Uitgerekend oktober 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marleenvdw, 24 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Ik ben benieuwd hoe de afspraak vandaag was, of nog beter, hopelijk was die niet meer nodig en ben je inmiddels aan het babyknuffelen!!

2. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
  3. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    En @Moises hoe stel je het met de baby?

Moises vindt dit leuk.
  4. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Ik had vanochtend weer een afspraak bij de gyn. Alles gaat goed en zoals we al wisten is de baby groot. Ze heeft alles nog 3x gemeten en ze gaf wel aan dat het op deze termijn (vandaag precies 37wk) wat moeilijker te meten en daardoor minder betrouwbaar is. Maar uiteindelijk kwam het gemiddelde van de metingen weer uit op het lijntje dat hij al de hele zwangerschap volgt. Ondanks dat veel mensen (als gevolg van hun eigen ervaringen) tegen me zeggen dat ik die groeiecho’s met een korrel zout moet nemen, zijn de gyn en ik ervan overtuigd dat we echt wel met een grote baby te maken hebben. We hebben ons initiële plan iets gewijzigd: er wordt nu een datum voor een keizersnede gepland tussen 39-40 weken. Komt hij spontaan vóór die datum, dan ga ik het vaginaal proberen. En anders wordt hij op de afgesproken datum gehaald. Dus vandaag of morgen weet ik waarschijnlijk zijn uiterste geboortedatum :eek:

Youaremagic en Sappie91 vinden dit leuk.
  5. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Omg ! Zo spannend! Ik ben benieuwd als het bij mij ook zo zal zijn. Morgenavond moet ik naar de gynecoloog en ze was de vorige keer ook groot geschat. Waarom keizersnede en niet inleiden als ik vragen mag? Ook door de grote al? en lukt het om dat wat te plaatsen voor je ? Het komt dichterbij he!!

6. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Geen inleiding omdat ik al een eerdere keizersnede heb gehad. Dan leiden ze liever niet in, vanwege het (hogere) risico dat het oude litteken scheurt.

7. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Aaah oke ! Had ik geen idee van. Hoe is de vorige keizersnede gegaan?

8. SLP

SLP Actief lid

4 mei 2021
    207
    204
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    @Moises gefeliciteerd met je kleintje! :D

Ik heb het forum een beetje links laten liggen. Inmiddels vandaag 40+1 en ongeveer een uurtje geleden ben ik gestript. Hopelijk doet het iets, anders staat voor komende zaterdag een balonkatheter gepland om in te leiden. :thumup:

Youaremagic en Moises vinden dit leuk.
  9. Moises

Moises Actief lid

23 feb 2023
    111
    80
    28
    Vrouw

Ze doet het super goed! Ze is zelfs al over haar geboorte gewicht heen! Borstvoeding is goed op gang gekomen en ik mag ook zeker niet klagen over de nachten!

/

Even gelijk een reactie op hierboven... Mijn meisje liep vanaf 13 weken voor op de groei. Ongeveer 3/4 weken en volgde haar eigen lijntje zeiden ze. En oh wat hebben ze me 'bang' gemaakt en ze spraken vaak over inleiden.
    Toen ik was bevallen (met 38.1) was het eerst wat ik zei: oh, wat is ze klein! Ze was maar 2978 gram bij de geboorte :rolleyes:

Ploop, Oliviastress, SLP en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Dag allemaal, de voorweeën van afgelopen zondag hebben zich doorgezet in echte weeën. We zijn zondag om 22.00 uur naar het ziekenhuis gegaan met 4 cm ontsluiting en maandag is rond 13.00 uur onze zoon D.aan geboren. Het was een sterrenkijker en hij had in het vruchtwater gepoept dus hij had het in het begin even wat moeilijk maar we zijn ZO verliefd op m! We hebben ook echt geweldige kraamhulp dus worden super goed geholpen.

Heb jij inmiddels al een datum voor mogelijke keizersnede @Eevie82? En heeft het strippen voor jou iets gedaan @SLP? En trek jij het nog een beetje allemaal @Oliviastress? En wat fijn te horen dat het zo goed gaat @Moises. Hoop dat jullie aan het genieten zijn van jullie dochter :)

Moises, Ploop en Youaremagic vinden dit leuk.
  11. Youaremagic

Youaremagic Actief lid

26 jul 2022
    335
    306
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hoe is het nu met jou? Geniet er van! :)

12. SLP

SLP Actief lid

4 mei 2021
    207
    204
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    @Sappie91 gefeliciteerd met jullie zoon! :D

Geen idee of strippen wat voor mij doet, is pas een paar uurtjes geleden gedaan. Is dus afwachten tot morgen:rolleyes:

Youaremagic vindt dit leuk.
  13. Youaremagic

Youaremagic Actief lid

26 jul 2022
    335
    306
    63
    Vrouw
    Vandaag controle gehad en zo als het nu staat mag ik thuis bevallen. Door de vele harde buiken wel advies gekregen om echt mijn rust te pakken, zodat ik het ook beetje kan voorkomen dat als ik hele tijd door ga en mijn baarmoeder elke getriggerd word dat onze dochter daardoor niet in het vruchtwater gaat poepen (je kan het natuurlijk niet persee voorkomen) maar dan zorg je er wel voor dat het minder waarschijnlijk hierdoor gaat komen. Ze schatten wel in dat deze ook tot rond de 41 weken blijft zitten net als grote zus en ze willen eigenlijk ook liever niet strippen ivm dan ook kans dat de baby in vruchtwater kan gaan poepen door het getrigger. Wel ga ik van af morgen aan de frambozen thee

14. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal
    Ben net terug van de gynecoloog en ze heeft me gestript. Ben benieuwd wat dit gaat doen! waaauw proficiat @Sappie91 ! Geniet !!

Ploop en Youaremagic vinden dit leuk.
  15. Youaremagic

Youaremagic Actief lid

26 jul 2022
    335
    306
    63
    Vrouw
    Laat die baby’s maar komen :)

Oliviastress vindt dit leuk.
  16. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Jaaa wat fijn, hij is er! Van harte gefeliciteerd en wat heerlijk dat jullie fijne kraamzorg hebben!

Ik heb nog geen datum, morgenochtend afspraak met anesthesie en ik vermoed dat zij daarna groen licht aan de OK-planning geven? In overleg met de gyn ben ik gestart met antenataal kolven. Zou fijn zijn als de bv alvast wat op gang is en er een klein voorraadje in de vriezer ligt, mocht het een ks worden. Al is het de vorige keer ook gelukt, maar toen was er geen hongerige baby want die lag aan een heleboel draadjes en slangetjes en pas ruim na de operatie mocht ze langzaamaan wat wennen aan moedermelk. Ennnn het zou nu mooi meegenomen zijn als het kolven al wat in gang zet! Ondanks dat hoop ik wel dat ze de datum meer in de buurt van de 24e plannen dan de 31e hoor. Het begint langzaamaan wel wat zwaar te worden, vooral het er alleen voor staan met een pittige peuterpuber van 2,5! Die voelt het haarfijn aan als ik het even slecht trek, vooral rond bad- en bedtijd. Dus soms ook weer van die paniekmomentjes “hoe gá ik het allemaal doen met twee kids” maar gelukkig heb ik wel veel hulp van mijn ouders en ook in de buurt hebben al veel mensen hulp aangeboden. We gaan het meemaken!

Oliviastress vindt dit leuk.
  17. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Alhoewel ik twijfel als dat strippen echt gelukt is o_O had een goeie cm opening en vond haar niet zo overtuigend klinken.

18. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Lieve allemaal, ik kom ook even buurten.

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon @Sappie91! En jij met de geboorte van je dochter @Moises!

Hier inmiddels ook bevallen van onze dochter, middels een VBAC afgelopen zaterdag 7 oktober om 05:09 uur op een termijn van 40+2.
    M. Weegt 3340 gram en is 51cm.
    Het is een wolk van een kind ❤️
    Zij maakt het goed.

Ik lig wel in het ziekenhuis (ze is uiteraard bij mij). We zijn die ochtend van de bevalling naar huis gegaan en ik ben einde Vd middag weer opgenomen.
    Ik had enorme buikpijn nog voor we naar huis gingen. Eenmaal thuis werd dat alsmaar erger en ik had zenuwpijn in mijn rug, kon niet lopen, niet staan, niet zitten, niet liggen niets en kreeg zoveel pijn dat ik het uitgegilt heb.

Eenmaal in het ziekenhuis werd dezelfde reactie uitgelokt toen ze wilden onderzoeken (de zenuwpijn speelde op als ik iets achterover leunde om te gaan zitten of liggen).
    Heb toen direct morfine gekregen, controles werden gedaan en ze waren eigenlijk bang voor een zwangerschapsvergiftiging (bloeddruk steeg ineens torenhoog, terwijl die een uur ervoor thuis door vk nog als normaal was gemeten).
    Echo apparaat toen op mijn buik, want wat deed er nou toch zeer... Wow...
    Direct was er zichtbaar dat er veel vocht in m'n buikholte zat.
    Ik ben direct klaargemaakt voor een ct scan met contrastvloeistof en daarna direct een kamer opgereden waar er een ok-jasje werd aangegeven en de gynaecoloog voor mij zat.
    Er was vermoeden van een uterus ruptuur. Dus de baarmoeder zou mogelijk toch gescheurd zijn na de vaginale bevalling.
    Ik ben heel slecht de narcose in gegaan (had het idee dat ik geen lucht kreeg) en heel verward uit de narcose gekomen.
    Zodanig dat ik dacht dat ik dood was, realiteit niet meer begreep en ook mijn eigen vriend niet meer herkende.
    Ben echt een paar uur helemaal van de kaart geweest en begreep echt niks meer.
    Uiteindelijk achteraf bleek de baarmoeder niet gescheurd, de chirurg is erbij betrokken omdat de gynaecoloog de oorzaak niet wist te vinden van het vocht en bloed in mijn buik. Werd dus toen aan een darmperforatie gedacht. Echter hebben ze het gewoon echt niet kunnen vinden. Ze hebben de buikholte gereinigd en geleegd en een drain geplaatst.
    Kan dus zomaar zijn dat het totaal los staat van de bevalling. Er zijn kweken afgenomen en bloed. Ik had torenhoge infectiewaardes maar goed, ze weten niet hoe het is ontstaan en lijken er ook niet achter te zullen komen.
    Inmiddels gaat het een eind beter en morgen mag ik naar huis.
    Balen van de wond van de keizersnede, maar gelukkig is m'n baarmoeder bespaard gebleven.

Al met al wel enorm tevreden met de bevalling zelf. Die was pittig maar ging heel goed en ik zie de gebeurtenis erna als iets wat er los van staat:D

Moises vindt dit leuk.
  19. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    eerst en vooral een hele dikke proficiatmet de geboorte van jullie dochtertje ! Maar amai wat een verhaal … klinkt zo verschrikkelijk ik hoop dat het nu alleen maar bergopwaarts mag gaan voor je en dat je van de pijn en alle kwalen verlost bent. Wat allemaal kan gebeuren .. ongeloofelijk. :eek: Verder vele beterschap en goed herstel gewenst! Hopelijk kan je genieten van je kleine meid !

20. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Zegwel :thumup:

Youaremagic vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina