@ Amona -> jammer dat je nu met zoveel vragen zit! Maar zo te lezen houden ze je wel goed in de gaten. Ben benieuwd naar je 3D dan over 3 weken. @ Stitch -> hihi, nesteldrang in de tuin... Maar zo te lezen heb jij het binnen al helemaal onder controle De kelder op en top hihi! En last van de hormonen? Nee, dat gevoel heb ik niet... En soldaat van oranje was dus geen succes. Wat een ellende dan hé als je je zo voelt! @ Isis -> je hebt het geprobeerd en dat is voor nu het belangrijkste. Als je geen thuiswerk eventueel zou kunnen doen, echt de ziektewet volledig in gaan. Laat je nu niet overhalen! Denk aan het kleine mannetje in je buik! En met de hypermobiliteit? Ja, ik had voordat ik zwanger werd bijna dagelijks last ervan, maar niet zo heftig als nu ineens. Voorheen kwam het op en wist ik een duidelijke stop voor die dag zeg maar. En sinds de zwangerschap was het stukken minder, dus daar was ik al heel blij mee! @ Sumshine -> daar moet je ook van genieten, die extra tijd wat je nu hebt met de vrije middagen! @ Rensje -> hier was ik bij Joris ook binnen een week op eigen gewicht. Had na 5 dagen mijn eigen kleding weer aan. Ging toen heel vlug! En met de bevalling, hier denk ik er ook regelmatig over na. Heb een hel van een bevalling gehad (16 uur - al snel persweeën die ik moest wegpuffen - 3 uur volledige ontsluiting gehad met persweeën, maar Joris zakte niet - vacuumpomp - flinke knip - misselijke Joris de eerste 2 dagen - en daarna na 1 dag borstkloven door slechte begeleiding in het zkh waar ik toen nog lag - 8 dagen na de bevalling borstontsteking - voelde me zo ziek). Dus ik hoop zelf dat het allemaal nu deze keer wat meevalt!! @ Traktaties psz -> ik was ook al aan het denken. Alleen dan voor de kleuterschool, zoonlief zit al in groep 2. Maar denk dat het iets van muffins word die ik mee naar school ga geven, met een blauwe toef ofzo erop met wat muisjes...
Nou mimimuis we hebben bijna dezelfde bevalling gehad... Echt apart om te lezen. Bij ons duurde het 17 uur en heb ook 4 uur pers weeën moeten weg zuchten en dat vond ik een hel. Ontsluiting bij ons ging ook rap alleen de pers weeën wegzuchten ...,,, pf
Minimuis en Rensje, wat toevallig dat jullie bijna dezelfde soort bevalling hebben gehad. Toch is geen bevalling hetzelfde zeggen ze he? De volgende zal vast makkelijker gaan...haha de bevalling duurde hier 23!!uur....pffff de ontsluiting stopte, dus nog meer opgewekt en opgewekt..Toen ging het in turbo snelheid en toen stopte de persweeen dus 1,5u op eigen kracht, ondertussen aan allerlei monitoren en hartmonitor etc (ik had zwangerschapsvergifiting dus moest ook echt bevallen.) Ik verheug me er niet op, maar toch liever zo dan een keizersnee want als t eenmaal klaar is dan krijg je toch een kick! athans dat had ik, echt zon adreline stoot! Ik ben zo bang dat bij een keizersnee ik zoveel na complicties en last krijg en ik vind het idee eng zon dikke snee in mijn buik terwijl ik gewoon "bij"ben. Maar ze zeggen dat de tweede (etc) veeel makkelijker gaat, je lichaam eweet immers al wat bevallen is..Dus ach als het nu de helft is teken ik er voor ( dus 11,5u) maar die weeen....auuuw hahaha
@ Rensje -> dat is idd heel apart. Dan duim ik voor ons beide dat de volgende bevalling een stuk prettiger verloopt. Nou ja, denk dat prettig niet het goede woord is, maar denk dat we al blij zijn als het 'normaal' verloopt. Weeën, ontsluiting, persen, baby! Klaar En ik vond die persweeën weg zuchten ook een hel. Vreselijk was dat. Mijn lichaam werkte op dat moment ook echt tegen, dat was echt zo zwaar! @ Sumshine -> ook geen prettige 1e bevalling gehad dus. Laten we het hopen dat een 2e makkelijker gaat. Ik had dus mijn angst geuit tegen de gyn. Want toch kijk je met zo'n ervaring er wel tegenop. Dus ook gevraagd hoe en wat. Ook had Joris te lang gezeten (geboren met 41,5 week). Hij was helemaal verrimpeld, eerste dagen helemaal aan het vervellen en zijn handen en voeten zijn een paar uur echt blauw geweest. Teken van te lang gezeten. Maar helaas konden ze nu niks beloven. Wel zei ze dat ze niet langer dan 41 weken meer laten lopen hier in het ziekenhuis, dus dat is al 1 voordeel, is toch bijna een week minder mocht het weer zover komen. En ze zei idd dat elke bevalling anders is. Nou laten we het hopen Ik denk ook maar zo; het moet er toch uit hé En daarbij, op het moment dat het zover is, kan je toch niet veel meer dan je gewoon laten gaan en meewerken. Dan is het zo. De eerste ook overleefd, dan moet die 2e ook wel lukken
Zoow meiden wat is het stil hier? Heb ik iets gemist? Ben nuiet gewend dat er een dag niet geschreven is haha! Liefde hoe issie met jou? long time no "read" (lang niks gelezen naar mijn idee!) Nou meiden, hier de 29 week wave! Whoehoe! Wie is er al bij de 30 trouwens? Das toch wel een mooi getal: 30 weken, dan ben je er echt bijna! haha
Inderdaad heel stil vandaag!!! Gister lekker yoga gehad maar voel nu mijn banden wel echt!!! Ja liefde ben ook benieuwd, en Isis hoe is het met jou meis?? Zei een paar weken geleden nog, ben blij als ik de 30 weken ben gepasseerd en nu is dat bijna!!!!! Zult zien dat ik dadelijk nog over tijd ga haha....
Ja hier is vandaag toe gegeven aan nesteldrang haha. Ben lekker aan t poetsen geweest. En ik ben zo erg... Arme man... We hadden een kinderwagen van mutsy. Een 2ehands... Nu zag ik een hele mooie stokke... Voor jawel, 450 euro. Regenhoezen,muggennetten en alles erbij. Je raad t al, ik heb mn man over gehaald en we hebben net de stokke gekocht... Dus morgen gaat die andere de verkoop in.
@biancah lang leve de hormonen Vandaag met zoonlief naar het Sophia geweest. Volgende week mogen we terug komen voor een slikfoto en dan krijgen we over 3weken de uitslag. Als er niets op gevonden word is het 'gewoon' reflux. 90% van de baby's die het hebben zijn er rond het eerste levensjaar overheen gegroeid. Jari dus niet... Hij zou er dan rond zijn 6e jaar over heen gegroeid moeten zijn, anders blijft hij er voor de rest van zijn leven last van houden. Als er wel iets gevonden word moet hij geopereerd worden... We kunnen er ook nog voor kiezen als er niks gevonden word om hem toch te laten opereren, maar dan kan hij dus de rest van zijn leven niet meer boeren en overgeven... Voor ons niet echt een optie... Nog een paar weekjes afwachten dus, er word in ieder geval wel 'spoed' achter gezet ivm Dikkie Dik (ikke dus...)
Biancah: goeie keus, stokke is een super wagen hihi! Heb er hier ook 1, een creme kleurige en die heeft me nog nooit in de steek gelaten hihi. Hopelijk verkop je mutsy snel! Stitch: sterkte met uitslag zoonlief!!!!!!!!!!!!
Stitch sterkte met je zoon. Sumshine ja ben erg blij. Dit is een blauwe. Een vriendin van me meteen ja ik zou nooit zoveel geld er voor neer leggen bla bla bla. Misschien jaloers? Ja het is veel geld. Maar heb er bij lange na geen nieuwe stokke wagen voor. Maar ik ben erg blij. Vandaag gaat die andere op marktplaats.
Stitch, succes met je zoon vandaag! Snap dat je m als er niets uitkomt niet zomaar laat opereren.. Heeft nogal gevolgen als ik dat zo lees.. Bianca, gefeliciteerd met je Stokke lang leve de hormonen idd, haha. Hier getwijfeld tussen een Stokke en Mutsy en wij zijn toch voor de Mutsy gegaan. Leek ons wat handiger met spullen meenemen. Maar de Stokke is wel erg mooi! Hier, het huis begint weer vorm te krijgen! Stucadoor is een heel eind en na t weekend kunnen we boven gaan behangen en badkamer en wc betegelen. Zin in! Nog 3,5 week tot de verhuizing.. Voelt onwerkelijk! Verder merk ik dat de kleine steeds krachtiger wordt. Schopjes doen nog niet echt zeer, maar sommige bewegingen beginnen wel onprettig te voelen..
Dank je hihi. Kwa schopjes, heb hier al pijn aan mn ribben gehad gisteren. Nu nogsteeds wel beetje. Hij word idd steeds sterker en het word steeds minder prettig.
@isis fijn dat het huis nu vorm begint te krijgen! Is toch weer een hele opluchting als je straks lekker op tijd voor de bevalling helemaal gesetteld bent! Ben vanochtend even mijn 'steunkous' laten aanmeten.... 'mevrouw, u krijgt geen steunkous, uw andere been zit ook vol vocht. Dat wordt een hele panty!' ... Die panty loopt dus van mijn voet, tenen bloot, tot onder mijn borsten! Geweldig, daar word je toch blij van?!? Mijn buik, borsten, billen, heupen alles werd opgemeten. Ik heb maar meteen maat olifant besteld, maat zeekoe was al uitverkocht... Vanochtend nog even het laatste beddengoed voor zoonlief gekocht, dan kan hij aankomend weekend al lekker op zijn nieuwe kamer gaan slapen en er vast aan wennen! Bij de Hema hebben ze nu 'alles' voor op bed in de aanbieding, moltons, hoeslakens en dekbedovertrekken. Ben helemaal gek op de moltons en hoeslakens van de Hema dus dat was mooi meegenomen Bij de C&A is het de tweede kinderbroek voor de halve prijs! Heb nu voor zoonlief 2 spijkerbroeken gekocht voor nog geen 14,00! Om lekker mee buiten te spelen en rausen is dat goed genoeg! Straks nog ff naar de huisarts urine laten controleren...vrees dat ik een blaasontsteking heb. Voel een contstante druk op mijn blaas. Denk continu dat ik moet plassen maar als er 3 druppels uitkomen is het al veel En nu is het tijd om te poetsen
Bianca, strakke actie hahaha en manlief goed gemanipuleerd laat die vriendin maar kletsen hoor! Hopelijk verkoop je de andere wagen snel en zonder verlies Stitch, hopelijk komt er niks uit. Zou de operatie inderdaad ook niet zomaar doen, aardig wat gevolgen dus. Lijkt me niet comfortabel die panty!! En zo groot ben je niet!!! Isis, fijn dat't eind in zicht komt..wordt ook tijd voor jou en mini Hier weinig zin te schrijven vaak op telefoon..ben ook zo ontzettend moe en gesloopt steeds, kan er af en toe wel om janken. Respect voor de bezige bijtjes en werkende dames! Er zitten hier momenteel allemaal kleine kleertjes in de wasmachine..zo leuk!!! Nou ik ga weer verder met...bankhangen!
biancah ach 450 voor een wagen is toch niet veel..wij hebben em 3 jaar terug nieuw gekocht...(auwww) haha Stitch: hey sexy mama! Wat zul jij blij zijn met die panty (sarcatische geintje) meis wat shit voor je! Zit het wel een beetje dan? Gelukkig si het nog maar voor 2 maand! Ff aftellen geblazen dus! en je bent al lekker bezig met poetsen zeg! _Word je wel goed in de gaten gehouden met al dat vocht? Wat zegt de gyn er van? Ik he natuurlijk zw.vergifiting gehad dus ben er erg op verdacht maar toen had ik ook vreselijk last van vocht, maar dat is meestal wel een teken dat je hart eht minder goed aankan (t vocht weg pompen..) Geen eiwit in je urine ofzo? Ben je daar al op gecheckt? of ben ik gewoon te overbezorgd (is best mogelijk!) @hier: voel de beeb vandaag eigenlijk nog helemaal niet en dat is neit gebruikelijk, zal er maar niks achter zoeken maar vreemd is het wel. Misschein slaapt ie lekker..
Ja ik laat ze ook maar ff kletsen. Zal wel jalousie zijn. Ik ben er blij mee en voor mijn reuma is deze makkelijker in gebruik dan zo zware grote ding. Oef van teen tot oksel dat is niet fijn meis. Maar als het moet dan moet t. Gelukkig zijn de warmste dagen over... Sum wat het ook kan zijn is dat hij naar je rug ligt gedraaid dan voel je het ook niet. Dat vertelde mn vk laatst. Ga daar maar van uit.
@sumshine, goed geraden ben er helemaal mee in mijn nopjes....pfff gelukkig zit er nog een levertijd op van ongeveer een week, scheelt toch weer. De gyn zegt dat t in mijn Linkerbeen vooral komt door de graciloplastie en dat bij die operatie toch de lymfevaten zijn beschadigd. Ben tot nu toe nog niet 1x gecheckt op mijn urine, zal binnenkort wel weer beginnen, was bj de vorige zwangerschap ook pas vanaf de 30 weken. De gyn maakt zich verder nog geen zorgen omdat mijn bloeddruk nog steeds aan de lage kant is, ben ik ook vaak duizelig door. Ben zelf ook benauwd voor zwvergiftiging. Zal het volgende week nog eens aankaarten bij de gyn. Had vandaag ook echt t idee dat t wel mee viel met hoeveelheid vocht, maar volgens die dame van de sexy kousen hield ik veel vocht vast, ook al in mijn armen. Weet nu hoe ik het zelf kan testen, dus kan t nu zelf beetje in de gaten houden. Tja dat poetsen, ik ben nu maar vast begonnen, dan is het straks ook niet zo erg, hopelijk, met mijn nesteldrang. ( volgens mijn vertrouwenspersoon heb ik een vorm van smetvrees ) Bij de zwangerschap van zoonlief was ik gewoon 3x per dag aan het stoffen, stofzuigen en dweilen. Dat wil ik nu niet meer, ik was gewoon al uitgeput voordat de bevalling begon. Wil nu 'uitgerust' de keizersnede in gaan....
Ff een ego vraag, ik ben toen straks helemaal open gehaald op mn armen door een kat van een vriendin. Heb wel ontsmet met anti bacteriële crème, maar moet ik hier verder nog iets mee? Iemand ervaring of wat dan ook?
@biancah Goed dat je t meteen ontsmet hebt maar ik zou toch nog ff met je Vk bellen of je er nog iets meer mee moet doen...
Ik heb gebeld maar alleen de eerste 3 maanden kon t kwaad, maar daar zijn we al ver overheen. Was een jong katje met energie teveel. De krassen opzich boeien me niet zo, maar omdat het tot bloeden was twijfelde ik ff. Maar ontsmet t straks gewoon nog een x en dan zal het wel goed zijn. Heb zelf ook een kat, maar die krabt en bijt niet.