Wie kan mij helpen met berekenen van zwschap...?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Schildpad, May 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Schildpad

Schildpad Actief lid

May 3, 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Lieve meiden,

Ik heb gisteren positief getest met een zwschapstest. Maar ik weet totaal niet hoe ik nu moet berekenen hoelang ik al zwanger ben. Mijn cycli verschilt namelijk: 27-26-33-26-27-33-33-31-30-28-29-27...zwanger.. Ik weet niet wanneer ik mijn eisprong heb gehad maar weet wel dat mijn LF ongeveer 10/11 dagen is, terug gerekend vanaf mijn eerst volgende ongidag. Maar hoe weet ik nou hoeveel cyclusdagen deze maand zou hebben gehad??

Hoe kan ik dus (met een zwschapscalculator) berekenen hoeveel weken ik al zwanger ben?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Liefs

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Tja ik zou gewoon mijn langste cyclus even aanhouden en dan wachten op de termijnecho :)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    je kunt het gemiddelde nemen(30), of je langste cylus(33). En dat voorlopig gebruiken.

Bij mij ligt mijn cyclus ergens rond de 30-42 dagen. De VK heeft nu 35 genomen, omdat die 42 wel een uitzondering was. Meestal is 35 de max. En bij de termijnecho krijg ik dan de echte termijn te horen. Waarschijnlijk zit de echo max 5 dagen naast de voorspelling..

4. Schildpad

Schildpad Actief lid

May 3, 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Ppff lastig hoor. Kan echt zooo niet wachten totdat ik een eerste echo heb en dus echt weet hoelang ik al zwanger ben... Spannend maar dus toch wachten..:)

5. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik zou een gemiddelde van 30 nemen...en er dan zelf een paar dagen bij. of aftellen...de uitgerekende datum hoor je toch pas bij de VK aan de hand van de echo
    met mijn regelmatige cyclus scheelde dit toch 4 dagen met wat ik uitgerekend had

6. happymama

happymama Niet meer actief

das idd wel een moeilijke hahahaha ik heb geen idee
    als je de vk belt en t uitlegt krijg je waarschijnlijk wel een vroege echo voor termijn bepaling

Share This Page