De Hellp heeft bij mij wel sporen na gelaten. Ben door het oog van de naald gekropen. Heb jarenlang geroepen dat ik nog wel kinderen wou maar dan liefst een vondeling die op de stoep werd gelegd zodat ik zelf niet zwanger hoef te worden. Heb stukje trauma verwerking gehad. Verloskundige gaf aan zodra ik een echo heb gehad ik ook met medicatie mag beginnen die de kans op HELLP verkleinen. Liefst zou ik in m’n bevallingsplan zetten zodra ze een vermoeden van HELLP is ik een keizersnede onder narcose wil. Maar ga gewoon van het positieve uit. Medicatie gaat de kans kleiner maken. Dus het gebeurd gewoon niet.
Goed dat enkele dames zich beter voelen bij een medische zwangerschap en dit ook krijgen. ps op veel vragen / verloop kan ik niet echt een antwoord geven. Ik ben nl van België en hier werkt het net iets anders.
Ja helpp syndroom heb ik ook van gehoord. Dat had ik gelukkig niet. De verloskundige zei ook tegen mij aan de telefoon dat ik ook medicijnen idd ga krijgen om vergiftiging tegen te gaan
Oeehh hellp, zwangerschapsvergiftiging, preclampsie ... Ben er niet mee bekend maar klinkt heftig allemaal. Zijn er indicaties dat als je het ene keer hebt dat je verhoogde kans hebt het nog te hebben bij nieuwe zwangerschap?
Ik geloof dat de kans dan inderdaad hoger is, ook als je moeder of zus(sen) dit hebben gehad. Er is wel medicatie om ervoor te zorgen dat de doorbloeding van de navelstreng goed blijft maar helemaal voorkomen kan geloof ik niet. Welkom bij de groep trouwens en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik voelde mij vandaag schuldig tegenover mijn dochter die nu nog de enige is hier Ik heb haar meegenomen naar de speelgoedwinkel en ze mocht wat uitkiezen, ze koos de brandweerkazerne van Playmobil. Dus mama heft haar schuldgevoel weer even afgekocht
Hi dames, ik klets hier ook graag mee! Na meer dan een jaar proberen en een intake bij de fertiliteitspoli op de planning, wilde ik in poging 16 weer met ovulatie testen werken. Op CD 8 en 9 gaf Premom een verhouden van 0,99 aan, terwijl ik normaal tussen de 0,1 en 0,3 schommel rond deze dagen. Omdat we vrijdag een weekendje weg met vrienden waarin ik graag een drankje lusten, heb ik er voor mijn gemoedstoestand gisteravond een zwangerschapstest tegenaan gegooid. Daar verscheen binnen korte tijd een hele duidelijke streep! Enigszins verward omdat ik mijn beleving wel een ‘menstruatie’ heb gehad vorige week heb ik er vanmorgen nog een gedaan met ochtend urine. Zelfde resultaat. Inmiddels contact gehad met de verloskundige en het plan is nu om na een week nog eens te testen, en indien positief een intake te plannen. Ik had zelf bedacht om dinsdag en vrijdag nog eens te testen. Deze verrassing is nog niet helemaal geland, maar ik voel plots allerlei kwaaltjes
♡♡ Uitgerekend september '25 ♡♡ 1 september Newbie123 - 30 jaar - 2de kindje Liefde2022 - 26 jaar - 1e kindje Freynar - 31 jaar - 2e kindje 2 september Zuul - 30 jaar -2de kindje Winnie85 - 31 jaar - 1e kindje 3 september 4 september 5 september Cloudspotter - 31 jaar - 1e kindje Leonora8 - 32 jaar - 1e kindje 6 september 7 september Bodien - 37 jaar - 3e kindje 8 september Neoflux - 38 jaar - 2e kindje 9 september 10 september Nicetomeetyou - 28 jaar - 2e kindje 11 september 12 september Panda95 - 29 jaar - 1e kindje 13 september 14 september Isis27 - 27 jaar - 2e kindje 15 september 16 september 17 september 18 september 19 september 20 september 21 september 22 september 23 september 24 september 25 september 26 september 27 september 28 september 29 september 30 september ----------------------------------------- Komende afspraken: 6-01 Eerste echo - Bodien 6-01 Controle echo - Liefde2022 10-01 2e bloedname verdubbeling hcg - Panda95 13-1 Controle echo - Newbie123 14-1 Vitaliteitsecho - Zuul 14-1 Vitaliteitsecho - Neoflux 21-1 Vitaliteitsecho - Nicetomeetyou 23-1 Vitaliteitsecho - Leonora8 24-1 Intake verloskundige - Cloudspotter 27-1 Vitaliteitsecho - Cloudspotter 28-1 Eerste echo - Isis27 12-2 Intake - Isis2 30-1 intake + echo -Freynar ----------------------------------------- jongen (?) | meisje (?) | verrassing (?) HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie’
Hallo dames, Ik wil mij ook graag aanmelden. Had 31 december een positieve zwangerschapstest. Kan het nog niet echt geloven. 12 september uitgerekend 17 januari de eerste echo al spannend!
♡♡ Uitgerekend september '25 ♡♡ 1 september Newbie123 - 30 jaar - 2de kindje Liefde2022 - 26 jaar - 1e kindje Freynar - 31 jaar - 2e kindje 2 september Zuul - 30 jaar -2de kindje Winnie85 - 31 jaar - 1e kindje 3 september 4 september 5 september Cloudspotter - 31 jaar - 1e kindje Leonora8 - 32 jaar - 1e kindje 6 september 7 september Bodien - 37 jaar - 3e kindje 8 september Neoflux - 38 jaar - 2e kindje 9 september 10 september Nicetomeetyou - 28 jaar - 2e kindje 11 september 12 september Panda95 - 29 jaar - 1e kindje Merel1991- 37 jaar- 2e kindje 13 september 14 september Isis27 - 27 jaar - 2e kindje 15 september 16 september 17 september 18 september 19 september 20 september 21 september 22 september 23 september 24 september 25 september 26 september 27 september 28 september 29 september 30 september ----------------------------------------- Komende afspraken: 6-01 Eerste echo - Bodien 6-01 Controle echo - Liefde2022 10-01 2e bloedname verdubbeling hcg - Panda95 13-1 Controle echo - Newbie123 14-1 Vitaliteitsecho - Zuul 14-1 Vitaliteitsecho - Neoflux 17-1 vitaliteitsecho merel1991 21-1 Vitaliteitsecho - Nicetomeetyou 23-1 Vitaliteitsecho - Leonora8 24-1 Intake verloskundige - Cloudspotter 27-1 Vitaliteitsecho - Cloudspotter 28-1 Eerste echo - Isis27 12-2 Intake - Isis2 30-1 intake + echo -Freynar ----------------------------------------- jongen (?) | meisje (?) | verrassing (?) HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie’[/QUOTE]
Welkom @Winnie85 @Zuul fijn cadeautje voor je dochter! Heeft ze zelf al eens gevraagd naar een brusje?
Proficiat wat leuk, ja meteen met 6 weken wel spannend teste vandaag nog 1-2 wkn. Zie de streepjes wel langzaam oplopen