Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hi meiden,

haha wel geinig dat ik t 'eerste' meisje heb!

badbevalling, ja heb ik gedaan! Heb van 6:00 tot 16: 00 u in t bad gelegen. laatste 1,5 uur persen..mijn man zat achter me in het bad en dat vond ik zo fijn!!

onze dochter lag niet goed met het hoofdje, sterrenkijkertje maar ook schuin... toch is het me gelukt haar na 1,5 uur eruit te krijgen zonder pomp, tang, knip, scheur of hechting. Ik denk dankzij het urenlang weken in bad.
    Het was bijzonder en heb het vooral voor mezelf gedaan met oog op pijnstillende werking en minder kans op hechten.

deze keer moet ik in het zkh bevallen dus niet in bad... Heb daarom al aangegeven absoluut de mogelijkheid v een ruggenprik te willen hebben. Zonder dat bad had ik het nml echt niet getrokken de eerste keer!

iemand hier ervaring met een ruggenprik?

groetjes!

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Even kort..

@stitch, heel veel sterkte! Arm kereltje.. Hopelijk gaat t gauw beter met m!

@voelen, vriendlief heeft de kleine net voor t eerst gevoeld, wat een bijzonder moment! Maakte me beetje zorgen aangezien ik de kleine al even niet zo goed meer gad gevoeld en toen begon ie lekker te schoppen :) wat een opluchting!

Weltrusten meiden, kom morgen weer uitgebreider meekletsen!

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Wil iemand ff meisje in roze achter mijn naam zetten? lukt niet op mobiel... xx

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Isis -> wat een bijzonder moment hé! Lekker van genieten!!

@ Sas -> ik heb wel eens een ruggenprik gehad, maar niet tijdens de bevalling. Dus geen ervaring zo in...

@ Badbevalling -> ik moest bij de eerste al in het ziekenhuis bevallen en nu weer... Maar moet er persoonlijk ook niet aan denken, lijkt me helemaal niks!

@ Stitch -> jeetje! Heel veel sterkte met Jari en hopelijk snel duidelijkheid over wat er nu scheelt aan jullie kleine mannetje! Knuf!

@ Zonnestraal -> met kippenvel jouw stukje gelezen! Wat geweldig dat het op die manier gelukt is! Het is toch niet niks. Maar zo te lezen zijn jullie er wel al helemaal op voorbereid hoe jullie het gaan aanpakken in de toekomst.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Haha ik dacht ook altijd dat een badbev. niks voor mij was. toen de vk ermee aan kwam dacht ik toedeloe! Maar toch wat over gelezen en doorslag gaf dat t helpt om knippen/scheuren te voorkomen :)

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @Stitch sterkte! Inmiddels al wat meer bekend? Hoop dat je zoontje zich snel beter zal voelen...!

7. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sas ik heb bij de bevalling van Jari een ruggenprik gehad. Ik vond het heerlijk! Ik had na 14 uur weeën nog maar 1cm ontsluiting. Mijn weeën zijn 's avonds begonnen, niet geslapen die nacht dus ik kon gewoon niet meer.
    De ruggenprik zetten doen ze terwijl je op je zij ligt, tussen de weeën door. Ik kreeg daarnaast ook een infuus met wee-opwekkers, van de weeënstorm heb ik niet veel gevoeld. Ik had zelfs nog even geslapen. Bij de 8 cm ontsluiting hebben ze ruggenprik stop gezet zodat ik wel het persen kon voelen toen ik uiteindelijk volledige ontsluiting had.
    Ik mag niet meer vaginaal bevallen, maar ik zou het zo weer een ruggenprik nemen!

Ik ben nog in het ziekenhuis, heb verschrikkelijk slecht geslapen. Hoop dat we vandaag meer weten en naar huis kunnen. Vandaag heeft Jari nog niet gespogen, maar hij heeft ook nog niets gegeten of gedronken. Het ontbijt word hier pas om half 9 geserveerd.... Hij is al wakker vanaf half 6. Hij zit nu ff brandweerman Sam te kijken, even op adem komen. We hebben net met manlief geskyped met beeld, was erg fijn!

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Dames, wat een lieve reacties allemaal!!!! :)

Stitch, heel veel sterkte met Jari. Pffff wat een stress zeg!!! :(

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Sterkte Stitch en als het weer wat rustiger is dan pb ik je ff over je ruggenprikervaring, goed?

10. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Uitgerekende datum:
    14 november
    Zonnestraal77 (35) 1e kindje, jongen! :D
    15 november
    Stitch85 (26) 2e kindje (KS)
    16 november
    Lolalo (33) 2de kindje
    18 november
    Fleur84 (28), 1e kindje, jongen!
    19 november
    Isis857 (26) 1e kindje, zh-bevallig, jongen!
    20 november
    Sumshine (28)2e kindje jongen!
    Sas 26 (30) 2e kindje meisje!
    Rensje (33) 2e kindje
    Fionn (25) 1e kindje
    21 november
    Minimuisje (29) 2e kindje
    22 november
    xnicolle (27) 1e kindje
    23 november
    Biancah 1e kindje, jongen!
    Spijkervrouwtje (35) 3e kindje
    24 november
    LadyT (29) 1e kindje
    Liefde88 (23) 2e kindje, 1e kindje overleden, jongen!
    26 november
    Vlinder1983 (28) 2e kindje
    28 November
    Wiedeltje (21) 1e kindje
    30 November
    Coortje (26) 3e kindje
    Amona (27) 1e kindje

Afspraken:
    26 juni Zonnestraal77: uitgebreide 20 wk echo (AUG), is 19 juni geworden.
    26 juni Sumshine: 20 weken echo en extra controle
    26 juni Vlinder1983: uitgebreide echo
    3 juli Minimuisje: 20 weken echo
    3 juli Isis857: 20 weken echo
    3 juli Fionn: 20 weken echo
    4 juli Lolalo, Rensje en Spijkervrouwtje: 20 weken echo
    09 Juli Stitch85 uitgebreide 20wk echo
    10 juli Biancah: 20 weken echo
    11 juli Coortje: 20 weken echo
    20 juli Amona: controle en echo (21 wk)
    30 aug Coortje: pretecho 27 weken

Sas je dochter staat erin :)
    Knap dat je een badbevalling hebt gedaan zeg. Moet er niet aan denken de hele tijd zo naakt te zitten met al die mensen erbij.

Stitch succes vandaag, hoop dat je gauw meer weet.

Fleur hoe was het bij de orthopeed?

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sas dat mag nu ook wel hoor, een pb sturen! Verveel me, Jari ligt al een uurtje op bed naar muziek te luisteren, hij heeft geen puf om te spelen.... Hij heeft vandaag nog niet gespogen. Ben nog steeds aan het wachten op de kinderarts.

12. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ze laten je wel lekker wachten Stitch...
    Succes

13. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @zonnestraal, wat bijzonder meis! Ik heb echt heel veel respect voor jullie dat je er zo open mee om gaat..ook voor je man, petje af! Kan me voorstellen dat het voor hem erg moeilijk is geweest! En wat super dat jullie dit kindje al zo als eigen ervaren..lekker genieten meis! En groot gelijk ook..een papa/mama ben je door je gedrag en niet alleen door je biologische bijdrage!

@stitch, sterkte met wachten..belachelijk eigenlijk dat je zo'n stampij moet maken om gehoord te worden! Mag J.ari vandaag alweer mee naar huis of is dat nog een verrassing?

@Fleur, hoe was het bij de orthopeed?

@bevallen, blijf hier onder controle van het zh, dus geen badbevalling voor mij, ook al lijkt het me wel wat. Ruggenprik..geen idee...heb altijd gezegd het zonder te willen doen. Zit er wel aan te denken om een boek over hypnobirthing te lezen..schijnt bij veel vrouwen ook goed te werken!

@hier, druk bezig notarissen bellen...we hebben een huis gekocht :) dus nu veel geregel!

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @isis gefeliciteerd! Een eigen huis, lekker! Krijg je de sleutel nog voor november?

De kinderarts is hier net geweest (er zijn er 12 in dit ziekenhuis) en deze praatte weer anders dan die van gisteren. Hij zou wel reflux hebben, hij ziet er gezond uit en heeft nergens last van; hij had zijn eten tenslotte vandaag binnen gehouden. In zijn urine was waarschijnlijk niks gevonden want bij alle uitslagen die ze gezien had was er niks ernstigs uitgekomen!?!? Maar zeker weten deed ze t ook niet.Ze is nog geen half uur weg of meneer kotst alles onder. De verpleging vond het ontzettend zuur ruiken. Hij is net gemeten en zou hier 3cm kleiner zijn dan de vorige keer op de andere locatie van t ziekenhuis.... Vanavond komt pas zijn eigen arts, dus tot die tijd zitten we hier nog.....

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Isis, gefelciiteerd wat fijn! :)

Stitch, jeetje dat klinkt ook als kastje-muur, alsof je als overbezorgde moeder wordt bestempeld.
    "Gelukkig" spuugde hij daarna de boel onder, miss zien ze dan de ernst ervan in? T lijkt me dat er meer aan de hand is, maar k ben absoluut geen arts :)
    Veel succes met de tijd uitzitten en je kindje vermaken...

16. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Isis, dank je :). Lief!!!!
    En jullie gewoon een nieuw huis????? Gefeliciteerd!! Super!!! Veel klussen nog, of valt dat mee???

Stitch, pffffffffffffffff zeg.....wat een geduld moet je hebben!!! Hopelijk gaat het snel weer goed met je kleine man!

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Hi Meiden,

HIER EEN GEWELDIGE 20 weken echo gehad! IK BEN HELEMAAAL IN LOVE! En idd bevestigd: EEN JONGEN! Hier een minipiemeltje gezien, ik vond het zon geweldig gezicht, zon mini slurfje hahahahahahahahahahahaha! (ik heb al een dochter) Dus hier hebben we een andersom koningskoppel straks!
    De beeb was ook helemaal perfect op groei, maat, niks geen bijzonderheden! ZOOOOW BLIJ!!!!!!!!!
    Kan helaas geen foto spammen...:(

@badbevallen: in t ziekenhuis hebben ze ook een bad dus je mag wel tijdens de weeen en ontsluiting lang in bad. Ik zelf vond het persen het minst pijnlijk persoonlijk, dus dan zou ik n bad niet zo nodig vinden, maar voor de ontsluiting en t ontspannen kun je dat wellicht ook wel in jullie ziekenhuis vinden of doen! (weet niet hoe of wat en of t per ziekenhuis verschillend is...)

@stitch: sterkte met Jari, wat naar nog niet weten hoe of wat en die verschillende verhalen. je kan er geen "reet"mee. Zo sneu en zit je daar een beetje! Sterkte meis!

@hier: ik sluit het roze tijdperk dus af (dochterlief) en mag me nu flink orienteren op blauw en stoer! hahahahahahahahaha...Ik ga gelijk ff internetten, leuke hippe dingen bekijken!

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Geweldig Sumshine!! Gefeliciteerd!!! Geniet maar lekker van dit gevoel!! :D

19. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @sumshine, gefeliciteerd!!:)

@huis, krijgen half augustus de sleutel en willen dan idd nog wat verbouwen (nieuwe keuken, badkamer en wc) en dan eind september verhuizen..zoo zin in!!

20. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Sumshine, gefeliciteerd!!! Heerlijk hè zo'n goede echo!! :D

Deel Deze Pagina