Sorry sorry sorry ben helemaal in paniek net een nachtmerrie gehad dat ik een miskraam kreeg en dat ik moet bevallen van ons jochie terwijl het al overleden was... bah bah wat was dit eng zit hier gewoon met de rillingen over me lijf. Ik voel me nu echt héél klote!!!
Zonnestraal waauwww wat een mooie commode!! Echt super is hij geworden!! Wat weet jij veel zeg weer wat geleerd tijdens t slapen enzo.. ik lig normaal op me rug maar me buik reageert daar heel sterk op en krijg eigenlijk gelijk een harde buik.. Amona fijn he zonn angelsound!! Ik heb hem ook best veel gebruikt in het begin.. Nu soms als ik hem dan alleen sochtens heb gevoeld pak ik hem er ook ff bij.. Gelukkig lijkt t alsof ie steeds drukker word hihi.. vanmorgen al 7u klaar wakker van ze getrappel! Ben benieuwd wanneer jij het gaat voelen ! ik had bij me vorige zwangerschap de hele tijd nare dromen over te vroeg bevallen gelukkig leefd jullie kleintje in jullie droom maar bij mij ging die dus altijd dood.. en dat is dus ook werkelijkheid geworden . Nu droom ik ook veel over bevallen maar dat ie wel leeft en pas met een termijn van ongeveer 37 weken. En ik droom ook vaak dat me man altijd maar uitgaat en veel gaat drinken terwijl hij eigenlijk altijd bij mij is en met drank achter t stuur terwijl de kleine er ook in zit haha waar dit nou weer vandaan komt! Slaat weer nergens op Rensje gefeliciteerd met je 20weken echo dat alles goed is. Wiedeltje knap hoor dat jullie niet willen weten wat t is haha. hoop dat je ook een goede 20 weken echo krijgt! Jij ook al zo laat ik ook pas de 12e. Minimuisje en fion jullie ook gefeliciteerd met jullie goede echo. Sumshine en ukje wat fijn al die kleertjes van jullie vriendinnen leuk hoor!! Nou nog even wat over me zelfJ heb gister weer controle gehad en me baarmoedermond is nog helemaal dicht en lekker lang! Nog een week en dan zijn we alweer 21 weken en merk aan mezelf dat ik behoorlijk stressig ben en bang.. bang dat t weer fout gaat ik denk dat als ik in week 22 zit ik al een beetje opgelucht adem kan halen.. t zal wel psychisch zijn.. maar toch hikken mijn vriend tegen die week 21 aan.. Terwijl we een heel goed gevoel hebben over deze zwangerschap dat hij wel bij ons mag komen. .. we zijn ook al lekker bezig met de spulletjes en dat deden we de vorige zwangerschap niet. Ik weet niet of jullie nog van een aantal weken geleden t antistoffen verhaal weten .. maar gister eindelijk de uitslag dat dit kindje het NIET heeft!!! Whoehoeee zo valt weer een last van onze schouders af. Anders moest t kindje allemaal bloedtransfusies via de buik tijdens de zwangerschap, nou daar zaten we natuurlijk niet op te wachten, want daar zit risico aanvast. Wel weten we nu dat ons vorige kindje het dus WEL had en dat daarom mijn lichaam antistoffen aanmaakt. Dus een eventuele volgende zwangerschap is er dus weer 50% kans dat de kleine t heeft. Wat een geluk dat deze t niet heeft gewoon 50% kans en hij heeft t niet! Ook weten we nu als ik geen vroeggeboorte had gehad t kindje het waarschijnlijk ook niet had gered omdat ze toen dus helemaal niet wisten dat mijn lichaam antistoffen aanmaakte tegen t bloed van de baby . En aangezien je tijdens een zwangerschap maar eigenlijk 2 echo krijgt, bij de 20 weken echo was nog niks te zien maar dan zou hij ongeveer bij 25 weken vocht gaan vasthouden en dan hadden ze dat dus nooit kunnen zien omdat er ook geen reden was voor nog een echo.. De baby zou dan vocht gaan vasthouden in zijn hersentjes en bij zijn hartje en was dan dood gegaan.. Snappen jullie het nog?? Ik ben blij dat ik nu in het ziekenhuis loop en bijna wekenlijks controle krijg! En ik snap niet dat ze t bij me vorige zwangerschap niet gezien hebben maja dat is gebeurt.. het lijkt net of t zo had moeten zijn dat t maar goed is van die vroeggeboorte anders had hij t ook niet gered.. en wat mis ik hem zeg!! Hoe veel zijn jullie aangekomen? Ik zit nu op 2,5 kilo is dat veel?? Ben echt bang dat ik een tonnetje word! Haha me buik joh wij vinden hem echt groot! Maar andere mensen zeggen voor 20 weken heb je echt een kleine buik nou:S normaal ben ik platter dan plat en nu heb ik een flinke toeter naar voren haha
Hee liefde wat fijn je te lezen De Angelsounds zorgt idd toch voor bevestiging... Wat fijn dat je wakker wordt gemaakt met getrappel!! Heel af en toe voel ik iets en k denk dat dat wel de beeb is maar dus niet zo duidelijk als jij het voelt. Pff wat erg dat je de vorige keer die dromen had en dat het dus uitkwam... kdenk dat dromen soms echt voorspellend zijn. Het zal miss per persoon verschillen? Gezien je vorige ervaring dus wel een hele geruststelling dat je nu droomt over een levend kindje met 37 weken! Dat is een mooie termijn. De rest van de droom slaat vast nergens op hihi Wat goed dat je bm mond zo lang is en not potdicht zit!! Kan me voorstellen dat de 21 weken voor jullie een pijnlijke mijlpaal is... dikke knuf!! Ik denk dat het gemis altijd blijft. In je hart ben je al mama, maar hij is er niet bij. Wat een horrorgedachte dat het anders ook mis was gegaan door de antistoffen, maar een grote geruststelling dat ze hiervan nu op de hoogte zijn bij je en jullie zoontje het nu niet heeft!!! Wat een opluchting!! Nog even en je gaat de 21 weken voorbij!! Sterkte deze dagen, kan me voorstellen dat het heel zwaar is. 2.5 kilo is niet veel hoor!! kdenk dat het zeker gezien je zegt dat je normaal zo slank bent, goed op termijn is Kben nog minus 2/2.5 kilo, maar k ben een maat 46 normaal gesproken dus de beeb kan genoeg van mijn reserves snoepen K heb ook zo gauw een harde buik als k op mn rug lig... en vooral als k smorgens wakker wordt. Zit jouw harde bal dan ook meer links van je navel dan rechts of is dat niet normaal bij mij? haha. Fijne dag dames! En liefde als de dagen voorbij gaan kruipen voor de 21 weken, dan kun je ons hier vinden voor wat afleiding (hopelijk).
Och Liefde toch, das heeeeeeeeeeeel logisch dat jullie tegen de 21 weken aanhikken. Dat was de meest verdrietige tijd van je leven bij jullie 1e kindje!! Maar wat een goede uitslagen zeg bij dit beebje . Dit beebje doet het gewoon prima!!! Wel 'fijn' dat ze alles hebben kunnen verklaren bij het 1e beebje, zo kun je het makkelijker een plekje geven (denk ik hoor). En 'het heeft zo moeten zijn' misschien......zo denk ik ook vaak . Kijk dat mijn man onverklaarbaar onvruchtbaar is snap ik niet en is moeilijk een plek te geven aangezien ze geen oorzaak hebben gevonden. Maar dat we 2,5jr erover gedaan hebben om zwanger te worden was een KUTperioden, maarrrrrr, heeft zo moeten zijn. We zijn nu zo blij en dankbaar!!! Genieten van elk moment!! Wat fijn dat je baarmoederhals lekker lang is!! En potdicht, goedzo!!! Want jullie beeb komt nog lang niet....is vollop aan het groeien!!! Ik ben 9kg aangekomen . Maar gelukkig veel bij m'n buik. Heb enorm veel vruchtwater, echt een 'waterballon' zoals de VK het noemt. En daarom ook veel harde buiken en op m'n rug slapen lukt moeizaam. Moet dat gewicht toch met me meedragen . Meid, we denken aan je.....!! Ik heb respect voor je!!!
Amona ik denk toch wel dat je je beebje voelt hoor! In t begin wist ik t ook niet zeker maar t werd steeds duidelijkerJ Ik heb die harde buik ook sochtends maar word ook altijd wakker op me rug en moet dan ook snel plassen anders gaat ie niet weg hoor! Heb jij dat ook? Als ik me plas ophoud krijg ik ook een harde buik, dus probeer dat altijd maar voor te zijn.. Ga snachts er ook zon 4x uit om te plassen.. En mijn harde buik zit juist aan de rechterkant haha wat grappig.. raar he dat t aan 1 kant zit? Ik dacht al dat mijn baarmoeder niet spoorde maar gelukkig heb jij dat ook, dan zullen vast meerdere het hebben haha Zonnestraal ik vind het echt knap dat je daar nu zo positief over kan denken en nu in staan!. Al was het vast die 2,5 jaar echt een kut periode voor jullie geweest.. dikke knuffel! Heb jij dus soms ook dat je opstaat je buik net een blok beton is? Omdat ie zo zwaar is dat is zon ongelofelijk k*t gevoel 9 kilo en 2,5 is wel een heel verschil hihi zit ik me al druk te maken.. maar jij bent ook slank van je zelf toch? Komt ook vast omdat ik ooitt 84 kilo woog en ben afgevallen naar 67 dat is wel al een paar jaar terug.. dus nu weer ff wennen maar eet gewoon lekker door hoor! Al word ik een tonnetje t zal wel ff raar voor me voelen maar als t beepje maar goed groeit! Nog wat anders he ik heb me in maart opgegeven voor babyboom, ik dacht leuk,, me vriend wilde t niet zo zeer maar als ik t wilde stond hij achter me.. ik zei achh we worden toch niet uitgekozen.. nou jullie raden t al WEL DUS!!! Maar nu vind ik t toch eigenlijk niks.. en me vriend eigenlijk ook niet hahah.. (allebei last van hormonen???) dus ze bellen al een aantal keer meestal zijn we te laat met opnemen maar dan spreken ze onze voicemail in.. we hebben 1 keer terug gebeld en zei dat ze erg onder de indruk was van ons verhaal en nog nooit van cervixinsuffientie heeft gehoord. Toen zei ze dat ze t met t team zou bespreken en kijken of we wel werden uitgekozen voor op tv.. nou werden we gebeld vandaag en ze wil morgen avond langs komen!!! Maar ik durf niet hahahah.. dus me vriend heeft weer opgebeld dat we nog niet weten of we mee willen doen dat we t toch wel eng vinden en niet weten wat we moeten verwachten.. nu komen ze morgen dus zonder camera en gaan hun vragen aan ons stellen en wij aan hun en dan mogen we beslissen of we mee gaan doen Wat zouden jullie doen?
Liefde, ik heb ook harde buiken als ik moet plassen. Ik probeer dat ook voor te zijn!!! En ook met opstaan, ook last van. Inderdaad een klote gevoel . Nee een slanke den was ik niet meer na de ICSI . Ik woog begin zwangerschap 76 kg . En hoor gewoon 70 kg te wegen. Maargoed, ik ga na de bevalling sporten en dieten. Ik ben al wel begonnen met zwangerschapsyoga!!! Bevalt me goed!! Ik zou wel dat vrijblijvende gesprek afwachten.....kijken wat ze je allemaal vertellen. En wat jullie kunnen verwachten. Misschien word je/jullie dan wel enthousiast gemaakt....of juist niet!! Persoonlijk zou ik het heeeeeeeeeeel leuk vinden als jullie mee gaan doen . Ik kijk Babyboom ook altijd, vind het een mooie serie!!
Liefde oh wat een opluchting te lezen dat je het ook links hebt!! Kdacht ook al is er miss iets mis?? 's Morgens komt 't bij mij ook volgens mij idd omdat k dan snel moet gaan plassen... daarna voel k me lekkerder En als k weer terug in bed zou kunnen kruipen (meestal niet ) is ie niet meer zo keihard! Maar heb het dus op mn rug sowieso sneller, en soms als k toch ff op mn rug wil chillen trek k mn benen op (knieën dus de lucht in) waardoor een bepaalde druk (denk k) er niet op staat en een harde buik soms minder is/voorkomen kan worden op mn rug... Wat leuk babyboom!! Kdenk dat je vooral morgenavond even af moet wachten, voelt het dan niet goed, zou k het niet doen. Kvind het ook altijd leuk om te kijken!! Dus zou zeker super zijn als jullie mee zouden doen. Even sfeer tasten morgen, en hoe jullie je voelen en dan verder kijken... Nee zeggen kan altijd nog, het is vrijblijvend. En volgens mij mag je altijd zelf aangeven bij wat voor soort dingen je geen camera erbij wilt (bevalling bijvoorbeeld!!! ). Spannend hoor, laat je morgen even weten hoe het was? Zonnestraal je bent nog steeds mini hihi.. K was aan het lijnen dacht ik toen k net zwanger was en viel dus ook af haha maar k bleek zwanger Mijn getalletje begint helaas met een 9... vrees zelfs dat k ergens in de zwangerschap dan over die magische lijn heen zal gaan, 3 cijfers... pijnlijk maar na de zwangerschap kunnen we weer in vorm komen inderdaad Spijkervrouwtje, gefeliciteerd!! Je man zal gek worden tussen de vrouwen, maar leuk hoor weer een meid!! Tweede meisje in dit topic! Jullie derde wereldwonder. Geniet ervan.
Amona, ach daarom...komt na de bevalling helemaal goed met ons! . Ik ben nooit slank geweest, ben ook een lekkere vreetzak. Terrasje of restaurantje, kun je me echt blij mee maken. En buitenlands eten, surinaams, marokkaans, turks, italiaans mjam mjam!!! HEERLIJK!!
Japans en Thais niet te vergeten....oh krijg er nu al trek van!!! En Nederlands eten??? Daar geef ik bijna niks om, hahaha!!!
Oh klinkt lekker, terwijl k net met de lunch met lange tanden zat hahahaha... Heb wel zin in een lekkere rib-eye ofzo!!
@spijkervrouwtje wow! een meisje, wat leuk!! Vandaag ging manlief even naar de milieustraat om wat troep van de verbouwing op te ruimen, komt hij thuis met een enorme grote, mooie houten kist! Daar ben ik al een poosje naar op zoek... wil er zo graag eentje opknappen voor op de nieuwe slaapkamer van zoonlief, kan hij zijn speelgoed netjes opruimen! Maar ja, op internet zijn die kisten hartstikke duur, en hij was nu bij de milieustraat en iemand wilde die kist weggooien! Manlief heeft vriendelijk gevraagd of hij hem niet mocht hebben en tegen welke prijs. Nu hebben we hem dus voor niets
hey kletstantes1 @dromen: in een zwangerschapi s het normaal om gekke, wilde en zware dromen te hebben. Ik heb t begin van de zwangerschap van veel vroeggeboortes en miskramen gedroomd, levensecht maar dit was niet aan de orde en de termijn is gelukkig verstreken van mijn dromen Het is ook een proces dat je je klaar gaat maken voor een kindje en ontzettend kwetsbaar bent!! je moet het toch ergens verwerken? daarnaast heb ik ook gedroomd dat ik een zoon kreeg en dat klopte dit maal dus wel, ik denk zelfs dat ik em heb gezien..ik ben benieuwd of het zo is Snappen jullie wat ik bedoel? Het leek zo echt, het zou mij niet verbazen dat ik een kijkje heb genomen in mn dromen hihi. @spijkervrouwtje: JIPPIE de tweede meid! Feli dat alles goed was met de echo! @ gewicht: 2.5 kilo aangekomen, volgens mij is dat de gemiddelde norm, later groei je wat meer. Maar...ik houd deze week WEL ECHT vocht vast: dikke voeten, enkels, BAH! nu gewoon al..pfff @babyboom: orienteren kan altijd, je mag altijd terug...En ik vind het een super mooi gaaf programma, waar ik heel graag naar kijk ook omdat het zo puuir is, in die zin zou het als het goed voelt prachtig zijn dat je daar aan mee wilt doen Liefde, maar dan moet je je wel goed voelen want je legt je wel bloot voor heeel veeel mensen! Ik zou het ivm mijn werk nooit doen (op tv) maar als ik ander werk had gehad en privacy in die zin minder urgent was, dan had ik het graag gedaan AL heb ik geen uitzonderlijk verhaal denk ik! @eten, door de warmte echt minder zin in eten maar meer zin in snoepen tussendoor (doordat ik verminderde eetlust heb denk ik) slechte zaak eigenlijk..hihi
Ik moet bijna hier met pen en papier gaan zitten om bij te lezen en te onthouden wat ik ook alweer wilde zeggen. @Zonnestraal: Nee, ik heb er geen voorgevoel meer over. Het is heel gek juist. In mijn hoofd denk ik over de baby altijd met de meisjesnaam. Maar als ik erover praat, dan is het automatisch echt letterlijk jongetje en hij en zoon. En als ik zou mogen kiezen wordt het trouwens ook een boy hoor. Alhoewel ik een meidje ook fantastisch zou vinden. Manlief zegt trouwens hele tijd zij en haar en dochter. Hij wil liever een dochter, want meisjes zijn vaak pappa's kindjes @dromen: Amona, ik heb ook een keer gedroomd dat ik pijnloos beviel. En dan nog wel onverwachts van een tweeling, twee meisjes. Ik droomdacht: als hier iedereen over piept, dan doe ik liever 10 keer een bevalling in plaats van 1 zwangerschap... Ik droomde van de week trouwens dat ik bevallen was van een meisje. En er stonden wel 10 bedjes met netgeboren baby's. Toen kwam er nog 1 naast mij staan en ik vroeg in paniek: Waar is *meisjesnaam*? Is die ook zo vreselijk lelijk? Maar gelukkig was ons meisje echt een prachtig, schattig kindje van 6 pond. Wat je al niet droomt he... @Liefde: Wat super dat het nog allemaal goed gaat en heel logisch dat jullie tegen die 21 weken aanhikken. Hopelijk gaat alles goed en krijg je zelf ook wat minder stress en spanning, want dat is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor jullie kindje. En over Babyboom: je moet zelf weten of je zo in de belangstelling wilt staan. Laat je er goed over informeren. Het is een van de weinige programma's die ik kijk! Ik vind het altijd super leuk en goed gedaan. @Rensje: Fijn dat alles goed is. Super leuk een zoon joh! @Spijkervrouwtje: Het tweede meisje, en het derde voor jullie. Leuk hoor zo'n meidengezin! En ook jullie weer alles goed. @Fionn: Ook jullie goed nieuws! En nog een boy bij de lijst... Ik heb de kinderwagen al wel in bestelling staan. Een Bugaboo Cameleon. Maar ik ga 'm omzetten in het nieuwe type, de Cameleon3. Dus bij mij verandert het nog. @aankomen: Ik ben echt bang dat er na de bevalling veel aanblijft. Ik was 6 kilo afgevallen en daar is er nu 2 van bij. Dus de teller staat op -4. Wat dat betreft stelt het me wel gerust. Maar die 2 kilo erbij daar slaat al bijna de schrik van om mn hart. Terwijl ik gewoon niet moet zeuren, ik doe het best netjes.
Wiedeltje: van de vk en gyn heb ik altijd te horen gekregen da tje echt minimaal 6 kilo tijdens je zwangerschap moet aankomen dat is de ondergrens. Anders heb je kans dat je kindje toch niet genoeg krijgt etc. Het gemiddelde is 12 kilo vandaar. maar tegenwoordig zijn er veel vrouwen die heeeel veeeel aankomen maar das ook wel vaak: jezelf laten gaan of vocht..Of zoals bij mij bij mijn 1e zwangerschap: mezelf laten gaan, heel veel zin in taart hebben en heeeeel veeeeel vocht! haha. Na de bevalling was ik diezelfde week 20!! kilo kwijt...echt allemaal vocht...! (en kind) Het valt allemaal in die zin uiteindelkijk echt wel mee hoor
Goedenavond meiden, Allereerst Liefde wat een ontzettend goed bericht heb jij vandaag gekregen!!! Dat zal een hele opluchting zijn... Spijkervrouwtje een meisje wat leuk!!! de 2e meid in het clubje!!! Dromen hier dus vanmorgen een nachtmerrie dat ik bloed verloor en daardoor de baby verloor.. moet zeggen dat ik behoorlijk overstuur wakker maar heb geprobeerd mijn gedachte te verzetten ging best goed moet ik zeggen anderhalfuur boven een strijkbout gestaan hihi ben een paar liter vocht kwijt Tvprogramma ik ken het programma niet maar als jullie beiden niet mee willen doen zou ik dat ook niet doen. Blijf bij je gevoel als je het echt niet wilt!! Aankomen kuch kuch 10 kilo aangekomen al de eerste maanden aan 1 stuk door gek geweest op vlees nog steeds btw... shoarma is mijn grootste genot nu hahaha net als de bigtasty al heb ik die pas 1x gehad in de afgelopen 21 weken *harde buiken.. geen idee of ik dat heb gehad neem aan dan van niet.. *hier vandaag bij de fysio geweest en heb toch te horen gekregen dat ik het iets rustiger aan moet doen... wat ik sowieso al gek vind want ik doe al veel minder dan ik ooit deed dus snap niet wat ik nu nog meer moet doen. Heb veel last van mijn onderrug, benen en voeten... *zwangerschapszwemmen gaan jullie dit doen??? Ik wil volgende week gaan beginnen op dinsdag is er bij ons zwemmen en lijkt me wel lekker voor mijn spiertjes.
@dromen, hier ook rare dromen, maar niet specifiek over de baby of bevalling. Meer over de verbouwing, onze hondjes, de tuin e.d. Wel voornamelijk huishoudelijke dingetjes dus misschien al tekenen van de nesteldrang @ aankomen, inmiddels al op 5 kilo. Maar het is veel vocht, krijg mijn leggings nog maar net aan, maar ze knellen mijn Linkebeek al af, dus dat draagt niet lekker meer. Schoenen zitten ook niet meer lekker, dus ik loop heel veel op blote voeten of mijn crocs @shoppen JAA vandaag dan eindelijk toch maar wat spulletjes gekocht voor de baby. Nieuwe kleertjes, naturel en 1 jongenspakje en 1 meisjespakje, nieuw boxkleed, babyboek, muziekdoosje en Jari heeft een knuffel uitgezocht voor broertje/zusje. @echo, maandag hebben we de 20 weken echo, eindelijk, mijn ouders zijn nu een week bij ons, dus mijn moeder gaat mee naar de echo! Bij zoonlief was ze niet mee geweest naar een echo, maar nu kan ze dus mee. Vond ze wel super gaaf toen we het vroegen...