Uitgerekend omtrent juni 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Annebeth, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    #241 Pinkflower, 15 apr 2016
    Laatst bewerkt: 15 apr 2016
    Woezel; inderdaad handig dat de intake via de telefoon werd gedaan. Zeker als het niet de eerste keer is dat kraamzorg komt.
    Hoe was het bij de verloskundige?
    Wel prettig dat je geen ijzertabletten nodig hebt.
    Fijn dat je verlof in zicht is. Die van mij is gisteren begonnen...moest al met 30wk i.p.v. 32wk vanwege ziektewet (nieuwe regeling meerlingverlof). Echt heerlijk; een lange tijd werk achter mij laten :D
    Succes met het afmaken van de zolder en met de babykamer :)

Patty; balen dat je ook last hebt van je onderrug :( Werk je nog volledig? Ik zou in ieder geval minder gaan werken of desnoods stoppen zodat je meer rust kan pakken en op de dag een keer kan gaan liggen.
    Succes volgende week met de controles.

Afgelopen week weer een controle gehad. Ze waren weer mooi gegroeid. Alles was prima :) Één kindje is al ingedaald. Mijn bloeddruk was weer normaal...de 2 à 3 keer ervoor namelijk hoger. Zal wel o.a. werkstress zijn geweest. Ervaar nu ik thuis zit veel meer rust namelijk. Ik hou wel wat vocht vast in mijn onderbenen, meer maagzuur en heb gedurende dag wat steken rondom middenrif. Weet niet of een kindje dan drukt, maag verdrukt wordt of spieren zijn. Aios wist het ook niet. In ieder geval geen zwangerschapsvergiftiging. Vraag het de volgende keer wel aan de gyn. Bijna alle kwalen komen langzamerhand wel langs heb ik het idee...voor het goede doel ;)

2. patty27

patty27 Lid

10 dec 2014
    95
    0
    6
    Hoi

Vandaag weer op controle geweest bij de vk heb een injectie gehad tegen anti stoffen. Voor de rest was alles goed. Gisteren bloed laten Prikken op hb dat was ook prima. Onze boy lag nog wel in stuit dus hopen dat ie nog draait kan nog van me andere jongens herinneren dat ze al netjes net het hoofdje naar beneden lagen dus dat is nog even afwachten. Me rugpijn is gelukkig ook over ik werk 4 halve dagen in de week nog eventjes volhouden en dan ga ik ook lekker met verlof. Jeeeej 11 mei mogen we weer.op controle.

Groetjes Patty

3. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Patty; fijn dat alles goed was tijdens de controle! Het zou inderdaad fijn zijn als hij nog draait voor de bevalling. Goed dat je minder bent gaan werken. Nog even volhouden met de laatste loodjes!

Ik heb vanmiddag een CTG gehad omdat ik één van de kindjes sinds gisteren niet echt voelde. Gelukkig was alles goed! Ben weer gerustgesteld :) Nu voel ik het kindje weer met het hoofd heen en weer gaan...zal wel een eigenwijsje worden ;)

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed gaat dames.

Pinkflower, is wel even schrikken maar gelukkig is alles goed met de kindjes!

Hier bijna verlof. morgen laatste dag werken! Whoehoe!!
    Dan nog lekker op vakantie 1,5 week hahaha en dan.... moet de de babaykamer nog ff klaar gemaakt worden;) Maar komt goed.

Baby is erg druk, beweegt veel en ligt geregeld tegen mijn ribben aan te schoppen. Ook de kids voelen het nu ook, dat is wel heel erg leuk.:)

5. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Woezel; heerlijk zeg dat je verlof is ingegaan :) Lekker genieten van je vrije tijd! Ooh wat fijn dat je 1,5wk op vakantie gaat. Ik ben jaloers! Waar ga je heen? Wij hadden ook allemaal plannen (weekendjes weg), maar helaas vanwege mijn verminderde mobiliteit en rugklachten niet meer van gekomen. Zelfs een weekendje weg geannuleerd. Nou ja, het is niet anders ;)
    Zijn jullie al wel begonnen aan de babykamer of moet er nog vanalles gebeuren?
    Dat lijkt mij niet fijn dat de baby vaak tegen je ribben schopt. Hier eentje die met het hoofd er vaak tegen aan ligt...ook zo fijn. De gyn zei gisteren dat ik er waarschijnlijk nog flink last van ga krijgen...hmmm.
    Kindjes bewegen weer lekker (dus hopelijk geen extra ritje meer voor een CTG) en zijn gisteren weer goedgekeurd :)

6. patty27

patty27 Lid

10 dec 2014
    95
    0
    6
    Hoi

Woezel fijn dat je verlof hebt nu en dat je lekker op vakantie ben. Ik moet nog een paar weekjes pfff word steeds zwaarder kom al moe me bed uit.

Pinkflower fijn dat de kindjes weer goedgekeurd zijn.

Hier schopt de kleine man ook goed. En de kindjes vinden het prachtig.Voor de rest gaat alles goed behalve de moeheid maar hoort erbij nog een paar weekjes volhouden en dan kunnen we de baby in onze armen sluiten.

Groetjes Patty

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Hoe is het met iedereen?

Patty; vervelend dat je zo moe bent. Hopelijk kun je soms even wat rust pakken. Wat leuk zeg dat de kindjes het leuk vinden om de kleine te voelen.

Ik heb de laatste tijd last van een aantal keren per dag / nacht steken en branderig gevoel bij mijn middenrif en de huid is zeer gevoelig. Voelt alsof je een brandplek hebt en daar fijn overheen wrijft. Één kindje zit daar met de voetjes; echt zo pijnlijk soms :( Vannacht een uur opgeweest; kon geen houding vinden en vanmorgen weer even. Ben de weken aan het aftellen!

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Net terug van vakantie. Heerlijk was het. Zijn naar Duitsland geweest, kamperen. Dacht eerst, waar begin ik aan, met dat slechte weer maar viel reuze mee en zeker afgelopen week super mooi weer gehad. Erg lekker.

Nu de laatste dingetjes voor de baby kamer en dan is alles lekker klaar. Nu rustig aan gaan doen... Merk dat ik niet zo goed kan stil zitten, wil nog van alles doen...:)

pinkflower; vervelend dat je zo'n last hebt. Herken het niet maar wrs een van de baby's die erg tegen de buikwand aan ligt ofzo?

Patty; Succes met je laatste weekjes werken...

9. patty27

patty27 Lid

10 dec 2014
    95
    0
    6
    Hoi

Woensdag weer naar de vk geweest alles was goed de kleine man lag nu met zijn hoofdje naar beneden maar was nog niet ingedaald. Nu mogen we over 2 weekjes weer.

Pinkflower dat is vervelend als je een zere plek heb hopen dat het snel wat beter gaat ben de weekjes ook aan het aftellen. Slaap de laatste dagen ook slecht ivm de hitte.

Woezel wat fijn dat je een.leuke vakantie heb gehad. Moet je nog veel.doen aan de babykamer of valt het mee. Ik herken het gevoel van niet stil kunnen zitten dat kan ik ook niet daarom blijf ik nog lekker door werken zolang het gaat.

Iedereen alvast een fijn weekend.

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Woezel; jemig nog wezen kamperen...in een tent? :$ Zie mijzelf dat echt niet meer doen haha. Gelukkig dat jullie mooi weer hadden. Lekker genoten dus :)
    Babykamer ondertussen klaar?
    Ja, ik denk zeker dat het een kindje is die tegen de buikwand ligt en lekker schuurt. Nu de onderste baby verder is ingedaald heb ik er veel minder last van.
    Succes met de laatste dagen (?)!

Patty; fijn dat het kindje in hoofdligging ligt. Kun je in ieder geval 'normaal' bevallen. Kindje 1 ligt hier in hoofdligging en kindje 2 in stuit. Hopelijk draait kindje 2 bij de bevalling. Al kan het ook eerst met voetjes geboren worden. Ben benieuwd.
    Slaap je alweer wat beter met dit weer?

Voor de rest gaat het z'n gangetje. Beetje thuis hangen en af en toe eruit. Blokje om van 10 min is al genoeg. Het is gewoon uitzitten van de zwangerschap. Ik heb vanaf nu elke week controle om de kindjes, vruchtwater etc. goed in de gaten te houden. Vind het wel prettig.

11. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahaha ja, we waren in de vouwwagen. Maar met genoeg hulp, mijn ouders en zus waren ook mee. Erg leuk hoor;)

babykamer is inmiddels klaar, alles gewassen, dus in principe is alles klaar. Begint nu wel steeds zwaarder te worden maar ach, nog eventjes...

Patty; fijn dat de kleine goed ligt, meestal blijven ze dan wel zo liggen

Pinkflower; lijkt me ook nog wel extra zwaar met 2 kindjes. Spannend allemaal hoor.wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden. Ik ga inmiddels elke week naar de VK. Vrijdag weer.

12. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Woezel; gelukkig was het kamperen in een vouwwagen haha. En ook nog hulp :) Kun je voorlopig weer lekker op teren.
    Fijn dat alles klaar is voor de baby. Ben benieuwd wanneer het kindje komt. Succes met de laatste loodjes in ieder geval

De laatste 2 nachten waren niet fijn vanwege vermoeide bovenrugspieren. De klok om de 3 kwartier/uur gezien en dan maar weer even zitten/staan om te rekken en dan weer een andere houding. Lig al tussen voedingskussen en kussens ingebouwd maar helpt niet echt. Iemand tips?

Hebben jullie tips voor een cd met leuke baby/kinder muziek voor het eerste jaar?

13. patty27

patty27 Lid

10 dec 2014
    95
    0
    6
    Hoi

Woezel met de vouwwagen is altijd leuk wij hebben er ook een en zijn vorig jaar baar de ardennen geweest dit jaar blijft die in de stalling want we gaan naar Ameland naar een tante. Maar volgend jaar gaan we zeker weer als de baby wat ouder is. Wat fijn dat de babykamer ook klaar is kun je lekker gaan genieten suc6 met de laatste loodjes.

Pinkflower Balen dat je weer zó n last heb van je rug bij mij hielp een warme kruik heel goed tegen me rugpijn. Kwa baby liedjes zou ik het zo niet weten ik zet altijd een mobiel aan of een knuffeltje met muziek of de babyfoon.

Ik mag maandag weer naar de vk ben benieuwd of dat de kleine man is ingedaald.

Groetjes Patty

14. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Patty; succes morgen! En ook met de laatste loodjes!
    Gelukkig maar 2 nachten gehad met vermoeide rug. Dus valt wel mee. Maar sindsdien wel gebroken nachten in de zin van zo'n 6-8 keer wisselen van lighouding en weer even zitten/staan. Ook om mijn maag te ontluchten trouwens. Wat een feest die laatste loodjes :p

Dinsdag weer een groeiecho. Ben benieuwd hoe het ervoor staat allemaal.

15. patty27

patty27 Lid

10 dec 2014
    95
    0
    6
    Hoi

Vandaag weer naar de vk geweest en ze bleken iets over het hoofd te hebben gezien met mijn bloed uitslag me mcg was te hoog bloedarmoede en b12 tekort zei ze morgen even langst de huisarts om verder te laten controleren op. Ook vond ze de kleine man vergeleken met de vorige keer niet gegroeid dus krijgen we morgen avond nog een groei echo ben benieuwd.

Pinkflower gebroken nachtten zijn ook.niet fijn heb er de.laatste tijd ook een beetje last van elke.keer wakker schieten dan ben je de andere dag zo gebroken.

Groetjes patty

16. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh patty, dat is ook spannend zeg. Sterkte straks bij de groei echo.

Pinkflower: ik draai ook meerdere keren per nacht, met veel gedoe, gesteun en gekreun.
    Nu staat het bed ook op kratten dus kan er 's nachts ook niet al te makkelijk uit en dat bedzeiltje voor als de vliezen breken, daarmee zweet ik de pan uit... Dus slapen is hier ook niet echt een pretje.

Verder wel wat harde buiken maar niks bijzonders dus nog niet echt het gevoel dat hier iets begint. Ga er ook van uit dan ik nog wel even kan...

Alles is klaar, kamertje, box, ect, alles is gereed dus ze mag wel komen haha

17. patty27

patty27 Lid

10 dec 2014
    95
    0
    6
    Hoi

Vandaag groei echo gehad en hij lag toch mooi op schema het word geen hele grote maar dat waren de andere 2 ook niet. Dus is weer een zorg minder. Heb ook nog een keer bloed moeten laten prikken van de huisarts daar krijg ik morgen de uitslag van dus ben benieuwd.

Wij gaan van het weekend het bed omhoog zetten en de box in elkaar zetten. Dan zijn we ook klaar voor de bevalling.

Groetjes Patty

18. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn Patty dat het goed was!

Hier vandaag weer controle bij de verloskundige. Alles was goed. Volgende week donderdag weer, ben dan 40+3, dan gaan ze proberen te strippen. Alhoewel, de verloskundige wel gezegd heeft dat, met mijn geschiedenis, ik er rekening mee moet houden dat het niet veel doet. (vorige keer beide ingeleid bij 41+5 en 41+6). Vind het fijn dat ze zo eerlijk is, dus ga er nu toch echt echt echt maar weer van uit dat het weer een inleiding wordt omdat ook deze niet uit zochzelf gaat komen. Nou ja... Nog 2,5 week dan maar hahaha

Grote kans dat een van jullie nog eerder bevalt dan ik;):p

19. Rinskejoviella

Rinskejoviella Niet meer actief

Ik ben 2 juni uitgerekend....

Wel voorweeën gehad, maar niet doorgezet.
    Verder veel harde buiken, vooral s avonds en s nachts..
    Slecht slapen, veel plassen, jullie kennen het vast wel :)

Ik begin het wel zat te worden. :)

20. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Patty; fijn dat het kindje mooi groeit! Lekker dan dat ze dat over het hoofd hebben gezien :( Hoe was je uitslag?
    Hier moet het bed ook nog op klossen gezet worden, maar van mij mag dat wel na de bevalling (moet voor nazorg). Kom nu al lastig uit bed en beval toch in het ziekenhuis. De box staat hier sinds zondag. Wel erg leuk, maar wat een groot ding haha...tweelingbox.

Woezel; jij hebt dus ook gedoe in bed haha. Kan niet wachten om weer heerlijk om te kunnen draaien of te gaan zitten zonder gemartel. Ik heb het zeiltje er nog helemaal niet op liggen. Denk er wel vaak aan, maar nog niet in bed gelegd. Nu hebben we wel standaard zo'n matrasbeschermer op het matras liggen. Dus ik neem aan dat dat ook voldoende is.
    Ooh, jij gaat dus waarschijnlijk over tijd lopen... Hopelijk helpt het strippen. Hoe vond je het inleiden?

Rinskejoviella; spannend, 2 juni is al bijna! Succes met de laatste loodjes! Ik ben het ook al wel zat. Zeker nu ik meer klachten krijg.

Ik heb helaas hoge bloeddruk sinds deze week. Moest vandaag extra komen om te meten; 150/92. Nogal hoog voor mij, normaal 110-120/60-75. Weer bloedgeprikt op eiwitten in urine, maar het was vandaag gelukkig goed. Van de week ook nog een CTG gehad om de kindjes extra te checken, maar met hun gaat het prima. Eentje heeft wel minder vruchtwater en loopt nu 400 gram achter op de ander, maar allemaal nog prima. Aangezien ik voldoende leven voel hoefde ik vanmorgen geen CTG. Ik moet goed op zwangerschapsvergiftiging symptomen letten en bellen als ik ongerust ben of wat dan ook. Maandag weer een gewone controle. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en geen toeters en bellen op het laatst.

Deel Deze Pagina