Uitgerekend september '25 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cloudspotter, 28 dec 2024.

1. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    696
    550
    93
    Vrouw
    Mijn duimen draaien voor een mooie echo!

2. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Mijn tepels branden erg. Beetje misselijk in de ochtend en mijn maag protesteert soms. Als ik heb gegeten heb ik na een kwartiertje het gevoel of ik mezelf heel erg over gegeten heb.

Sommige dingen smaken ook heel anders. Wist dat ik moest testen omdat de mayo heel goor was. Herkende het opeens van m’n vorige zwangerschap.

3. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Dit was mijn eerste test. Dit was een foutieve test. Werd er wel onzeker van. Want ja wat moet je dan ?

Bijgevoegde bestanden:

4. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Deze was later dezelfde dag. Deze was echt binnen 10 seconde dikke streep.

Bijgevoegde bestanden:

Zuul en Isis27 vinden dit leuk.
  5. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.106
    2.440
    113
    Vrouw
    als er geen controle streep is is de test sowieso ongeldig… :)

6. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    nou was dus punt van discussie . Als je hem scheef hield met goed licht zag ik wel een controle streep.
    Echte tuurstreep 10% van de streep op de andere test. Mijn vriend zag echt geen test.

Gelukkig was test 2 heel duidelijk met uitslag.

7. Neoflux

Neoflux Actief lid

23 dec 2019
    240
    293
    63
    Vrouw
    Als ik Google op welke echo's vergoed worden krijg ik dit als eerste hit:
    'Als je zwanger bent, krijg je over het algemeen 5 echo's vergoed door de verzekering: de vroege echo, de termijnecho, de 13- weken echo, de 20-weken echo en een groei/liggingsecho bij 35 – 36wkn.'

De vroege echo is toch dezelfde als de vitaliteitsecho of niet?

Zuul vindt dit leuk.
  8. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.613
    165
    63
    Hier vandaag nogmaals een action testje gedaan....soms voelt het nog zo onwerkelijk...heb maandag al een echo om te kijken hoever ik eigenlijk ben. Want omdat ik er niet echt mee bezig was weet ik mijn exacte eerste menstruatie dag ook niet, of mijn cyclus...ik voelde het vaak een dag van te voren aankomen. Maar nu vond ik het wel erg lang duren

Bijgevoegde bestanden:

Zuul, Newbie123, Cloudspotter en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Isis27

Isis27 Actief lid

1 mei 2024
    247
    244
    43
    Vrouw
    Echt een knaller! Ben benieuwd hoever je bent. Fijn dat je maandag al mag komen.

10. Nicetomeetyou

Nicetomeetyou Actief lid

3 apr 2022
    401
    364
    63
    Vrouw
    Op de site van mijn verloskundige staat dat de vitaliteitsecho niet vergoed wordt door de verzekering, maar dat je hem wel van hen krijgt :)

Bij mijn vorige verloskundige was dat ook zo, toen heb ik met 7 weken echo in ziekenhuis gehad, met 9 de vroege echo bij verloskundige (gratis), 11 wk termijnecho, 12 weken de 13 weken echo, 16 weken geslachtbepaling (gratis van verloskundige), 19 weken 20 weken echo, 35 weken liggingsecho. Dus heb nooit voor een echo betaald, alleen voor de USB sticks om de digitale bestanden mee te krijgen :) maar dat verschilt dus per praktijk, hier moet ik de geslachtsbepalingsecho wel zelf betalen (zeker voor over, ben nu al heel benieuwd;) )

11. Neoflux

Neoflux Actief lid

23 dec 2019
    240
    293
    63
    Vrouw
    Gek dat er zoveel verschil in zit! Het zal ook wel per zorgverzekering verschillen. Ik zit bij CZ en als ik daar kijk staat er dit:
    'Wat wordt volledig vergoed?
    De meeste onderzoeken betaalt de overheid. Sommige worden vergoed vanuit de basisverzekering. Voor deze onderzoeken hoeft u niets te betalen. Ze gaan ook niet ten koste van uw eigen risico:
    • Termijnecho
    • 13-weken-echo
    • 20-weken-echo
    • NIPT'
    Waarbij de termijnecho de vroege is. Ik snap er niks van want bij mijn vorige zwangerschap heb ik er ook meer gehad, ik geloof die wat jij ook aangeeft. Geen idee hoe die verloskundige praktijken daaraan verdienen dan:roflmao: Ik heb er nu eentje gepland staan met 6w1 en eentje met 8w2 dus weet niet welke ze als termijnecho zien. 6w1 is wel wat vroeg maar ik ga daarna op vakantie dus ze hebben er een beetje omheen gepland.

12. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Van mijn vorige zwangerschap weet ik het ook niet meer. Liep toen om medische reden in het ziekenhuis en kreeg daar elke 2 weken een echo.

13. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    696
    550
    93
    Vrouw
    Huh wat gek, als je specifiek Googled op vergoeding vitaliteitsecho, krijg je hele andere antwoorden :roflmao:

Het zal inderdaad wel per zorgverzekeraar/echobureau verschillen.

14. Nicetomeetyou

Nicetomeetyou Actief lid

3 apr 2022
    401
    364
    63
    Vrouw
    De termijnecho is volgens mij pas rond 10 weken, dan stellen ze de uitgerekende datum vast (ik had dat dus met 11 weken).

Maar wat je zorgverzekering zegt is de standaard, alleen je verloskundige kan ervoor kiezen om er meer gratis aan te bieden. En als er een medische indicatie is dan mag je altijd meer echo's (bijv. Bij bloedverlies of eerdere miskraam).

Met 6+1 is trouwens al vroeg! Zou ik ook graag willen maar ziekenhuis wil het pas bij 7 weken...

15. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Goedemorgen , lekker vroeg van de partij jullie dames.

16. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    696
    550
    93
    Vrouw
    Ik heb trouwens vreselijk geslapen vanacht. Kon eerst niet in slaap komen, om vervolgens om 4:30 klaar wakker te liggen:confused: Toen uiteindelijk super diep geslapen en gedroomd dat ik al 12 weken zwanger was met een heus buikje:roflmao: Toen om half 7 de wekker ging was ik helemaal gesloopt.

Ik denk dat het slechte slapen ook komt omdat ik sinds de positieve test ben gestopt met roken en mijn koffie intake terug heb gebracht van +8 koppen naar 2 koppen op een dag:rolleyes:

17. Neoflux

Neoflux Actief lid

23 dec 2019
    240
    293
    63
    Vrouw
    Oh dat zou kunnen inderdaad!
    Ja is inderdaad vroeg, maar ze vroeg of ik voor de vakantie nog graag zou willen. Ik zei dat ik twijfelde, maar wilde het toch proberen met in het achterhoofd dat het hartje mogelijk nog niet zichtbaar is. Zelf zou ik ook voor 7 weken kiezen als die vakantie dan niet net zou vallen, dan heb je wel al iets meer zekerheid wat betreft het hartje!

18. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.106
    2.440
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik nu echt stop met testen :o:

Bijgevoegde bestanden:

Panda95, Cloudspotter, Bodien en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Isis27

Isis27 Actief lid

1 mei 2024
    247
    244
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

ooh ik ben echt zo moe af en toe. Het komt dan ineens opzetten. Na een half uurtje gaat het weer als ik mn ogen dicht heb gedaan.

20. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.590
    113
    Vrouw
    Die 3+ is echt geweldig om te zien he!
    Ik had hem net! Ik stop er ook mee:roflmao:

Panda95, Isis27, Newbie123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina