6 weken echo

Discussion in 'Zwangerschap' started by cynthia1982, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cynthia1982

Oct 16, 2008
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    tilburg
    ik heb maandag een echo gehad bij 6 weken

dit was schrikken de gene die de echo maakte vertelde helemaal niks en schreef alleen maar vragen op. ik dacht dit kan niet goed zijn, het hartje hoorde je ook nog niet. ik helemaal ongerust en moest nog drie kwartier wachten tot dat ik bij de gyn terrecht kon.
    ze dacht hebben jullie een sppok gezien ofzo, ik haar uitgelegd wat we hebben mee gemaakt, maar ze zei ook we hebben elkaar niet goed begrepen en had een volledige week tussen moeten zitten tot de volgende echo en nu was het maar vier dagen.
    en ze zei nu kunnen we nog maar weinig zeggen, ze zag wel een vruchtzakje met vulling, maar super duidelijk was het niet, ze vroeg of ik gerustgesteld was zei ja, maar eigenlijk niet.

nu heb ik maandag opnieuw een echo ik hoop allemaal maar dat het goed is.

kent iemand dit? mail of reageer dan.

weet iemand of je het hartje hoort te zien kloppen bij 6 weken dit alles konden we namellijk ook niet zien?

gr cynthia

2. ipad

ipad Niet meer actief

nee, rond 7 weken pas...met een inwendige...

maak je geen zorgen....komt wel goed

succes

3. cynthia1982

Oct 16, 2008
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    tilburg
    ja maar het is wel ff schrikken, als zo iemand zo raar doet.

gr cynthia

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, lekker stom zeg van degene die de echo maakte!
    Bij mij zagen we het hartje kloppen met een inwendige echo met 7 weken en 4 dagen. In de 6e week gaat het hartje kloppen. (kan dus ook pas over 3 of 4 dagen zijn bij jou) Dus je hoeft je geen zorgen te maken hoor :) Maar wel belachelijk dat ze je dat niet gewoon hebben verteld tijdens de echo, want nu zit je toch in de zenuwen tot je het zelf hebt zien kloppen.

Veel sterkte, hopelijk zie je het de volgende keer lekker knipperen op het scherm :D

5. Nessa

Nessa Actief lid

Sep 14, 2006
    318
    1
    0
    België
    Toen ik de eerste keer voor een echo ging, ging ik in volle overtuiging dat we al iets zouden zien. Ik had op 20/09 positief getest en ben op 3/10 voor een eerste echo geweest. Daar zaten dus net geen 2 weken tussen. Daar aangekomen was de teleurstelling enorm: de gyne zag een vruchtzakje en een dooier wat overeenkwam met een zwangerschap van 5 weken maar dat kon toch niet?!
    Ik heb 3,5 weken moeten wachten vooraleer ik mijn 2de echo kreeg (op 29/10) en ja hoor, ik ben zwanger, ik was die dag 8 weken en 6 dagen ;)
    Het is natuurlijk héél vervelend want nu zweef je tussen iets en niks maar het is echt wel perfect mogelijk dat je de volgende keer een vruchtje ziet ;)
    Heel veel succes met de volgende echo!

6. valentijn14

valentijn14 Actief lid

Jul 8, 2008
    280
    0
    0
    Ik had ook een inwendige echo gehad toen we 6 wk zwanger waren, hier zagen we dus totaal niks...ja wel het vruchtje maar nog een hartactie.
    dit hebben ze pas na 8wk bij mij kunnen zien. Ik raad mensen ook nu af om te vroeg een echo te laten maken, zo om je minder druk te maken.
    Uiteindelijk is alles goed gegaan...maar ik kan van jou begrijpen dat je nu echt in een onzekere periode zit...

7. cynthia1982

Oct 16, 2008
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    tilburg
    hey hey

ik word er gewoon gek van, had ik nog maar geen echo gehad
    ik zag wel een waasje in de vruchtzak maar niet super duidelijk
    en ze zag ook twee vruchtzakjes maar daar heeft ze ook niks verder over gezegd.

ik word hier gek van onzekerheid

gr cynthia

8. Snowwie28

Snowwie28 Lid

Oct 10, 2008
    54
    0
    0
    Ik heb pas met 11/12 weken echo en hoef die week ervoor voor het eerst naar de verloskundige.

Dus ik heb helemaal geen idee of alles wel goed zit, kan me er wel druk om gaan maken maar heeft denk ik niet zoveel zin. We zien het wel.

Dus ik moet nog 3/4 weekjes wachten

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wij gaan woensdag voor het eerst naar de verloskundige. Als het goed is krijgen we dan een soort intakegesprek. Ze zullen nog geen echo doen. Dat gebeurt pas in de 11-14 week.
    Ben wel benieuwd. We moeten nog even wachten!

Groetjes
    Banjabes

10. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Hoi!

Ik heb een echo gehad met 6 weken en wij hebben wel een hartje zien knipperen. Máár daarmee hadden we ontzettend geluk want de gyneacologe had ons gewaarschuwd dat het erg vroeg was en bij sommige mensen het pas een paar dagen later te zien is.

Dus, voor zover dat mogelijk is, niet te veel zorgen maken!

11. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ook wij krijgen pas bij 12 weken de eerste echo. Al vanaf de 8e week (intake VLK) in afwachting van de echo, omdat je toch graag wilt weten of alles goed zit.
    Nog 5 dagen wachten....pfff, dan heeft het ook lang genoeg geduurd.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

He bah wat een vervelende echoscopiste zeg!
    Ik had echt zo'n lief meelevend mens!
    Ik snap trouwens niet waarom er al zo vroeg echo's worden gemaakt.

13. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    erg vervelend zo iemand ik had met mijn 6 weken echo ook een naar persoon zat alleen te moppelen en aha te zeggen ik had geluk want er was hardactie te zien en 9 van de 10 is dat pas later te zien dus maak je maar niet druk hoor ! komt goed!

ik heb trouwens naar een andere gyn gevraagd die is echt super

14. Bij mij was er bij de 6 weken echo nog helemaal niets te zien.
    Geen vruchtzakje niets. Erg frustrerend ! Het was allemaal erg rommelig in mijn buik en daardoor was er niet veel te zien.
    Ik ga nu over een week of 2 terug voor een nieuwe echo.

15. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wij hebben dinsdag de eerste echo.
    Heel spannend allemaal, daarna meteen door naar de verloskundige voor een intake. Was het maar zover :p .

16. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik heb mijn eerste echo ook gehad met 6 weken, omdat ik bij gyn loop.
    Meteen was er iets te zien...ook het hartje klopte.
    Maar heb idd vaak gehoord dat je bij 6 weken vaak nog niets ziet.
    Succes!

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Bij mijn dochtertje heb ik een echo met 6 weken gehad en toen klopte haar hartje al. Dat was dus geluk hebben maar ze leek wel wat aan de kleine kant..dat kon ook komen doordat de apperatuur zo'n vroege zwangerschap wel eens verkleind weergeeft volgens de gyn. en na twee, toch nog wat ongeruste weken, weer een echo gehad en alles zag er goed uit! Ze is nu al bijna 14 maanden..
    Maandag ga ik bellen voor een afpraak voor een echo omdat ik een verhoogd risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb. Hopelijk hebben we dan het geluk weer een hartje te zien kloppen..

Share This Page