Hallo meiden, Ik had net een heel verhaal getypt, druk ik op mijn telefoon op vorige pagina, alles weg :x. Ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben Rhea 23 jaar en getrouwd met mijn man van 27 jaar. Oktober is ons zoontje geboren, helaas is hij na een week overleden. Wij zijn nu aan het terug verhuizen van rotterdam naar friesland aangezien het in zo'n situatie erg lastig is als je geen familie in de buurt hebt. Ik ben inmiddels 6 weken zwanger en wil ontzettend graag de 1e echo. Hebben jullie die al gehad? Ik ben pas sinds vorige week hier ingeschreven en dan daar nu een afspraak voor gaan maken. Vind het zo spannend Wat ontzettend leuk dat er een forum is waarin iedereen net zolang zwanger is. Ik vind het leuk om te weten wat voor symptomen iedereen heeft, wanneer ga je de zwangerschap aan de familie vertellen? Wanneer aan je werkgever? En dan hopen dat er in september heel wat mooie en vooral gezonde babys geboren mogen worden!!!
Welkom rhea90. Heftige periode hebben jullie ook achter de rug! Helaas kan ik daar zelf ook over mee praten en is deze nieuwe zwangerschap toch wat onzekerder. Is jullie zoontje geboren na een voldragen zwangerschap? Uitkijken naar de eerste echo doe ik ook, ik heb 6-2 de eerste echo gepland staan. Ik ben dan 7wkn.
Hoi DeesDees, Ik ben bevallen met 32 weken. Het was geen voldragen zwangerschap maar gezien de duur lang genoeg om het te kunnen overleven. Helaas heeft de gynaecoloog een fout gemaakt. Tijdens de bevalling heeft hij de vacuumpomp gebruikt. Deze heeft hij niet goed op het hoofdje gezet waardoor die los schoot en het bloed uit zijn hoofdje kwam. Op de mri na 5 dagen zagen ze dat dit teveel schade had aangericht dat we hem moesten laten gaan. Hoe is dat bij jouw gegaan? Heb je je kindje lang gedragen? Voor mij is deze zwangerschap wat dubbel. Ik ben zo blij dat het ons weer gegund is. Maar wat er gebeurt is komt ook steeds vaker weer boven. Het lijkt alsof deze zwangerschap mij juist herinnert aan wat er gebeurt is. Maar eigenlijk is dit niet het moment daar voor en wil ik juist weer zoveel mogelijk gaan genieten van deze zwangerschap. Want het is zo'n heerlijk gevoel, je kindje in je buik. Ik kan niet wachten tot het schoppen weer begint . Waar je toen nachten van wakker lag kan ik nu zo naar uit kijken!
Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!!! Jeetje wat een ontzettend heftig verhaal rhea90.. wat een enorme fout van de gyn! Heel erg om zo je kindje te moeten verliezen. Hebben jullie er nog iets mee gedaan in de vorm van een klacht oid?
Ja, de klacht ligt bij het bestuurd van het ziekenhuis aangezien de gynaecoloog de fouten ook erkend. Maar we zijn inmiddels 2 maanden verder en ik heb er nog niks van gehoord.
@rhea90; wat een ongelooflijk verhaal!! Dit is echt een enorme fout! Deze gyn is nog wel in functie? Zwanger zijn is inderdaad zo bijzonder mooi, hopelijk mag dit een mooie probleemloze zwangerschap zijn. Mijn zoontje is in mijn buik overleden bij ongeveer 17wkn, met 18wkn ben ik van hem bevallen. Hij is zeer waarschijnlijk overleden door een vernauwing in de navelstreng.
Rhea90, wat verschrikkelijk!! Hoe ga je er mee om? Ik zou niet weten waar ik toe in staat zou zijn. Wat jij hebt meegemaakt komt misschien maar 1 op de ?? voor. Maar elke keer is teveel!! Probeer toch zoveel mogelijk te genieten van deze zwangerschap! Heel veel succes meid. Xx
@DeesDees, Wat verschrikkelijk dat dat je is overkomen. Ik hoop dat je het een plaatsje hebt kunnen geven en dat het het genieten van deze zwangerschap niet in de weg staat. @angebvt Ik zie gelukkig overal het positieve van in. Het is vreselijk dat dit is gebeurd, maar je kan het ook van een andere kant bekijken. Er zijn ook vrouwen die het mooie van een zwangerschap helemaal niet mee maken. En kijk wat een geluk dat het ons weer gegund is! Vanaf nu maar gewoon voor uit kijken en hopen dat er in september heel wat gezonde babytjes geboren worden!!
Ik merk nog niks van de zwangerschap, alleen dat ik wat sneller moe ben. Hebben jullie al last van bepaalde symptomen?
@rhea; wij hebben het al aardig een plekje kunnen geven, nog niet helemaal maar dat lukt ook nooit. Maar ook wij zijn aardig positief ingesteld, we willen graag vooruit kijken. Dit is en was een hele nare ervaring maar heeft wel onze ogen geopend. Ik voel ook nog niks van deze zwangerschap, ik voel mij goed en happy. Geen klachten.
Ik ben ook sneller moe. Vooral mijn ogen haha. Verder voel ik af en toe van die steekjes achter het schaambot. Dat was het.
Goedemiddag dames, Mijn naam is Eef. Ben (bijna) 29 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Gisteren heb ik de eerste echo gehad. Het hartje klopt! Zo leuk om te zien! Heel bijzonder! Ben wel 2 weken terug gezet dus dat viel ff tegen, haha. Komt door mijn zeer onregelmatige cyclus. Vandaar dat ik mij hier nu kom aanmelden! Ik ben niet zo 'n fanatieke schrijver maar ik lees wel heel graag mee.
Hallo allemaal, Ik ben 28 jaar en nu 4 weken zwanger van mijn eerste kindje... Ik zou dan ongeveer 29 september zijn uitgerekend. Ik vind het vooralsnog behoorlijk onwerkelijk, ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan (eerste ronde). Maar we zijn natuurlijk erg gelukkig, al kan ik niet wachten tot de eerste echo (hier met 9 of 10 weken) zodat ik weet dat alles goed is. Het voelt nog heel kwetsbaar nu. Het lijkt me leuk om hier mee te kletsen, ook omdat mijn vriend en ik het nog tot de eerste echo voor onszelf willen houden. Verder iedereen gefelicteerd met hun zwangerschap! Sennah
@eef29; gefeliciteerd met je zwangerschap. 2weken terug is inderdaad wel even een stap terug, maar gezien je onregelmatige cyclus niet vreemd. Fijn dat de eerste echo goed was, zo fijn dat je het hartje hebt zien kloppen. @Sennah1985; welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! 1e rond zwanger, wat super snel ook! Ik snap dat het onwerkelijk is, nu lekker proberen te gaan genieten.
Hallo dames! Welkom nieuwe leden! Wat lees ik verschrikkelijke ervaringen hier, wat heftig! Maar hoe goed ook te lezen dat jullie weer zwanger zijn en positie ingesteld zijn! Prachtig! Ik ben zelf nu bijna 5 weken, heb al een afspraak staan met de verloskundige op 20 feb. Spannend. Kan gewoon bijna niet wachten. Om gek van te worden. Ik ben zo bang dat er dingen niet in orde zijn... onzeker Heel veel liefs, Syth
@Sythara: ik vind het wachten ook lastig. Ik mag over 2 weken terugbellen om een afspraak te maken voor intake. Over symptomen: Einde week 3 had ik een aantal keer steken in mijn zij en veel steken in mijn borsten. Eigenlijk een beetje symptomen die ik ook voor menstruatie heb, alleen nu waren ze heftiger en wat eerder. Ik was ook erg moe, maar ik dacht dat dat kwam door een jetlag . Symptomen zijn er nu nog steeds en heb het ook heel erg warm 's nachts.
Welkom en gefeliciteerd Sennah en Eef!! Ik had voor de test al enorm pijnlijke borsten, maar dacht dat het kwam omdat vlak van te voren duidelijk werd dat mijn prolactine (borstvoedingshormoon) waarde veel te hoog was. Daardoor had ik onregelmatige cyclussen (in combinatie met PCOS). Vlak daarna ook pijn in mijn onderrug en al gauw volgde ook bandenpijn onderin en aan de zijkant van mijn buik. Verder voelde ik me totaal niet zwanger haha.
symptomen hier: Last van mijn borsten, pijnlijk en ze zijn aan t groeien en mijn tepel word groter ( mijn vriend had er de slappe lach om, hij zei t word een speen rare man) Verder wat krampjes in mijn onderbuik. Ik heb erge last van rugpijn. (maar ik heb ook fibromyalgie dus weet niet goed welke symptomen qua pijn van fibro zijn en welke van de zwangerschap)
Wow wat een heftige ervaringen hebben sommige van jullie meegemaakt!! Gelukkig dat jullie (een aanname van mij uit de reacties) toch kunnen gaan genieten van jullie zwangerschap!!