Heftig omdat er zó veel spullen stonden en dat ons confronteerde met dat we echt nog geen idee hebben wat we precies nodig hebben. En mega keuzestress, want je wilt van de belangrijke dingen iets kopen wat ook goed is maar je hebt helemaal geen referentiekader om te beoordelen of iets ook goed is of niet. Lekker eerste-keer-ouders ervaring . We moeten ook nog mega veel kopen. Hebben nu: - een wagen - een bedje - een verschoonkussen - een tapijt voor in de babykamer Maarrrrr we hebben ook nog alle tijd en heel veel babies in de familie, dus hoop ook veel over te kunnen nemen. Zijn jullie al met het voorbereiden van de babyspullen bezig?
Ja dat snap ik wel en wat is goed en wat moet je zeker hebben? Ik vond dat ook heel lastig, maar die kleintjes hebben eigenlijk echt niet veel nodig, ze hebben niet persee een trio trap stoel nodig met new born set of spullen van littel Dutch, maar mooi is dat spul allemaal wel Wij hebben eigenlijk alles nog van onze dochter dus eigenlijk niks nodig, ja kleertjes. Wij hebben bijvoorbeeld een wieg nou wil ik die graag verkopen en daar een co sleeper voor terug kopen want ik denk dat ik dat praktischer ga vinden. Moeten denk ik wel nieuwe kruiken want volgens mij heb ik ze niet gevuld weg gelegd en wil geen risico op lekken natuurlijk. Zo zijn er nog wel een paar dingen waarvan ik zeg we hebben het wel en dat is eigenlijk prima maar wil nu wel voor een update gaan maar of dat persee nodig is? Nee dat zeker niet
Hier een goeie termijnecho gehad en mijn uitgerekend datum is en blijft 29 oktober nu afspraak maken 13 weken echo
sorry voor mijn elle lange afwezigheid. Ik ben gruwelijk misselijk. Ik heb medicijnen maar die halen de randen eraf en geeft geen garantie zeg maar. Ook ben ik mega moe en slaap zowat elke avond tegelijk met mijn dochter. Ik lig liever in bed want daar ben ik het minst misselijk, lekker gezellig zo Ik zag dat er al aardig wat goede echo's zijn geweest. Gefeliciteerd!!! super leuk, zo maakt het allemaal weer wat echter. Ook nu de termijn echo's zijn, komt en een 'definitieve' uitgerende datum . Ook de ukjes zijn veel beter te bewonderen. De vorige echo was bij mij heel goed en vandaag een termijn echo gehad en zag er super uit. Ipv de 30e ben ik de 26e uitgerekend. Ook kraamzorg geregeld, wil dezelfde als vorige keer. Ook dezelfde kraamhulp. Wordt alleen spannend of zij kan komen, er was nog iemand die haar ook als 1e keus had opgegeven en zij is voor nu 8 nov uitgerekend en bevalt sowieso een week eerder.
Leuk, de eerste babyspullen kopen! Mijn lifesaver was een draagzak. En goede wandelschoenen, jemig wat heb ik veel met haar gewandeld (om haar in slaap te laten vallen) Ik heb nog veel van de eerste, al ik heb ik ook wel wat spullen verkocht die ik nu toch weer nodig denk te gaan hebben, zoals een wipstoel en een kolfapparaat. Maar ik ga pas op zoek na een goede 20-wekenecho. Die was bij mijn dochter niet goed, dus dat gaat nog wel een beladen momentje worden. Alles is goedgekomen hoor, maar wel heftige verdere zwangerschap en heftige start gehad. Als alleenstaande met een kleintje van (dan) 2, kan ik me dat niet nogmaals permitteren. Dus nu alles on hold tot de 20-wekenecho
Welkom en nog gefeliciteerd! Je kunt jezelf op de lijst zetten, of laat 5 april de uitgerekende datum weten en dan zal ik (of iemand anders die sneller is) het voor je doen!
Fijn, een goede termijnecho! En vier dagen vooruit gezet, lekker. Dan komt het einde van de misselijkheid en vermoeidheid sneller in zicht Heel herkenbaar hoor, I feel you. Ik krijg Emesafene en het haalt misschien het scherpste randje eraf maar ik voel me nog steeds erg beroerd. Bijna 24/7 De huisarts lijkt erg huiverig voor het voorschrijven van een hogere dosis of de volgende optie, dus ik laat het maar zo. Bij mijn vorige zwangerschap werd het vanaf week 16 langzaam minder, dus ik verwacht nu ook zoiets, in ieder geval niet direct vanaf tweede trimester. Hopelijk voel jij je ook snel beter!
Haha wij waren zondag bij de Prenatal, waar de mama mazzel dagen waren, mijn vriend was er nog nooit geweest die die was ook wat overrompelt. Maar ik scande gelijk de dingen die we al hebben of nog nodig hebben, dus toen was voor hem ook wel duidelijk dat het allemaal wel meevalt We hebben niet zoveel meer nodig, eigenlijk vooral een commode, aankleedkussen en kleding. En ik heb bij beide kinderen gewoon een maxicosi in de gordel geklikt, maar we gaan nu wel kijken naar een isofix systeem. Veiliger en bovendien veel makkelijker. Maar het grootste gedeelte hebben we al een hele tijd in de berging op zolder staan. Zo hebben we al een nieuwe complete kinderwagen, een co-sleeper inclusief matras, dekentjes, lakentjes, kruiken, hydrofiele doeken etc. Eigenlijk is het gewoon wachten tot we het geslacht weten en of het gezond is en dan is de finishing touch nodig met kleding en aankleding Ja en mijn jongste zoon gebruikt nog steeds de baby kledingkast, die kleding wordt veel te groot, dus we moeten voor hem een andere kledingkast halen, dan kunnen we die nieuwe kast vullen met zijn kleding en hebben we plek om al die leuke babykleding en gekregen knuffeltjes een plek te geven. Dat staat voor eind deze maand op de planning. Vandaag ga ik bloedprikken, sowieso alles wat even gecheckt moet worden en daarnaast heel veel extra checks op vitamines en mineralen. En natuurlijk de NIPT test. Toch ook wel spannend. Ik ben zo extreem moe, dat ik vermoed dat er aan mijn ijzergehalte wel wat gesleuteld kan worden. Dus ben benieuwd. En ik hoop dat de NIPT uitslag er sneller is dan over 21 dagen... Maar wie weet!
Welkom hier! En natuurlijk mag je erbij! Laat je je uitgerekende datum weten? Dan kun je in de lijst gezet worden
@Kimm24 welkom, leuk dat je ook aansluit. Bijna de termijnecho! Hoe gaat het met je? @Poesmuis wat naar dat je zo veel last hebt van de misselijkheid. Kan me inleven dat dat je helemaal lam legt en super frustrerend is. Ik hoop voor je dat het binnenkort wat wegtrekt. Kan je arts nog iets voor je betekenen of is het echt afwachten? En ben je nu gestopt met werken of probeer je dat nog te combineren? @Eevie82 goede tip van de wandelschoenen, die heb ik gelukkig . Kan me voorstellen dat als je eerder een slechte 20 weken echo hebt gehad dat echt een barrière is tot wanneer je niet helemaal kan genieten. Nog een paar weken en dan ben je er al @roki88 jullie zijn al helemaal voorbereid, wat heerlijk! Moet ook een fijn ontspannen gevoel geven. Ik was/ben ook heel moe, maar had geen ijzer tekort. Kan dus ook gewoon van alleen de baby zijn . NIPT moet binnen 10 werkdagen toch? 3 weken klinkt wel echt heel lang! Ik kreeg m zelf op de 8e werkdag (maandag geprikt, woensdag een week later gebeld).
Klopt hoor, maar met de nieuwe methode vanaf 1 april kan het tot 21 dagen duren tot je de uitslag hebt. Het is net geprikt en wordt naar Maastricht gestuurd (flinke reis vanuit Amersfoort…), dus ben heel benieuwd hoelang het duurt tot we de uitslag krijgen!
Ohja klopt, ze hebben nu misschien wat inhaalwerk natuurlijk. Maar wel gratis geprikt, dat is dan wel fijn
Als ik me niet vergis gaat het van je eigen risico af dus tsja…alleen gratis als je dat eigen risico “toch al” verbruikt!
@Eevie82: is het voor jou nog wel te doen dan de misselijkheid? waarom is je huisarts zo huiverig? Er schijnt no een medicijn te zijn die goed helpt, is wat sterker . Deze mag wel maar 5 dagen genomen worden. Nipt test van de eigen risico? ik dacht dat het vergoed werd en niet van de eigen risico afging. Dat zou echt een domper zijn zeg. @Sappie91: Ik ben nog wel aan het werk, ik kijk het per dag maar aan. ik werk 3 dagen in de week, morgen begin in weer. Ik ben benieuwd hoelang ik het volhoud. Ik heb ook nog heel wat spullen van mijn 2e. Kinderwagen is niet heel veel gebruikt dus die kan zeker weten nog een ronde mee. Mag ook wel , duur ding. Ik gebruik mijn draagdoek heel veel. Ze vond de kinderwagen helemaal niets.
Eerlijk, ik betaal liever voor een eerdere uitslag Maar goed, het is een fijne bijkomstigheid. Nu is 21 dagen lang, met een goede uitslag gaan we er over een paar weken vast om lachen Oeh dit weet ik eigenlijk niet, nu gebruik ik mijn eigen risico sowieso wel, maar ik zal het eens in de gaten houden, want zo is het niet naar me benoemd. Maakt in mijn geval dus ook niet uit hoor, maar vind het dan wel goed dit bij de vk aan te geven, dat ze dit duidelijk benoemen.
Overigens is het niet maar "wat inhaalwerk", er zijn echt beduidend meer vrouwen die de NIPT test doen, nu er niet voor betaald hoeft te worden. Daarom geven ze 21 dagen aan, ze verwachten topdrukte. In het ziekenhuis was ik bij deze prikker al nummer 5 in 2 dagen tijd, van de 8 prikkamers, en dat is nog maar 1 ziekenhuis Zo vaak hadden ze de NIPT nog niet geprikt in korte tijd zeiden ze
Vind dat wel een goed teken! Echt vreselijk dat je wel de NIPT wilt doen maar het niet doet omdat je het niet kan betalen. Mijn beeld is ook dat het vergoed wordt ipv van eigen risico. Zo lees ik het online iig. Wel eens trouwens dat ik wel blij ben dat ik hem eerder heb kunnen doen tegen betaling hoor. Mijn vriend stelde nog voor om een paar weken te wachten zodat we niet hoefden te betalen, maar dat was voor mij geen optie (en mocht uiteindelijk ook pas als je vanaf 4 oktober of later was uitgerekend). Hoop alsnog voor je dat de laboratoria het snel aan kunnen en je spoedig een goede uitslag hebt. Ik duim voor je
Vandaag 12 weken zwanger! Volgende week dinsdag de 13 weken echo en donderdag de geslachtsbepalings echo. Zo spannend!