Uitgerekend omtrent juni 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Annebeth, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd allemaal

Lieflief, je vreugde komt vast nog wel misschien moet het nog even zakken allemaal;)

Mvm doe ik nu een weekje aan mee. bij de vorige 2 ook gedaan. Maar jee wat wordt ik weer beroerd van die lucht.... En dat nog 8 weken:$
    Maar, vind het wel belangrijk, er kunnen zoveel vrouwen mee geholpen worden. Duurde hier ook heel lang voordat ze contact opnamen, het was druk zei ze...

2. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    welkom nieuwe mama's

pinkflower fijn is dat he nog keer die bevestiging:D

lieflief fijn een knipperend hartje dat is een hele geruststelling!!

oeh hopelijk kan ik slapen morgen druk dagje schoolfoto's dan met bus naar ziekenhuis met dochter:Den hopelijk om 1 uur een mooie echo:D

3. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik moet even spuien. Ik merkte bij mezelf nog niet hele grote blijdschap na de echo gisteren en net schiet me te binnen waar hem dat in zit. Ik ben bang. Bang dat ik zl straks te weinig liefde geef, omdat mijn aandacht naar die kleine gaat en dat ik het misschien niet kan, 2 kinderen. Dit belemmerd me nu in de blijdschap. En dan voel ik me nu alweer schuldig naar die kleine, omdat ik de blijdschap niet voel terwijl ik dat bij zl wel voelde.
    Dit moest ik even kwijt.

Net een vriendin hierover gebeld en vindt dit normaal. Is juist een teken van veel liefde.

4. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Dit gevoel is heel normaal dt je dat gevoel hebt maar geloof me lieve schat ik heb 3 kinderen en nummer 4 onderweg en niemand komt aandacht te kort ! Alles komt goed en probeer ondanks die angst te genieten zodat je daar geen spijt van krijgt

5. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    lief lief ik heb dat ook gehad met me kinderen maar echt geloof me het komt goed en vooral als ze samen spelen dan kom je oren te kort ik had ook zo van ik trek de baby voor maar ik trok hem er heel erg bij..je ga gewoon smelten als je ze samen ziet voor het eerst mijn zoon was wel in begin erg jaloers..op de baby omdat die ook aandacht kreeg met voeden etc...maar is helemaal bij getrokken ik trok me zoon er mee in ook dat hij niet gevoel kreeg van o mama vind mij niet meer leuk echt meid het komt goed geloof me:)

6. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Dank jullie wel. Fijn om dit te lezen. Ik voel mij al een stuk opgeluchter.
    De hormonsters doen hun werk goed en dat helpt ook niet mee.

7. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Loola, dankjewel ! Ik heb inderdaad heel wat extra controles. Elke week naar de diabetes verpleegkundige, elke 6 weken internist en gynaecoloog is in begin nog niet heel veel maar gaat in de loop van mn zwangerschap (mocht alles goed gaan) steeds meer worden. Ik zal dan waarschijnlijk ook best wat meer echo's hebben, dst is dan weer een voordeel denk ik :) !

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieflief, Dat is heel normaal hoor, had ik ook toen ik zwanger was van de 2e. Maar inderdaad, niemand komt aandacht te kort en de oudste vond het allemaal geweldig. Dat gevoel heb ik echter nu niet meer omdat ik weet dat het allemaal goed komt. En het zijn ook de hormonen die je dit laten voelen;)

Mamainspe, dat is inderdaad een voordeel meer echo's;)

9. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Bedankt Loolaa, mamainspe en a flower! Leuk ja dat we zo dicht op elkaar zitten :) Vind het nog wel een beetje moeilijk om het echt te geloven, want twee maanden terug had ik ook een positieve test (vroeg getest, dat wel) en toen werd ik twee dagen later toch ongesteld. Straks dus nog maar een testje wagen ;) Denk dat ik vanmiddag een clearblue haal, zodat ik echt weet hoever ik ben, die vier weken is mijn eigen berekening.

Weet iemand hier toevallig of ik de verloskundige of de gyn moet bellen? Vorige zwangerschap gestart bij de verloskundige, maar met medische indicatie doorgestuurd naar gyn. Medische indicatie omdat ik een erfelijke bloedafwijking heb. Deze is er dus nog steeds en ik zal weer onder controle staan van de gyn. Moet ik dan toch eerst weer de verloskundige bellen en zo verwezen worden, of kan ik gelijk het ziekenhuis bellen?

@ mamainspe: ik ben waarschijnlijk ook weer in het ziekenhuis voor controles en vind al die extra echo's echt heel leuk! En ik vind het zelf ook fijner bij de gyn omdat dat eigenlijk altijd dezelfde is, bij de verloskundige praktijk had ik steeds een ander. Zolang alles goed gaat ben ik alleen maar blij dat ik in het ziekenhuis controles heb, jij?

10. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hier moet ik eerst naar de vk voor intake en echo vandaag dan door naar de gyn maar denk dat het bij iedereen anders is...

11. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    De vk eerst en als nodig is geeft die medische indicatie gyn

12. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Ik hoop inderdaad ook dat ik bij de zelfde gynaecoloog blijf. Ben voor ik zwanger was al bij de gynaecoloog geweest, dit voor uitleg zwangerschap met diabetes. Ik heb nu wel een andere als deze, maar dat was omdat er bij een andere eerder plek was. Hoop het dus maar!
    Ik weet zelf niet beter dan dat ik controles in het ziekenhuis zal hebben en heel erg goed in de gaten gehouden word, over een verloskundige (praktijk) heb ik dan ook nooit na gedacht. Aan gezien het kindje toch meer risico loopt vind ik het inderdaad wel fijn bij de gynaecoloog onder controle te zijn.

Of je meteen naar de gyn kan weet ik niet, anders gewoon poly bellen? Ik moest zodra ik zwanger was een afspraak maken bij de gynaecoloog. Waarschijnlijk ben je er al bekend en staat dit in je dossier ;).

13. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Mamainspe; fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden tijdens de zwangerschap. Worden inderdaad wel veel bezoekjes, maar voor een goed doel ;)

Lieflief; super zeg dat je een kloppend hartje hebt gezien :) Kan mij indenken dat je onzeker wordt over het idee dat je je zoon straks te weinig aandacht geeft. Maar dit zal vast niet gebeuren. Betrek hem bij je zwangerschap en straks bij de verzorging van de baby. Probeer te genieten van de kleine in je buik!

Goldsword; gefeliciteerd! Hopelijk straks een mooie CB test.

A Flower; ik ga mij aanmelden voor MvM. Je hebt helemaal gelijk je kunt je altijd weer afmelden als het niet goed gaat.

Loolaa; jullie hebben dus wel ervaring met IUI. IUI was voor ons geen optie; gelijk IVF.
    MvM zijn dus niet zo snel met contact opnemen lees ik.

Woezel; haha de urinelucht in de fles is dus niet te harden? :p Of ben je nu gevoeliger voor luchtjes? Ik vind het ook belangrijk! Heb zelf 4 rondes gebruik gemaakt van de medicatie.

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb mij net aangemeld voor MvM. Vandaag weer een positieve kruidvat test, dus ik ben er al iets zekerder van :)

Idd mamainspe, denk dat ik dat doe. Even de poli bellen en dan hoor ik het wel :)

15. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    @ LiefLief, kan me dat heel goed indenken! Dit is voor mij ook de tweede zwangerschap. En mijn zoontje houdt nogal veel van aandacht. Het is gezien zijn leeftijd (over 3 dagen 1,5 ;)) lastig om hem echt in de zwangerschap te betrekken, dus ik denk dat het besef pas echt komt als de baby er ook daadwerkelijk is.
    Probeer hem er dan in te betrekken, en zorg ervoor dat hij ook heel veel mamaliefde krijgt. Komt vast goed! We vinden onze draai er vast wel in :)

@ Woezel, o jaa, de lucht was ik helemaal vergeten uit de flessen! :p Die is inderdaad niet lekker. Gelukkig was ik niet misselijk de vorige keer dus was het te doen.

16. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi! ik kom ook mee kletsen! ben nu 5 weken zwanger van de tweede. Voel me al op en top zwanger.. pfff begin nú al een buik te krijgen... ik voorspel een flinke buik..

17. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    joehoeeeeeeeeeeeeee kloppend hartje hier!!wel terug gezet naar 6,5 weken maar alles zag er goed uit maandag naar de gyn want moet weer aan de medicijnen zal even een foto plaatsen :D

18. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    tadaaaaaa

Bijgevoegde bestanden:

19. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    alleen moet ik een suikertest doen met 4 weken heb geen overgewicht ben een slanke mama vind zo stom..maar omdat me moeder suiker heeft moet ik dat doen...;)ook moet ik ascal slikken voor de placenta... maar als je goed kijk zie je een hartje als baarmoeder:D

20. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Bedankt voor alle lieve reacties. Het voelt al een stuk fijner.

Mijn zoontje is ook bijna anderhalf en weet idd niet hoe ik die bij de zwangerschap zou moeten betrekken, maar daar verzinnen we nog wel wat op.
    Ik ben sinds 3 dagen met vlagen echt hondsberoerd. Dat is zo niet herkenbaar. Ik merk dat het zorgen voor zl me dan zwaar valt.

Priscilla, wat een mooie echo! Geniet ervan!

Deel Deze Pagina