ieder mag dat voor zich weten. Ik snap de keuze om het niet te willen weten ook wel weer. Doe waar je je goed bij voelt!
Wij gaan ook voor de combinatietest, word door mijn pakket ook vergoed, dus heb ik zoiets van dan doen we het. ook omdat het een tweede kindje is, ik wil het dan toch graag weten mocht er iets zijn, dan kunnen we er rekening mee houden. ook op welke manier dingen eventueel zullen veranderen voor dochter. hier nog steeds 0,0 kwaaltjes. maakt me zo ongerust steeds pff natuurlijk hebben we al een hartje zien kloppen maar toch, blijft lastig. de 12e naar de vk.. ben de dagen al aan het aftellen.
Mooi beschreven! Helemaal mee eens! Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg en heb een familielid met het syndroom van down. Heel erg zwaar....
Hee dames! Heeft iemand van jullie een aanvullende verzekering laten afsluiten voor de zwangerschap? Ik twijfel of dit nodig zal zijn. Ben nog zo onbekend met dit alles dus probeer het allemaal ff op een rijtje te zetten
Mag ik meeschrijven?... durfde het een tijdje niet aan, maar lijkt me toch leuk om een schrijfgroepje te hebben met mensen van dezelfde maand. Ben 8 oktober ongeveer uitgerekend. Over een week de 2de echo met intake. Ze zullen dan de termijn wel wat beter kunnen bepalen! Dit is trouwens ons 2de kindje. 1ste zwangerschap is een miskraam geworden, hier kwamen we met de eerste echo achter, bijna 8 weken. Direct daarna zwanger van onze gezonde knul, en nu na 3 rondes zwanger! Verder weinig klachten, wel wat misselijk geweest met vlagen, maar dit is alweer aardig voorbij, moet wat vaker eten en ben sneller moe, maar that's it.
Emma daar snap ik dus ook geen bal van... Om die redenen overigens hier direct een NIPT en geen combi test. Ik wil zekerheid, geen kansberekening. Wij laten, mocht er een afwijking bij de NIPT gevonden worden, ook de zwangerschap afbreken... Loenaa welkom! Tot nu toe iemand meer hier die de NIPT gaat doen? Geloof dat ik nog de enige ben tot nu toe...
Bah wat vervelend Ramona! Toch van harte gefeliciteerd! Wat fijn Juf!! Houden zo! Nieuwe dames; Welkom!! Gezellig!! Ik heb vandaag de intake bij de verloskundige gehad. Wat een info!! Wel een hoop wat ik al gelezen had op internet. En dan die test...pff ga er toch maar ff goed over nadenken. Vind het erg lastig hoor!
Welke provincie komen jullie? Ikzelf uit Overijssel. Vind het leuk om hier contact te hebben met dames die in hetzelfde schuitje zitten! Al mensen hier die het bekend hebben gemaakt dt ze zwanger zijn?
Ik wil geen testen. Ik vind het niet aan mij om te beslissen of een kindje een goed leven kan hebben of niet. Ik zou ook nooit een zwangerschap kunnen afbreken. Ik wil wel echo's, om te zien of het NU goed gaat met het kindje. Ik wil niet weten wat het wordt. Gezondheid van het kindje gaat voor, als ik nu iets kan doen of laten voor het kindje, wil ik dat graag weten. Verder is het kindje welkom zoals het is.
mooi gezegd , sluit me hier bij aan, zou nooit de zwangerschap kunnen beeindigen maar dat is een ieder zijn keuze
Hallo Dames, Hier vandaag echo nummer 3 gehad..wauw! Een echt kindje te zien met armpjes en beentjes vingertjes..nog geen duidelijke voetjes en een ruggegraatje. Hij of zij was zeer actief met beentjes aan het trappen en met handjes aan het zwaaien..zo gaaf om te zien! Nu pas begint het voor mij echt te voelen. Ik vind het helemaal geweldig. 20 maart nekplooimeting gevolgd door bloedonderzoek..ookal is het een kansberekening..ook wij willen het ons en het kindje niet aandoen als het down etc zou hebben..na onze mening hebben wij en het kind dan geen leven..vandaar. Cliche of niet..maar het is echt een wondertje hihi.
toch gefeliciteerd voor jullie! feestje een andere keer? beterschap! kan iemand me vertellen hoeveel buisjes bloed ze afnemen bij de combinatietest ? ik vind het al verschrikkelijk dat ze bij de intake vk bloed gaan afnemen. ik ga namelijk altijd meteen van mn stokje daarom altijd liggen en dan nog blijf ik er 9 van de 10x niet bij dan kan ik me alvast wat mentaal voorbereiden
Wat leuk dat jullie het kindje weer echt hebben gezien! Lijkt me zo bijzonder! Dat het in zo'n vroege fase al zo compleet is...echt bijzonder! Geniet er lekker van.