ik ben nu 6,5 week zwanger. Tenminste dat hoop ik. Vorige week had ik wat (bruin) bloedverlies. Er is toen een echo gemaakt en daarop konden ze zien dat het eigenlijk iets kleiner was dan het zou moeten zijn. Geschat werd tegen de 5 weken ipv tegen de 6 weken (ik doe overigens IUI, dus de datum van eisprong is zo goed als bekend). Baarmoederslijm zag er rustig uit en ik kreeg ook niet te horen dat ik me verder zorgen moest maken. Over 2 weken moest ik terugkomen voor wederom een echo. Nu heb ik dus om de 3 dagen, in de avond, wat bruin bloedverlies op het toiletpapier. 's ochtends nog heel iets in een inlegkruisje en dan is het weer weg. Ik maak me erg druk (met name om het feit dat hetgeen op de echo te zien was kleiner was dan verwacht) en ben bang voor een miskraam. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Zowel positief als negatief is welkom. Alvast bedankt
Gefeliciteerd! Bruinverlies komt in het begin heel vaak voor, ik heb het toen ik zwanger was van mijn zoons ook gehad en die zijn nu 10 en 11.
Klinkt goed. Door de krampen maakt het me alleen bijzonder onzeker. En dan die echo erbij die eigenlijk niet klopt... Loop eigenlijk een beetje met mn zieltje onder mn arm...
Kan me dat heel erg goed voorstellen. Zou zelf ook gek worden van onzekerheid. Je doet vast niet voor niets IUI en ik heb zelf ook in de MMM gezeten, dus ik weet hoe zwaar dat kan zijn. Ik had eerder niet gelezen dat je er ook krampen bij hebt, ms lees ik erover heen. Dat had ik zelf niet bij mijn zwangerschappen, maar er zijn hier wel ontzettend veel dames die dat ook hebben aan het begin van hun zwangerschap. Zelfs een beetje rood bloed komt nog geregeld voor door de innesteling. Ik heb trouwens een keer een miskraam gehad, zoals je kunt lezen in mijn onderschrift, en toen sijpelde ik dagelijks grote druppels helderrood gedurende een week en toen pas kwam het echt op gang. Die druppels waren toen zo knalrood, dat ik gewoon wist dat het niet goed zat. Dat was dus duidelijk anders als wat jij hebt. Als je zo ongerust blijft, zou je dan niet kunnen proberen je echo te vervroegen?
Ik heb precies hetzelfde gehad en bij mij is het gestopt met 8 weken....en dat het vruchtje kleiner is dan je verwacht kan heel goed, het kan zo zijn dat het bv bij 10 of 11 weken wel weer de normale grootte heeft. Het is op het moment nog moeilijk te meten zo vroeg in je zwangerschap. xxx
Hoi Merah, ook ik herken je verhaal heel erg. Ik bleef tot de 9e week bruin bloedverlies houden. Bij de echo's die ik had met 6, 8 en 13 weken bleek alles in orde te zijn gelukkig. Die onzekerheid is echt verschrikkelijk en ik kan alleen maar zeggen dat ik heel erg voor je hoop dat het goed uitpakt! toi toi toi
Ik heb ook zo nu en dan lichtbruin/roze slijmverlies, maar alleen bij het afvegen vóór het plassen. Heel weinig dus. Volgens de VK kan het doorgaans geen kwaad zolang je geen rood bloed verliest (en ook dan kan het nog goed gaan), dus probeer je niet teveel zorgen te maken!
Ik heb vanaf week 5 tot en met week 8 last gehad van bruinverlies, vaak bij het afvegen of in de avond of in de ochtend. En ben nu al ruim 20 weken zwanger!!! Probeer je niet teveel zorgen te maken! De verloskundige zei tegen mij ook dat het heel vaak voorkomt en dat ze vaak niet weten wat de oorzaak is. Soms is het een voorteken van een miskraam, maar zolang je geen krampen hebt en het ook niet vers rood bloed wordt, zou ik gewoon rustig afwachten. Je kan er "helaas" toch niks aan doen. Hopelijk heb je over 2 weken een mooie en goede echo!!
Ik heb het ook gehad, bij Mijn miskraam vorig jaar had ik constant bruin en rood verlies en veel, hele erge krampen. En bij deze zwangerschap in het begin heel Klein beetje bruin met steeds hele Lichte krampjes (was natuurlijk weer bang) maar verdween gelukkig snel, al had ik af en toe krampjes. Nu Ben ik bijna 22 weken en beginnen de krampen (bandenpijn) weer. Maak je niet te ongerust!