Zijn er meer met tweede zwangerschap waarbij de buik lekker gegroeid is? Als ik kijk naar fundus hoogte, is het nu tussen 24-26 weken. Terwijl ik nog niet eens 23 ben ik kan ook amper nog sokken aandoen enzo, volgens mij kwam dat bij mn 1e zwangerschap pas na de 30 weken ofzo. mensen denken ook allemaal dat ik al behoorlijk ver ben Het is ook het een of het ander. De eerste keer moest iedereen maar zeggen dat mn buik best klein was, en nu het tegenovergestelde. Mensen en hun meningen..
Op zich wel goed dat ze het effect "live" konden zien. Natuurlijk niet leuk dat je weer last had en dat het zo fel is allemaal. Rusten lijkt dan idd de beste optie, je wilt haar toch zo lang mogelijk nog veilig binnenhouden. Dat kan je werk je niet kwalijk nemen. Xxx
Fijn dat ie het goed stelt. Moet je nu al iets nemen van longrijping ofzo? Of neem je die magnesium waar ik hier op het forum al eerder eens iets over las? Hebben ze iets gezegd van schatting hoeveel ie te vroeg gaat komen? Is er bepaalde termijn die je zelf nog hoopt te halen?
Fundushoogte zegt me niks. Eerste zwangerschap en nu exact 26 weken, maar toch ook best al een rond buikje vind ik ben natuurlijk ook niet super slank niet-zwanger, zeker niet op de billen maar voel me prima.
Hier een eerste zwangerschap (als ik de miskraam rond de 10wk even niet meetel, want toen was er nog geen buik te bekennen) En hier schijnbaar ook de fundus hoogte op 28wk. Maar vk had het erover omdat ik niet echt groot ben (zeg maar klein haha) dat dat niet echt gek is ofzo. En elke vrouw/buik kan weer anders zijn. Was iig niet iets waar ik mij zorgen over hoeft te maken.
Ja klopt dat maakt idd ook nog uit! Als je romp kleiner is, dan is er ook minder ruimte. Ik ben gemiddeld qua lengte, maar wel eerder kleinere romp en langere benen dus dat maakt idd ook nog uit. Tweede zwangerschap kan t verschil wel groot zijn qua buik, dat is wel duidelijk het geval haha. Maar denk dat de baby misschien ook wel groter wordt dan mn dochter was. Die was met 38+5 geboren op gemiddeld gewicht. Dus als de baby nu nog groter is, hoop ik wel weer eerder te bevallen
Wat een mooi buikje al !! Dat is inderdaad prachtig voor deze termijn. Lekker dat je er mee kan showen
Hier is het de 3e, dus niet helemaal wat je vraagt haha. Maar hier valt het me dit keer juist wel mee. Mensen om me heen geven ook aan: "oooh als je al 26 weken bent valt het toch heel erg mee!" Maar ik heb de fundushoogte ook hoger dan de lijstjes zeggen. Daarnaast ben ik klein, dus verklaard wel veel. Mijn vorige 2 kinderen waren ongeveer gelijk aan gewicht en ook deze lijkt voor nu mooi op de middenlijn.
Hier ook een hele grote buik voor mijn gevoel. Groter als bij mijn dochter iniedergeval hahah. Zit me ook al echt in de weg soms en met kleren vind ik het lastig. Hier zeggen sommige ook wel eens oh laatste loodjes. Nee hoor . 24 weken vandaag. En de fundushoogte is hier ook wat hoger als normaal maar blijkbaar is dat wel normaal bij een tweede dus prima haha. Deze boy word ook groter geschat als dochter. Deze baby is lekker gemiddeld en dochter zat altijd rond de p20
Lekker genieten van je buikje en showen!!! ❤️ Dat vind ik het voordeel van zwanger zijn rond de zomer, mijn buik niet meer in hoeven te houden
Ook al zo'n mooi buikje! Lekker van genieten! Afgelopen week in middagpauze waren alle collega's aan het babbelen over diëten en voeding laten en hoeveel ze nog kwijt wilden tegen de zomer. En ik zat daar en dacht: ik zwijg en smeer me hier gewoon nog een boterham met choco ben echt wel blij dat ik mentaal ondertussen best wel sterk sta bij zulke gesprekken om me er gewoon niet in te mengen en mijn ding te doen. Had het er nog over gehad met vroedvrouw en bekkenbodemkinesiste aangezien ik tijdje terug wat onzeker was over bijkomen tijdens de zwangerschap en al overgewicht te hebben van nature. Ik luister naar mijn lichaam wat het nodig heeft. Zo zit ik gisteren voor mijn dansles nog even een kommetje soep om extra kracht te hebben. en vertrouw op mijn lichaam en als dat betekent dat ik mijn middagpauze afsluit met een bo'ke met choco dan is dat helemaal prima voor me en geniet ik ervan werkt hier ook prima dat ik volgens mij daardoor niet echt hevige cravings heb ofzo. En hoe zit dat bij jullie?
Zo mooi al!! Ja hahah herkenbaar dus. Idd normale kleding gaat nu wel raar zitten, ook grote t shirts staan dan niet meer. Maar ik heb allerlei zwangerschapskleding gekocht en dat zit allemaal al strak eigenlijk, dat verschilt ook nog erg per merk enzo. Maarja straks gewoon jurken dat is makkelijk! Op deze foto valt t nog wel mee trouwens. Ik heb wel allemaal van die ongemakken die bij de eerste pas later kwamen. Vind t ook moeilijk om in slaap te vallen savonds, en dan word ik ineens weer wakker met pijnlijke harde buik, omdat ik moet plassen Maar prima allemaal hoor. Als het maar geen migraine is haha.
Wat fijn dat het stukje aankomen enzo mentaal beter gaat! Dan kun je nu ook wat meer genieten van je buikje zonder je "schuldig" te voelen. Ik eet echt waar ik zin in heb. Tot nu toe 5 kilo aangekomen. Bij mijn dochter in totaal 5kg aangekomen maar ik heb nu wel echt veel meer honger en kan de hele dag eten, wat ik dus ook doe .
Nee grote tshirts ziet er idd raar uit nu. Ja jurkjes is echt het fijnste nu. Alhoewel ik 2 hele fijne zwangerschapsleggings van shein heb waar ik zo goed als in woon. Het in slaap vallen is hier ook een drama, lig niet meer comfortabel, buik zit in de weg, de baby is actief en de maagzuur pffff. Maarja alles voor een goed doel
Hahah ja je krijgt echt van die favoriete comfortabele kleding Shein heeft zooveel leuke dingen! Omg zo verleidelijk. Ik had t bijna besteld, en toen ging ik toch even lezen, en zag wat een uitbuiting daarachter schuilt gaat. Heb ik het uiteindelijk niet besteld.. maar ik zie nergens zulke leuke dingen als daar Hahah ja dat inderdaad. Dat was vorige zwangerschap echt veel later pas. Ik krijg het gewoon heel benauwd als ik ga liggen En gevoelige baarmoeder dus snel harde buiken, en eerst nog drie keer plassen voordat ik kan blijven liggen hahah. Ineens herinner me, de nacht voor de bevalling begon had ik een paar keer harde buiken, die een beetje pijnlijk waren en waarvan ik dacht, die blijft toch wel heel lang hangen nu. Ben zo benieuwd hoe het nu allemaal zal gaan..
Nee longrijping is alleen nodig als er echt dreiging is van een bevalling. Dus zodra ik weeën of ontsluiting heb. Ik hoop zelf de 30 weken te halen, dat is ons nieuwe doel! Ik ga inderdaad ook magnesium slikken, ik heb me er even over ingelezen en ik ga het gewoon proberen. Hopelijk met goed effect op mijn baarmoeder.
Ik denk dat als je gaat kijken er bijna overal wel uitbuiting is helaas. En shein heeft wel echt de leukste zwangerschapsdingen. Zelfs een hele fijne borstkolf die het echt goed doet voor 20 euro. Ik vind de andere zwangerschapskleding allemaal zo oudbollig. jaa dat plassen is ook verschrikkelijk, en ik word snachrs er ook voor wakker. Ik heb ook een gevoelige baarmoeder en al flink wat harde buiken maar niet pijnlijk of iets, gewoon vervelend. Bij mijn vorige zwangerschap brak mijn water voordat ik weeën kreeg waardoor ik wist van oh nu begint het. Heel benieuwd hoe het dit keer zal gaan jaa denk daar ook vaak aan. Apart dat het ook elke keer zoooo anders kan zijn.
Jep wakker worden voor plassen is vreselijk. De ene nacht kan dat zelfs 4 keer zijn. En uitzonderlijk heb ik een nacht het niet. Maar meestal wel minstens 1 à 2 keer. Sinds gister heb ik mega veel last vd bekkeninstabiliteit. Ik wandel als een oudje, met handen in de rug/zij en voorovergebogen. Ik kan niet pijnloos zitten, liggen, wandelen. Ben echt aan het overwegen om pijnstiller te nemen en te kijken of dat mogelijks ervoor kan zorgen dat ik weer kan slapen en de dag doorkom. Misschien heb ik me toch geforceerd op de dansles. Bij mijn beide lessen was het de laatste les vh seizoen deze week (donderdag en vrijdag) en ik heb alles meegedaan. alle bewegingen lukten gwn nog zonder pijn dus leek me oke. Maar misschien was het toch te veel ofzo is wel nog gevorderd niveau en tis ook modern en jazz met rollen over de grond etc. Donderdag pas kinesiste waaraan ik het kan vragen. Verder is mijn man vandaag jarig en is het vaderdag. Dus wou wel wat kunnen rondlopen en organiseren zonder pijn Heb hem een voorleesboekje gekocht uit naam van ons zoontje. En het verhaaltje gaat over de beste papa en ging zo over dingen die papa met het kindje doet. Ook qua inhoud leken het me allemaal best vallabele dingen die ik hem in de toekomst zie doen met ons kind dus ben benieuwd naar zijn reactie.
Nou nog geen longrijping is een heel mooi teken he. Dan schatten ze de dreiging niet zo groot dat hij ineens deze week zou komen ofzo mits je je idd dan rustig houdt.30 weken klinkt dan als een mooi en haalbaar doel! Alles in stapjes, dus eigenlijk is dat ongeveer deze maand nog uit doen dan.