Ik heb er om gevraagd om rond 8 wk een echo te doen.. Ze vroegen niet waarom. Hartstikke fijn Met 11/12 weken hebben we dan nogmaals een (termijn)echo.
Gefeliciteerd meiden met alle goede echo's! Fijn! Ramona, wat goed dat het beter met je vriendin gaat! Blijven duimen! Gisteravond een rampscenario hier.. had een uitje met de mensen van mijn werk. Iedereen die erbij was weet nog niet dat ik zwanger ben. We gingen uit eten en ik had gevraagd om een goed doorbakken tournedos'tje..maar ja.. je raadt het al.. Medium gebakken. Het was een schemer kamertje, wat ik zag was niet echt rood, maar een beetje sap kwam er nog wel uit. Ik wilde het a) niet te veel op laten vallen dat ik hem perse goed doorbakken wilde hebben en b) iedereen zat al te eten en dan ben ik weer de laatste die klaar is en dan zitten we weer met tijdnood ivm een voorstelling. Ik heb het opgegeten.. maar jeetje.. wat heb ik daar achteraf spijt van gehad. Alles aan elkaar vast gegoogled.. Vroeger aten ze geloof ik liever elke week wel een medium biefstukje.. Mijn vriend denkt ook dat het verder geen kwaam kan.. maar toch!!! Tijdens het googlen kwam ik er ook achter dat bijvoorbeeld cervelaat(snij)worst ook niet mag. Had ik net vorige week gehaald en al wat van gegeten! Pff.. wat een ellende zeg..
@mus een vriendin van mij bestelde bij bakker Bart haar favoriete broodje met chorizo....nooit bij nagedacht dat het niet mocht en heeft nu een gezonde dochter.
ik eet ook gewoon cervelaat en salami hoor want de ene site zegt dat het wel mag en de andere weer niet. heb ook gewoon een gezonde zoon!!
@Mus Maak je niet te druk meid, de kans dat je er wat van krijgt is heel erg klein. Maak je niet te druk om dingen die al gebeurd zijn. Ik heb de dag voordat ik wist dat ik zwanger was goed staan proeven van een beslag voor cheesecake waar wel 5 rauwe eieren door heen zaten. Later dacht ik wel even van: oei beter opletten vanaf nu, maar ach, als ik er niet ziek van word dan zal het allemaal wel een beetje meevallen.
Mus, Ik heb bij mijn eerste goede zwangerschap (5e zwangerschap) veel zorgen gehad en was als een havik op wat ik wel en niet mocht eten. Alles zocht ik op voordat het mijn mond in verdween. Nu bij deze zwangerschap echt niet hoor. Heb van de week nog een heerlijk gerecht met kaneel gegeten en knoflook gaat er ook met grote getallen in. De vorige zwangerschap had ik met kerst franse kaas gegeten (gepateuriseerd) dat mocht, dus jippie! Ook voor mij feest na zoveel maanden strikt opletten. Nu kregen mijn ouders van de Sligro een brief, dat de kaas die ze gekocht hadden mogelijk toch besmet zou zijn met (weet ff niet meer welke bacterie) Zeker wisten ze het niet, maar er bleek een foute partij te zijn en daar kon mogelijk onze gekocht kaas van afstammen. Uiteindelijk natuurlijk in paniek en bloed laten controleren. Wat ik je hiermee wil zeggen is, je kan nog zo goed opletten met wat je eet en natuurlijk moet je het risico niet opzoeken, maar garantie heb je nooit. Ik eet nu ook gewoon gepateuriseerde kaas. Dat mag en ja natuurlijk kan daar toch iets mee gebeuren. Maak jezelf niet gek en let gewoon een beetje op. Als de biefstuk tegen het doorbakken aan zit, heb je kans dat de bacteriën sowieso dood zijn door de verhitting. Zoals ik begrijp was hij niet heel erg medium toch? Geniet van je zwangerschap.
O en Mus, als je nog niet wist dat je zwanger was, dan had je de biefstuk ook opgegeten Hoop dat je een beetje gerustgesteld bent!
Wat is er weer gezellig bijgekletst zeg! @ Ramona, spannend hoor. En hopen dat het nu de goede kant op blijft gaan. Zal wel moeilijk zijn om haar er niet bij te hebben op je bruiloft.. @ Mus, gewoon nu niet meer doen Maar zie het helemaal voor me.. Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook met 6 weken nog rood vlees gegeten. Ik wist toen niet dat ik zwanger was.. Niks gebeurd.
Hier trouwens kotsmisselijk en supermoe. Misschien moet ik ook maar zoute dingen gaan eten.. Ben zo blij als deze fase voorbij is.
Hier ook standaard met 8 weken een echo, vooral om te controleren of er ook echt een zwangerschap is zei de vk. En wat eten betreft, daar zou ik je niet teveel zorgen om maken. Vroeger aten ze ook gewoon alles en kwamen er ook gezonde baby's ter wereld, nu denk ik weleens jeetje wat mag nog eigenlijk wel. Het slikken van foliumzuur gebeurde toen ook nog niet, dat heeft je eigen moeder waarschijnlijk ook niet gedaan! Overigens is het alleen maar goed dat je er bewust van bent want elke dag een rode biefstuk is ook niet verstandig maar die enkele keer is overkomelijk.
Oh meiden, die gedroogde/gezouten worst en ham etc mag wel heb ik altijd begrepen? Omdat dat ook een manier is van bacterievrij maken...
Ohhh wat ben ik blij dat ik het hier even geplaatst heb.. Ik voelde me zo slecht! Mijn medezwangeren stellen me wel wat meer gerust dan al die teksten elders op het internet.. Dat wordt gewoon extra opletten en -voor nu nog even- creatiever worden in dingetjes oplossen, als ik niet wil dat iets op gaat vallen.. Dankjulliewel meiden!! Terug in de genietpositie ... Mees90, gefeliciteerd!!
Sinds wanneer mag je geen snijworst? Enne van dat ene bijna doorbakken biefstukje ? T zal allemaal wel loslopen...
Hier ook een goede echo gehad en het hartje gehoord. Vandaag de vraag gekregen of ik een nekplooimeting wil laten doen, heb aangegeven erover te willen nadenken en heb een info folder meegekregen. We hebben het doorgelezen en gaan het wel laten doen en jullie? 9 april een afspraak bij de verloskundige en ga morgen bellen voor de nekplooimeting die denk ik over 2 a 3 weken gaat plaats vinden.
jaaaa vind heel erg dat ze er niet bij kan zijn, maar ik ben allang blij dat ze leeft.... ze mocht vandag van de ic af naar de medium care.... ze probeert te praten maar dat lukt helaas niet, wel heeft ze haar vinger zelf iets bewogen dus dat zijn goede momenten