uitgerekend op zelfde datum als bij de 1e

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anna mamma, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna mamma

    anna mamma Actief lid

    8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hey dames,

    Ik ben wel nieuwschierig wie dit ook heeft gehad.
    Ik vind het zelf wel erg uniek.
    Ik ben nu zwanger van de 2e en volgens de echo precies op de zelfde datum uitgerekend als bij de 1e.;)
    1e is alleen 10 dagen later geboren dus hoop enorm dat deze kleine rond de uitgerekende datum komt.
    Maar ja je weet het natuurlijk nooit :p

    Anna
     
  2. Anna27

    Anna27 Fanatiek lid

    7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nee, niet zó precies, maar mijn nieuwe uitgerekende datum (volgens cyclus, want heb nog geen echo gehad natuurlijk) ligt 3 dagen voor de 2e verjaardag van mijn zoontje. (Mijn zoontje was overigens 8 dagen te vroeg, dus de uitgerekende data liggen wel 11 dagen uit elkaar, maar het kan nog spannend worden....)
     
  3. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Ik niet, maar ik ken wel een paar mensen waarvan 2 kinderen op dezelfde dag jarig zijn, met 2 jaar ertussen.
    Heel uniek is het dus niet.

    Opzich wel logisch, veel mensen gaan rond de verjaardag van de 1e proberen om weer zwanger te worden (merk ik hier en in mijn omgeving).
     
  4. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Hier ook een kleine kans. Docher is van 22/1 en spruit 2 is op 16/1 uitgerekend (20/1 obv cyclus, maar ben iets vooruit gezet).

    Ben er ook al even mee bezig geweest. Stel je organiseert een feestje voor de oudste en je bevalt net ervoor of de dag zelf ;). (het is een zaterdag, dus zou perfect uitkomen om de dag zelf te vieren).

    Ik ben wel van mening: het zijn 2 kindjes met verschillende leeftijden, dus later verjaardagsfeestjes wil ik sowiso scheiden en niet gewoon combineren voor het gemak...
     
  5. riniti

    riniti Fanatiek lid

    22 jul 2010
    1.589
    0
    0
    Roze wolk :-)

    haha, grappig, ik ben ook zwanger van de 2e, mijn man is 10 februari jarig, mijn zoontje 27 februari ( was ik de 19e van uitgerekend) en mijn gedachte ( vorig jaar voordat ik aan zwanger worden begon) was de maand mei sla ik ff over met zwanger proberen te worden, anders vind ik dat niet leuk, als onze baby ook weer in februari geboren word.... achteraf weinig keus voor mij om maanden over te slaan ivm mmm.... en je raadt het al, ik ben in mei zwanger geworden en 10 februari uitgerekend ( op mijn man zijn verjaardag!) echt maf is dat, ik zit nu al helemaal te denken van oh, hoe moet ik dat dalijk allemaal gaan doen met die verjaardagen ;) maar ja, komt vast vanzelf ook wel weer goed!

    groetjes riniti
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    De kinderen van mijn zus schelen 3 jaar en 1 dag, hun verjaardagen liggen dus pal na elkaar. De 3e verjaardag van de oudste is niet uitgebreid gevierd (wel met naaste familie), een feestje geven terwijl je zo ongeveer in je kraambed ligt is niet echt je van het.
    Tot nu toe vieren zij hun verjaardag altijd samen, met familie. De oudste krijgt dan ook nog een apart feestje met vriendjes, dat zal over een paar jaar ook voor de jongste gaan gebeuren.

    Mijn zoontje is overigens een paar dagen ouder dan hun jongste, dus toen we zwanger waren grapten we wel eens dat het zou kunnen dat ze alledrie dezelfde verjaardag zouden krijgen. Is gelukkig niet gebeurd, maar ze zitten wel met z'n drieën in één week!
     
  7. brenda1987

    brenda1987 Fanatiek lid

    27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    mijn zwangerschap loopt precies gelijk als die van mijn schoonmoeder toen ze zwanger was van mijn man:D
    Wij vinden dit heel speciaal omdat hij tweeling is maar zijn zusje heeft het niet gered net voor de bevalling en ik ben nu ook zwanger van een meisje.
    Mijn man is wel een maand te vroeg geboren dus denk niet dat ze ook op die datum komt:)
     
  8. EmvSenR

    EmvSenR Niet meer actief

    Hier ook was bij mijn zoontje uitgerekend op 1 maart 2010. Hij kwam alleen 2 weken eerder. Nu ben ik weer uitgerekend op 1 maart alleen dan 2012.
     
  9. diem

    diem Actief lid

    26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Hier ook een vergelijkbare situatie; dochter is van 20/7 (kwam 9 dagen na uitgerekende datum), ben nu uitgerekend op 14/7... Het is in elk geval heel handig met de positiekleding die ik precies voor het goede seizoen had. Als de jongste wel op de verjaardag van mijn oudste komt is dat maar zo. Tweelingen zijn ook op dezelfde dag jarig en ze weet straks niet beter...
    Heb wel wat negatieve reacties gehad overigens, maar ik maak me er absoluut niet druk om... (de baby had ook op mijn verjaardag en onze trouwdag kunnen komen trouwens; drukke maand voor ons : )
     
  10. Elevi

    Elevi Lid

    11 okt 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is geboren op 23 juli en ik ben 25 juli uitgerekend van mijn 2e kindje, dus het kan nog alle kanten op, mijn dochtertje is 2,5 week te vroeg geboren, wie weet....
     
  11. lisa123

    lisa123 Fanatiek lid

    16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik was bij mijn dochter op 19 augustus 2010 uitgerekend en nu ben ik 19 september 2011 uitgerekend .. dus precies 13 maand later!

    Mijn dochter is wel 10 dagen te vroeg gekomen en zoals het er nu uitziet komt deze ook te vroeg
     
  12. anna mamma

    anna mamma Actief lid

    8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Bij ons niet echt logisch. Waren al een tijdje weer aan het proberen.
    Er zit bij onze kids straks 3 jaar tussen.;)
     
  13. Serephina83

    Serephina83 Actief lid

    3 jan 2011
    356
    1
    0
    Hier zit een week verschil tussen uitgerekende datum tussen 1e en 2e (1e begin november en deze eind oktober) Onze dochter was alleen 8 weken te vroeg, en we gaan deze keer hopelijk meer richting de uitgerekende datum!!
     
  14. Cindell

    Cindell Actief lid

    20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Leuk.. Ikzelf hoor bij een van de weinigen. Ik verjaar op 3 maart, mijn broer ook, maar is 3 jaar ouder dan mij.
    Thuis werden de verjaardagen gewoon samen gevierd. Maar elk hadden hun vriendjes.
     
  15. mam van drie

    mam van drie Actief lid

    29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    Ik was bij beide meiden op 19 oktober uitgerekend en ze zijn allebei 10 dagen te laat gekomen dus op de 29ste een in 2003 en de andere in 2004....... nu ben ik 17 oktober uitgerekend en ik weet dat ik met 37, 38 weken in wordt geleid dus geen kans op een derde op dezelfde datum.... maar komt best vaak voor geloof ik, ik hoor regelmatig
     
  16. anna mamma

    anna mamma Actief lid

    8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    We wachten het maar rustig af.
    Ben erg benieuwd.
    Leuk om te zien dat het toch wel vaker voorkomt.
    :cool:
     
  17. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Bij mij zitten er 2 dagen tussen, en Ties kwam op de uitgerekende datum.

    Lijkt me wel een stunt als deze ook de 8ste komt, ben benieuwd!
     
  18. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik was van mijn oudste dochter uitgerekend op 5 mei, mijn moeder toen ook van mij. Ik ben op de 12e geboren en mijn dochter uiteindelijk op de 11e. Heel apart want zij is tot nu toe de enige van mijn kids die overtijd geboren is...
    Mijn 4e is geboren op de dag, precies een jaar na mijn miskraam. Van die miskraam zou ik 1 november zijn uitgerekend en dat ben ik nu ook...
    Mijn broertje en mijn opa waren ook op dezelfde dag jarig. De kans is vrij groot dat ik die datum nu ook ga halen (30 okt)
     
  19. dinalina

    dinalina Lid

    26 aug 2010
    58
    0
    0
    Limburg
    Bij men 1e was ik op 24 juli uitgerekend, maar hij kwam pas op 31 juli. Nu ben ik op 8 augustus uitgerekend dus ben benieuwd of deze langer blijft zitten of eerder komt.
     
  20. jojo29

    jojo29 Bekend lid

    4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    nou niet echt op de zelfde dag uitgerekend maar wel de zelfde maand
    1e 16 maart 2006
    2e 4 maart 2010
    en nu zwanger van de 3e uitgerekend 20 maart 2012

    tja mijn verloskundige zei je ben gewoon het meeste vruchtbaar rond deze tijd dus juni/juli en klopt eigenlijk wel bij mijalleen wist dit niet anders had ik niet zoveel moete hoeven te doen bij de eerste duurde het 3 jaar voordat ik zwanger was en bij de tweede 4 jaar en bij deze 16 maanden na mijn laatste zwangerschap:)

    gr jojo29
     

Deel Deze Pagina