hoi, ik ben gisteren naar de gyneacoloog geweest en er was een mooi vruchtzakje te zien wat nog niet los was gekomen van de baarmoederwand, het vruchtje zelf was nog niet te zien daarom schatte hij me 5 weken zwanger. Mijn hcg was vorige week vrijdag ietsje over de 2000 en als het elke 48 uur moet verdubbelen zou het dus gisteren 8000 moeten geweest zijn wat niet overeenkomt met een zwangerschap met 5 weken?? of ben ik mis. pfff dames help me, moet ik me zorgen maken of klinkt dit allemaal heel normaal??
Wat is je eigen berekening voor de zwangerschapsduur? Qua hoeveelheid hcg heb ik geen kennis. Was de gyn tevreden over de echo? Zo ja, dan zouik proberen me niet teveel zorgen te maken. Wanneer heb je weer een echo?
@Priscilla, yes wat super! @ LiefLief, oef lijkt mij inderdaad ook wel zwaar, hondsberoerd zijn en dan zorgen voor je zoontje. gelukkig heb ik er nog geen last van. maar ja, wat niet is kan nog komen natuurlijk
Eigen berekening heb ik niet, want ik heb eind augustus een miskraam gehad en daarna heb ik geen menstruatie meer gehad. De gyn zei proficiat dus dan ga ik er toch van uit dat hij vind dat alles goed gaat maar ik heb zo een schrik omdat ik al een miskraam heb gehad. Achter 4 weken moet ik terug gaan. xxx
@ puppytje, kan me voorstellen dat je jezelf zorgen maakt omdat je een miskraam hebt gehad. maar als de gynaecoloog je feliciteert zou ik me niet teveel zorgen maken over de hcg. meer dan afwachten kun je toch niet doen
Goldsword; goed zeg dat je je hebt aangemeld bij MvM! Heb ik gisteren ook gedaan. Ik werd rond etenstijd al gebeld om een afspraak te maken. Alleen deze mevrouw kon vanmiddag wat mij niet uitkwam. Nu belt een collega van haar mij volgende week voor een afspraak. Ben benieuwd. Mamavanmanoa; gefeliciteerd! Priscilla; super zeg, een kloppend hartje En mooie foto! Inderdaad het lijkt net een hartje. Puppytje; HCG van 8000 is prima bij een termijn van 5 weken. 18-7340 staat voor 5 weken. Vervelend dat je niet weet wanneer je zwanger bent geraakt. Maar het zal vast prima zijn als de gynaecoloog tevreden is.
Hier is het spugen begonnen.... De vorige zwangerschap geen last van gehad en nu zelfs met overgeven. Bah. Ik hoop dat het snel voorbij isaar ben bang dat het nog een paar weken gaat duren, haha
Oh bah dat spugen, dat had ik bij de vorige ook. NU gelukkig niet. Maar het is niet leuk. Succes, rustig aan doen en vaak kleine beetje eten Priscilla, ziet er inderdaad uit als een hartje Mooie foto hoor Hier wel misselijk maar merk met regelmatig eten dat het dan beter gaat. Geen spugen gelukkig. Dus voor mij is dit al heel wat (vorige keer tot 20 weken spuugziek geweest en de eerste keer ook 12 weken lang)
Hoi, sorry voor de late reactie, ik ben een paar dagen heel ziek geweest bah, griep ofzo. de 20ste mag ik terug gaan voor een echo xxx
Lieflief; vervelend dat je bij deze zwangerschap last hebt van overgeven. Lijkt mij geen fijne kwaal Woezel; fijn dat jij geen last hebt van overgeven. 20wk is wel lang zeg Ik voel mij overdag wat weeïg, maar niet echt misselijk. Ik heb wel last van wat kortademigheid bij bijvoorbeeld traplopen. Ben slank, dus daar kan het niet aan liggen. Las dat het komt doordat je bloedvolume toeneemt, waardoor je meer zuurstof moet inademen. Nog iemand hier last van? Puppytje; dat duurt dus nog even voordat je een echo krijgt.
Mag ik mee kletsen met jullie? Vandaag eerste echo gehad en hartje zien kloppen. Ben ongeveer 7 weken zwanger. Na maanden dromen en een miskraam ben ik heel blij met de echo van vanochtend. Helaas wel misselijk en al 2x niet goed geworden. Hopelijk trekt dit snel weg.
Welkom. Hier vandaag totaal niet misselijk, wat me weer wat onzeker maakt. Zucht, het is ook nooit goed, haha
MsGrey; gefeliciteerd! Super dat het hartje klopt. Vervelend dat je misselijk bent en onwel bent geworden. Hopelijk houdt dit niet lang aan. Lieflief; kan mij indenken dat het je onzeker maakt. Maar dat is vast niet nodig! Puppytje; ik vind het best vervelend het kortademig zijn Voel mij net een bejaarde. Ik moet ondertussen ook optijd eten anders word ik misselijk. Moeders voor moeders is gisteravond geweest. Dus ik kan vanaf nu meeplassen voor lotgenoten De teststreep knalde al voordat de controlestreep zichtbaar was. Dat gaf een fijn gevoel
Omdat de kwaaltjes weg lijke te gaan heb ik vanmorgen de vk gebeld. Ik mag maandagavond voor een extra echo en die is voor mijn eigen zekerheid, niet omdat zij zich zorgen maken. Ze snappen heel goed waar mijn onzekerheid vandaan komt, maar dat de symptomen ook weer weggaan kan heel normaal zijn.
Fijn lieflief dat je voor extra echo en controle mag. Alles voor je eigen gemoedsrust! Kortademig: Yep, vooral als ik de trap oploop. En verder zo moe... Kan de hele dag wel slapen pfff Niet handig met 2 drukke kindjes die ook nog vakantie hebben
Ik wil me ook graag aanmelden!! Kan alleen niet beloven dat ik alles heel precies kan en ga volgen... Allereerst; alle meiden gefeliciteerd!! Hier: na vijf dagen over tijd te zijn heb ik dinsdag positief getest, totaal onverwachts!! De vorige menstruatie kwam een week te vroeg, dus ik weet niet of dat echt een menstruatie is geweest. Ik kan dus 5 of 8 weken zijn nu en het is ons derde kindje! Ik moet nog wel aan het idee wennen, maar welkom is het zeker!! Ik zal proberen zo goed mogelijk mee te lezen en te reageren!!
Lieflief; fijn dat je extra echo krijgt voor geruststelling. Woezel; jij ook last van kortademigheid. En ook nog erg moe. Daar heb ik niet niet zo'n last van. 'S avonds wel bijtijds naar bed. Maar jij hebt al 2 kinderen die aandacht nodig hebben en energie kosten. Lisa; gefeliciteerd! Nog even afwachten dus hoever je bent, spannend.