♡Uitgerekend oktober 2023♡ 27 september ❤ Daan3 - 32 jaar - 3e kindje 1 oktober ❤ Sappie91 - 31 jaar - 1e kindje ❤ JVE - 31 jaar - 1e kindje 2 oktober ❤ Saar96 - 26 jaar - 3e kindje (1e samen) 4 oktober ❤ Sam0601 - 32 jaar - 1e kindje ❤ AuroraMoon - 30 jaar - 1e kindje ❤ krisje123 - 24 jaar - 1e kindje 5 oktober ❤ Ploop - 29 jaar - 2e kindje 6 oktober ❤ Marleenvdw - 27 jaar - 2e kindje 8 oktober ❤ Bloezem - 38 jaar - 4e kindje 9 oktober ❤ Mama Croco - 30 jaar - 2e kindje 10 oktober ❤ Maximex95 - 27 jaar - 1e kindje ❤ SLP - 30 jaar - 1e kindje 14 oktober ❤ BWR - 27 jaar - 1e kindje 18 oktober ❤ Moises - 33 jaar - 2e kindje 20 oktober ❤ Roki88 - 34 jaar - 3e kindje (1e kindje samen) 24 oktober ❤ Thephantom - 29 jaar - 3e kindje ❤ Oliviastress - 27 jaar - 1e kindje 25 oktober ❤ Kimm24 - 35 jaar - 3e kindje ❤ Dominique87- 35 jaar- 1ste kindje 26 oktober ❤ Poesmuis - 35 jaar - 3e kindje 29 oktober ❤ Youaremagic - 35 jaar - 2 kindje 31 oktober ❤ Eevie82 - 40 jaar - 2e kindje Verdeling jongens & meisjes Jongen! (5) | Meisje! (7) | Onbekend (9) | Verrassing tot na bevalling (2) Afspraken: Juli 14-7 youaremagic suikertest plus ijzergehalte prikken (24+5) 20-7 SLP - groeiecho + gynaecoloog (28+2) 31-7 youaremagic controle (27+1) Augustus 1-8 Eevie82 - groeiecho (27+0) 3-8 Poesmuis - groeiecho + vk (28+0) 10-8 youaremagic groeiecho (28+5) 17-8 SLP groeiecho + gynaecoloog (32+2)
Mijn nuchtere waarde was prima, maar de waarde na de test was 8.2 en dus te hoog helaas. Ik bekijk het aan de ene kant heel nuchter, want kan er toch niet veel aan doen dat ik het nu heb. Maar was idd wel even balen... Ja 10/11 weken is zeker ineens heel snel! Vind sowieso deze hele periode nu ineens zo snel gaan
Heel prima, zowel nuchter als na het drankje keurige waardes. Heb me desondanks voorgenomen om in ieder geval wel meer op te letten met snoepen, daar doe ik natuurlijk mezelf uiteindelijk ook een plezier mee. Ga jij eerst dieet volgen en dagcurves prikken @SLP ? Zeker balen, maar het is wat het is inderdaad. Hopelijk helpt dieet voldoende. Ik krijg veel commentaar op mijn buik, zie hieronder foto met 24 weken. Waar gaat dit eindigen?!?
Trouwens nog 6 weken werken en dan heb ik vakantie, en dan nog een kleine 3 weken werken en dan start mijn verlof dat gaat snel ineens!
ben wel benieuwd wat de verloskundige zegt nu je weer terug mag, misschien hebben hun het ook wel gedaan om er voor te zorgen dat ze gewoon zeker wisten dat ze er goed aan deden? Wat goed dat je minder bent gaan werken en goed om jezelf denkt! Erg belangrijk! En geef het ook aan dat je niet goed in je vel zit! Ik had dit met eerste zwangerschap had ik ook zo ontzettend last van die hormonen maar ik deelde het niet en dan voel je alleen maar slechter, je kan hier ook altijd luchten, laten we eerlijk zijn zwanger zijn is gewoon niet super geweldig (vind ik elk geval, heb het er graag voor over maar toch)
Wat een mooie buikje! Ik herken het wel ik krijg ook constant commentaar op je kan er alleen zelf niet veel aan doen, ik vind het zelf ook erg vervelend al dat commentaar. Ik probeer het naast mij neer te leggen. Wat fijn dat de suiker test prima was!
Voel mij sinds afgelopen maandag wel beter ook echt meer energie, was gelijk met die floradix begonnen dus wie weet slaat dat al aan. Zal vandaag toch nog eens met de dokter bellen want benauwdheid is nog niet helemaal weg en hoesten maar ja komt dit gewoon door de zwangerschap? Of juist door ijzer te kort? Of toch omdat de luchtweginfectie niet helemaal voorbij is? ook heb ik vandaag mijn suiker test, vind mijzelf nu al zielig vanmorgen stond om kwart over 5 onze dochter al bij ons aan het bed, ik kan daarna niet echt meer slapen maar die test begint pas om 8:30 en mag dus tot minimaal 10:30 nog niet eten En ik heb nu al honger ben wel benieuwd gelukkig ben ik met deze zwangerschap niet heel erg van het snoepen en hou het vaak bij 1 of 2 waterijsjes en rest overdag redelijk normaal niet ultra gezond of zo maar ook niet super veel ongezond eten aardig normaal
Ik ga nog gebeld worden door de diabetesverpleegkundige van het ziekenhuis waar ik loop, maar verwacht inderdaad dagcurves en dieet volgen. Mooie buik hoor! Vind zelf dat commentaar altijd zo'n onzin, geen lichaam is hetzelfde... Niet zozeer verwacht, maar wel rekening mee gehouden dat er een kans bestond het te gaan ontwikkelen ivm te hoog BMI. Eet ook echt niet meer en/of ongezonder dan voor de zwangerschap, dus wel balen. Achteraf wel meer dorst, maar dacht dat het door het warme weer kwam Ik vond de suikertest zelf erg meevallen, maar wel irritant dat je zo lang niet kan eten inderdaad!! Succes vandaag!
Hier gaat het ook snel ja! Ik moet volgende week nog werken, dan 4 weken vakantie en dan nog 2 weken werken voor m'n verlof.
Ja ik vond het drankje ook erg meevallen heb gelukkig nog niet echt honger nog 15 minuten en dan word ik weer geprikt
Ha meiden, Sorry, ben een beetje non actief geweest de laatste weken.. Omtrent namen: we zijn er hier nog steeds niet helemaal over uit. Omtrent aanschaffen spullen en inrichten kamer: Eigenlijk nog bijna niks gekocht en veel heb ik nog van ons zoontje wat we kunnen hergebruiken. Wel naarstig op zoek naar een duo kinderwagen, maar vind het heel lastig. Afgelopen vrijdag heb ik net als meerdere zo te lezen, ook de suikertest gehad, nuchter 5,2 en 2 uur later 5,4. Dus was in orde gelukkig. Verder eind vd maand intake bij de gynaecoloog omdat ik natuurlijk medisch moet bevallen (helaas), moet zeggen dat ik bij dat idee best emotioneel wordt omdat het voelt alsof er veel meer beperkingen in mogelijkheden zijn.. Ook eind vd maand een groei echo, ben benieuwd. De buik groeit wel goed, tot nu toe pas 5,5 kg aangekomen (oke was nog niet terug op oude gewicht van voor geboorte van ons zoontje, maar als ik het oude gewicht als startpunt neem dan is het 11,5kg). Bij zoontje was ik einde vd zwangerschap zo’n 30kg zwaarder . Wel fijn dat dat nu anders is. omtrent werk; hier volledig in de ziektewet ivm zodanige bekkenklachten dat het niet meer lukt om mijn werkzaamheden uit te voeren (ouderenzorg aan t bed, ll vpk) Ik heb gister met 28+3 een buikfoto gemaakt, zal hem delen hier. Merk wel dat ik met deze zwangerschap helemaal niet zo bezig ben als bij mijn zoontje, wellicht ook omdat we handen vol hebben aan hem haha
Mooi buikje @Ploop! En nog gefeliciteerd met je zoontje, ik zie dat hij net 1 is geworden. Herkenbaar, handen vol en minder aandacht bij de tweede zwangerschap. Dat handen vol wordt alleen maar erger haha! Mijn dochter is 2 jr 2 mnd nu en poeh poeh! Maar wat een leuke leeftijd is 2 ook, wat ze af en toe uitkraamt is echt hilarisch! Ik ben even kwijt waarom je ook alweer medisch moet bevallen? Hopelijk is er toch meer mogelijk in wat je graag zou willen! Ik ben ook medisch, na de termijnecho meteen overgedragen. Ik heb syndroom van Asherman, sectio (door stuitligging), fluxus en dochter met aangeboren afwijking in de voorgeschiedenis Ik mag kiezen of ik nu een geplande sectio wil, of dat ik het vaginaal wil proberen. Wellicht zijn hier dames die ervaring hebben met het bevallen van een grote baby (p98 momenteel) die hun ervaring willen delen? Vooral dat grote hoofd baart me zorgen! En het risico op schouderdystocie ook. Er komt sowieso ook nog een (hopelijk goed) gesprek met de gyn! Eerst op 1 augustus weer een groeiecho. Het zal mij benieuwen!
Ik had gister mijn resultaten terug van de diabetes test en de waardes waren goed! Dus ik heb geen zwangerschap diabetes. Wel is helaas mijn ijzer aan de lage kant en mijn ferritine en omdat dat ook te laag is moet ik aan de ijzer tabletten. ondanks dat ik tijdens de test weinig problemen heb ervaren, begon helaas de ellende voor mij een uur naar de test, dacht goed water te drinken zodat het snel mijn lichaam uit zou zijn en nam gelukkig thuis en grote slok water en moest gelijk rennen naar de wc! Daarna was mijn maag zo val slag dat ik eigenlijk het hele weekend plat heb gelegen met moeten overgeven weinig tot niets kunnen eten en drinken en daardoor echt mega zwak zijn. Gelukkig was het in het weekend en hadden wij geen afspraken maar pffff en nog kan ik voelen dat ik niet helemaal de oude ben
Pas 3 augustus bij de diabetes verpleegkundige en diëtist een afspraak, vind ik ergens toch vrij laat.... Merk ook dat mijn buik de laatste 2 weken echt een groeispurt heeft. Ik denk dat als ik nog 12 weken door moet (of langer) ik echt op klappen ga staan. Morgen de groeiecho dus ben ook wel erg benieuwd hoe groot de man nu is. Hier trouwens ook een medische bevalling. @Ploop waarom kijk je er precies tegenop?
Dankjewel! Jaar is gevlogen! Haha denk dat 2 jaar pittig is maar wel een leuke leeftijd, vind het nu zo leuk dat ons zoontje zo aan het ontwikkelen is om dat te zien. Moet zeggen dat hij best snel dingen door krijgt nu en dat is goud om te zien. Ik heb met hem een spoedsectio gehad ook. Heb het overigens met de verloskundige besproken en heb 31 juli een gesprek met de gynaecoloog, afhankelijk wat hier uit komt en wat ze aan kansberekening gaan geven ga ik een keuze maken of ik medisch onder de gyn ga bevallen of toch ‘tegen het advies in’ poliklinisch in het zkh met eigen VK (uiteraard wel als er ook maar een richting lijkt te zijn waarin het fout dreigt te gaan, met directe overname medisch). Ik zal er wel iets voor moeten tekenen, maar doe het ook alleen als de bevalling normaal mag beginnen en verlopen (en de kansberekening dus hoog is). Bij voorbaat al medisch met beperkingen terwijl er is gesproken door de gyn vorig jaar over domme pech en dat er geen indicatie is om het niet vaginaal te kunnen proberen, maakt dat ik dit wel heb besproken. Uiteraard mag ik ook kiezen voor (geplande) keizersnede, maar dat alleen in een uiterst geval..
Fijn dat je geen zwdiabetes hebt! Jeetje wel naar dat je je zo slecht hebt moeten voelen, nu wel weer helemaal de oude?