Uitgerekend september '25 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cloudspotter, 28 dec 2024.

1. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.370
    1.168
    113
    Vrouw
    Hahahahaha ja hou mn hart vast .

Volgens mij zag ik zelfs een keer een tiktok van 20 weken. Dat kindje had het ook overleefd. Maar in Nederland doen ze niks als het voor de 24 weken geboren word, dus stel het zou wel kans maken met 22 zou dat zonder interventies moeten zijn. Het Mumc is wel bezig die grens te verlagen naar 23 weken. Ik zal toch ook wel echt opgelucht zijn als de mijlpaal van 24 weken bereikt is.

Milena92 vindt dit leuk.
  2. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.126
    2.474
    113
    Vrouw
    Ik had het vandaag toevallig ook even opgezocht. :roflmao: Maar de kans dat een kindje tot 26 weken het overleeft is maar een 50%. Toch echt best nog weinig. :$ Vanaf 26 weken is het al een stuk meer!
    In de meeste landen wordt er inderdaad pas ‘zorg’ geboden vanaf 24 weken. Maar blijkbaar in België al eerder op vraag en indien artsen het als haalbaar zien.
    Ik hoop toch echt zeker de 26 weken te halen. :roflmao:

3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.851
    3.614
    113
    Vrouw
    Ja! Ik heb de laatste tijd zoveel horror nachtmerries en echt, ik ga heel opgelucht zijn als ik de 24 weken voorbij ben.

4. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.511
    3.132
    113
    Vrouw
    Ja nadat ik dit typte ging ik even googlen (weer ;) ). En ik zag inderdaad dat ze in Nederland pas vanaf 24 weken behandelen, in principe. En dat veel kindjes dus wel handicaps overhouden als ze zo vroeg geboren worden. Ineens dacht ik, wat doe je dan, als je voelt dat je gaat bevallen met bvb 23 weken. Rijd je dan naar Duitsland? Of zou het beter zijn voor het kind om het niet te overleven? Het zou je maar gebeuren. Het maakt ook nog uit hoe de groei is. Dus als je bij de 20 echo een kindje hebt dat achterloopt, en je bevalling begint 2 weken erna, is het dus eigenlijk nog eerder/kleiner.

Ik vond t goed om er wel even over na te denken. Maar dit gaat ons allemaal niet gebeuren hoor ;) En bovendien zijn de meesten van jullie al over dat punt heen haha ;)

Deel Deze Pagina