Goedemiddag, Volgens mijn eigen berekening ben ik 7 september 2014 uitgerekend. Over het algemeen heb ik niet erg veel last van kwaaltjes: Meer plassen Vermoeider Trekkerig gevoel onderbuik (richting liezen) Meer honger Geen pijn in borsten alleen tijdens het niezen vandaag? Verder ben ik een erg ongeduldig type en mag ik pas over 2 weken naar de VK en over ruim 3 weken voor de eerste echo. Ik wil graag bevestiging dat alles goed is daarbinnen. Graag zou ik ervaringen uitwisselen met andere meiden die tussen eind aug en half sept zijn uitgerekend. Laat het me weten
Ja! Hier nog één! Ik ben volgens mijn eigen berekeningen uitgerekend op 9 september! Mocht ook pas over 2 weken voor intake naar de VK en over 3 weken precies voor de eerste echo. Tijdje geleden alleen elke keer bruinverlies en ook steken in m'n buik (vrij hoog, boven m'n navel dus denk dat het m'n darmen zijn maar omdat ik nu zwanger ben maakte ik me echt zorgen). Daarom mag ik misschien wel eind van deze week voor een eerste echo om te kijken of alles ok is. Ik hoop het echt heel erg, zou echt een geruststelling zijn! Ik ben sinds vorige week wel opeens echt enorm moe! De ene dag gaat het eigenlijk prima en de andere dag stort ik rond een uurtje of 4 helemaal in, dan ga ik ook echt even een uurtje liggen. Verder moet ik inderdaad vaaaaak plassen en ook heel regelmatig eten. Eet ik niet op tijd dan wordt ik misselijk Ben s morgens niet vooruit te branden maar voel me dan ook zeker niet goed, vandaag gelukkig alles binnen gehouden
Hai!! Gefeliciteerd! Ook ik ben 7sept uitgerekend dus we lopen gelijk op! Hier ook niet heel veel kwaaltjes al merk ik goed dat mij. Hormoonhuishouding aan de gang is haha! Verder wel zere borsten en moeeeeeee! In het begin heel erg misselijk geweest dat is nu minder. Ik mag donderdag a.s al voor een echo dit omdat ik 2maanden voor deze zwangerschap een mk heb gehad. Erg hè die onzekerheid! Hadden we zelf maar een echo apparaat, dan lag ik de hele dag in die stoel is het je eerste zwangerschap??
Gezellig! Ik ook ben als het goed is begin september uitgerekend, ik heb mijn eerste (inwendige)echo ondertussen achter de rug. Dit omdat op 20 november mijn menstruatie zou moeten hebben maar dit was 1,5 halve dag. dus ze dachten dat ik misschien al verder was...Ook het hartje zien kloppen maar ik snap al die onzekerheid ook heel goed, heb zelf ook nog steeds wisselende gevoelens met de gedachten wat als?!?! Verder kwa klachten word ik al weken gek haha, ben al een week of 4 misselijk zonder te spugen en heb verder nog een waslijst, maar ag ik voel me op en top zwanger haha. @judith, ow dat is minder, maar als het idd zo hoog zit kan het goed zijn dat het de darmen zijn...hoop voor je dat je snel kan! Is dit de eerste keer bij jullie? ik ben continue aan het kijken wat moet ik doen wat moet gebeuren haha, alles is zo nieuw en totaal niet voorbereid hierop
Voor mij is het ook de eerste dus ik weet inderdaad ook niet echt hoe of wat. Volgens mij is het allemaal een kwestie van positief denken en geduld, waar ik niet zo heel goed in ben. Maar ja zal wel moeten anders word ik helemaal gek. ' De VK zei dat er ook een mogelijkheid is voor een eerdere echo alleen moet je die zelf betalen. Ik twijfel. Je kan nu natuurlijk een goede echo hebben maar kan later altijd weer anders zijn. Zou puur voor eigen gemoedsrust zijn. Wat zouden jullie doen?
@Kim Dat is wel heel vreemd dat je er zelf voor moet betalen, want normaal gesproken is dat niet het geval. Als het je helpt om wat rust te vinden is het zeker aan te raden, alleen wat je wel moet beseffen is deze echo kan helemaal goed zijn maar er kan altijd wat gebeuren en dan maakt het niet uit wanneer je een echo gehad heb, en daarbij gaan de meeste zwangerschappen gewoon goed.
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Bij ons krijg je enkel een vroege echo als daar redenen voor zijn, medisch gezien. Anders moet je wachten tot de 10 weken. Als je dan zelf eerder wil, eigenlijk een extra echo, moet je daarvoor betalen. Ik heb besloten het niet te doen. Idd geeft die geen garanties. Ik moet me gewoon niet zo aanstellen, positief zijn en geduld opbrengen. Wanneer mag jij weer?
Jeeehhhhh me 2! Ben als het goed is 10 september uitgerekend. Heb al 2 echo's gehad. De eerste 2 weken geleden omdat ik zo buikpijn had dachten we dat het buiten de baarmoeder zat. Er was een klein vruchtzakje te zien van 2 millimeter In de baarmoeder. Een week erna had ik er weer 1tje daar was op te zien dat het zakje was gegroeid van 2 naar 5 millimeter. Alleen nog geen baby gezien maar is ook gewoon nog zo vroeg. Wel ben ik sinds vorige week maandag weer gaan bloeden( dit had ik bij mijn zoon ook) hoewel ik het dus gewend ben vind ik het weer DOOD ENG. Volgende week weer een echo hopen dat we dan wat meer zien. Jullie ook suc7 met jullie zwangerschappen
Ow ja kan me voorstellen dat je dat eng vind. Aankomende week mocht je weer zei je? Ik ga voor je duimen. Laat je weten hoe het ging? Wat zijn verder jouw symptomen?
Ow ik snap dat je dat doodeng vind, keep us updated! Ik heb morgen een gesprek bij de vk en ik heb 6 februari een echo weer. dan weet ik ook de precieze datum en uitgerekende datum als alles goed loopt, en idd je kan het beste maar positief blijven al is dat af en toe moeilijk hihi! denk dat iedereen daar wel last van heeft. Ik wil zelf ook heel graag een 4D echo doen als het zo ver is, ik ben ook zeer ongeduldig en wil het liefst morgen de kleine al vast houden
Hihihi ken het geduld is ook niet mijn sterkste kant. In het begin had ik mega buikpijn dat is nu wel gezakt gelukkig. Merk wel dat als ik veel gedaan heb ik weer meer last heb van mijn buik. Ben behoorlijk moe maar dat zou ook kunnen omdat mijn zoon van 2.5 een energie heeft voor 10. Mijn borsten zijn gevoelig en ik kan geen gehakt ruiken bah bah bah. Volgende week dinsdag echo dus spannend. Even een vraag werken jullie? Zoja wanneer ga je het op het werk zeggen? Ik werk bij een groot bedrijf heb 100 collegas en weet toen ik zwanger was van mijn zoon het verteld had met 7 weken. Nog geen week later wist het al bijna iedereen. Dus ben een beetje voorzichtig.
Wow als alle 100man het zo snel weten zou ik het nog even stil houden of alleen in vertrouwen vertellen aan je leidinggevende. Ik heb het aan mijn leiding gevende al verteld omdat dit niet anders kon ik kreeg medicijnen tegen misselijkheid/braken waarbij ik 3dagem geen auto mocht rijden. Gelukkig houd ze het stil en is er begrip ik werk zelf in de thuiszorg dus zit veel in de auto. Ook straks zal er wat rekening gehouden moeten worden met zware cliënten ivm tillen enz. Succes met alles en een mooie zwangerschap!
Ik heb het ook enkel tegen mijn leidinggevende verteld. Ik heb relatief gevaarlijk werk en kon er vanwege dagen met ingeplande opdrachten niet omheen om het hem niet te vertellen zodat ik me kon afmelden. Verder ben ik het van plan tegen de rest te vertellen zodra ik het hartje heb gezien of gehoord denk ik. Hoelang wachten jullie nog?
Ja dan moet je het wel vertellen. En is het nu beter met de misselijkheid? Bij mij is mijn leiding gevende juist het probleem. Toen ik van mijn zoon zwanger was heb ik het aan haar verteld toen ik 7 weken was.Wat ik achteraf gehoord heb heeft zei dus tegen mensen verteld dat er iemand zwanger was. Ze zei geen naam maar heeft wel iedereen aan het denken gezet. Weet niet of ze uiteindelijk wel mijn naam heeft genoemd. Of dat mensen zelf hun conclusies Hebben getrokken. Zeker nu weer met dat bloeden hou ik ff mijn mond dicht.
Ik heb donderdag a.s mijn eerste echo en dan 3wk later mijn termijn echo dan ben ik 10wk als die goed dan wil ik het langzaam gaan vertellen.
Ik ben ook 1e week september uitgerekend Kwaaltjes tot nu toe: KOUD!! Sneller, vaker moe Pijnlijke tepels, sinds een week of twee Misselijk, maar verschilt met de dag Volgende week 1e echo, dus heel spannend! Hopelijk krijg ik dan ook de precieze uitgerekende datum door.
Ja logisch dat je het nu nog even voor je houdt, wel moeilijk he? Ik heb niet echt last van misselijkheid, neem aan dat die vraag voor mij was bedoeld. Ik heb alleen af en toe een weeig gevoel, maar echt misselijk ben ik (nog) niet. Kan nog komen natuurlijk
Mama2 het ging met de misselijkheid beter tot vanavond haha! Wat vervelend dat je leidinggevende zijn/haar mond niet kan houden dat is ze verplicht. Ik snap dat je dan je mond nog even wilt houden,en als dat gezien je beroep ook kan zou ik dat zeker doen.
Ik lees dat dit topic verplaatst gaat worden naar de afdeling clubs. Ik hoop dat jullie gedurende de zwangerschap in dit gesprek blijven zodat we elkaar kunnen volgen e.d.