Zwanger in en rond Zwolle

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne1977, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik ben zwanger van mijn tweede en ben uitgerekend rond 10 december. Zijn er nog meer dames uit de omgeving van Zwolle zwanger?

2. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ja! Ik! Ook zwanger van de 2e, uitgerekend 20 oktober. Leuk als we hier een gezellig clubje dames bij elkaar kunnen vinden.

Hoe ver ben je precies? Een week of 10, schat ik zo... Hoe is je zwangerschap tot nu toe, veel kwaaltjes?

3. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè mothermary,

Leuk om te horen... Ik ben 9 werken zwanger en 1 dag voor de verjaardag van mijn zoon uitgerekend. December wordt dus een leuke maand hier... Behalve vermoeidheid heb ik niet zo veel last. En jij?

4. Amertje

Amertje Actief lid

30 mrt 2015
    255
    0
    16
    Zwolle
    Hier nog een Zwolse! Vandaag positief getest van nummer 1, gerekend vanaf m'n ovulatie kom ik uit rond 16 januari!

5. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Hee meiden,
    Ik was een paar dagen op vakantie, dus vandaar de late reactie. Maar leuk om te lezen! Gezellig dat je ook mee kletst Amertje. Gefeliciteerd met je positieve test! Wordt dit je 1e kindje?
    Ik ben vandaag 17 weken. Alles gaat goed, al vond ik het eerste trimester een stuk zwaarder dan bij mijn 1e zwangerschap. Maar nu dat voorbij is voel ik me prima! Welke vk-praktijk zitten jullie? Ik bij de Bakerraad.
    Grappig dat je een dag voor de verjaardag van je zoontje bent uitgerekend Suzanne. Vriendin van mij heeft haar twee kinderen op dezelfde datum gekregen, dus wie weet. Ik ben zelf 4 dagen voor mijn eigen verjaardag uitgerekend. Ook spannend, haha, maar wel zien wel.

6. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik kon het gesprek niet meer vinden.:D Ook leuk zo voor je verjaardag. ik zit bij het verloskundighuys in Stadshage. En jij Amertje? Hoe oud zijn jullie jullie? Ik ben morgen38. Ik heb tot nu toe geen kwaaltjes. Bij mijn zoon had ik dat wel

7. Amertje

Amertje Actief lid

30 mrt 2015
    255
    0
    16
    Zwolle
    Ik doe morgen nog een cb digital en dan meld ik me ook aan bij Verloskundig Huys in Stadshagen!
    Voor ons is het het 1e kindje, dus heel spannend allemaal! Ik ben nu 29 maar dan net 30.
    En idd, ik heb een nicht die haar 1e en 3e kind op dezelfde dag heeft gekregen!

Hebben jullie last van kwaaltjes? Hier behalve pukkeltjes en aambei gelukkig nog geen last van pijnlijke borsten of misselijkheid.

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Oohh, Suzanne, nog op de valreep gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik ben 32, de grote vraag is dus nog hoe oud ik zal zijn als dit kindje geboren wordt... ;)

Amertje, spannend hè, je eerste kindje... Vind ik nu weer, maar een eerste kindje is toch net een andere ervaring als alles zo nieuw is! Ik hoop op een mooie zwangerschap voor je!

Kwaaltjes heb ik best wel gehad dit keer! Misselijk, veel puistjes, verschrikkelijk moe en zelfs best wel somber. Niet zo leuk, vond ik... maar dat was allemaal met 11 weken zo goed als over. Nu heb ik nergens last meer van. Wat minder energie, verder voel ik me lekker. In mijn 1e zwangerschap had ik helemaal nergens last van de 1e weken. Zou het dan dit keer een meisje worden...? Wie weet. Ik ben heel nieuwsgierig. Hebben jullie al een voorgevoel ofzo?

9. Amertje

Amertje Actief lid

30 mrt 2015
    255
    0
    16
    Zwolle
    Totaal geen voorgevoel nog. 't is ook nog maar 2,8 mm bij mij, dus tja.... :)

De CB digital gaf vanmorgen 3+ aan! Terwijl ik er vanuit ging dat het 2-3 weken zou zijn (morgen 5 weken). Dacht dat ik wel laag in HCG zou zitten omdat ik nog zo weinig klachten heb. Heb zojuist aanmeldformulier VK ingevuld. Hopelijk bellen ze direct komende maandag!

En nog gefeliciteerd Suzanne!

Gaan jullie ook nog iets van een cursus volgen ofzo? Of hebben jullie ervaring van cursussen van eerdere kids? Zwangerschapsyoga o.i.d.? Geen idee wat Zwolle allemaal te bieden heeft en wat eventueel een beetje leuk is.

10. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de felicitaties:) Ik had niet zo veel aan de zwangerschapsverlof, maar heb nog steeds contact met de dames en daar heb ik het voor gedaan. Ik weet nog niet wat ik ga doen.

11. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren een echo gehad en mijn definitieve datum is 11 december.... is dus op de verjaardag van zoon lief:D Amertje, heb jij al een datum voor een eerste echo?

12. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Fijn dat je een goede echo had, Suzanne! Toch altijd een geruststelling als je het hartje ziet/ hoort kloppen hè.... Ik ben er ook wel weer aan toe. 3 juni 20 weken echo, dan hopen we er ook achter te komen of we een jongetje of meisje krijgen.
    Ik hoop dat jij ook snel een mooie echo mag krijgen, Amertje!

Wat betreft zwangerschapscursus: vorige keer hebben wij de Samen Bevallen cursus gevolg bij iemand in Zuid. Dat was wel uitgebreid, cursus van 10 weken voor stellen. Wij hebben er echt wat aan gehad, maar ga zoiets niet nog eens doen. Ik heb ook zwangerschapszwemmen gedaan, was ook wel fijn. Vooral het gevoel van gewichtloosheid... :) Zoiets zoek ik wel weer, maar ben ook aan het kijken naar andere dingen. Inderdaad misschien yoga ofzo... Als jullie iets tofs vinden hier in de buurt, dan ben ik heel benieuwd!

13. Amertje

Amertje Actief lid

30 mrt 2015
    255
    0
    16
    Zwolle
    8 juni mag ik voor t eerst naar de VK. Maar omdat we het 2 juni al aan onze ouders willen vertellen omdat we dan toch al een diner met z'n zessen in de planning hadden, hebben we voor zaterdag de 30e een afspraak voor een pretecho in Raalte. Ben benieuwd!

Samen Bevallen begon de MvM-mevrouw ook over, zij geeft die ook, maar daar krijg ik m'n vriend echt niet meer naar toe. Ik zoek dus iets waar ik zelf leuke contacten aan heb en waar vriendlief wel één keer meemoet voor instructie over wat hij allemaal wel en niet moet doen tijdens de bevalling, haha!

Mary, jullie willen dus weten wat 't wordt? Vriendlief niet, dus dan ik ook maar niet want ik kan me toch niet stil houden, haha! En bijzonder Suzanne, uitgerekend op de verjaardag van je zoon! 38 weken ervoor een bijzondere datum ofzo...? ^^

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hallo dames! Hier ook een zwangere uit de regio Zwolle!
    Mag ik met jullie mee kletsen? :)

15. Amertje

Amertje Actief lid

30 mrt 2015
    255
    0
    16
    Zwolle
    Tuurlijk, gezellig! Vertel, wanneer ben je uitgerekend, van de hoeveelste, al echo's etc :)

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik ben 16 augustus uitgerekend, dus morgen alweer 28 weken! Het is mijn tweede, heb een dochter van iets meer dan 1,5 jaar. Heb dus inmiddels al wel wat echo's gehad, maar dat is al even geleden... ;)

Ehm... wat wil je nog meer weten? :p

17. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Hee nmv, welkom!

Ik was hier al een paar dagen niet geweest, dus had je post nog niet gelezen, maar leuk als je bij ons kleine clubje meekletst! Woon je ook echt in Zwolle of in de buurt? Lijkt me spannend hoor, twee van die kleine ukkies straks... weet je al wat het wordt?

Amertje, wij willen zeker weten wat het wordt! Ik denk zelf dat het een meisje wordt, maar misschien is het wel wishful thinking.... nog een weekje! Fijn dat jij ook een datum hebt dat je bij de vk terecht kan, wat duren die eerste weken lang hè...

Ik ben alweer bijna op de helft! Vandaag op kraamvisite geweest, gek om weer even zo te zien hoe mijn leven er over een tijdje uit gaat zien. Moet er wel weer even aan wennen denk ik...

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik woon niet in Zwolle zelf, maar wel vlakbij!
    En nee, we weten niet wat het wordt, we weten alleen dat onze kleine meid straks grote zus is! ;)

19. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi nmv. Gezellig dat je er bij bent. Het schiet aardig op bij jou. Ik wil wel weten wat het wordt. Van Mijn vriend hoeft het niet, maar hij gaat gelukkig met mij mee. Ik wil geen zwangerschapscursus met, maar wil wel iets doen. Nog tips?

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb bij mijn dochter zwanger en fit gedaan, dat beviel mij erg goed. (Sporten oder begeleiding van een fysio en elke keer een half uurtje info rondom zwangerschap en bevalling.)
    Maar je kunt ook gaan zwemmen, schijnt prettig en fijn te zijn om op die manier nog actief te blijven.

Deel Deze Pagina