Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    goeiemorgen,
    Tis hier nog steeds warm dus nog steeds dikke enkels! getsie! En we m oeten die hele zomer nog door..(ff zeuren)

stitch wat leuk dat je mdr mee gaat!

Heeft iemand nog vandaag zijn 20w echo?

2. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hey meiden,

Hier onderweg naar het ziekenhuis voor mijn wekelijkse gesprek bij de verloskundige. Vandaag voor het eerst dat ik alleen durf.

Na de afspraak met de verloskundige moet ik op gesprek komen bij de psycholoog omdat het eerlijk gezegd niet goed gaat met mij. Met Uk gaat het fantastisch alleen ik kan niet tegen het teveel aan hormonen in mijn lichaam en ben dus helemaal niet meer mijzelf. Vandaag dus kijken of ik anti depressiva moet gaan gebruiken om die pieken en dalen wat te remmen.
    Zo is 1 van de weinige keren dat ik het durf te vertellen want ik schaam me er behoorlijk voor.

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Sterkte Uk, goed dat je je hart lucht. Hormonen en gevoeligheid kunnen idd er voor zorgen dat je in je zwangerschap en er na behoorlijke depressieve gevoelens hebt. Gelukkig krijg je de hulp die je nodig hebt en misschien doet antidepressivia idd zijn ding en zal het allemaal iets gemakkelijekr voor je maken!
    Sterkte meis.

4. Biancah

Biancah Niet meer actief

#2244 Biancah, 6 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2012
    Uk je hoeft je niet te schamen. Ook ik zit al aantal weken aan de anti depresiva. Ik voel me er stukken beter bij dus hoop voor jou dat dat ook een optie is. Enige nadeel je MOET in t ziekenhuis bevallen en 2 dagen blijven in de meeste gevallen. Kindje KAN ontwenningsverschijnselen krijgen. Maar dat hoeft niet perse te gebeuren. Ik heb zitten afwegen en besloten dat ons kindje meer aan mij heeft als ik niet depressief ben en wat betreft ontwenning, dat gebeurt bijna nooit en zowel zal hij dat later zelf niet meer weten.

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Lieve Uk
    daar hoef je je niet voor te schamen hoor, eerder trots zijn dat je aan de bel trekt... net wat Bianca zegt, je uk heeft er niets aan als jij je de hele tijd slecht voelt...
    Het is belangrijk dat je je niet steeds slecht of negatief voelt en je kunt er maar beter op tijd bij zijn waardoor er miss een heftige postnatale depressie voorkomen kan worden.
    Het zal wel een heftige afspraak zijn dus veel succes ermee!!

6. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @uk hoe was je afspraak bij de verloskundige? Hopelijk is het een beetje meegevallen. Super fijn dat je nu al hulp kunt krijgen, ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap veel te laat hulp en heb daardoor voor niet kunnen genieten van mijn prachtige baby....

@slapen. Ik heb gisteren aan manlief en mijn ouders moeten beloven dat ik vanaf nu elke middag samen met zoonlief naar bed ga. Dat heb ik vanmiddag gedaan, maar zoonlief was veel eerder wakker dan ik.... Manlief is nu al een poosje met zoonlief op stap en ik kom net mijn bed uitgerold ;)

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ow heerlijk stitch lekker slapen! He tis best zwaar he nog een peuter rondlopen! Athans ik vind dat wel hoor, pfff je rust nemen wat is dat? Elke ochtend voor 6en wakker omdat een klein meisje me wakker maakt...En nu met dit warme weer is ze lang aan het spoken savonds en ondanks dat manlief veel doet ben je zelf ook veel in de weer...Ik merk het wel aan mijn buik, heb naar mijn idee wat vaker hardebuiken, veel vaker dan de eerste zwangerschap< maar ik hoor t van meer moeders die een tweede of derde hebben.."vermoeiend" maar goed voorals nog teken ik er voor want de zwangerschap verloopt tot nu toe veeeeeeeel beter dan de 1e! hoera!

8. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hey meiden,

Vandaag op bezoek geweest bij de verloskundige en moet zeggen onze Uk doet het gelukkig erg goed!!
    Daarna een gesprek gehad met de psycholoog maar dat heeft niet veel uitgericht helaas. Hetgeen wat ze mij kunnen aanbieden is nou niet hetgeen wat mijn man en ik zien als iets waarbij ik gebaat zou zijn.
    Medicatie neem ik liever niet omdat ik er zelf niet tegen kan ik heb wel vaker medicatie gekregen maar niets hielp of het hielp zo goed dat ik een zombie werd en dat wil ik niet meer omdat ik dan totaal geen gevoel meer heb.

Verder kwamen ze met therapieen aan dat mijn man ook zei het enige waar mijn vrouw bij geholpen word is als zij iemand heeft die ook meerdere miskramen heeft gehad en wel een gezond kindje ter wereld heeft gebracht maar die ook net als mijn vrouw paniekaanvallen heeft gehad tijdens haar zwangerschap en niet durfde te vertrouwen op haar eigen lichaam.
    En tja.... die hebben ze niet :(

Verder heb ik aangegeven dat ik er wel over denk om met 37 weken al ingeleid te worden en dat werd ook aangeboden (als Uk natuurlijk er dan ook klaar voor is) en we gaan kijken of dat dan mogelijk is.... dat zou alleen betekenen dat ik een begin november mama word ;) mag ik dan nog wel hier komen kletsen???

Liefs Uk

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Natuurlijk mag je begin november mama hier ook meekletsen..We kunnen allemaal begin november of misschien bijna december mama's worden ook als je t niet plant meis ;) Geen medicatie dus en helaas hebben ze niks voor je! maar veel controles extra kijkjes en dat ze je serieus nemen! das al heel fijn en belangrijk denk ik! succes meis!

10. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Dromen: hier ook hoor vanaf mijn zwangerschap bijna elke nacht soms gewoon vermoeiend ;)

Uk hopelijk wordt je 37 wkn ingeid als je dat graag wil.

Aankomen, ongeveer 4,5 kilo nou. In mijn andere zwangerschappen 10 / 12 kilo dus daar zal het nu ook wel weer naar toe gaan.

Afgelopen woensdag baby voor het eerst door mijn buik heen gevoeld,dus van buitenaf. Voelde het heel duidelijk onderin. Maar door mijn placenta aan de voorkant zal het volgens de vk verder vaak gedempt aanvoelen. Wel jammer want ik vond dat heerlijk bij de andere twee :)

Harde buiken hier geregeld, probeer wel mijn rust af en te te nemen maar dat voelt met die twee meiden nog niet mee :D mijn buik is trouwens links altijd harder dan rechts, kan me dat van de vorige keren eigenlijk niet herinneren :)

Shoppen, nu we weten dat het een meisje wordt ga ik binnenkort eens kijken wat ik allemaal nog heb en wat ik nog bij wil kopen. Want ja een derde is nog geen derdehandsje he:D

Vandaag lekker gewandeld met de honden en mijn meiden en daarna met ze een ijsje wezen halen op de fiets. Genieten is dat :)

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sumshine inderdaad heel erg vermoeiend met een peuter in huis... Hij slaapt 's ochtends gelukkig tot 7 uur, en 's middags ook nog ruim 2-3 uur. Maar ach, ti's voor het goede doel en we zijn al over de helft :D

@uk, dat is wel een tegenvaller dat de psychologe niets voor je kan betekenen! Misschien een idee om hier op het forum op zoek te gaan naar aanstaande moeders die hetzelfde hebben meegemaakt als jou?

@borsten, hebben er al meer dames last van lekkende borsten? Ik heb inmiddels weer zoogcompressen in mijn bh's zitten.... ;)

12. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Uk, sterkte! Goed dat je het aangeeft, je hoeft het niet voor jezelf te houden.

@ Spijkervrouwtje, wat leuk dat je de kleine gevoeld hebt! Echt grappig he?

@ Borsten, nee die lekken nog niet.

@ Aankomen, gisteren gewogen. Ik zit toch alweer op 7 kilo!

Hier: vandaag ga ik shoppen met mijn oudste broer in Amsterdam. Hij is trots op zijn zusje dus we gaan voor mij en de kleine kijken :)
    Oh en sinds gisteren heb ik me toch een jeuk en uitslag!! In mijn nek, op mijn schouders.. en bovenkant rug. Kan er niet van afblijven zo'n kriebel.

13. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @fleur heel veel plezier in Amsterdam met je broer!

14. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ukje, niet schamen hoor meis!!! Wees maar trots op jezelf dat je aan de bel getrokken hebt!!!
    Wat jammer dat je dan weer niet de hulp krijgt die je nodig hebt.
    Ik ken paniekaanvallen vanaf de zijlijn.....m'n moeder heeft een angststoornis/paniekstoornis.

Fleur, shop ze in Amsterdam-city!!!

Borsten, die zijn huge!!! Maar lekken niet ;).

Schopjes, gisteren enorm langs de placenta!!! Niet normaal wat een kracht al :$:$:$. Ik schrok ervan, maar was leuk en speciaal :D.

Sumshine, lijkt me heeeeeeeeeeeeeel vermoeiend zwanger zijn en een ukje nog rondlopen. RESPECT!!

Harde buiken, ja heb ik ook.

Dromen, veel en soms afschuwelijk. Niet alleen over miskramen, maar ook over m'n ex en over m'n zus die ik al jaren niet zie.
    En gewoon enge nachtmerries ook :(.

Oh en m'n nieuwe eet-verslaving:

Grapefruits :D. HEERLIJK :D. Ik had het slechter kunnen treffen ;).

15. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Dank je wel iedereen!!! Moet zeggen het gaat elke keer iets beter maar soms verval ik in de angst die ik heb.
    Probeer er ook echt wel aan te werken en heb nu ook een topic erover geopend want juist de mensen die het ook hadden en het gevoel kennen en die nu wel een baby hebben helpen me zo ontzettend goed!!!

Gister was het even een kleine paniek momentje normaal laat uk savonds altijd wel even weten dat hij aanwezig is maar dit keer bleef het stil... Dus ik was not amused zeg maar en om 12 uur ging hij ineens tekeer door mijn buik... Ik denk dat hij het weekend aanhield... Nu nog niet gevoeld en moet dan ook wel moeite doen om niet in me buik te gaan porren haha.

Vandaag gaan we hier naar een verjaardag en we zijn eigenlijk op zoek naar een brommertje of snorscooter want ik reis elke week een aantal keer met de bus maar ik ben zo ontzettend misselijk dan dus we gaan vandaag eerst even naar een tomas kijken ;) hopen hopen hopen dat het een goeie is ;)

Harde buiken nee nog niet gehad wat dat betreft heb ik wel een droom zwangerschap heb af en toe wat bandenpijn maar dat is het... Totaal nergens last van.... Ja die paniek an angst dan maar dat heeft meer met die hormonen te maken dan met uk...

Verslaving.... Ohh grapefruit kijk je had het slechter kunnen treffen!!! Hier is het vlees.... Ben echt ineens gek op vlees...

Nou ik ga hier wat doen voordat ik me gigantisch moet gaan haasten om op tijd op die verjaardag te zijn ;)

Liefs uk

16. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Gek op vlees, hahahahaha!! Geweldig!!! :D

17. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hey meiden,

Kom even kort langs zwaaien vanaf het strand van Terschelling :) heb dus ook niet echt bij gelezen.

Ukje, heb t al eerder gezegd, knap dat je het hier zo deelt en je doet het hartstikke goed!

Borsten, zijn hier enorm en jeuken als een gek! Gelukkig lekken ze nog niet!

Jeuk, m'n huid van mn buik jeukt ook als een gek! Herkennen jullie dat?

Cravings, eigenlijk niet veel bijzonders. Juist niet zoveel zin in eten

Bewegingen voelen, hier heeft de kleine ook een ritme. Tegen 9u 's ochtends is het speelkaarten en dan in de avond weer. Heerlijk :)

@zonnestraal, wat gaaf dat je de kleine langs de placenta voelde! Kan me voorstellen dat je je verbaasd over de kracht. Hier soms ook verbaasd over!

Nou, ik ga weer lekker verder m'n boekje lezen! Fijn weekend dames!

18. scrat

scrat Niet meer actief

ukje heel moedig van je dat je er mee bent doorgegaan, hopelijk vind je voldoende steun op dit forum.

beweging: ik voel heel af en toe iets, maar het mag van mij wel wat duidelijker dat ik wat meer bevestiging heb dat alles goed gaat daarbinnen. Mijn man voelt nog niets.

bijkomen: tot nu toe 1 kg, maar ben vrij stevig van mezelf. ben dus benieuwd hoeveel dat in totaal gaat worden.

Zojuist een nieuwe auto gekocht, echt een gezinsauto.
    Mijn oude auto was niet groot genoeg voor straks alles in mee te nemen. Over een paar weken krijgen we hem!

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hi meiden,

wat zijn we weer actief op zaterdag! Hier lekker in de tuin bezig )met handschoenen aan offcourse, opgepast op mn suikerneefje, eind met dochter gefietst en naar de intratuin geweest: veeeel planten voor in de tuin gekocht! En natuurlijk gepoot! Ben nu eigenlijk wel een beetje moe, zo lekker spaghetti maken en eten, ff chillen! haha.

Cravings: sinaassappelsap, echte chocolade melk en spa marie henriette (die groene) en ik ben gek op worst! (eet ik normaal nooit) dus als we gaan bbqen dan wil ik een vette worst! of savonds stukje droge worst..mmm heerlijk! Zal wel met vitamine b of ijzer ofzo te maken hebben?

@lekborsten: die had ik al bij eek 9 tot ongeveer week 17 en nu is het weer rustig, thank god! want het jeukte ook als een gek,,.pfff...Kan elk moment natuurlijk weer komen maa rhoop t niet hahaha!

Fijn weekeind!

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    cravings, was bij mij voornamelijk schnitzel, paprikachips, houdbare magere melk (ijs en ijskoud....) enne crackers met smeerkaas (wel de échte van eru) Op het moment eet ik weer bijna niets, het smaakt me allemaal niet. Een paar hapjes en dan begin ik met kokhalzen, dus eten is op het moment niet zo in mijn gedachten ;)

Hier net terug van de kermis met zoonlief en moeders. Manlief en papa zijn naar Amsterdam naar het concert van de Dijk. Zoonlief is in de draaimolen geweest en heeft blikken gegooid en daarmee een echo microfoon gewonnen :) Hij is nu lekker aan het uitrusten en een oliebolletje aan het snoepen.... Vanavond is het dus "meiden"avond hier in huis, aangezien de mannen niet voor middernacht thuis zijn....

Deel Deze Pagina