Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

hihi de eerste weken heb ik vooral praktische zaken gekocht zoals lakentjes, badbenodigdheden een paar unisex pakjes etc hahahaha

Maar inderdaad we zullen aan het eind van de zwangerschap bekend staan als shopaholics :p

2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ja, verwennen gaan we ze haha.
    Lakentjes enzo heb ik nog niets, nog niet aangedurfd, met zulke dingen vind ik't lastig inschatten wat we allemaal nodig hebben en hoeveel, dus de niet zo gebruikelijke dingen heb ik nog niks, krijg paniek als ik daaraan denk en er niet uitkom :p

3. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Meis ik heb nu geleerd van alles 2 nemen hahaha dus ik heb 2 lakens voor de wieg, voor de kinderwagen, voor het ledikant (ja ik ben erg) en 2 dekens voor de wieg, ledikant en kinderwagen ;)

Verder als je in het ziekenhuis bevalt is het de bedoeling dat je minimaal 4 pakjes hebt... En neem geen 50 want daar groeien ze binnen 2 weken uit... je kan beter 56 nemen dan sla je de mouwen en pijpjes om... scheelt je een hele hoop geld!!!

Als spuuglap en droogdoek na het wassen zijn die hydrofiele luiers geweldig!!! Kun je niet genoeg van hebben ;)

En sokjes!!!! bij de prenatal nu in de aanbieding 4 stuks 4.95 ik heb meteen 3 pakken meegenomen voor 1 tot 3 maanden want mijn wasmachine eet sokken :p

En oja heel belangrijk koop rompertjes met lange mouwen want onze ukkies worden geboren in november en dan is het KOUD!!! en veel mensen kopen pakjes met korte mouwen... dan doe je er een rompertje met lange mouwen onder en dan kan het het pakje met korte mouwen nog steeds dragen...

Dit heb ik allemaal geleerd van een verpleegkundige op de zuigelingen afdeling!!!

Hihi hoop dat ik je hiermee geholpen heb ;)

4. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Heb jij dus 2x 6 lakens of 2x 2 voor 3 doeleinden? ;)

Vandaag wat new born rompers die bij't openmaken thuis toch wel erg klein ogen naar mijn idee dus 50 hoeft er denk ik niet meer bij. Verder vind ik't lastig onderscheid maken dus noodzaak en luxe qua babyspul...
    En voor bv geven (als't lukt) wat heb ik nodig etc etc, blijven jullie nog kalm onder zulk denkwerk? Mis dan écht m'n moeder...

5. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ik heb in totaal 6 lakens en 6 dekens. Maar ik heb voor de eerste weken een wieg en daarna pas het ledikant.

De maten van de wieg en kinderwagen zijn hetzelfde alleen voor het ledikant heb je grotere nodig.
    Het bedje verschoon je een heleboel keer per week wat ik begreep dus van elk 2 heb je ook echt wel nodig.

Verder geloof me ik ben doodsbang dat ik wat vergeet en een behoorlijke controlfreak eerste klas.. Mijn bruiloft heb ik helemaal alleen geregeld omdat ik niemand anders het toevertrouwde... zo erg ben ik....
    Ik zit nu al te denken of ik niet ook de luiers en billendoekjes etc moet halen... (tip van vriendin koop ze bij de action de billendoekjes, snoetenpoetsers, de zeep en de shampoo etc je bent vele malen goedkoper uit en ze ruiken nog lekkerder dan zwitsal ;)

Over het BV geven.. hetgeen wat je moet hebben daarvoor is geloof ik in het begin nog niets... ikzelf ga geen bv geven omdat ik het letterlijk niet kan door een operatie aan mijn borsten maar wat ik begreep is dat je voor de zekerheid wel flesjes moet aanschaffen voor als het niet gaat.

Meis mocht je vragen hebben kun je me altijd PB-en dit is ook mijn eerste maar mijn mama is verpleegkundige op de zuigelingenafdeling dus daar hoor ik het allemaal van ;) zo helpen we dan elkaar ;)

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Wat handig én fijn dat je moeder zo "dicht" bij't vuur staat, dat zal ik zeker onthouden!!
    Krijg als't goed s't bedje en de wagen oa. van'n vriendin, haar kids zitten inmiddels op school...wil eigenlijk eerst dat allemaal zien (en opmeten) voor ik wellicht onnodig veel aanschaf... Hopelijk kunnen we daar binnenkort heen, 't is ruim 450km naar Nederland dus gaan niet zo gauw even heen en weer.

Nu maar even niet piekeren, maar genieten.

Slaaplekker als je dat nog niet doet! :p

Oh trouwens, zag vanmiddag pampers in de aanbieding, die zijn duur zat dus wou vast'n pak meenemen maar m'n man verklaarde me voor gek dus heb ze laten staan, maar begrijp jou dus heel goed ;) ik dacht ook alleen aan uitgaven spreiden en een goede aanbieding, maar ja zo komen er vast nog meer voor november ;)

7. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ja de maten weten is wel heel handig hoor meis!!! Maar maak je niet al te druk als je alles maar voor 32 weken af hebt en mocht je vragen hebben dan help ik je waar ik kan oke???

En dat van die pampers begrijp ik maar al te goed ik stond van de week ook te kijken en mijn man keek me echt aan van jeetje je bent echt niet goed snik... maar aan de andere kant ik ben niet zo erg die ik ken (10 weken zwanger was ze en heel de babykamer klaar ook al alle kleertjes voor jongens en voor meiden) ik voelde toen toch wel plaatsvervangende schaamte....

Meis slaap lekker en mocht je me hulp nodig hebben dan gil je maar!!

Ik ga nog even verder kwijlen bij Ben affleck hihi slaap lekker!!!

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Haha geniet ervan :p

We komen er vast wel Uk, we hebben gelukkig nog wat nestel- en regeltijd ;)

10 weken is wel erg snel, ieder z'n ding natuurlijk...maar zelf kon ik't toen nog amper geloven. Heb toen 1romper gekocht en daar is't heel lang bij gebleven. Opzich wel fijn natuurlijk, voor haar, dat onbezorgde ofzo.

Nou goed, jij kwijlse, ik lees nog wat rond en dan vallen de luikjes dicht :)

Truste!

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ooit komt alles goed als die kleine er eenmaal is komen er weer andere dingen waar we ons druk over kunnen maken hihi maar kan niet wachten om de kleine te mogen ontmoeten.. al hoop ik dat hij nog lang en veilig in mijn buik mag blijven (tot week 38 ofzo)

Ja zij was zo zeker van haar zaak dat ik gewoon bang was voor als het mis mocht gaan... Maar goed tot nu toe gaat alles goed en ik ga nu ook proberen te genieten van de zwangerschap... Uk voel ik nu goddank iedere dag kriebelen... dus daar hou ik me nu aan vast ;)

Nou veel plezier met snuffelen!!
    Ik ga nog even kwijlen en dan mijn bedje opzoeken... ben aardig moe ;)

Trusten en Liefs Uk

10. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Gezellige zaterdagavond geweest hier!

Ik weet soms ook totaal niet wat handig is en wat niet. Het meeste zoek ik hier wel wat op het forum, maar dan zijn de meningen ook wel verdeeld. Net als de lange mouwen rompertjes, dan denk je het is winter, maar dan zeggen er ook weer veel 'nee, dat zit niet lekker. Lange mouwen over lange mouwen is vreselijk met aantrekken..alleen met een vestje kan het weer wel. Bovendien is het winter en je zit binnen met de kachel aan.. ga je naar buiten dan stop je de kleine helemaal goed in..'
    Tja, ik denk dat het ook veel zelf ontdekken gaat worden.

Maar soms is er zoveel keus!

11. scrat

scrat Niet meer actief

Wat lekker herkenbaar die verhalen! Leuk om te lezen.
    Ik lees regelmatig mee, alleen reageer ik niet altijd overal op.
    Ik vind het wel erg gezellig hier!
    @Fleur die twijfels herken ik wel, ik vroeg me dat ook al af wat handiger was.

Onze kast ligt al vol met zo'n 10 pakken pampers in 3 maten, vanwege aanbiedingen, haha. :) Ben echt erg!
    En van de overige dingen is het meeste gekocht/besteld.
    Alleen kleertjes e.d. daar houdt mijn moeder me in tegen, want "oma's willen misschien ook wel iets kopen". Heel moeilijk om me te moeten inhouden soms.

Mijn schoonvader gaat onze babykamer (kast en commode) maken en de kamer moet nog behangen/geverfd worden en een vloer in, maar ik heb nu al zo'n gehaast gevoel, bij het feit dat hij nog niet begonnen is.
    Ik weet wel dat we tijd genoeg hebben, maar ben bang dat het straks pas vlak voor mijn verlof af is (zijn werktempo is niet zo hoog, omdat hij alles heel secuur wil doen, wat natuurlijk ook belangrijk is).
    Maar ik moet dus uitkijken dat ik hem niet ga opjagen, want dat zal hij niet waarderen denk ik zo. ;) Valt zoiets ook onder nesteldrang?

Verder heb ik a.s. dinsdag de 20 weken echo.
    Is het normaal dat je je een beetje ongerust maakt, over of alles wel goed is met het kindje? Ik denk hem/haar soms te voelen en nu al een aantal dagen niet echt en nu maak ik me een beetje zorgen of hij/zij nog wel leeft. Ook heb ik de laatste dagen flinke last van steken in mijn onderbuik en aan de zijkant van mijn buik.
    Dus ben heel blij als het dinsdag is en als blijkt dat alles goed is.
    Maar ik zal me wel voor niets druk maken (hoop ik).

12. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Xnicolle: de echo komt dichterbij, dus je gaat je ook meer zorgen maken, dat is niet gek hoor. Je wilt een gezond kindje en met de echo krijg je uitsluitsel, dat is spannend!!

Ik heb nu best wat kleertjes, maar moet ook uitkijken. Mijn moeder had al eerder allerlei setjes gekocht dan ik. Volgens mij als ik dat ook in huis heb, puilt de kast uit :D
    Hoeveel setjes kopen jullie dan van maat 50? Ik wil er toch wel wat van hebben..

Ik wil ook zoooo graag dat de kinderkamer al in de maak is! Voel ook een bepaalde drang haha. En ik wil alles zo graag een plekje geven.

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Dit zijn onze meubeltjes. Weer heel anders dan wat ik voorbij zag komen. Wij zijn nogal van het strakke.

Bijgevoegde bestanden:

14. scrat

scrat Niet meer actief

@fleur dank je, gelukkig maar. De kamer vind ik erg mooi!

Ik vrees dat zodra ik weet wat het wordt, ik toch echt niet meer te houden ben en kleren ga kopen, haha..
    Gelukkig is er nog weinig winterspul te koop, dus dat houdt me weer wat tegen.
    Wat doen jullie met een winterjasje, aangezien de maat zo snel veranderd? Of wikkelen jullie hem in een warme doek (bijv. lodger)?

15. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn schoonzus adviseerde een maat 62 en dan omslaan. Ik heb zelf op een superstoer jasje gereageerd op marktplaats, een maat 56. 10 euro.. dan denk ik ach.. kan ik er altijd nog eentje kopen in een maat groter haha.

16. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Uk lekker geslapen na het kwijlen hihi?

Xnicolle, kdenk dat het heel normaal is hoor.. het is ten eerste natuurlijk erg leuk om je kleintje weer te zien met zo'n echo, maar het is eigenlijk ook wel een APK!! Dus bang dat er iets gezien wordt, hoort erbij. Hopelijk blijkt die angst ongegrond!!

Fleur, wat een prachtige meubeltjes! Geweldig hoor :)
    Khoud ook wel van strak.

En ik herken jullie nesteldrang ook hahaha, geloof dat k het me niet inbeeld in ieder geval... en het voelt echt als alles klaar willen hebben, regelen, in orde, nestelen, dacht dat zoiets pas tussen 30-40 weken kwam haha. Stiekem hoop ik dat het blijft, want het zet ook aan tot poetsen en dergelijke! ;)

Nog plannen vandaag ladies?
    Ik niet, manlief slaapt nog, kdenk dat k miss voor de keukenkastjes ga zitten om die es uit te poetsen... als de drang hoog genoeg is om mezelf er toe aan te zetten dan hahaha :p rotklus! ;)

Fijne dag!!

17. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zusje van 12 was hier logeren, zij gaat straks weer weg en dan ga ik verder met de a.s. babykamer uitmesten en de was doen. Joepie! Muziekje erbij :cool:

18. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hey meiden!!! Zo ik ben ook weer wakker hihi

Nou weet ik nu al niet meer alle namen en wie wat geschreven heeft maar goed ik ga het proberen.

De angst voor de 20 weken echo is héél normaal!! Het is toch een examen wat je kindje nu al aflegt... de steken die je voelt herken ik als bandenpijn niet aangenaam maar wel noodzakelijk (als je er gevoelig voor bent) het betekend dat je baarmoeder groeit.
    Je uk voelen.
    Je hoeft Uk pas vanaf 25 weken iedere dag te voelen tot 25 weken mag uk doen en laten wat hij wil...

Alles klaar hebben... ik ben nu iets relaxter maar geloof me de eerste weken was ik vooral héél gestrest nu heb ik merendeels al binnen het, ik heb wat voor hem om aan te trekken en mocht hij onverhoopt eerder komen dan kan ik snel melkspul voor hem halen hihi...de rest komt dan later wel mocht ik te laat zijn...

Wat ik vandaag ga doen... hmmmm dit is onze laatste dag van onze honeymoon dus ga zo mijn man maar eens aankijken hoe of wat.

Morgen ook een 2e 20 weken echo want Uk lag vorige keer op zijn buik opgekruld en toen konden ze de hartkamers niet tellen en de buik niet goed bekijken dus morgen even opnieuw en 1 van mijn beste vriendinnen gaat mee :)

Zo weer een lap tekst!!
    Hihi succes met lezen!!!!

19. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    OMG wat een gesprekken allemaal!!! :$

:D

Fleur, zag ik nou mooie witte meubeltjes van jou!!! Heul mooi!!! De kamer wordt ook paars, of dat niet???

Amona, ik ben eigenlijk ook wel heeeeeeeeeeeeel benieuwd wat jullie gaan krijgen, meisje of jongetje. Wat zegt je gevoel???
    Ik zet in op een meisje.
    En je moeder, die is niet meer in jouw leven?? :(

Hier ook koopdrang, hebben heul veel kleertjes gekocht :). We vonden dat we het verdiend hadden na de MMM, nu mogen wij eindelijk!!!

Ook hier, eerst een hangwiegje.....waarvoor 2x een lakentje en 2x een hoeslaken en 2x een molton. Gevraagd aan de verkoopster van prenatal, want wij wisten het ook niet :);):D.

Verder, rompertjes hoorde ik inderdaad juist ook korte mouwtjes ivm dat lange mouwen onhandig zijn.

Kruitvat-luiers zijn als beste getest van de conusmentenbond. Prijs kwaliteit is prima. M'n vriendinnetje die nu 3 jongetjes heeft zweert bij de kruitvat luiers ;).

Verder qua BV adviseren ze een flesje in huis te hebben en zo'n pot voeding....nutrilon. Tenzij je dicht bij de winkels woont, dan kun je als BV niet lukt ff snel naar de winkel.
    In alle blije dozen zit ook al een goed flesje van Avent.

Er is ook een topic geopend met wat je perse wel in huis moet hebben en wat onzin is, wel handige info aldaar :cool:.

Wij zijn ook wel van het strakke, maar dan gemengd met landelijk...best een leuke mix als zeg ik het zelf :):D.

20. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh wat een geshop Zonnestraal! :D en inderdaad zó verdiend!! Geniet er maar lekker van!!

Watj leuk dat je inzet op'n meid bij ons! Nu s't natuurlijk altijd 50-50 maar zelf hebben we'n sterk voorgevoel voor'n jongen. Gisteren een foto met buik op m'n Facebook gezet en daar wordt ook op los gefantaseerd, meer jongens dan meiden in de strijd momenteel! 20 juli horen we't pas, ons geduld wordt goed op de proef gesteld :)

Mijn moeder (en grootste vriendin) is helaas overleden..wat had ik dit graag met haar willen delen (vader ook overleden) vooral nu met inkopen en regelen mis ik een vraagbaak...Komt vast allemaal goed :D

Ben redelijk op nu, veel gepoetst en gerommeld... badkamer nog niet helemaal af en stofzuiger moet er nog doorheen... tsja alsof we niks beters wisten met deze vrije zondag ;)

Deel Deze Pagina