Woezel: fijn dat de kwaaltjes beginnen af te nemen en dat je bijna niet misselijk bent geweest! Nog een week of 3 4 wachten voor mij
Mamainspe; super dat je weer een goed echo had! Wat leuk om te zien dat het aan het bewegen was. Zelfs al te druk voor een scherpe echo haha. Lijkt mij bijzonder om te zien. Jeetje een uur rijden voor de 20wk echo. Blijkbaar hebben ze niet overal de kunde over een zwangerschap i.c.m. diabetes. Bij mij wordt de weeïgheid geloof ik minder of ik ben er ondertussen aan gewend haha. Voor de rest is de moeheid de laatste tijd toegenomen en andere kwalen zijn er ook nog. Ik hoop ook dat de kwalen over een paar weken minder of liever nog weg zijn. Woezel; fijn dat de kwalen bij jou minder worden! Wanneer heb jij de termijnecho? Ik heb maandag een consult over prenatale screening en ik als het goed is ook weer een echo. Ben benieuwd hoe ze zijn gegroeid. Hoe is het met de rest van de dames?
Mijn termijn echo heb ik al gehad, met 11 weken dus al weer bijna 3 weken geleden (morgen ben ik al weer 14 weken) Volgende week (8 dec) al weer een 'gewone' controle.
Ik ben gelukkig ook wat minder misselijk ... in 2/3 weken tijd 5 kilo afgevallen door de misselijkheid, dus wordt ook tijd dat ik weer gewoon kan eten! Van een buikje is hier dus nog geen sprake, haha maar dat zal nog wel even duren (bij eerste zwangerschap ook pas richting de 20 weken een buikje).
Woezel; ach natuurlijk! Heb ik er vast overheen gelezen. Wat leuk zeg over een week weer een echo. Willen jullie weten wat het geslacht is? Goldsword; wat fijn dat de misselijkheid minder wordt. Zou prettig zijn als je weer normaal kunt eten. Ik ben eindelijk aan het genieten na de echo van maandag Ik heb de kindjes voor het eerst zien bewegen; wat bijzonder! Het zijn nu echt mini mensjes met alles erop en eraan. Over een week weer een echo voor de nekplooimeting. Maandag al bloed laten prikken voor de combinatietest.
Wat fijn Pinkflower, dat je nu lekker gaat genieten en de kleintjes hebt zien bewegen! Bijzonder hoor Hier morgen een gewone controle bij de VK, geen echo dus of zoiets, wel hartje luisteren. Eerst volgende echo hier pas weer met 20 weken.
hoi hoi iedereen super gefeliciteerd met jullie zwangerschap wil me graag bij jullie aansluiten. ik ben 19 juni uitgerekend van ons 3de wondertje. Heb al 2 zoontjes van 9 en 3 jaar. heb ook al intake gehad bij de vk en een termijnbepaling. ben nu op dit moment 12 weken en 5 dagen zwanger en heb gelukkig geen klachtten gehad behalve ontzettend moe. Dat was bij me andere 2 zwangerschappen wel anders toen ben ik tot de 20 weken misselijk geweest. 21 december vk 22 december geslachtsbepaling groetjes patty
Woezel; hoe was je controle? Een mooi hartje gehoord? Duurt lang lijkt mij van 12wk echo naar 20wk echo. Gaan jullie een pretecho doen? Patty; jij ook gefeliciteerd! Wat fijn dat je geen klachten hebt behalve moeheid. Jeetje tot 20wk misselijk geweest bij je vorige zwangerschappen. Ik heb een intake gehad bij de gynaecoloog en een echo voor de prenatale screening. Nekplooien waren prima, maar nu nog het bloedonderzoek afwachten. Vind het spannend!
Patty: welkom. Leuk! Fijn ook dat je weinig klachten hebt Goldsword: nog steeds minder misselijk? Pinkflower: Fijn dat de nekplooien goed waren. Nu de bloedtesten nog, is vast allemaal goed Inderdaad vorige week het hartje gehoord. Is ook weer heel mooi om te horen. Vind het niet erg lang wachten hoor, tot 20 weken, we doen ook geen pretecho. Heb zaterdag avond de kleine voor het eerst gevoeld. Wist weer precies toen ik het voelde 'o ja, dit is het' zo leuk weer.
Woezel; bijzonder hè, om het hartje te horen. Ik heb ze met de 12wk echo gehoord. En ik weet eigenlijk niet of er begin januari weer geluisterd wordt of alleen een praatje met de gyn. Eigenlijk valt het best mee inderdaad met wachten tot de 20wk echo. Ik vind de tijd vliegen en bij ons staat het voor eind jan gepland. Wat leuk zeg dat je de kleine al hebt gevoeld! Ben benieuwd hoe dat voelt. De uitslag van de combinatietest is voor beide kindjes goed. We zijn blij met dit nieuws.
Wat fijn dat de combi test voor beide kindjes goed was! Hier de 20 weken echo op 11 januari. Precies 20 weken dan
hoi allemaal vandaag weer naar de verloskundige geweest en alles was goed hebben het hartje weer mogen horen dus dat was super. Morgen hebben we de geslachtsbepaling ben zo nieuwsgierig is echt erg. maar nog 1 nachtje slapen en dan is het zover jeeej. groetjes patty
Woezel; je 20wk echo schiet al mooi op. Die van mij staat eind januari gepland. Ben dan krap 19wk, maar dat maakt blijkbaar niet uit. Willen jullie het geslacht weten? Patty; wat fijn dat jullie het hartje weer hebben gehoord. Blijft bijzonder hè. Ooh spannend zeg, morgen de geslachtsbepaling. Is het dan al 100% zeker? De echoscopiste in het ziekenhuis gaf aan dat ze het met 20wk 100% kunnen zeggen en met de 16/17wk wel een kijkje willen nemen als je dan een echo hebt. Sinds gisteren zie ik toch echt wel dat ik een buikje heb Kan mijn broeken nog wel aan, maar ben benieuwd voor hoelang nog.
Patty: en? weten jullie het geslacht? Wij willen het ook weten. Met de 20 weken echo horen we het dus. Vind het ook heel spannend, ben vooral benieuwd, we hebben al 2 meiden dus heel benieuwd wat dit wordt hoe is het verder met iedereen? Hier groeit de buik ook lekker door, voel me verder ook prima, wel lekker zo met kerst
fijne dagen iedereen!!hier ook alles nog super goed geen geslachtsbepaling hadden geen plek meer in avond alleen in middag en kon manlief er niet bij zijn..dus ik vraag 4 januari wel of ze wil spieken anders 19 januarie tijdens de 20 weken echo..
Woezel; ik ben ook nieuwsgierig, maar mijn man neigt naar een verrassing bij de geboorte. We hebben nog een maand om er over na te denken Fijn dat alles goed gaat. Bij mij zijn de meeste kwalen weg of naar de achtergrond verdwenen, behalve moeheid en kortademigheid. En ik heb nu ook weleens nachtelijke krampen in kuit, voet en/of tenen. Dus eens kijken hoe we dat kunnen voorkomen. Priscilla; fijn dat ook met jou alles goed gaat. Jammer dat er geen plek meer was in de avond. Inderdaad gewoon vragen of ze volgende week even spieken
Gelukkig nieuw jaar allemaal! Rustig hier hoor... Pinkflower; die krampen schijnen er wel bij te horen helaas. Weet ook zo niet wat je er aan kan doen, benen op een kussen leggen ofzo? Hier nog een weekje tot de echo. volgende week maandag. Heel spannend, kijken of ons wurmpje goedgekeurd wordt
De beste wensen allemaal! Woezel; ooh spannend, maandag de 20wk echo! Voel je de kleine al vaak? Even afkloppen, maar ik heb al iets langer dan een week geen kuit/teenkrampen meer gehad. Ik neem extra magnesium en drink een glas melk voor het naar bed gaan. Las her en der dat er tekort kan zijn i.c.m. natrium en kalium. Het is het proberen waard denk ik dan maar. Het is hier inderdaad rustig. Ik heb morgen een afspraak bij de gynaecoloog. Ben benieuwd of er naar de hartjes geluisterd wordt. Zou het wel vervelend vinden als er bijna 2 maanden tussen zit. Word er bij jullie elke keer geluisterd?
Ja, hier wordt elke controle naar het hartje geluisterd. Voel de baby steeds vaker, vooral als ik rustig op de bank zit. Vind het ook spannend maandag hoe was het bij de gynaecoloog?
Hoe is het met iedereen? Woezel; hoe was het vandaag? Wat leuk dat je de baby steeds beter voelt. Ik voel nog niets. Ik heb bloeduitslagen gekregen en alles was prima, behalve mijn HB waarde die op de ondergrens zit. Dat had ik pas al van de verpleegkundige gehoord. Ijzer was wel goed, dus daar kan het niet aan liggen. Binnenkort weer bloedprikken om te kijken of er vebetering in komt of niet. Ik heb een echo gehad en hartjes geluisterd. Één kindje zat steeds te zwaaien, erg leuk! Gyn gaf aan dat dit bij elke controle gebeurd, daar ben ik blij mee.