hoi meiden, wat n weertje he! Heerlijk! @ spijkervrouwtje, leuk dat je ook een meisje krijgt! Hier helaas na een week misselijkheidvrij nu toch weer begonnen.... merk dat ik me dan meteen een stuk lamlendiger en vermoeider voel. Ik hoop nu dat het een tijdelijk terugvalletje is..: ( Wel heb ik soms erge trek in dingen, en dat verschilt per week. Zo heb ik al een zwak gehad voor dropjes, raketjes, stroopwafels en nu zijn het nectarines. shoppen hoeven we niet zo heel veel, hebben nog veel kleertjes van onze dochter en ook bijna alle babyspulletjes nog. Moeten nog wel een boxkleed en een aankleedkussen. en ik wil wel wat nieuws kopen, lijkt me niet leuk als de baby straks bijna alles hetzelfde aan heeft. Verder nog bezig met kamer van oudste dochter, rolgordijnen gewassen en die moeten nu kleiner gemaakt worden. Helaas is mijn man echt niet handig, dus dat wordt nog wat... @ Ukje, het is goed dat je aan de bel trekt en als jij het gevoel hebt dat het niet goed met je gaat: neem dat gevoel serieus!! Ik had het bij de eerste zwangerschap (steeds meer somber, depri) en durfde het niet te zeggen (want ik wilde toch zo graag zwanger worden....) uiteindelijk wel iets over gezegd maar na de opmerking van de huisarts dat dat erbij hoorde mijn mond weer gehouden. Met als gevolg een mega postnatale depressie....vreselijk!!! Nu bij deze zwangerschap voel ik me psychisch 100 keer beter. Ik gebruik nu een lage dosering antidepressiva en heb het daar voor de zwschap uitgebreid met gyno en psych over gehad. Ik hoop dat ik hiermee een tweede pnd kan voorkomen of in elk geval minder diep.. Voor jou veel sterkte!! Ik vind het nu deze 2de zwangerschap veel sneller gaan. Komt misschien omdat ik er ondanks de misselijkheid veel meer van geniet : ) groetjes!
sas. het gaat nu ook sneller ook naar mijn idee maar ik denk juist ook omdat je het kent en het gewone leven drukker is en je minder tijd hebt om er over na te denken en voorstellingen te maken van hoe t is! hahaha @hier: mega ;ast van nesteldrang, ik word knettergek van alle bouwdingen in huis en tuin omdat dingen dan nog neit af zijn..Pfff We moeten nog beginnen met dochter haar nieuwe kamer, manlief heeft net een nieuwe schuur gemaakt dus zijn de oude aan het afbreken, dus de hele tuin op de kop..Ik kan er niet tegen! Ben dus zelf stiekem ook dingen aant verslepen enzo (en krijg dan op mn kop) Gelukkig is manlie erg handig hoor, maar het is gewoon veel werk..en tijd...Ik wil dat t af is!!! (zeggen de hormonen...Naja zeggen: schreeuwen)
@ Borsten, hier gisteren weer een grotere bh maat gepast en jaaaa die paste ik helemaal. Ik ben twee cupmaten verder en dat kan dus blijkbaar wel Van een A naar een C Lekkende borsten heb ik niet. @ Jeuk, mijn buik jeukt ook enorm!! Echt verschrikkelijk soms. Ik las laatst dat het kan zijn dat je onderhuidse bindweefsel scheurt maar niet aan denken.. @ Isis, veel plezier nog op Terschelling! @ Xnicolle, welke auto heb je? Wij kochten 2 jaar geleden ook een auto gericht op een gezin. Lange tijd van gebaald dat we in een grote auto reden en dat het gezin maar niet kwam.. maar ja. Nu wel dus en hartstikke handig. Kinderwagen leg je er zo in. @ Sumshine, wat heerlijk als je tuin dan af is.. maar ja ik herken je verhaal helemaal met nesteldrang. Hier ook. Ik wil nu beginnen en het moet ook nu af zijn! Ik wil zooo graag alles uitzoeken en dan met name heel veel weggooien. Rust en orde in huis! En dan beginnen aan de babykamer. Kan ik eindelijk mijn gekochte spulletjes ook kwijt. @ Sas, balen van die misselijkheid. Hopelijk was het even tijdelijk. Hier: gisteren gezellig geshopt met mijn broer in Amsterdam. Prenatal en Noppies geweest. Ook naar de winkel geweest die de rolgordijntjes had die ik wilde. 500 euro!! Laat maar dan. Dan maar iets neutralers.. Ik voel me verder goed, nergens last van. Lekkere trek heb ik wel, maar dat heb ik altijd wel haha. Nu lekker twee weken vrij, dus kan ik aan de slag met mijn nesteldrang en het forum in de gaten houden. Dat gaat snel!
@jeukende buik/borsten, ik gebruik nu Bio-oil.. 2x per dag inmasseren en het helpt bij mij goed tegen de jeuk! En hopelijk tegen de striemen!
ff google erbij gehaald. Stoer, daar kan je kleintje wel in @ Striemen. Ik was laatst in het zwembad. Vertelde een zwangere dame dat ze zo blij was dat ze geen strepen had heel de zwangerschap. Ze bleef smeren en opeens in week 37 DIKKE STRIAE!! Kwam het pas op het laatste moment
Goedemorgen...... Werd net uit bed gelicht door mijn moeder. Ze wilde samen met Jari gaan douchen, voor het eerst in onze nieuwe badkamer!Gisteravond samen met mama tot half 11 bezig geweest om alles schoon te krijgen zodat we vandaag konden douchen... Maar het water werd veel te warm en ze kreeg het niet kouder.... Als ik de badthermometer onder de straal hou, gaat hij in no time naar de max temperatuur van 50. Verkeerd ingestelde thermostaatkraan dus... stopt vervolgens de ventilator ook met draaien! :x:x:x Heb het hier dus ff iets minder naar mijn zin...... @gezinsauto Ik ben super blij met mijn autootje, ik heb een fiat Panda en daar past de kinderwagen "makkelijk" in Iedereen verklaard me voor gek dat ik in zo'n koekdoosje wil rijden, maar ik kan wel overal makkelijk parkeren in de stad Manlief heeft een mitsubishi ASX, in principe groot genoeg voor alle spullen, maar voor de hondjes zullen de autoritten wat minder comfortabeler worden. Als de buggy in de kofferbak lag, dan legden we er een hondendeken overheen zodat de kleinste hond (22 kg) op de buggy kon liggen. Dat zal straks niet meer gaan met de kinderwagen erin. Maar goed, het past wel en de honden kunnen allebei gewoon liggen, maar dan wat knusser.... @borsten, ze zijn nog wel wat gegroeid maar nog geen hele cupmaat zeg maar. Mijn normale bh's kan ik nog aan, maar aan het eind van de dag zitten ze niet meer lekker. Inmiddels lekken ze dus wel, heb gisteren zoogcompressen gehaald maar wat zijn die dingen duur geworden! Toen ik zwanger was van Jari, en de bv periode daarna waren de compressen van natusan 2,19 gisteren moest ik voor dezelfde compressen 2,99 betalen. En ik heb deze nodig want de vorige keer heb ik lopen klooien met andere merken en daar kreeg ik jeuk en uitslag van Hopelijk komen ze snel in de aanbieding zodat ik weer veel kan in slaan.....
Even kijken of ik alles onthouden hebt hoor, stelletje kletskousen @ Borsten -> hier echt een flinke cup gegroeid! @ Striemen -> (nog) geen. Maar bij Joris ook geen gehad, dus hopen dat ik er deze keer ook zonder kleerscheuren vanaf kom! @ Stitch -> dat is niet leuk wakker worden op die manier hé! Alles zat tegen... @ Sumshine -> nesteldrang? Hier ook sommige dagen al behoorlijk last van. Maar gelukkig niet elke dag, zal mijn rug ook niet blij van worden hihi. Ben al kapot als ik 1 dag van alles in huis heb gedaan... @ Sas -> oei wat ellendig die misselijkheid die terug komt! Hoe is het nu met je? @ Dingen waar je veel zin in hebt? Nou... vette hap! En dan maakt het niet uit wat. Friet, frikandel, hamburger... Zucht! Ik denk echt de hele dag door aan vette hap, vreselijk! En vriendlief moet dan maar steeds bedenken wat te eten, want verder bedenken dan vette hap kom ik niet. Echt heel irritant. Dus nu hebben we ook een lijstje gemaakt met een weekmenu, met 1 keer in de week friet haha!
@striemen hier al een hele landkaart in zicht... bij de eerste zwangerschap kwam het pas in week 37 op zetten, en toen ging het snel ook! Binnen no time zat het tot aan mijn navel. Gelukkig was het nu niet meer zo paars als in het begin, maar ik vrees dat deze zwangerschap van de landkaart op mijn buik een wereldkaart gaat maken Smeren heeft geen zin, je bent er erfelijk mee belast of niet volgens mijn vorige verloskundige.... Ik heb bij de eerste zwangerschap ook 2x daags gesmeerd met bio-oil, weleda olie en zwitsal voor mama. Het enige wat me opviel is dat de paarse kleur van de straie sneller verdween dan bij mijn vriendin, die nergens mee had gesmeerd. Het is natuurlijk niet zo mooi, straie, maar aan de andere kant, vind ik dat het best gezien mag worden aan je lichaam dat je zwanger bent geweest en dat je een kind op de wereld hebt gezet.
Dames, wat gezellig zoveel geschreven!!! Hier sinds gisteren Bio-oil van de Kruidvat. Heerlijk spul. Ik weet dat striae erfelijk is, maar smeer toch braaf. Daarbij, ik ben gek op creme's olietjes etc. Nesteldrang, ook heel erg gisteren. Mijn man wordt gek van me, . Maar helpt me met waar ik me aan irriteer in huis . Borsten, tsja....die zijn enorm gegroeid met grote vreugde van mijn man . Van een kleine C naar een dubbel D . Ik moet zeggen, heb best een mooie volle boezem nu . Sas, wat klote dat je misselijkheid terug komt hè...voel je je gelijk lamlendiger!!! Hopelijk is dit een kleine terugslag van hele korte duur!! Minmuisje, vette hap....hihihihi!!!! Auto, een Seat Leon 5-deurs....in onze MMM tijd al gekocht (2e hands) met oog op dat we hopelijk een kindje konden krijgen .
hey meiden! Hier ietsje verder met de nesteldrang: heb gepoetst, speelgoed uitgezocht en de plantjes gepoot. Manlief mocht ff niet verder met slopen van mij, volgens mij vinden de buren dat niet zo leuk op zondag. Later ging t ook regenen dus ben je toch meer binnen. Nu aant bedenken wat vanmiddag te doen, weinig zin om wat te doen, maarja met peuterientje in huis en t feit dat ik net alles schoon heb en geen zin heb om t hele huis weer op de kop te hebben gaan we zo wel ff op pad, als t droger is... @auto: een station hahaha...Heel handig met een kinderwagen, kinderstoel etc erin. We hebben een ford focus, echt een oer degelijke gezinsauto dus! maar met nummer 2 kun je die best gebruiken! haha. I k ben zelf ook wel gewend aan de ruimte, vorig jaar gingen we er mee op vakantie naar spanje, was fijn dat alles er in kon Vette hap± lekker! Doe mij maar braadworst hahaha. Zit nu trouwens aan de druiven @zonnestraal: hier ook die oil van de kruidvat, scheelt de helft van t orginele merk..
Hier ook flink opgeruimd. Hele stapels gaan naar het grofvuil!! Wat je ook allemaal niet kan bewaren. Kookboekjes die je niet gebruikt, koordjes, kabeltjes, cdtjes, spullen voor misschien een keer op marktplaats..dvd's die verschrikkelijk waren.. HUP WEG
Goedemorgen! Zijn er nog meer mensen die geen naam hebben Wij willen kort en Scandinavisch of Nederlands, maar komen er niet uit. Vind ik naam 1 leuk, wil mijn man naam 2.. je zou denken dat er toch wel een naam moet zijn die we beiden leuk vinden?
Hier ook bezig met waslijst aan klusjes....! een naam hebben we, nog eaan het nadenken over de 2de naam. Ik denk dat je soms ook even moet wennen aan een naam... En misschien toch even verder kijken dan alleen scandinavische namen. Je hebt nog even ik voelde de baby gisteren voor het eerst tegen mijn hand aan bewegen. Leuk!
Tja, ik vind Sem bijvoorbeeld ook heel leuk. Maar omdat je die zoveel hoort wil ik die niet. En Engelse namen etc hou ik niet van. Gewoon simpel, stoer en een beetje lief. Leuk dat je de kleine hebt gevoeld!
Goedemorgen dames! Lijstje met klusjes? Hier ook Maar moet zeggen, dat ik een hoop al gedaan heb. Bij Joris had ik op zich een voorbeeldige zwangerschap. Alleen met 28 weken had ik bijna constant harde en soms behoorlijk pijnlijke buiken waardoor ik volledige rust kreeg voorgeschreven. Dus mijn grens ligt op de 28 weken met dingen af hebben. Wil toch hoofdzakelijk alles zelf doen En de naam? Wij zijn er uit! Zelfs over de doopnamen!! Hier nu wachten tot zoonlief wakker word, hij heeft echt het vakantieritme weer te pakken, kleine slaapkop! En dan maar eens kijken wat we gaan doen vandaag.
Eten, gek op vlees Ukje, haha dat klinkt goed, zou wel zin hebben in een lekkere rib-eye, maar vind niet altijd waar ik zin in heb bij de halalslager. Heb soms ook zin in dingen uit het verleden... gebakken speklap ofzo!! Maar das dus varkensvlees natuurlijk dus dat eten we absoluut niet. Grapefruits is geen gekke zonde, Zonnestraal Ik heb wel al de hele tijd zin in lekkere sinaasappels, maar als ik ze koop voldoen ze vaak niet aan de smaak die ik in mn hoofd heb... valt dan zo tegen! Ook perssinaasappels verkopen ze in dit Duitse gehuchtje blijkbaar niet, in versgeperste sinaasappelsap heb ik ook al maanden zin! Verder heb ik net als Isis niet zoveel zin in eten.... Oh Minimuisje alleen zin in vette hap haha... kheb soms wel zin in NL friet... of andere dingen, maar das hier toch niet te verkrijgen... en niet halal. Hoewel we laatst wel halalfrikandellen en halalhamburgers hadden gescoord, en geen verschil aan smaak maar merk dat mn maag liever fruit heeft, maar ikzelf soms wel juist zin in zoiets Isis, lekker op Terschelling, heerlijk! Nu nog? Geniet ervan! Xnicolle, gefeliciteerd met de nieuwe auto! Zijn jullie de ergste schok alweer te boven of heb je nog steeds twijfels door alles wat er gebeurd is? Sas, balen dat je weer misselijk bent!! Nu nog of is het weer gezakt? Pff met onze termijn hoop je dat je ervan af bent... Sterkte. Jeuk heb k soms ook op mn buik, denk dat er dan wat groeit of ingewanden verhuizen haha Vooralsnog geen striemen, maar k had al wat rekruimte voorbereid hihi. Stitch dat is balen kun je nog niet genieten van de nieuwe douche!! Wanneer komen ze het maken? Lastig zeg, lekkende borsten. Hier zijn ze nog amper gegroeid en komt er dus gelukkig ook niks uit... lijkt me behoorlijk lastig! Fleur, lastig hoor het namenprobleem! Wij zijn nog niet heeeeeeel actief aan het denken gezien we het geslacht nog niet weten. Meisje waren we er al voor de zwangerschap uit (als ik door de hormonen niet zou gaan twijfelen ), jongensnamen zijn lastiger! Wij willen een islamitische naam die ook wat Europees klinkt en daar vind ik in mijn smaak meer meisjesnamen dan jongens hihi. Volgende week vrijdag wordt denk k ons voorgevoel bevestigd (een zoon! ) dan kunnen we serieus gaan denken, we hebben wel al wat opties opgeschreven, maar heb er nog niet DE klik bij. Denk dat er wel een naam komt die je beide leuk vindt hoor! Ook goed timen wanneer je de naam voorstelt (dus niet als meneer net wakker is of moe uit zn werk komt etc), of op 1 of andere manier hem een naam die jij leuk vindt, laten vinden... kan weleens helpen Manlief vindt het niet zo erg dat k bij veel namen heel snel nee zeg haha, maar de zoektocht wordt er niet makkelijker op hihi. Nou dames, dat was het weer, jullie hadden aardig geschreven dit weekend!! s Weekends lees k op mn tel, maar echt gericht antwoorden is dan niet zo handig, dus doe ik het nu Fijne dag vandaag!!!
Fleur lastig he namen! Wij hebben onze naam wel maar je wilt korte lieve namen? Even tips: Sil of Silvijn (vind ik erg leuk) Job Jip Joep Teun Tibbe Jesse Jens Stijn Thijn Tobias of Tobi Gijs Guus Sepp (ipv Sem) Beer Tim / Thom Ruud Mees (erg leuk!) of Moos of aparter geschreven Maes Beau Noah Mats of Mattis Ties levi of Levijn Merijn / marijn Fedde Hidde Jonne Joes Boas of Joas of Jona Nou eerst ff genoeg voor nu hahaha. Onze naam zit er niet geheel bij wel een beetj Maar volgens mij heb ik em hier al eens verklapt! Zit er wat leuks tussen?
Goedemorgen! Gisteren is de monteur nog geweest voor de douche.... Hij was not amused toen we hem gister belde, maar hij heeft het gelukkig wel opgelost en het was maar een klein dingetje. De koudwaterslang achter het douchepanel zat dubbel geknikt. Hij had het na het aansluiten niet meer gecheckt... Dus gisteren alsnog een heerlijk gedouched, samen met manlief en we hielden zelfs nog ruimte over Zometeen heb ik de 20 weken echo...ben zo zenuwachtig ik laat vanmiddag nog wel ff weten hoe het was! @namen wij zijn er gelukkig uit! Alleen de doopnaam van een meisje is nog een twijfelachtig puntje, maar gelukkig hebben we nog zo'n 17 weken.