Uitgerekend oktober 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marleenvdw, 24 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvievdB

    EvievdB Actief lid

    27 jan 2023
    152
    136
    43
    Vrouw
    Oei, vervelend nu al!
    Ik ben niet echt misselijk, maar vind wel alles stinken.
     
    Saar96 vindt dit leuk.
  2. JVE

    JVE Lid

    28 jan 2023
    8
    6
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Gefeliciteerd met de zwangerschap allemaal! Leuk om hier mee te kunnen lezen!

    Zoals ik het nu zelf heb berekend ben ik op 1 oktober uitgerekend. Morgen zit ik dan op 5 weken. Wanneer hebben jullie de vk gebeld?

    Ik heb in de week voordat ik ongesteld moest worden al wat lichte menstruatiekramp gehad en nu nog steeds eigenlijk. Soms ook best heftige kramp waardoor ik me soms afvraag of anderen dit ook hebben? Afgelopen zondag moest ik eigenlijk ongesteld worden, dinsdag ochtend getest en positief. Begin van de week had ik ook gevoelige borsten en smorgens iets of wat misselijk. Maar op het moment gelukkig niet echt misselijk meer. De kramp komt soms ineens opzetten (soms ook juist als ik over een koude vloer heb gelopen op mijn sokken, heel gek) en afgelopen nacht werd ik er ook weer wakker van en met een kruik is het gelukkig na 10 min wel weer weg getrokken.

    En ik ben wel benieuwd wat jullie aan foliumzuur etc slikken. Bijv Davitamon met visolie ook of juist niet? Wat zijn jullie ervaringen?

    Groetjes!
     
    Saar96 vindt dit leuk.
  3. Sappie91

    Sappie91 Bekend lid

    1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Ha JVE, welkom! We lopen precies gelijk. Ik morgen ook 5 weken. Ik kom uit een medisch traject dus heb de eerste zevenwekencho in het ziekenhuis. Denk dat ik daarna verloskundige ga bellen. Heb er al wel eentje op t oog hier in de buurt.

    Ik slik al een jaar foliumzuur. Nu volgens mij die van kruidvat met vitamine D of B? Heel veel extra heb je volgens mij niet nodig. Heb het idee dat die A- merken geldklopperij zijn, haha.

    Hier geen krampen, maar volgens mij is dat wel heel normaal! Maak je je er zorgen over?
     
  4. EvievdB

    EvievdB Actief lid

    27 jan 2023
    152
    136
    43
    Vrouw
    Ik denk dat het sowieso altijd spannend en onzeker is tot je de eerste echo gehad hebt. (En dan kan er natuurlijk nog van alles gebeuren, maar heb je wel een kloppend hartje gezien) Bij alles wat je voelt denk je, is dit wel goed.
    Ik hoor een collega van mij ook over menstruatiekrampen en die is nu 7 weken zwanger.
    Ik stond vandaag bij de kruidvat bij de vitamines, maar ik slik al foliumzuur en bij die vitamines zit ook overal foliumzuur bij in. En volgens mij is teveel foliumzuur ook niet goed. Dus dat wil ik eerst eens navragen.
     
    Sam0601 en JVE vinden dit leuk.
  5. Saar96

    Saar96 Lid

    24 jun 2022
    57
    60
    18
    Vrouw
    lichtelijk… ben ook goed ziek weer. Hoop niet weer de griep te pakken.. ik kan de symptomen even nirt goed onderscheiden
     
  6. Sam0601

    Sam0601 Lid

    7 nov 2022
    70
    72
    18
    Vrouw

    Hoi Welkom! Allereerst gefeliciteerd! :D
    Heel wat je omschrijft komt me bekend voor van afgelopen week, sinds vandaag heb ik eigenlijk wat minder krampen en voel me ergens best fit.. (maakt ook weer onzeker) Ik zit nu op 4 weken (maar heb een hele korte cyclus dus ben denk ik zo 4+4 nu)

    Ik slik van de kruidvat de zwanger variant, zitten veel vitamines, omega 3 en foliumzuur in 1 allemaal. Verder niets erbij!
     
    JVE vindt dit leuk.
  7. Mamacroco

    Mamacroco Lid

    28 jan 2023
    28
    41
    13
    Vrouw
    Ik slim foliumzuur met vitamine d. Je hebt een hele hoop fancy vitaminen, maar als je voedingspatroon een beetje ok is, dan is dat niet per se nodig allemaal.
     
    JVE vindt dit leuk.
  8. Mamacroco

    Mamacroco Lid

    28 jan 2023
    28
    41
    13
    Vrouw
    Kennen jullie elkaar trouwens al van hier?
     
  9. JVE

    JVE Lid

    28 jan 2023
    8
    6
    3
    Vrouw
    Fijn om te horen dat het bij anderen ook bekend voorkomt! Hopelijk wordt het hier ook snel weer wat minder. Ik snap het wel hoor dat het je onzeker maakt, als je de krampen niet meer voelt/gewoon normaal is dat toch ook weer raar hè.

    Dank voor alle tips en reacties tot nu toe!
     
    Sam0601 vindt dit leuk.
  10. JVE

    JVE Lid

    28 jan 2023
    8
    6
    3
    Vrouw
    Wat leuk dat we gelijk lopen!

    Gelukkig dat je zelf geen last van krampen hebt! Ik lees hier dat het wel vaker voor komt, dus dat stelt me al wat gerust. Op internet lees je natuurlijk ook her en der wel dat het kan, maar het is toch fijn om het ook echt van anderen te horen en ervaringen te kunnen wisselen zoals hier.

    Dat idee heb ik dus ook, dat de A-merken gewoon duurder zijn omdat het een bekend merk is en dat het verder niet zo veel uit maakt. Ik slik nu ook foliumzuur+D. Lijkt me prima dus!
     
  11. EvievdB

    EvievdB Actief lid

    27 jan 2023
    152
    136
    43
    Vrouw
    Nee, ik niet. Mijn schoonzusje had in haar zwangerschap een WhatsApp groep, dus ik heb gegoogled op moeders uitgerekend in okt 2023 en kwam toen hier op uit.
     
    marleenvdw vindt dit leuk.
  12. Mamacroco

    Mamacroco Lid

    28 jan 2023
    28
    41
    13
    Vrouw
    Oh wat grappig. Ja dat is dus hetzelfde als bij mij.

    Bij ons eerste kindje had ik inderdaad een app-groep, en die is nog steeds actief (2.5 jaar later)!
     
    Saar96 vindt dit leuk.
  13. Mamacroco

    Mamacroco Lid

    28 jan 2023
    28
    41
    13
    Vrouw
    Nee, klopt inderdaad. Je moet dan kiezen: of alleen foliumzuur (en vitamine D), of zo'n multivitamine. Er zit dezelfde hoeveelheid foliumzuur in als het goed is.
     
    Saar96 en EvievdB vinden dit leuk.
  14. Mamacroco

    Mamacroco Lid

    28 jan 2023
    28
    41
    13
    Vrouw
    Jullie zijn allemaal net iets verder zwanger dan ik, geloof ik, maar testen jullie nog, of niet meer?
     
  15. Mamacroco

    Mamacroco Lid

    28 jan 2023
    28
    41
    13
    Vrouw
    Ok, ik ben hier even aan het spammen zie ik :roflmao:.

    Maar ik zit dus nog voor NOD (morgen) en kijk hoe donker die testen al zijn :eek:. Dat had ik bij mijn vorige niet hoor. Geen wonder dat ik halve dagen misselijk op het toilet doorbreng.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ploop, Sam0601, Saar96 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. EvievdB

    EvievdB Actief lid

    27 jan 2023
    152
    136
    43
    Vrouw
    Oh top, dankjewel!
     
    JVE vindt dit leuk.
  17. EvievdB

    EvievdB Actief lid

    27 jan 2023
    152
    136
    43
    Vrouw
    Ik heb mijn man moeten beloven om alleen as woensdag nog een keer te testen (ben dan 5 weken) en verder niet
     
  18. Sappie91

    Sappie91 Bekend lid

    1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Ik ben 1 dag na NOD gestopt met testen! Dat was afgelopen maandag :)
     
  19. Sappie91

    Sappie91 Bekend lid

    1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Wowww wat een knaller! Heb je ovulatietesten gebruikt? Of je eisprong gevoeld?
     
  20. EvievdB

    EvievdB Actief lid

    27 jan 2023
    152
    136
    43
    Vrouw
    Kan het zijn dat je al verder bent? Ik werd voor mijn gevoel ook ongesteld (alleen 4 dagen eerder en minder bloedverlies waardoor ik geen twijfelen en een test deed), maar kan me ook voorstellen dat je dus de volgende ronde een test doet en dus eigenlijk zo'n 4 weken verder bent...
     

Deel Deze Pagina