Nee ik heb geen idee. Wij denken er nog over na om een nekplooi meting te doen of niet. Sarah, 10 is best veel. Ik las ergens dat je niet meer als 4% mag afvallen omdat er dan een stofje vrij komt. Ik zelf heb ook over gewicht en als de dood dat er 30 kilo aan komt tijdens deze zwangerschap. Ben ook nog eens een stresseter dus spanning spanning haha en die is al voldoende aanwezig deze zwangerschap. Gezien verleden.
Wat fijn, kloppende hartjes weer!! Nog 11 dagen wachten tot wij echo hebben... Spannend. Wbt gewicht: ik vind het best jammer dat ik nog niet ben afgevallen... was bij zoon 10 kg lichter
Zo is wel te merken veel brabo's al dat geklets (gezellig!) Hier dus ook uit Brabant. Ook niet ver van het sprookjesbos. Efteling verslaaft zijn we zeker! Fizzy, ik moest heel erg lachen om jouw opmerking! Dat als ze me met 12 weken wel wil feliciteren dat ze dan maar beter kan wachten tot hij geboren is ha ha ha! Jammer dat deze site geen I like knop heeft
Als je bewust gaat lijnen kan het inderdaad schadelijk zijn, maar ik eet wel gewoon hoor en ook vooral veel kleine porties. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het schadelijk kan zijn, omdat bepaalde voedingsstoffen die belangrijk zijn nog belangrijker worden als je zwanger bent, meestal als je echt gaat lijnen krijg je daar dus te weinig van binnen. Ik heb vertrouwen in wat de vk zegt en die min kilos veranderen over een aantal weken vast in + kilo's Ja en of je 30 kilo aankomt heb je denk ik ook een beetje zelf in de hand, m.b.t. hoeveel je eet en vooral wat je eet.
@Emma86: Ik mag vanaf aanstaande maandag (ben dan 10 weken) bloed gaan laten prikken voor de combinatietest. Op 26 maart heb ik de test zelf, en ik krijg dan meteen de uitslag. Maar wat er op 26 maart precies gaat gebeuren, weet ik niet. Denk dat ik volgende week de vk daar nog even over bel, want ik begreep ook niet alles uit de papieren die ik heb meegekregen. Heb wel gehoord dat er ook vk/zkh zijn die de test doen, vervolgens bloed laten prikken, en dan nog een keer met de uitslag komen... Ben wel blij dat het bij ons andersom is.
Hahaha, dat was wel zwaar dat karretje omhoog duwen de vliegende hollander is toch erg stijl. Nieuwe zwangeren gefeliciteerd! En degene met de kloppende hartjes, gefeliciteerd! Fijn om dat te kunnen zien. Wat veel brabanders, super gezellig ook de rest van de meekletsers hoor. Wij gaan het sprookjesbos met dat mooie weer echt wel opzoeken. En ook naar de duinen vlakbij, heerlijk de hond uit laten leven en emmer en schepje voor onze dame mee. Ik ga morgen verse pasta proberen te maken, heb ik al een tijdje zin in om dat te doen.
Haha ZoGraag ik zou dat gewoon zeggen hoor. Ook al laat je het merken als een grapje, je geeft toch meteen even door dat je het een vreemde opmerking vond Hebben jullie ook zo'n last van steken aan beide kanten van je baarmoeder? Las dat ie dan aan het oprekken is, auw auw dat doet soms best zeer... (ja, ik weet het, bevallen doet zeerder. Maar moet toch langzaam opbouwen )
Ik slaap ook erg slecht, vaak wakker s'nachts om te plassen, ik kom uit Noord Holland, Den Helder. Ik heb nog een wijziging voor op het lijstje 12 maart echo ipv 13 maart
Hier nog een uit noord holland, kom uit een van de egmonden. Sarah, dat is waar. Je moet ook gewoon erop letten. Zeker als je al zoals ik een stress eter bent met overgewicht. We zullen zien hoe het gaat lopen de komende maanden.
Nieuwe kwaaltjes hier. Duizelig, zelfs al toen nog ik bed lag. En ik schrok van mijn borsten die blauw verkleuren van duidelijk lopende aderen. Toch echt zwanger lijkt me. Nog 6 dagen en dan gaan we voor het eerst zien wat er in die buik gebeurd met de eerste echo
Fizzy, ik heb ook steken. Zeker als ik een snelle beweging maak. Heb ik ook vannacht gehad met omdraaien, tranen in mijn ogen. Meiske, dat is niet prettig. Heb ik ook een tijdje gehad, de duizelingen heb ik het over. En mijn borsten zijn al enorm veranderd door de vorige zwangerschap maar nu ook meer zichtbare aders bovenop.
Wat hebben veel van jullie al echt zwangerschapssymptonen! Hier nog niet veel, behalve dat ik echt voel dat er van alles gebeurt in mijn buik.... Dat vind ik zelf alleen maar prettig . Af en toe ook wat buikpijn, maar dat neem ik maar voor lief. Dit mag erbij op het lijstje: 17 maart intake bij de vk 28 maart eerste termijnecho
Hebben jullie het al aan vrienden/familie verteld? Wij nog aan niemand (behalve 1 vriendin die ik gelijk belde na mn posi test) Ik heb slabbetjes besteld met leuke teksten voor de opa's en oma's en tante's en ooms. Kan bijna niet wachten om het te geven!
Bedankt voor je antwoord! Ik heb ook nog even verder gezocht. Bij sommigen krijg je na 5 werkdagen de uitslag. Het bureau waar ik heen ga (is niet bij eigen vk maar die is daar wel aangesloten) is het mogelijk dat je dus gelijk na de nekplooimeting de uitslag krijgt (mits je al bloed hebt geprikt natuurlijk). Denk dat ik bij de termijnecho even vraag of dat dan gelijk kan na de nekplooimeting. Als het goed is dan kunnen we de zwangerschap wereldkundig gaan maken. Is het niet goed dan wil ik direct weten wat de vervolgstappen zijn en wat ik daarvoor moet doen. Maar goed, eerst maar even afwachten of de eerste echo überhaupt goed is.
Mensen mensen wat voel ik me beroerd. Weet niet hoe ik deze werkdag heb doorstaan. Nu met thee en een dekentje op de bank. Ik wil straks 24 of 28 uur gaan werken. Nu hoeft je werkgever er niet mee akkoord te gaan. Zijn dr meiden waarvan de werkgever dwars doet, of heeft gedaan?
Hier opgegroeid in overijssel, voor de liefde naar Drenthe, met de liefde naar zuid gelderland en nu in Noord gelderland met een kleine op komst Wordt zo blij van die kloppende hartjes! Ik mag maandagavond en moet toegeven dat ik het nu toch wel spannend/eng begin te vinden. Mijn schoonouders weten het al, gaan het morgen aan mijn zwager vertellen en als de echo goed is ga ik het mijn familie vertellen (helaas niet zo'n goede band mee)... Maar wel hele lieve schoonouders gelukkig.
Vandaag de intake bij de vk gehad en een echo! We zagen een mooi klein knipperend hartje.. Helemaal blij! We zijn waarschijnlijk wel iets korter zwanger, maar dat zien we bij de termijnecho wel. Deze hebben we 25 maart. Ik ben erg benieuwd, maar voor nu vooral heel blij En daarna gelijk bij mijn ouders geweest en daar verteld. Ook aan mijn broertje, (schoon)zus en zwager. Vrienden hoop ik pas na de termijnecho te kunnen vertellen.. Helemaal happydepeppy!!
flojo gefeliciteerd! gewicht - geen idee, batterijen zijn leeg van de weegschaal en om een of andere reden heb ik geen zin om ze te vervangen
Wij doen geen test. We merken het wel. Wij zijn blij met alles wat we krijgen qua gewicht. Bij mijn vorige zwangerschap had ik geloof ik en bmi van 35! Veel te hoog. Daarbij was Ik in totaal 26 kg aangekomen. Op het einde woog Ik 112 kg. Pfff dat wil ik echt niet meer. Nu heb ik een bmi van 27 Ik ben bovenop de 26 kg nog eens extra 9 kg afgevallen. Daar heb ik niets voor gedaan hihi behalve dat ik nu elke dag naar de winkels loop met de kleine man. De vorige keer was ik nu al 5 kg aangekomen nu misschien maar 500 gram Steken in de zij is meestal bandenpijn heel irritant.
Ik werk 25 uur en blijf dat doen denk ik. Zullen zien hoe het allemaal loopt. Ik werk in de zorg en er staan nogal grote veranderingen op het programma dus maar even wachten met veranderen... Wij weten ook nog niet of we de nekplooi doen.. Het komt in de familie niet voor. Zou liever een test hebben op water hoofd, hazelip en open rug.. dat komt wel voor. In combi met open schedel waardoor mijn eerste zwangerschap mis is gegaan... Maar dat is er niet