Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren hier! Moeilijk he, je mond houden! Volgens mij heb ik een bord op mijn voorhoofd met zwanger erop. Op mijn werk (nou werk ik ook in de geboortezorg) begint iedereen tegen mij zijn verhaal te doen over nare miskramen etc. Echt verschrikkelijk! Dus probeer nu vooral de positieve verhalen te lezen op dit forum om een beetje vertrouwen te krijgen haha. 24 januari mag ik voor echo, ben dan ongeveer 7 weken. Termijn is nog wat onduidelijk omdat ik lange en onregelmatige cyclussen had. Maar tegen die tijd dus minimaal 7 weken, dus we gaan voor een kloppend hartje!
Ooh, ik ben zo opgelucht! Eergisteren en gisteren de hele dag erg misselijk, gisteravond proefde ik heel duidelijk nog de visolie van m'n zwangerschapsvitamines, die ik dus 's ochtends na het ontbijt had geslikt. Bleegh! Vanmorgen geen vitamines geslikt en nu maar heel minimaal misselijk, joepie! Eens kijken hoe het gaat als ik die vitamines 's avonds slik Verder het nieuws wel al aan een groep vriendinnen verteld,maar nog niet aan familie en kennissen. We gaan waarschijnlijk net na de eerste echo bij mijn ouders logeren, dus dan vertellen we het! Daarvoor is mijn dochter nog jarig en komen hier mensen logeren, dan moeten we 't nog geheim houden (Mijn moeder kan er dan namelijk niet bij zijn, en dan is het niet leuk om het te vertellen!) Deze zwangerschap is nu al heel anders dan die van mijn dochter; toen deed ik meteen al rustiger aan ivm misselijkheid en moeheid, nu gaat de wekker gewoon om 6.30u en kan ik pas weer rustig zitten na 20u. Nou ja, de tv gaat nu soms wel even aan als ik echt misselijk ben hoor...
Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en probeer nog uit te vissen hoe ik mijn profiel een beetje bij kan werken. Ik ben op 15 september uitgerekend. Kan het nog nauwelijks bevatten. Afgelopen weekend hebben we het onze ouders verteld. Over 2 weken hebben we ons eerste intake gesprek op wo 22 jan. Krijg ik hier het hartje te horen? Weet iemand dit? Uit de mail van de verloskundige kon ik dit niet op maken. We krijgen op 18 febr onze eerte echo dus bij 10,5 week. Ik lees dat namelijk meer meiden eerder al een echo hebben. Ik heb verder trouwens nergens last van. Niet misselijk alleen wel pijnlijke borsten en gerommel onder in mijn buik. Ben benieuwd naar jullie bevindingen. Groetjes N.
Wat leuk deze topic! Meiden allemaal gefeliciteerd! Het is mijn eerste zwangerschap en vind het zo ontzettend spannend allemaal. Als ik niet al continu naar de wc hoefde ging ik zelf wel continu om te kijken of ik niet stiekem ongesteld ben geworden. Ik heb eigenlijk nergens last van. Afgelopen week wat gerommel en krampjes in mijn baarmoeder maar verder niet. Ja borsten zijn gevoelig en worden wat blauw. Gelukkig geen misselijkheid! Gisteren wel een huilbui om helemaal niets gehad. Denk dat ik van de week gewoon nog een testje doe, gewoon om het echt heel zeker te weten terwijl ik dat eigenlijk al doe, na 3 positieve testen.
Hihi N. toepasselijke nickname heb je. Dat bijna kun je nu dus wel schrappen Met echo bij 10,5 week, krijg je zeker een hartje te zien.
Ik heb 21 januari de intake maar nog geen afspraak voor een echo. Ik zou het ook heeeeel erg graag willen zien, kan niet wachten!
Wat leuk dat jij je hebt aangemeld bij moeders voor moeders. Toevallig zat ik gisteravond op de site te kijken en denk ik dat ik mij ook ga aanmelden!
Hoi Allemaal, Wat leuk om dit allemaal te lezen, ik ben 5 weken en 3 dagen zwanger.. we hebben een test gedaan op 1 januari... na een ruim een jaar wachten... ooww wat zijn we blij Wel spannend allemaal... heb veel last van buikkrampen en rugpijn en moeheid...maarja, wil niet klagen, want we krijgen een kindje ... Vind het wel super eng en spannend allemaal haha.. LIefs Ojaa...jullie allemaal Gefeliciteerd!!!
@intake; verschilt per vk wat ze ongeveer doen, mijn vk doet een inwendige echo rond 8/9 weken. Bij mijn dichter hadden we de daadwerkelijke intake een dag na de echo; toen met de doptone het hartje kunnen horen. Bij de echo lieten ze die nog niet horen. Verder krijg je veel info over van alles, veel foldertjes enzo. En ze stellen vragen over erfelijke ziektes etc, of je al een beetje een idee hebt over waar je wil bevallen, over of je borstvoeding of kunstvoeding wil gaan geven etc. En ik kreeg meteen formuliertjes mee op bloed te laten prikken. Ik ga zo ook maar het formuliertje op de website van de vk invullen voor het maken van de eerste afspraak! Leukkk!
Haha getopt met roken... Ja dat is waarmee ik vooral op m'n werk mee door de mand val! Geef er maar een draai aan en verder speculeren ze maar fijn in het rond m'n directrice zal wel schrikken want ik ben zwangere nummer 4! 2 collega's uitgerekend in juni en 1 in juli. Haha dat wordt puzzelen! Trouwens wel lastig als je een dagje hier niet kijkt dat je flink bij moet lezen... Dus mijn excuses als ik op alles reageer hoor! Hebben jullie het al aan iemand verteld? Bij ons weten de ouders het en mijn beste vriendinnetje (28weken zwanger) Wij konden het niet voor ons houden en als het mis zou gaan vertellen we het toch ook. Ze waren dolblij echt leuk!!
Gefeliciteerd allemaal!!!! @ Letitbe: ik heb het afgelopen weekend aan onze ouders verteld ze moesten allemaal huilen, ik natuurlijk ook want huil deze week bij het minst geringste haha echt zwangerschaps kwaaltje. Ik merk ook dat ik bij mijn werk er niet echt bij ben. Beetje alsof ik er niet helemaal bij ben. Het is ook nog allemaal erg onwerkelijk. We dachten het duurt wel even voordat ik zwanger ben maar meteen in ronde 1 was het raak.
Hey meiden ik heb Vanmorgen ook de verloskundige gebelt 29 jan de intake 18 feb de eerste echo dan ben ik precies 10 weken. Zodra we een goeie echo hebben gaan we het aan onze ouders vertellen. Ik loop al heel lang met het idee om mini tompouces te laten maken met de echofoto erop en de tekst hallo opa en oma ! Dus dat gaan we doen nou moet ik het nog zolang geheim houden aaarghhh. Maar omdat onze eerste een verassing was wil ik bij tweede echt wat leuks doen. Zin in!!
Tralala wat een vervelende verhalen als je net zwanger bent idd! Wat voor werk doe je precies? Purk hopen dat dit een lange termijn oplossing is, zou fijn zijn als je niet meer misselijk bent.. Bijna zwanger, wat leuk ik ben ook de 15e uitgerekend Volgens mij is een intake gewoon alleen een gesprek maar correct me if i'm wrong, heb er nog niet zo veel kaas van gegeten. Knoopster proficiat! Van die testen is herkenbaar hoor, ik test ook gewoon elke dag nog even Streepje is de bevestiging, geloof er namelijk nog niks van. Pluisjes proficiat . Letitbe, wij hebben het gister aan mijn ouders verteld, die vonden het wel erg leuk. Schoonmoeder wil ik graag nog even mee wachten, mocht het nog mis gaan heb ik niet zoveel behoefte aan mijn schoonfamilie om me heen, herkent iemand dit? Hoe oud zijn jullie allemaal?