Zeer onverwachts zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Leonie Bunk, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie Bunk

Leonie Bunk Nieuw lid

14 jan 2009
    4
    0
    1
    Huismama
    Hengelo
    Hallo,

Ik ben nog geen 6 maanden geleden mama geworden van mijn 2e zoon, en kwam er vorige maand achter dat ik weer zwanger ben.

De gevoelens hierover zijn heel gemengd.
    Aan de ene kant ben ik er super blij mee, wil ik het zo graag bij me houden en zou ik het kindje alle liefde van de wereld willen geven.
    Qua gevoel zeg ik: Dit kindje hoort bij ons, net als mijn andere twee kindjes.

Aan de andere kant ben ik bang dat ik het niet aan kan (mijn man is vrachtwagenchauffeur en dus veel van huis), dat het mij teveel wordt.
    En het laatste wat ik wil is één van mijn kinderen tekort doen.
    Het is ook nog maar zo kort geleden dat ik ben bevallen en er zal 13 maanden tussen Mauro (baby, bijna 6 maanden)en dit kindje zitten.
    Qua verstand zeg ik: Gaat dit allemaal wel lukken en wordt niemand de dupe hiervan? Want 3 kindjes zijn heel leuk maar niemand heeft er wat aan als ikzelf instort of wat dan ook.

Mijn oudste zoon is nu 2,5 jaar en vraagt heel veel aandacht. Ik ben er voor hem en het lukt me ook om er voor hem te zijn, maar met een 3e zal het erg druk worden.

Moeilijk moeilijk dus...!

Iemand die dit herkent of zelf ook heeft meegemaakt?!

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar wil je toch feliciteren! Ik hoop dat jullie er erg gelukkig mee worden!

3. bvdr

bvdr Lid

29 dec 2008
    28
    0
    0
    Hoi,

Ik ben ook zeer onverwacht zwanger, niet gepland maar het is zeer zeker gewenst.
    Mijn zoon is inmiddels bijna10 jr, ben zelf sinds kort werkeloos en op zoek naar een andere baan, alleenstaand... dus ook mij staat een zware onzekere toekomst te wachten.
    Maar dit kindje hoort bij mij, hetzelfde gevoel als wat jij hebt, en hoe moeilijk of zwaar het ook zal zijn, je kan meer aan dan je zelf denkt!

In jouw geval, met 3 kleine kinderen en vaak alleen, zal het ongetwijfeld erg zwaar worden, maar lijkt je de omschakeling van 1 naar 2 kinderen niet groter dan van 2 naar 3?
    Je kinderen komen vast niets te kort, ze groeien samen op en zullen niet beter weten.
    Je vind gaandeweg heus wel een manier of routine hoe je het aanpakt met 3 kleintjes.

Kop op, sterkte, en probeer er van te genieten!

4. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Je oudste zal het veel makkelijk mee gaan hoor over 9 maanden, hij gaat dan ook al bijna naar school! Je tweede zal net zo'n beetje gaan lopen en vast nog wel lekker naar bed gaan in de middag, je baby zal volgens mijj geen aandacht te kort komen hoor! Je moet niet vergeten dat kinderen zich best makkelijk aan een sitiuatie aan kunnen passen. Zo was ons 4e kindje super makkelijk! Had ik nooit verwacht en ik maakte me enorm veel zorgen of ik het wel aankon.

Succes met je zwangerschap!

5. 4days

4days Niet meer actief

Hmmm lastige situatie hoor! Ik had je bericht al gelezen bij welkom... Maar ergens heb ik zoiets van, je bent nu toch zwanger... Dus je kunt er wel over piekeren, maar dat veranderd de situatie niet. Ik zou gewoon proberen de knop om te zetten en ervoor te gaan! Meestal komt het uiteindelijk toch wel goed... Succes ermee, en hopelijk kun je er snel wat meer van genieten!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geniet van je 3e zwangerschap!
    Het is zo wonderlijk dat er weer een baby in je buik groeit....het is allemaal zo betrekkelijk en duurt eigenlijk zo kort. Probeer te genieten.
    Jij krijgt die drie echt wel groot hoor!

Gefeliciteerd.

Elmo

7. breezermys

7 okt 2008
    65
    0
    0
    instructrice/amazone
    lochem
    meid van harte gefeliciteerd,weet zeker dat het je allemaal gaat lukken,ben zelf zwanger van nummertje 4 en vond de overgang van 1 naar twee kids veel moeilijker als van 2 naar 3!
    mijn man is ook veel weg voor zijn werk (zit in de offshore dus is 3 maanden weg dag en nacht en 2 maanden alleen overdag weg) en kan het allemaal prima aan
    dus gewoon genieten!

8. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Van harte gefeliciteerd!
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar ik proef wel heel veel liefde voor je kindje! Dat is toch het belangrijkste. Ik heb mijn moeder ook altijd horen zeggen dat de 2e veel zwaarder was als de 3e. Ga heerlijk van je zwangerschap genieten en vertrouw erop dat het goedkomt.
    Heb je ook nog familie/vrienden waar je makkelijk aan kan kloppen als je wat hulpt nodig hebt? Ik hoor van mijn vriendinnen dat het heerlijk is als je er bijv. een keer in de week/maand even alleen uit kan om heerlijk bij te komen.
    En misschien een brutale vraag... (je hoeft geen antwoord te geven hoor ;) ). Hadden jullie besloten om na de geboorte van jullie 2e de natuur z'n gang te laten gaan of hebben jullie anticonceptiemiddelen gebruikt?

Deel Deze Pagina