Uitgerekend oktober 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marleenvdw, 24 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Bij mij begint mijn buik ook wel echt te groeien. Ik voel al een tijdje een verdikking boven mijn schaambot, en mijn buik groeit ook echt met de week. Zo leuk :) maar het is voor mij natuurlijk ook al de derde, dus dat zal ook vast schelen.

Sappie91 vindt dit leuk.
  2. Poesmuis

Poesmuis Actief lid

28 dec 2022
    184
    150
    43
    Vrouw
    We gaan het zien de 20e. Moet nog een week wachten. Duurt lang !

Ik heb wel het idee dat de onderkant van mijn buik anders voelt, iets steviger.
    Ik geloof best dat het ook mijn darmen zullen zijn, maar het was de vorige keer niet zo erg als nu. Is ook mijn 3e

Sappie91 en Daan3 vinden dit leuk.
  3. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Ach ja, echt zo niet leuk, ik ben nu twee weken thuis geweest maar morgen ga ik weer proberen te werken.
    Weet je nog hoe lang het duurde voor je de eerste zwangerschap? Hopelijk knap jij ook snel op, is niet te doen zo he

4. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Heel veel echo's in vooruitzicht! En groeiende buikjes :)
    Zo spannend allemaal! Ben benieuwd naar jullie echo's.

Ik had mijn eerste echo met 7 weken en er waren twee zakjes te zien waarvan er een leeg was en de ander er goed uit zag. Ik heb geen bloedverlies gehad waarvoor de verloskundige me waarschuwde, het lichaam kan het ook zelf opnemen dus ik ben benieuwd of het over twee weken nog zichtbaar is.

Daan3 vindt dit leuk.
  5. Poesmuis

Poesmuis Actief lid

28 dec 2022
    184
    150
    43
    Vrouw
    Dus je had er 2 in aanmaak? Of hoe moet ik het zien.? Ik ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkeld heeft.

Ik snap je misselijkheid. Ik had dar de vorige 2 zwangerschappen ook. Niet te doen gewoon.
    Ik had de vorige keer emasefene en gembertabletten. Zo kwam ik op een gegeven moment de dag mee door. Moest ook wel want was aardig afgevallen.

Nu ben ik ook na het eten misselijk , ongeacht wat ik eet. Soms tegen spugen aan maar tot op heden gaat het gelukkig nog goed.

6. Poesmuis

Poesmuis Actief lid

28 dec 2022
    184
    150
    43
    Vrouw
    Hebben jullie op de chinese kalender gekeken om te zien wat het geslacht van de kleine zou worden?
    Zullen we een lijst maken om te zien hoevaak het klopt ?

7. SLP

SLP Actief lid

4 mei 2021
    207
    204
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook de hele dag door misselijk, maar kan over het algemeen wel aardig goed eten. & Gelukkig niet overgegeven nog (hoop het zo te houden!). Kan me ook echt niet voorstellen hoe zwaar het voor jullie dames is als je dat dus wel hebt :eek:

8. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Bij mij klopte het de eerste keer :) en als ik het nu moet geloven zou dit ook weer een meisje zijn! Ik vind het wel grappig om een lijstje te maken. Je kunt wel het beste kijken via bijv de site van 24baby, want de Chinezen hanteren een andere leeftijd en 24baby heeft daar een rekentool voor. Volgens de Chinezen ben ik 42 :eek:

9. Poesmuis

Poesmuis Actief lid

28 dec 2022
    184
    150
    43
    Vrouw
    Ik ben dan nu 37 :eek:.
    Gelukkig rekenen we niet met de chinese kalender hier hahhaha.

Volgens de kalender krijg ik ook weer een meisje. Ben benieuwd

10. Poesmuis

Poesmuis Actief lid

28 dec 2022
    184
    150
    43
    Vrouw
    Chinese kalender voorspelling :

Poesmuis - meisje.

Kopieer de lijst en vul gerust aan.
    Gaan we naderhand vergelijken.

11. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Chinese kalender voorspelling

Poesmuis - meisje.
    Ploop - jongen.

————

12. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw

Poesmuis - meisje.
    Ploop - jongen.
    Eevie82 - meisje

————

13. Poesmuis

Poesmuis Actief lid

28 dec 2022
    184
    150
    43
    Vrouw
    Willen jullie weten wat het wordt of willen jullie het als een verrassing houden?

14. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Nee wij willen zeker graag weten wat het wordt :D
    Chinese kalender zegt een jongetje, mijn gevoel zegt een jongetje (al ervaar ik de zwangerschap tot nu toe 180 graden anders dan vorige keer), maar goed vorige keer was ik heilig overtuigd van een meisje en bleek het een jongen. We zullen zien, beide is welkom. Zou stiekem een meisje erg leuk vinden, maar een jongen is gewoon echt mijn gevoel nu en zou ik voor onze kleine man ook echt heel leuk vinden (jongetjes zijn gewoon echt heel leuk om te hebben!!!) :)

15. Moises

Moises Actief lid

23 feb 2023
    111
    80
    28
    Vrouw

Poesmuis - meisje.
    Ploop - jongen.
    Eevie82 - meisje.
    Moises - jongen.

————

16. Moises

Moises Actief lid

23 feb 2023
    111
    80
    28
    Vrouw
    Gebasseerd op mijn klachten die nu totaal anders zijn dan bij mijn dochter, denk ik zelf ook een jongentje :p

Ik heb zo mijn eerste afspraak in het ziekenhuis bij de gyn.
    Ook al heb ik een goede echo gehad met 7 weken, ik ben alsnog super zenuwachtig....

Ploop vindt dit leuk.
  17. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    De verloskundige vertelde dat het in oorsprong een tweeling is geweest maar dat een van de vruchtzakjes om een of andere reden gestagneerd is met groeien. Maar gelukkig is het andere zakje in orde :)

Ploop vindt dit leuk.
  18. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht

Poesmuis - meisje.
    Ploop - jongen.
    Eevie82 - meisje.
    Moises - jongen.
    Bloezem - jongen.

————

19. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Al mijn eerdere zwangerschappen klopte de Chinese kalender, maar zou het stiekem wel leuk vinden dat hij dit keer ongelijk heeft en ik een meisje krijg ;)

Ploop vindt dit leuk.
  20. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Hoe ging het met werken?
    Ik ben zelfstandig ondernemer, dus ik ben gelukkig wst flexibel. Maar mijn werk stapelt wel op. Ik ben geboortefotograaf en binnen nu en een paar weken sta ik ook op wacht voor meerdere bevallingen, dus dat geeft mij wel stress.. Ik hoop zo dat ik tijdens de bevallingen het onder controle kan houden.. andere fotoshoots heb ik de afgelopen weken niet gedaan of afgezegd, om energie te sparen voor als ik echt heb.
    Bij de eerste ging het volgens mij rond 13/14 weken beter en moest ik tot 20 weken af en toe nog eens overgeven. Maar toen niet meer elke dag zo allejezus misselijk. Ik ben zo verzwakt, ik val bijna flauw als ik onder de douche sta of te lang op mijn benen sta. Het is echt niet leuk. Sorry voor de klaagmodus, maar het is gewoon retezwaar :|

Deel Deze Pagina