Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    nog even iets voor de freubelaars onder ons.
    Online kun je heeeeel veeeel gratis proefkaarten bestellen! Allerlei sites, google maar. Ook proefkaarten waarbij je de naam etc van het kindje al invoert! Hoe leuk is dat om daar een slinger van te maken )geboorte slinger) of om een paar kaarten te verwerken in een geboorteslinger, moodboard oid...
    Effe een tip dus!
    Ik ga weer verder goooglen hihi. Heb er al een paar besteld!

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen dames!

@ Zw-jas? Hier ook niet hoor... Vind sowieso zonde om veel zwangerschapskleding te kopen. Je bent maar 9 maanden zwanger, waarvan je misschien 6 maanden zwangerschapskleding aan hebt. Bij Joris (maart uitgerekend) had ik ook geen zwangerschapsjas. En toen het zo heel koud was/gevroren, probeerde ik dat sowieso zo veel mogelijk te ontwijken ivm valgevaar e.d. Had dat dus ook niet gemist, want als ik al weg moest was het met de auto en niet om ergens gezellig te gaan shoppen als het zo koud was.

Ik las ook dat een kindje bezig was met zindelijk worden (alleen weet ik nu even niet wie...) Maar wat fijn! Vooral fijn voordat de baby komt! Scheelt toch een hoop!

Hier gisteren een feestje gehad, 1,5 uur met de auto. Dacht dat dat nog wel zou gaan. Maar verga nu van de pijn in mijn rug (vooral mijn stuitje). Vreselijk... Kwam amper mijn bed uit. Net een paracetamol op en hopen dat het zo zakt. Dat ga ik dus ook niet meer doen tot na de bevalling...

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Sum, hoe goed bedacht zeg!!! Hmm hier totaal geen crea ideeën op dit moment haha
    Misschien weet jij nog iets leuks om tectrakteren op psz voor ons peutertje??? Alle tips zijn welkom ... Mag geen snoep zijn!!!

Pffff onze jongen zijn nieuwe trend... Jaja iedere ochtend 6.16 staat hij paraat..... Best vermoeiend

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Minimuis jij bent er ook vroeg Bij!!! Oh dat stuitje heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad dus weet hij het voelt. Zoveel mogelijk op je zij liggen. Ben je al bij therapeut geweest??? Weet dat het echt zeer doet!!!!
    Ik ben destijds Nasr manueeltherapeut geweest en tegen de tijd dat ik
    Moest bevallen werd het minder, oja en een warmte kussen werkt ook wat verlichtend en de tens ook. Die gebruiken ze ook bij de bevalling en kan allemaal geen kwaad!!!

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hallo dames

Jullie zijn er vroeg bij!
    Wij zijn gisteren thuis gekomen.

Mag zo weer voor CTG en ook echo bij de gyn.
    Hoop stiekem dat't een 3D wordt, die zit namelijk in ons pakket en dacht dat dit wel een beetje de termijn ervoor is, maar van daar uit dus nog niks over gehoord.

Zo fijn om de kleine weer te gaan zien :)

Tot later dames!

6. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Amona, succes en veel plezier!

@ Minimuisje, irritant zeg die pijn. Hopelijk zakt het snel! Ik mag zo ook naar de fysio.

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Amona -> veel plezier!!

@ Rensje -> dat is wel heel vroeg zeg! En ik ben elke dag zo vroeg door de week. Zoonlief moet naar school ;)

En helaas heeft therapie en fysio voor mij geen zin. Ik ben hypermobiel. 2 jaar behandeling ervoor gehad, wat helaas niks uit maakte. Moet ermee leren leven. En om voor nu toch weer te proberen heb ik eigenlijk geen zin meer in. Heb ook revalidatie ervoor gehad (ook voor de rugpijn), maar helaas... Was er al bang voor dat het erger zou worden, maar tot nu toe viel het nog mee. Ja nu doet het echt zeer. Komt goed, lekker rustig aan. Leuk is natuurlijk anders, maar ja!

8. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    rensje: hier ook aant nadenken over peuterspeelzaal traktaties.
    mogen het wel jip en janneke rozijntjes zijn?
    Anders wou ik namelijk van blauw papier, onze dochter op laten kleuren of handjes met verf en daar een switzal baby gezichtje uitknippen: met zo'n krul en die op een pakje rozijntjes plakken met een kaartje eraan: Ik ben stoer: ik heb een babybroer...
    Misschien kom ik nog op andere ideeen, maar dit is tot dus ver mijn idee.
    Al kun je dat pakje rozijntjes ook vervangen voor een klein leuk speelgoedje natuurlijk.

Minnie: auuww, sterkte meis!

9. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona, heel veel plezier en succes!

@minimuisje, wat vervelend zoveel last van je stuitje te hebben... hopelijk gaat het met rustig aan doen snel beter!

@sumshine, wat een leuk idee!!! jammer dat wij nog niet weten wat het word... (nu heb ik ff baalmomentje ;))

@liefde hoe gaat het nu met je?

@ukje hoe gaat het nu met je? Is je buik al minder blauw??

@zwangerschapsjas, ik heb bij mijn eerste zwangerschap wel een zwangerschapsjas gekocht, maar heb hem erg weinig gedragen.... Ik was vlak voor ik zwanger raakte 15 kg afgevallen, en de winterjas van het jaar ervoor zat veel lekkerder!

@hier, vrijdag naar de musical Soldaat van Oranje geweest... wat een mooie show! Klein nadeel (voor mij) is dat de tribune waar je op zit om het decor heen draait...pff wat was ik misselijk! Op een gegeven ogenblik was de hoofdrolspeler op een boot, en later piloot, door de filmbeelden leek het alsof ik op die boot en in de cockpit zat. pfff ik zat te kokhalzen :)
    Vandaag een drukke dag met poetsen... zit de hele week al weer vol gepland ;) morgen word er een waterontharder geïnstalleerd en mogen we met zoonlief eindelijk naar het Sofia ziekenhuis voor onderzoek, woensdag steunkousen aan laten meten, donderdagochtend fysio, donderdag middag worden de verduisterende rolgordijnen op het strand opgehangen en vrijdag wordt de nieuwe slaapkamer van zoonlief gebracht, deze week zijn de gordijnen voor zijn slaapkamer ook klaar als het goed is, dus die moeten ook nog opgehangen worden, spiegel moet nog opgehangen worden op zijn kamer (en dan alles nog een keer goed schoonmaken) pff word er al moe van als ik er aan denk....

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Sumshine, wat een leuk idee!!

Amona, veel plezier. Ennuh ben benieuwd naar je kleine man, dus foto graag :D.

Minimuisje, ik weet er helaas alles van :(. Vanaf week 23 al veel last van stuit. Heb m'n houding veranderd (op 2 benen staan, rechtop zitten etc).
    Elke dag rusten in de middag---> heeft echt geholpen!! Zo ontlast je je stuit en heb je nog wat aan je avond.
    Via een andere zwangere gehoord dat birkenstocks zouden helpen. Loop nu dus alleen op die schoenen, lopen heerlijk!! :D
    En nu 7 wk later heb ik toch minder last van m'n stuit!!

Liefde, hoe gaat het??

Zwangerschapsjas, ga ik niet aanschaffen. Heb een zw. tussenjas op de kop getikt en daar gaat gewoon een dikke sjaal overheen of een gebreide poncho.

Stitch, och wat druk meis!! Hopelijk trek je het allemaal!!

Hebben jullie mannen last van nesteldrang?! Mijn man wel, ik geloof vanaf begin zwangerschap al ;).

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @zonnestraal, hierzo heeft manlief wel wat kriebels...helaas zijn het andere kriebels dan die van mij ;) manlief wil de tuin helemaal keurig hebben voor de kleine komt, maar dat hoeft voor mij dus niet zo! Onze frummel ligt toch niet buiten maar lekker warm binnen :(:(:( (het is overigens niet zo dat onze tuin een oerwoud is...) Onze tuin is veelal betegeld en heeft veel grindbakken met bloempotten, en wat boompjes. De rest is gras, met speelhuis, schommel e.d. dus van een oerwoud is geen sprake....

Ben nu de kelder maar een grote beurt aan het geven, uitmesten, opruimen, schoonmaken en weer inruimen. Komt stiekem toch nog best veel uit, terwijl hij er voor het zicht altijd 'leeg' uit ziet.... :$ Nog de onderste plank en de vloer en dan ist weer klaar :D weer iets van mijn lijstje om af te strepen:D

12. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @manlief nesteldrang, manlief krijgt de kriebels van mij! Nu ik in het ziekenhuis heb gelegen, heeft ie ineens helemaal de spirit van het verbouwen te pakken en is het kwartje (eindelijk) gevallen dat er toch wel wat haast achter zit. Moet zeggen dat het nu ook erg mooi opschiet!

@stitch, goed bezig met de kelder! Red je dat nog een beetje het op en neer en tillen en soppen enzo?

@minimuisje wat vervelend van je rug! Buiten de zwangerschap, heb je dan ook last van je hypermobiliteit?

@amona, veel plezier bij de echo!

@hier, even niet zo goede dag.. mocht vandaag weer voorzichtig beginnen met werken, maar dat ging vanochtend dus niet goed. Heb m'n werk voor vanmiddag ook maar afgezegd en ga zo op de bank of op bed liggen... even een flink baalmomentje! Het werken gaat dus echt niet meer.. Straks telefonisch even gesprek met m'n leidinggevende, zodat we kunnen bespreken hoe nu verder... misschien dat ik wat thuiswerk kan gaan doen

13. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Isis, je hebt het geprobeerd.....en respect!! Gewerkt tot 29weken!!
    Dus je mag trots zijn op jezelf.
    En nu moet je gaan voor jezelf en de beeb!! Dus ik zeg: helemaal niet meer werken tot aan je verlof!!

Stitch, lekker bezig!!! :D

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hi dames
    Wat'n bezige bijtjes allemaal :)
    Stitch jouw weekplanning verdient echt respect, wow.

Winterjas heb k ook geen speciale, zie tzt wel wat past en hoe ik't doe ;)

M'n CTG werdgemeten terwijl ik wat op m'n zij lag, dus zag er keurig uit..
    Weer 2 weken ziek gekregen...in plaats dat ze't verbod uit schrijven...afspraak is namelijk over 3 weken, dus moet speciaal daarvoor erheen straks.

3D komt de volgende keer, had ze meer gtijd voor nodig dan ze nu had.

Kindje loopt een week voor, is nu een kilo, maar dat in combinatie met iets verhoogde suikerwaarden is reden om meer onderzoek te willen of't geen beginnende zw.suiker is. Moet dus naar HA of internist.

Ook de doorbloeding van de navelstreng leek wat aan de "lage" kant maar dat kon slechter gemeten worden doordat meneer niet stil lag, miss zegt't dus niets maar volgende keer meet ze't nog'n keer...

Al met al geen standaard controlgevoelsmatig dus!!
    Even afwachten!

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Isis= knap gedaan meis, je heb je best gedaan en nu zoek je nog naar alternatieven..Waarom ga je niet gewoon lekker volledig ziektewet in? tja ik weet wie t zegt hahaha, maar ik denk ook, je kunt t maar 1 keer goed doen voor de beeb en dat is nu....je draagt hem niet weer in je buik namelijk!....Sterkte met de keuzes en gesprek met je leidinggevende meis.

Amona, heb je ook een glucosedrankje test gehad? Wat waren je waardes dan? hoop voor je dat het geen zw,suiker is zoals bij mij! Wel mooi dat beeb voor loopt, als t maar niet TE is natuurlijk maar dat betekend wel da tje goed voor em zorgt toch! beter voor dan achter namelijk!
    Ik heb altijd begrepen dat 3d echo t mooist is tussen 24 en 28 week....Over 3 week ben je ruim 30week het zou vast nog wel mooi zijn maar de gyn doet er daar wel lang over hoor! haha.
    je hoeft nu pas over 3 week weer terug te komen?
    Dan zit er nog wel effe tussen of niet?
    Ach ieder ziekenhuis heeft ook een ander beleid natuurlijk..Dat is altijd zo gek om te vernemen he? Overal gaat t anders! haha
    Succes met heta fwachten en de onzekere gevoelens, maar het komt vast allemaal goed meis!

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Lieve kletstantes haha....

Hier denk ik ook een poncho of zo want vind het ook weggegooid geld voor dat eventjes. Hoop dat ik net zo snel op gewicht ben net als de vorige x! Toen was ik 1 week na de geboorte weer op mijn oude gewicht....... En jaaaaaa ik weet dat ik daar heel veel geluk mee had haha.

Weet niet wie het zei over de musical en dat ze misselijk werd van het bewegend podium.
    Nou zoonlief heeft een vissevang speel gekregen en als ik dat Oekraïne word ik kots misselijk.

Hmmm moet zeggen dat ik steeds meer aan de bevalling denk... Aan de ene kant heel fijn en leef ik er naar toe!, en aan de andere kant weet ik ook wat me te wachten staat en dat benauwd me ook weer.
    Maar goed het moet en ban ontzettend benieuwd naar ons manneke!!!!!

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ja raar he?
    Gyn zei ook 2 weken, maar assistent had dan geen tijd dus gaf'n afspraak over 3weken, denk dat ze meer tijd moet boeken vanwege 3D, maar ik vraag me ook af hoe mooi't dan nog is. Volgens gyn lag ie nu ook niet't mooist ervoor voor'n 3D...

Suikerwaarden vielen nog onder normaal zei ze, maar gezien de grote hoeveelheid vruchtwater en dat ie een week voor loopt reden om verder te kijken, ook omdat suiker wel in de familie zit.
    Wat heeft't dan voor gevolgen voor Jou en mini, sumshine?

waarden waren: nuchter 83 (moet tussen 70-100) dus nog primaEen uur na dat drankje 174 ("moet" tussen 70-160) ook niet dramatisch toch?
    Weer'n uur later 134 ("moet" tussen 70-120 zijn) dus ook wel iets hoger maar nog normaal toch?

Wat kwam er bij jou uit, of wordt ermet andere waarden gemeten hier?

Ik maak wel'n afspraak bij de HA, vind internist gelijk zo rigoreus.

Jij hoeft (nog) niet te spuiten toch?

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Isis dat moment heb ik ook gehad!! Ben 2x op mijn werk geweest voor halve dagen en het ging gewoon niet!!! Heeft eventjes geduurd voordat ik dat kon accepteren en soms nog vind ik het moeilijk! Maar goed je wil ook niet op je geweten hebben dat er iets met jou en de kleine gebeurt en jullie zijn nu gewoon even het belangrijkste!!!!

Klinkt heel stom..... Uiteindelijk is er genoeg werk..... Maar je hebt maar 1 zoon!!!!!!!!!!

Komt goed meis,

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Amona,
    de waarden worden hier anders gemeten.
    Nuchter moest het onder 5.3 zijn en bij mij was het 5.1 dus dat is keurig.
    Maar na een uur en dat vieze drankje moest het onder 7.5 zijn en ik had 8.9 dus wel echt te hoog.
    Hier werd ik dus gediagnosticeerd met zw.suiker.
    Ik heb echter geen te veel vruchtwater en kindje loopt gelukkig niet voor (dus geen lichamelijke indicaties verder)
    De gevolgen voor kindje kunnen zijn:
    naast te groot geboortegewicht, schommelingen en dippen na de bevalling (dus hypo of hypers)
    Daarnaast kan je kindje ook qua longrijping minder goed rijpen. Dat is een complicatie die soms kan optreden.
    Dit is echter veelal bij veelvuldig insuline gebruik e.d.

Gelukkig hoef ik nog niet te spuiten oid hoor! (blij toe!) Ik moet gewoon aan een koolhydraat erm dieet houden en minimaal 4 keer per dag mijn suiker prikken (vinger) en er voor zorgen dat er NIET geschommeld word dus nuchter niet boven 5.3 en uur na maaltijd niet boven 7.8. Tot nu toe ben ik er nog niet boven geweest dus het is nog onder controle,. maar gaande weg waarschuwen ze voor zal het erger worden de suikerintolorantie word steeds minder ofzo.
    Ik moet er idd voro naar de diabetesverpleegkundige en internist. Dus je staat verscherpt onder controle. W.s. word ik ook met 38 week ingeleid.

Zoals jij jou waardes beschrijft: ik had w.s. de stempel gekregen zw.diabetes: maar zoals ik al zei, het is overal anders. Ik zit ook op een forum met zw.diabetesen hier: ook het prikken en de regels t.a.v. de waardes zijn overal anders. Sommigen mogen de zelfde waardes als mij hebben maar dan niet na 1 uur maar na 2!! uur nou dat scheelt nog al.
    Ze zijn bij mij nog al streng heb ik t idee, maar dat komt w.s. ook omdat ik de eerste zw.schap zwangerschapsvergiftiging heb gehad en omdat ik nu weer een te hoge bloeddruk heb (hyptertensie) die combi zal em t doen...

@hier: lekker half dagje gewerkt, ik vind het goed te doen, ben er blij mee dat ik nog wel wat kan werken (vind het ritme ook gewoon vrij en beetje onder de mensen) en dat het qua gezondheid ook goed te doen is nog. Ik knijp dus even in mijn handjes! (en dan te bedenken dat ik er als een berg tegen op zat om halve dagen te werken ipv hele dagen, zit ik nu toch wel te genieten van de extra tijd voor m ezelf!)

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona, fijn dat ze het nu allemaal even goed in de gaten gaan houden! Beter een x teveel op controle dan een x te weinig....

@isis fijn dat vriendlief nu de spirit te pakken heeft en dat het mooi wordt! Het tillen, bukken, op mijn knieën wordt nu toch wel minder lekker hoor! Daarom doe ik het nu nog, bij de vorige zwangerschap moest ik ivm verbouwing wachten tot ik 39 weken was, dat was niet geslaagd....

@rensje, ik ken dat gevoel...het is allemaal zo dubbel. ik weet nu dat het een keizersnede gaat worden, maar toch heb ik soms een soort van "heimwee/wens" naar een gewone bevalling.
    Ik kijk er naar uit om dadelijk weer ons wondertje in mijn armen te kunnen sluiten, maar tegelijkertijd zie ik wel op tegen de ks en het herstel. Ik kan gewoon ook het risico van een gewone bevalling niet meer lopen, wil ik ook niet, maar het is gewoon een raar idee. Ik stap 's ochtends in de auto en een paar uur later heb ik, zonder er al te veel moeite voor te doen, een wondertje in mijn armen....

@hebben jullie ook zoveel last van hormonen? Ik merk gewoon aan mezelf dat ik af en toe gewoon een onhandelbaar, on-uitstaanbaar kreng ben...pff en ik moet nog 10 weken....

Deel Deze Pagina