Wat heftig en inderdaad wat een grap dat je dan ook nog overtijd hebt gelopen. Maar goed het zekere voor het onzekere natuurlijk. Maar die tabletten zolang moeten gebruiken is wel irritant en gedoe
Het was nog niet de kanker zelf, maar het voorstadium van kanker. Mogelijks breekt het nooit uit…? Maar alsnog moesten alle cellen die aanwezig waren verwijderd worden. Dat zou je baarmoederhals verzwakken, maar blijkbaar dan toch niet of de medicatie deed wonderen. Ik moest op 37 weken stoppen met de medicatie en dan zeggen ze; we zien vaak bevallingen binnen de week effectief een week later baarmoederhals verstreken, 1cm opening, maar meneertje bleef toch graag nog zitten.
Dat is echt geen pretje. Ik als ik het nu opnieuw moet nemen ga ik even manifesteren. Ik ben door het fertiliteitstraject al soortgelijke pillen aan het nemen ik zou graag een paar maanden zonder verdergaan. Achteraf gezien kwamen de harde buiken waarschijnlijk ook gewoon van een té actieve baby in de buik.
Denk dat het ook te maken heeft dat als je medisch bent je voor controles naar het ziekenhuis gaat. Je ziet dan als het tegenzit meerdere personen en bij je verloskundige heb je natuurlijk een vast gezicht. De 13 weken en 20 weken echo wordt normaal gewoon bij het echocentrum gedaan, weet niet of alle verloskundigen dit mogen? Ik moet gezien het verleden wel voor de 13 en 20 weken naar het ziekenhuis voor een GUO. Als je gewoon bij de verloskundige loopt kun je inderdaad thuis bevallen of onder begeleiding van je eigen verloskundige in het ziekenhuis bevallen. Ben je medisch dan moet je in het ziekenhuis bevallen. In Nederland wordt er nog wel geregeld thuis bevallen maar het overgrote deel ook in het ziekenhuis hoor. Er zitten best veel verschillen tussen Nederland en België. Zo wordt in Nederland het geslacht met de nipt niet gedeeld en officieel mogen ze het bij de 13 weken echo ook niet vertellen. Ook heb ik nooit urine in hoeven te leveren, terwijl dat in België meermaals gecontroleerd wordt toch?
Wie weet nemen ze de eerdere ervaring mee in hun beslissing. Heb het ook een keer moeten gebruiken en iedere dag was er 1 teveel
Beide kan dus niet en medische controles in ziekenhuis en een verloskundige zien? Dat van meerdere personen zien is hier helaas ook het geval tenzij je privé gaat, maar daarnaast heb je wel je verloskundige die vertrouwd is en waar je terecht kan met vragen. Wij hebben ook wel de optie om je verloskundig mee te nemen naar het ziekenhuis, maar ik denk dat dit zelden gedaan wordt.
O grappig zolang er geen medische indicatie is en je toch naar het ziekenhuis wilt voor de bevalling gaat je eigen verloskundige mee. Nee het is hier of medisch of via de verloskundige. Het kan wel zo zijn dat je medisch bent en alles goed gaat en je weer terugverwezen wordt naar de verloskundige
Ik weet inderdaad dat het niet voor niets is Maar de vk was zo lekker dichtbij en knus, een ziekenhuis weer verder weg en zo onpersoonlijk. Ook had ze het over mijn BMI die aan de lichte kant is en daarom extra controle op de groei? Ik heb er niet over door gevraagd, is er iemand die daar meer van af weet?
Hier gisteren iets te vroeg gejuicht misselijkheid was alweer snel terug ik heb geen ervaring met vroeggeboortes wel progesteron gebruikt bij ivf van onze jongste. Tot week 13.
Ja precies! Snap dat dat echt minder prettig is. Weet niet hoe laag je bmi is, maar heb dat niet eerder gehoord...
Hier begint de misselijkheid met de dag ook erger te worden. Vooral naar de avond toe zet het op. Bleghhh Zo pannenkoeken bakken voor de kids, joehoe
Hi dames, Ik heb alles gelezen maar het is teveel om op iedereen te reageren. De misselijkheid bij mij wordt ook steeds erger. Dan heb ik honger en wil ik eten en dan heb ik zo’n afkeer tegen het eten. Pff wordt er niet goed van. Ik probeer kleine beetjes gedurende de dag te eten.
Ik zit net onder de grens van 18,5. Ik lees op het internet dat er meer kans is op vroeggeboorte en meer kans op een laag geboortegewicht bij de baby.
Hier vandaag een mooie echo met kloppend hartje gehad. Paar daagjes terug gezet, maar dat zegt nog niet zo veel op dit termijn.