Ik ben wel benieuwd op wat voor manier? Zelf ben ik nog maar zo pril zwanger dat ik er nog niet zoveel over kan zeggen. Wel minder last van kwaaltjes tot dusver, maar ik ben daardoor vooral heel bang om bij de echo geen kloppend hartje te gaan zien. Helaas 2x ervaring
Ik snap je angst... Ik heb 2 miskramen gehad waarvan 1 het hartje gestopt met kloppen was. Wanneer krijg je een echo? Ik hoop gauw! Die wacht weken zijn echt slopend pfff. Ik heb gewoon hele andere symptomen deze keer... Daardoor had ik totaal niet het idee dat het raak kon zijn. Blijkbaar is écht elke zwangerschap anders.
Bij mijn eigen verloskundige pas op 22 maart. Ik wilde niet gaan smeken om een eerdere echo, want vorige keer was in mijn dossier genoteerd dat ik (even vrij vertaald hoor) een paniekvogel was. Ja hallo, ik had daarvoor 2x een MA en die zwangerschap heel heftig bloedverlies gehad. Mag ik misschien? Maar ik vond het dus niet tof om dat in mijn dossier te zien toen ze dat wilden gaan overdragen aan de gyn in het ziekenhuis. Heb het laten schrappen vóór de overdracht En hele fijne ervaring in het ziekenhuis dus dikke prima. Nou ja lang verhaal kort, ik heb voor aanstaande zaterdag zelf een “pret”echo ingepland ergens anders. Dus best wel snel gelukkig Wel grappig dat je nu heel andere symptomen hebt! Hopelijk heb je er niet al te veel last van.
Goedenmorgen. Hoe was jullie weekend ? Hier wel goed, lekker uit eten geweest enzo. Ik vind deze zwangerschap wel iets anders. De vermoeidheid kwam iets later dan de vorige keer. Nu was ik ook ziek geweest en merk dat dat echt wat heeft gedaan. De vermoeidheid is niet leuk meer. De vorige keren had ik mega veel zin in melk. De melk was niet aan te slepen. Al voor ik ging testen haf ij dat, daardoor wist ik bij de 2e al hoe laat het was. Nu heb ik totaal geen zin in melk. Ivm de verkoudheid drink ik het ook niet, dus maar goed dat ik daar geen zin in heb.
Eens! Echt belachelijk! Ik mocht ook niet eerder komen dan 14 maart. Had uitgelegd dat ik vorige keer weken lang rond heb gelopen met een kindje zonder kloppend hartje. Dat mocht het nu weer zo zijn, ik dit echt niet wil. Nou, daar hadden ze geen boodschap aan Dus heb zelf een pretecho laten maken om te zien of het hartje klopte.
Ja dat is dus precies wat ik nu ook ga doen ze deden net alsof je voor 8 weken helemaal niets kunt zien. En ik snap heus dat té vroeg alleen maar meer stress kan opleveren, maar een weekje eerder met zo’n voorgeschiedenis? Kom op zeg. Op welke termijn heb jij je “pretecho” laten doen? Ik ga zaterdag, ben dan 6+4
Zo denk ik er ook over! Vond het ook echt naar dat ze zo reageerde. Ik was 7 weken precies volgens mijn berekening. De echoscopiste kwam met de mening een dag later uit.
Ik heb het idee dat mijn buikje een klein beetje begint te groeien. Althans, ik heb altijd wel iets een buikje , maar de onderkant voelt anders en ziet er anders uit. Herkennen jullie dit ook zo snel ?
Haai ik wil ook graag mee kletsen hier. Ik had op 4 februari een positieve ovulatietest en 14 feb een positieve zwangerschapstest. Morgenochtend weer een vroege echo vanwege eerdere miskramen. Ik heb 2 zoons van 9 en 4. Voor mijn oudste 2x een miskraam van een tweeling en voor mijn jongste ook een miskraam van 1 kindje. Hoop morgen op goed nieuws 10.00 staat de afspraak Ik ben dan volgens laatste menstruatie gerekend 6 weken + 6 dagen Vanaf de eventuele eisprong gerekend ( 5 feb ? ) 6 weken en 2 dagen Hoop van harte op een mooi kloppend hartje
Hoi allemaal! Ik klets ook graag mee in deze groep! Na een positieve ovulatietest op 6 februari, kreeg ik een mooie positieve test op 14 februari! In verband met een miskraam afgelopen oktober, killing 3 weken wachten op de eerste vroege echo. Maar vandaag was daar het kloppende hartje van onze mini! Voor nu 6 + 2 weken zwanger, eind oktober uitgerekend. Over 2 weken mogen we weer kijken naar de ontwikkeling. Fijn om mensen te leren kennen in hetzelfde schuitje!
Gefeliciteerd! Mooie echo en fijn dat alles goed is . Hopelijk een plakkertje en een mooie baby in oktober. Leuk dat je meekletst. Fijn , nog iemand erbij eind oktober
Dag dames, wat een fijn volle lijst wordt het zo al opeens! Ik dacht twee weken geleden al dat we de hekkensluiter hadden gevonden maar ik had t goed mis . Welkom allen en leuk samen in deze groep te zitten. Ik was even afwezig ivm een vakantie vorige week. Nu weer terug aan t werk. Afgelopen zondag heeft m'n vriend op z'n werk een pret echo gemaakt en hebben we de foetus zien hikken (of t was een spasme, maar hikken klinkt leuker). Dat filmpje heb ik nu denk ik al 100x bekeken Maandag alweer termijn echo en daarna mag ik al voor de NIPT gaan prikken. Zondag de 10 weken grens gepasseerd dus nu op 25% Hoe gaat het met jullie allemaal? Nog meer dames op vakantie geweest?
Hallo! Ik zou graag meekletsen hier. Na een opmerking van mijn moeder tijdens een periode kwakkelen een test gedaan en onverwacht zwanger! Het wordt nog wat passen en meten in ons samengestelde gezin maar we zijn er na even wennen heel blij mee Een vroege echo gehad op zeven weken en alles is in orde, 15 oktober ben ik uitgerekend
Vanacht na heftige krampen en vanmorgen ontzettend veel bloed verlies toch net een hele mooie goede echo gehad, zo blij! Jammer dat ik geen video's kan uploaden. Ik ben nu 9+5.
Welkom aan alle nieuwe dames! Wat leuk dat de groep zo flink groter wordt! Jeetje wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig wel een goede echo. Hebben ze nog iets gezegd over een oorzaak van de bloeding?
Nee waarschijnlijk een geknapt bloedvaatje ergens hun wisten het ook niet ze hebben me helemaal nagekeken maar nergens was bloed of vocht te bekennen.
Wat een mooie echo's komen er langs! Ook welkom aan de nieuwe zwangeren! Hier beetje afwezig geweest ivm werk. Afgelopen maandag de intake gehad bij de verloskundige en een 2e echo; weer een mooi kloppend hartje! Volgende week naar de gyneacoloog ivm de cyste (ook weer een echo, dus hopelijk weer spieken!). En 29 maart de termijnecho Ik zal zo de lijst eens even erbij pakken!