@ Sumshine -> wat een heerlijk bericht! Gefeliciteerd met de perfecte echo! En al iets leuks kunnen scoren op internet? Geniet van jullie blauwe wolk! @ Isis -> gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Dat word dus nog snel klussen voordat de baby er is. Hopelijk verloopt dan alles voorspoedig met het verbouwen! @ Stitch -> jeetje... Hoezo tegenspreken van artsen... Ik ben ook blij voor je dat Jari nog gespuugd had! Dan hebben ze dat tenminste kunnen noteren! Hopelijk snel weer wat nieuws over hoe nu verder en wat je eigen arts nu denkt erover! Hier even een uurtje gaan zwemmen met Joris. Heerlijk. Daarna nog frietjes gehaald, gegeten, douchen en toen was het weer bedtijd...
Wow, wat een hoop pagina's om bij te lezen op mijn telefoon. Weer een jongen erbij! Shopppppen!! @Stitch, heel veel sterkte meis. Als ik op de computer kan, reageer ik even op iedereen. Dat wordt nu een ingewikkelde klus. Het was goed bij de orthopeed. We hadden al zoveel gelezen over klompvoetjes, dat de arts weinig nieuws kon vertellen. Een rondleiding gehad in de gipskamer en hun telefoonnummer gekregen die we na de bevalling kunnen bellen. Ook als de kleine er is en we maken ons bijvoorbeeld zorgen om het gips, mogen we altijd bellen en in het weekend langskomen. Wel fijn idee!
@sumshine gefeliciteerd een Jongen! Nou hier schiet t nog steeds niet op! Gisteravond werd ons verteld dat de kinderarts niet meer zou langs komen. Manlief werd 'lichtelijk' geïrriteerd, toen gingen ze nog eens bellen en binnen een half uur was de kinderarts er. Er is gisteren teamoverleg geweest met alle artsen en er was besloten dat een foto van zijn buikje niets nieuws zou vertellen. Hij zou gewoon reflux hebben. Er word zometeen op nuchtere maag bloed geprikt voor glucose, nier-, lever-, darm-, en schildklierwerking. Er wordt gecontroleerd op gluten en koemelkallergie. En er word nogmaals zijn ontlasting gecontroleerd omdat als er een parasiet in zit, dit pas na meerdere keren controleren zichtbaar kan worden. Ook krijgt hij andere medicijnen tegen reflux. De bloeduitslagen duurt 3 dagen voordat alles bekend is, ontlasting duurt ook 3 dagen maar dat is afhankelijk van wanneer hij weer poept... We mogen zelf kiezen of we vandaag naar huis gaan of dat we blijven, maar wij vragen ons af hoelang het duurt voordat er naar ons geluisterd gaat worden als we naar huis gaan en blijkt dat de nieuwe medicijnen niet werken.... Straks komt de kinderarts nogmaals en dan kunnen we dat vragen.
@ Fleur -> dat was dus een heel fijn gesprek met de orthopeed zo te lezen. Nu weten jullie tenminste al wat jullie te wachten staat en hoe het daar eraan toe gaat. Fijn hoor! @ Stitch -> jeetje! Eerst misschien wel een stofwisselingsziekte (hebben ze daar nu wel op getest??) en nu toch weer reflux? Zo ben je dus nog geen stap verder voor de kleine man. Sneu hoor, zowel voor jullie als voor Jari. Is toch geen doen zo!
@Isis: Gefeliciteerd met jullie huis! Succes met klussen straks. @Fleur: Fijn dat alles zo duidelijk is en jullie altijd terecht kunnen straks! @Stitch: Wat super vervelend dat jullie nog steeds niet weten waar jullie aan toe zijn. Hopelijk werken of de medicijnen goed of vinden ze toch nog wat het wel is. @Sumshine: Wat fijn zo'n super goede echo! @babyvoelen: Ik voel het ook heel duidelijk. Als ik/manlief een hand op mijn buik leg, dan voel ik mini er naartoe zwemmen en dan begint ie te trappelen. Ik voel het zelf heel duidelijk, manlief nog niet helemaal zo goed, maar hij zei wel dat ie het voelde. Ik heb trouwens ook een afspraak voor de 20 weken echo gemaakt: 19 juli. Gelukkig 's morgens vroeg om 9 uur, en als het goed is, hebben we allebei de hele dag daarna vrij!
Oh Wiedeltje, wij hebben 'm de 20e maar ben dan 21 weken, maar jij dus ook ongeveer! Samen aftellen Wat leuk dat je de kleine zo goed voelt!! Ik hoop dat ik dat ook snel kan zeggen!! Heel soms twijfel k of k de kleine voel of dat het zenuwen/hartslag/darmen zijn... dusja zolang k twijfel heb k 'm nog niet gevoeld vind k Can't wait Hier weinig zw. nieuws! Beetje overloaded vandaag met werk, dus voel me emo dus hou me maar gedeisd zodat k het droog houd Rug begint alweer op te spelen dus dat wordt een lange middag
Vanochtend is Jari nuchter geprikt, op suiker. Dat was goed. Ook hadden ze 2x geprobeerd om bloed te prikken, dat was niet gelukt. Maar hij heeft geen kik gegeven, mijn stoere mannetje! Vanmiddag nog een keer geprobeerd, en toen ging het wel. Ze hebben 6 buisjes bloed afgenomen en nog een keer ontlasting opgevangen en naar het lab gestuurd. Zijn worteltjes die hij gisteren gegeten had, zijn er weer onverteerd uitgekomen, dat is blijkbaar zorgwekkender dan het spugen.... Hij heeft sinds vandaag andere medicijnen. Vanmiddag zijn we naar huis gestuurd omdat ze bang waren dat hij daar iets op zou lopen (lagen 5 kinderen in volledige isolatie en nog eens 4 in contact isolatie) Ze zagen wel dat zijn buikje 's ochtends helemaal plat is en na zijn ontbijt helemaal op zet. We zijn nu weer thuis, hij ligt nu op de bank te slapen want hij heeft net heel zijn bed weer onder gespogen. Hij wil nu ook continue bij mij zijn, dus dan is het zo makkelijker.
Waar kon dat op wijzen, Stitch? Het onverteerde eten? Wel fijn weer thuis te zijn, hopelijk komen er ook nog wel antwoorden en oplossingen!!
@Zonnestraal, wat een mooie buikfotos zag k van je in het andere topic! De vorige en de nieuwe! Wat een mooie buik! Kheb zelf het gevoel dat het naakt nog niet zo goed te zien is voor mezelf, in een positiebroek veel beter... Maar k was dan ook niet zo slank als jij hihi mooi hoor!
Hey dames!! Hier weer eens een berichtje van mijn kant! Vanavond voor controle naar de vk geweest en alles was goed! Ik was toch wel erg zenuwachtig of alles wel in orde was, maar hartje klopte mooi en baarmoeder was goed op grote. We hoorde het kleintje ook bewegen, erg leuk! @babyvoelen.. Heel voorzichtig wat geborrel, maar nog niet duidelijk. Ik twijfelde ook of dat de baby wel was, maar vk heeft aangewezen waar baby nu zit en dat hier allleen maar endeldarm achter ligt en verder niets...alles wat ik daar voel (net onder baarmoeder en over volle breedte van de buik) is toch echt de baby! Nu hopen dat het snel duidelijker wordt! @20wk echo...duurt hier nog even..,pas met 21,5 week..,nog drie weken wachten! Pffff @werk...hier nu erg druk, zo vlak voor de zomervakantie..moest van de vk iets rustiger aan doen, maar weet nog niet zo goed hoe ik dat ga doen Liefs LadyT @stitch: heel veel sterkte met de kleine man!
jee stitch wat een toestand met je zoontje. Ik hoop dat de medicijnen snel werken en dat hij snel opknapt want dit is geen pretje! Sunshine, jeeh een jongen leuk hoor Isis een nieuwe woning lekker hoor, moet je er nog veel aan doen? badbevalling, nee mij niet gezien, ik had het bloedheet tijdens de twee bevallingen dus moet niet denken om dan in een warm bad te zitten Had ook zelf al mijn kleren uit gedaan Oja en dat je naakt bent tov zoveel mensen, ach dat maakt je op dat moment echt niet uit hoor. Ik wilde maar een ding , dat kind eruit ruggenprik bij een bevalling geen ervaring mee wel bij een andere operatie. Maar mijn bevalllingen gingen ook zo snel dat pijnstilling niet eens aan de orde is gekomen. Over een week hebben wij de 20 wkn echo ben zo benieuwd wat wij krijgen nu ik het al zo van iedereen lees
Jari heeft vanavond een boterham gegeten en bijna alles binnengehouden. Een paar stukjes brood zijn er terug uit gekomen. Hij ligt nu heerlijk in zijn eigen bedje te slapen met zijn aap (knuffel) en tuttie. Hij huilt wel regelmatig in zijn slaapje, maar als je hem dan een aai over zijn bolletje geeft is hij weer stil. Waarschijnlijk is hij alle indrukken aan het verwerken. We hebben hem nog wel een zetpil paracetamol gegeven tegen de pijn. Hij klaagt al de hele dag over au bij zijn voetje. Ze hebben vanochtend geprobeerd bloed te prikken aan de binnenkant van zijn linker enkel, precies op het gewricht. Lekker met de naald aan het roeren geweest, dus zijn enkel is helemaal blauw en zijn voetje is opgezwollen. Zijn schoentje ging nog maar net dicht met het klittenband. Ik ben zo trots op hem dat hij het allemaal zo goed heeft doorstaan, jammer dat het nodig is.... @amona, ze hebben verder niets gezegd waar dat onverteerde eten op kon duiden. Moesten alle uitslagen maar afwachten.
LadyT, fijn dat alles goed was bij de vk. Toch altijd weer een fijne bevestiging hè!!! Stitch, nou ik ben ook trots op jouw kleine ventje hoor!! Amona, thanks!!! Buikje was altijd slank ja....maar heb stevige benen en een dikke reet hoor . Ben een echte peer zeg maar . Spijkervrouwtje, ben ook benieuwd wat voor geslacht jouw beebje heeft!! Dames, ben benieuwd naar jullie buikfoto's!!!!!
hai meiden, stitch, diep respect hoor wat een stresstijd en t mannetje krijgt t zwaar te voorduren zeg! vind t zo sneu voor de kleine man! Wat doet ie t goed!! En jij ook!!!
Goedemorgen! Ik heb weer heeeerlijk geslapen in mijn eigen bedje! Ik was er aan toe ook, beetje nachtrust. Ik heb veel last van (soms erg pijnlijke) harde buiken, te veel zorgen maken denk ik. Dus nu maar ff rustig aan gaan doen.... Hebben jullie ook zoveel last van krampen in je benen? Kreeg gisteren een raar compliment, dat ik een zeer bescheiden buikje heb voor 20 weken zwangerschap.... Ik zal vanavond eens buikfoto laten maken door manlief, dan kan ik hem ff posten.
Fijn weer bijgeslapenn Stitch. En hoe doet je mannetje het vandaag? Benen hier niet echt... kheb steeds een zere kont (op het werk, van het zitten? denk dat mn kontvetjes naar mn buik zijn verplaatst, hoe kun je anders groeien zonder aan te komen??) en rugpijn? Soms ook harde buiken, ook vooral met stress of veel emoties, dus doe het maar rustig aan meis!! Hoop dat je niets op de planning hebt vandaag
hier weer wat nieuwe kleding gescoord, mijn oude kleding staat niet leuk meer. pfff. Ik heb een rare buik dit keer, de vorige keer een mooie bolle punt buik, nu heb ik zon brede vierkante buik zeg maar....Hmmz..Elke keer dus echt anders!
@stitch, fijn dat je beter hebt geslapen vannacht. Rustig aan he..pas ook goed op jezelf! Te veel harde buiken is ook niet goed @slapen, hier geen last van de benen oid. Wel heel veel aan het dromen @sumshine, leuk nieuwe kleding! Gisteren ook een nieuwe broek geshopt, een roze van Noppies en een trui van Esprit in de aanbieding..zoo fijn stofje! helemaal blij mee @buik, hier krijg ik steeds te horen wat een enorme buik ik heb..vind het zelf wel beetje meevallen.. maar ben normaal behoorlijk slank en draag naar voren..dus denk dat het daarvan komt? Soms laten andere mensen me net een zeekoe voelen.. vragen ze ook of ik wel zeker weet dat het er 1 is enzo.. tis ook nooit goed. Meestal zeg ik iets in de trant..ik ben zwanger, dan is het toch ook de bedoeling dat je buik groeit? Qua gewicht ben ik trouwens amper nog aangekomen. (heb trouwens net een foto gepost in het buikjes-topic, kunnen jullie zelf oordelen )
mijn collega heeft ook n vierkant buikie en die krijgt ook een zoon, zou t toeval zijn???? hahahaha\In dat geval isis: rond naar voren? (meisje?) Amona: jongen?? hihi.. tis een bakerspraatje ik weet t..haha