Ja bij mij komt het nu echt dichtbij! Nog 3 weken (en vandaag). Had van te voren gedacht dat ik dat met twee vingers in m'n neus zou volhouden omdat ik een zittend beroep heb en deze periode waarschijnlijk heel rustig zou zijn op werk. Maar ben deze week elke avond al onwijs gesloopt, dus merk toch wel wat van dat derde trimester. Al valt het (nu) nog mee vergeleken met de vermoeidheid van t eerste trimester. Mijn ijzervoorraad is te laag dus ik moet nu tot de bevalling om de dag ijzer slikken. Anderen hier ook ervaring mee? Ik heb 't gisteren voor t eerst genomen en werd er zo misselijk van. Kijk er niet naar uit dat nog 29x te moeten doen...
Ze gaan bij mij over twee weken nog een keer bloed prikken op ijzer; ze willen het vanwege de eerdere fluxus wel echt goed op peil hebben voor de bevalling. Maar geen ervaring nog met ijzertabletten, wat vervelend dat je er zo misselijk van werd. Is het een optie om ze direct voor het slapengaan te nemen, zodat je er hopelijk geen of minder last van hebt? De vermoeidheid na een dag werken is herkenbaar, ondanks dat ik ook een kantoorbaan heb. En een hyperactieve peuter en een huis waarin ik nog van alles wil (kasten! kasten om alle zooi in te stouwen, ik kan het echt niet meer aanzien hahah) maar wat zelf niet meer lukt Ach ja nog een week of 11 en dan zijn er weer andere dingen waar je vermoeid van raakt
Ik heb eigenlijk geen idee tot wanneer ze een versie kunnen doen. Mijn oudste dochter lag altijd netjes met haar hoofdje naar beneden, dus dit is allemaal nieuw voor mij. Ik denk dat het hikken écht door het vruchtwater drinken is... Op de 13 weken echo zagen wij ons meisje onwijs veel slokjes nemen. Kwam geen einde aan
Wat vervelend dat je er zo misselijk van word! Ik moet ook al sinds 25 weken zwangerschap ijzer tabelletjes nemen, wat ik doe, ik neem ze voor het slapen gaan, anders vind ik het lastig om te bepalen wanneer je het moet nemen ik kreeg ook verschillende adviezen hier over, van de verloskundige tijdens het eten en van de apotheek of 30 minuten voordat je gaat eten of 2 uur nadat je had gegeten En dan moest je ook nog oppassen met melk producten en koffie volgens mij? Dus ik dacht doe het wel voor het slapen gaan en ben eigenlijk nooit misselijk van dus wie weet help dit voor je? ik neem ook nog dat vloeibaar ijzer er bij elke ochtend en avond als ik er om denk van floradix en dat vond mijn verloskundige een goed idee.
Ik krijg geen meldingen dat hier wat is geschreven en dan vergeet ik het gewoon om op te zoeken morgen al weer 29 weken! Officieel dus ook in mijn derde trimester, ik heb nu 3 weken vakantie en dan nog 3 weken werken en dan verlof. Wel ga ik na mijn vakantie om meer pauze vragen, daar heb je toch recht op? Zonder dat je er dan met 34 weken uit moet toch? Ik ga er met 35 weken uit, had denk ik 36 weken wel had gehaald alleen ik moet ook nog wat dingen doen voor school en dan heb ik nog even wat meer mijn handen vrij, met een baby word dat eerst toch wat lastiger en kan bijna school beginnen met afronden dus wat ik van te voren klaar kan krijgen is mooi meegenomenen. Ik krijg nu beetje last van bekken instabiliteit als ik wat te fanatiek ben en iedereen valt over de grote van mijn buik en word daar soms wel beetje moe van. Wel gek om te bedenken dat dit mij laatste maximaal 13 weken zwangerschap in ga na deze bevalling is mijn hoofdstuk dicht om ooit weer zwanger te worden, gek idee dat dit hoofdstuk dan is afgesloten en dan genieten van van alles nog 1 keertje een eerste keer, nog 1 keertje zo kleine baby en ga zo maar door meerdere die dit ook hebben?
@Youaremagic goed idee van t savonds innemen! Ga volgende check up bij mm verloskundige vragen of dat bij mij ook kan. Neem m over 1,5 uur weer in en dan even kijken of het vandaag wat beter valt. Gek he dat je in het laatste trimester al bent! Laatste stukje gaat echt hard. En ja klopt: je hebt recht op een uur extra pauze per dag zonder dat dit effect heeft op de datum waarop je verlof start. Voor mij is t juist andersom: dit is ons eerste kindje en wij hebben (nu in ieder geval nog) het idee dat we zeker 2 kinderen willen. Deze zwangerschap is via iui ontstaan, dus ik vraag me vooral af hoe het gaat zijn als we aan een tweede willen beginnen. Zou ik dan wel zonder ziekenhuisinterventie zwanger kunnen worden, hoe lang zou het duren, wanneer zouden we daarmee willen beginnen, hoe gaan we dat combineren met werk en ons eerste kindje, hoe gaat dat allemaal zijn. Maar goed, eerst deze jongen maar eens op de wereld zetten. En ik geniet ook echt van deze zwangerschap. Als hij niet te hard schopt vind ik zijn bewegingen ook vooral heel lief
Dit is ook mijn laatste zwangerschap en ik ben heel erg blij dat ik het allemaal nog een keer mag meemaken (en vooral ook: op een normale manier). Ik heb een dochter van 2 maar heb nog nooit een (mijn!) pasgeboren baby vastgehouden. Ik verheug me ook zo op al die eerste keren en mijlpalen die ik nog een keer mag meemaken! Die extra pauze die je benoemt is 1/8 deel van je dagelijkse werkuren. Dus bij een werkdag van 8 uur inderdaad 1 uur extra pauze. Hier heb je tot 6 maanden na de bevalling recht op en dat heeft geen invloed op de ingangsdatum van je verlof.
Zo ik heb het meeschrijven/lezen even links laten liggen. Kamertje de afgelopen week helemaal klaar gemaakt (op was decoratie na). Druk bezig met alles uitwassen etc. Vind het helema geweldig al die kleine kleertjes Komende dinsdag 32 weken alweer. Voel me vooral 's nachts erg groot, draaien in bed is super lastig. Ook hier heeft de kleine regelmatig de hik! Donderdag nog een groeiecho. Ik krijg ze nu ivm diabetes. Vorige echo met 28 weken was prima dus ben benieuwd! Vorige week ook controle gehad en toen gaf de verloskundige aan dat baby al deels was ingedaald . Edit; ik heb volgende week nog vakantie. Dan nog 2 weken werken dus per september verlof.
Hoe is het gegaan met je ijzer tablet? Wat leuk dat jullie eigenlijk aan het begin staan, grappig dan weer dat ik in mijn “laatste” stuk zit en jij eigenlijk in je eerste. Als ik vragen mag waarom ben je nu via iui zwanger geworden? Als het ter persoonlijk vind hoef je niet te antwoorden hoor Ik vind het minder prettig als de dochter in mijn buik aan het draaien is hahah dan heb ik echt het gevoel of ontplof ik! Ze kan soms ook best hard trappen, ik ga dit wil missen maar eerste trimester van zwanger zijn niet hahaha en dat terwijl het nu eigenlijk best wel goed ging in vergelijking met de zwangerschap van mijn andere dochter
Wat fijn dat het kamertje af is! Hopelijk halen wij vandaag het kamertje leeg zodat we aankomende week het behang er af kunnen halen, ik vind het op zich nog niet erg dat het kamertje niet af is maar meer het spul wat je aan het verzamelen bent en dus nergens neer kunt zetten dus overal rommelig word En de baby ingedaald is ook een goed teken Heeft het verder ook nog betekenis als je baby wel groter dan gemiddeld zou zijn? Ik heb aankomende donderdag een groei echo ben wel benieuwd, ondanks dat ik volgens iedereen een “grote” buik heb heb ik zelf niet het idee of is de baby groter dan gemiddeld. Ook nog maar 2 weekjes werken! Lekker hoor!
Wij hebben eind deze maand gesprek met verloskundige eigenlijk meer voor mijn man om zijn vragen neer te kunnen leggen voor een thuis geboorte, ik zou dat heel graag willen mocht het natuurlijk ook lukken mocht verloskundige zeggen we kunnen beter naar ziekenhuis dan doen we dat. Het jammere is hier dat in het ziekenhuis geen beval baden opgezet mogen worden, ze hebben wel een bad maar dat is een gewoon bad. ik ben druk aan het kijken voor beval baden en hoop echt dat ik thuis mag bevallen in bad, ik hoop 1 keer vrij traumatische bevalling en hopelijk nu een afsluitende “droom” bevalling hoeft niet persee droom bevalling maar gewoon thuis. Geboorte kaartje is wel klaar alleen de naam en vriendin rade de naam in 1 keer, weet zij niet maar ik had dit tegen man gezegd en nu wil hij die naam niet meer
IJzertablet ging muah. Ben er uurtje echt goed misselijk van geweest trol daarna weg. Maar daarna wel weer heel misselijk na m'n lunch, al weet ik niet of dat aan het ijzertablet lag. Morgen nog maar eens proberen. Als het dan weer tegenvalt ga ik even bellen of ik 'm ook savonds mag nemen En zeker mag je dat vragen! Wij hebben iui gehad vanwege onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid. Eerst een jaar zelf geprobeerd zonder ooit een positieve test te hebben, daarna iui en de eerste was raak. Reden hebben ze niet kunnen vinden. Alle onderzoeken bij mij en m'n partner waren goed. Een hypothese van t ziekenhuis is dat het stuk in de baarmoeder dat de zaadcellen doormeten bij mij misschien te afstotend is dat er weinig zaad t overleeft richting de eicel. Maar het zou ook gewoon pech/geluk kunnen zijn geweest
Heb je thuis wel een bad? Je kunt ook nog de eerste paar fasen thuis in bad proberen op te vangen en daarna naar het ziekenhuis? Al is dat voor een niet eerste kindje misschien lastiger als die bevalling wat snel doorzet? Heb je met je eerdere bevalling pijnbestrijding willen gebruiken? Dat zou voor mij vooral bepalend zijn in de keuze tussen thuis of ziekenhuis. En even twijfelen over een naam kan altijd! Misschien kent deze vriendin jullie gewoon heel goed dat ze de naam heeft geraden. Is kennelijk een naam die heel goed bij jullie past
Fijn om aan het kamertje te gaan werken! Ze hebben mij gezegd dat ze zich pas zorgen maken bij de grootste en kleinste 10 procent dus vanaf bij p20 en p80. Als hij te groot is kan het problemen opleveren bij de bevalling (schoudertje wat vast blijft zitten bijv).
Nee we hebben geen bad, ik wil dan ook graag zo beval bad huren, bij onze verloskundige hebben ze toch de regel dat er beneden bevallen moet worden dit als er toch nood aan de man komt en ambulance je snel naar het ziekenhuis moet brengen ze jou niet van boven hoeven halen. Met mijn eerste moest ik naar het ziekenhuis want ze had in het vruchtwater gepoept, uiteindelijk heeft de bevalling ook 36 geduurd en na 24 uur moest ik van het ziekenhuis en ruggen prik want mijn ontsluiting bleef hangen op 5 cm wat ik eigenlijk niet wou maar achter af wel beter was want ik kon eindelijk liggen en wat rusten in bed. Maar ik zou dit keer toch echt liever zonder enige pijn verlichting willen proberen. voorwaarde van verloskundige is wel dat dit keer de ontsluiting wel sneller moet gaan en dat heb ik zelf liever ook het lijkt mij ook fijn om gewoon thuis te kunnen blijven maar mocht verloskundige aangeven wij naar het ziekenhuis moeten dan gaan we
ik heb dit met die omega 3 tabletten en heb ik helaas ook nog zo variant dat je er 3 van moet slikken neem daarom maar 1 per dag want dat misselijk zijn is niks aan, ik hoop dat je de ijzer tabletten in de avond mag nemen en dat je er dan geen last van hebt! Wat fijn dat er dan toch zulke manieren er zijn om te helpen om zwanger te worden.
Spannend ben benieuwd! Hoop dat de baby op een “normale” lijn zit ik ben ook wel benieuwd naar donderdag naar mijn echo wel weer even bijzonder om de beeb te kunnen zien ben nu wel heel benieuwd hoe deze baby er uit ziet
Ha meiden, Omtrent laatste kindje; hier weten we het nog niet. Voor nu vind ik het wel goed zo, 2 kindjes in straks 14/15 maanden. Maar wellicht ooit in de toekomst nog een 3e. Alleen als ik zie hoe doodmoe ik nu ben en hoe mijn lijf voelt, dan denk ik nee.. Ik kan wel dag en nacht slapen, zo moe ben ik. Ook doet mevrouw me echt heel veel zeer down under en ik word echt ook ‘s nachts vaak wakker van de wilde bewegingen of anders omdat het echt zeer doet. Lijkt soms net of ze een mes door mijn vagina heen probeert te steken haha . Morgen wel weer een echo in het Erasmus (wetenschappelijk onderzoek) dus ben wel onwijs benieuwd. Ben benieuwd hoe ze nu weer ligt. Het is een echte beweeglijke draaikont. Ook nieuwsgierig of ze haar daar ook gaan meten en doen, maar het is alles extra dus laat het op me afkomen hihi. Donderdag ben ik precies 33 weken en heb ik weer een groei echo, ben benieuwd. Heb het gevoel dat ze niet heel groot is. Vorige echo (2 weken geleden, 30+5) zat ze op de P28 lijn dacht ik en werd ze rond de 1500gram geschat.
Ik krijg helemaal geen meldingen van nieuwe reacties Ik lees zo alles even terug. Ik wou even zeggen dat wij om 19:30 een 3/4D pretecho hebben. Ik ben zoooo zenuwachtig