@stitch, goed om te horen! Ik vind m ook erg gaaf! Gewone wipstoeltjes vind bijna allemaal lelijk namelijk... Vanaf wanneer zijn jullie m gaan gebruiken? Ik las dat t in principe vanaf dag 1 kan? @amona, ieder toch ook z'n eigen keus? Jammer dat het nu al voelt alsof de kleine gediscrimineerd wordt Hier ook slapen, trusten allemaal!
Haai dames, ben er ook weer! Amona, wat een onbeschofte trut zeg! Wat knap dat je beleefd bleef! Zou ik niet kunnen . Isis, hoe vond je de partnerles? Hier slecht slapen, voelt namelijk of ik geen lucht krijg . Baarmoeder zit inmiddels tegen m'n maag en m'n maag drukt weer tegen m'n longen. Inmiddels wel een mijlpaal: 30 weken
@isis wij kochten hem toen zoonlief 2 weken oud was, dus vanaf toen zijn we hem gaan gebruiken. Zoonlief lag echt te chillen als hij erin zat Heb ook de Nuna Pepp buggy, en ook die is ook super fijn!
Wow.. een 3 in beeld!!! Het komt dichterbij nu Zonnestraal!!! Vervelend dat je't gevoel hebt geen lucht te krijgen en dus slecht slaapt hopelijk "went" je lijf eraan zodat't slapen weer verbetert.. Ik slaap vrij goed, gisteren ook veel overdag... na't wakker worden doet alles wel weer, vooral kont, knieën en andere gewrichten... Heb nu ook'n verkoudheid te pakken terwijl ik eigenlijk nooit ziek ben... Vanmiddag huisarts eens kijken wat zij zegt over suiker ed. Fijne dag dames!!!
Amona, ja vind ut ook echt een mijlpaal!! Hier qua hb, bloedsuiker en rhesus C alles goed gelukkig. Dat slapen zal beter gaan als de beeb gaat indalen. Dus ik wacht daarop . Hoest met je kamer-hoek?? Ben benieuwd namelijk .
@amona wat een ontactisch geval is dat zeg om zoiets te zeggen! :x @zonnestraal ik heb de laatste weken ook last van mijn luchtwegen en vooral snachts. heel vervelend, maar geen idee wat ik er aan kan doen.. wanneer gaat hij eigenlijk ongeveer indalen? @hier nog 3 weekjes werken en dan eerst vakantie en er na verlof. heb er zin in, maar ik verveel me eigenlijk nu al ontzettend de dagen dat ik alleen thuis zit. Ik wil graag kleertjes gaan wassen en inruimen, maar de babykamer is nog niet af, dus dat kan nog niet.. maar het kriebelt zooo erg!
Nicolle, ja heb je er ook last van?? Irritant hè. Ik slaap nu half rechtop. Dat helpt iets. De beeb daalt in tussen week 30-32 en dat schijnt ook gepaard te gaan met steken en krampen . Maar kan ook zijn dat de beeb pas tijdens de bevalling gaat indalen...
@zonnestraal, oké ben benieuwd dan! ik werk wel gedeeltelijk, niet fulltime of zo i.v.m. mijn bekken gaat dat al een tijdje niet meer. dus het klinkt meer als wat het is, haha..
@zonnestraal joehoe de dertig weken nu kan t aftellen beginnen... Hier gelukkig geen last van maag, luchtwegen of getrappel tegen mijn ribben... Volgens de gyn draag ik alles naar voren dus hebben mijn ingewanden ruimte genoeg... Heb nu wel een blaasontsteking te pakken, gelukkig niet pijnlijk, maar lekker is ook anders... @nicolle wat zul jij blij zijn als je vakantie/verlof begint. Bij de eerste zwangerschap heb ik tot 36 weken gewerkt, hoe ik dat toen toch voor elkaar kreeg.... Weet nog dat ik die laatste week heel veel moeite had met uit bed komen....
Hier ook last van de luchtwegen (voel echt alsof ik minder lucht krijg), getrappel tegen de ribben en eet heel langzaam omdat ik niet normaal kan eten. Echt alles in de bedrukking dus! En slecht slapen, pff, daar heb ik ondertussen al weken last van... Ach ja, het is voor een goed doel hé! Ik kijk dus ook al uit naar de +/- 32 weken dat de kleine man gaat indalen en ik dus meer ruimte krijg... Al lijkt dat nu nog zover weg
Waaahaaaa ik krijg net post over zoonlief dat hij binnenkort naar de basisschool mag! hij is nog geeneens 2,5 jaar oud Nog maar ff niet aan denken, eerst nog even genieten!
hi meiden, Amona wat stom zeg die opmerking....! Stitch inderdaad beetje vroeg! Wel ingeschreven toch? Ten minste hier in de stad hebben veel scholen een wachtlijst! hier afgelopen maandag bij de controle een te hoge bloeddruk (onderdruk) en was de keer ervoor ook zo... dus moest extra controles en ctg. Gelukkig alles goed, advies om wat rustiger aan te doen. Na deze week nog 5 weken werken en dan begint mijn verlof : ) Ik sta voor de klas en merk dat het echt wel zwaarder gaat worden nu.. deze week een paar babykledingwasjes gedaan, heerlijk al dat inieminiespul aan de lijn!! Heb nu ons gewone wasmiddel gebruikt, bij onze dochter wasten we de eerste 3 mnd met neutral maar ik geloof dat ik bij een tweede iets makkelijker ben haha! Nog op zoek naar ene mooi dik boxkleed, iets met grijs of paars oid beetje rustig. En verder vooral in huis nog dingen verder in orde maken.
Sas, rustig aan doen hoor!! Ik heb een dik boxkleed. Grijze van kleur met in het midden Nijntje. Maar echt een rustig mooi dik boxkleed gekocht bij prenatal . Stitch, jeetje das wel heel voorbarig .
Hallo iedereen!!! Sorry dat ik zo weinig van me laat horen; ik ben ontzettend laks geworden met mailtjes/berichtjes typen sinds ik zwanger ben. Stom bijverschijnsel! Maar goed, hier even een update: alles gaat goed, kinderwagen is net binnengekomen en ik was zo blij dat ik de bezorger bijna een knuffel gaf! Buik groeit snel op het moment maar ik vind hem nog steeds aan de kleine kant. Aangezien ik zelf klein ben had ik verwacht dat ik snel een reuzebuik zou hebben, maar dat hoeft dus niet per sé.... Af en toe is de baby superdruk maar dan weer een paar daagjes niet. Heb net weer wat rustige daagjes erop zitten en begon me bijna zorgen te maken, maar nu begint ie weer. Ik denk dat ie vooral wat rustiger is als ie een groeispurt meemaakt of als ie naar m'n rug gedraaid is. Ook ligt m'n placenta vooraan (volgens de vk), maar als ie druk is merk ik daar niks van - dan zie ik hem overal uitpuilen! Vind ik wel een beetje vreemd; volgende week bij controle maar even vragen hoe dit kan... In ieder geval: iemand van jullie last gekregen van carpaal tunnelsyndroom? Had ik een paar jaar geleden ook een tijd last van gehad, en dat is nu in volle hevigheid teruggekomen. Ook heb ik nu af en toe 's avonds als ik in bed lig last van restless legs; wat is dát irritant!! Heb nu een aantal maniertjes gevonden om de klachten te verminderen (waaronder massage) dus meestal heb ik het in de hand. M'n man is druk bezig geweest met het kinderkamertje uit te ruimen; dat was dus eerst de klus/rommelkamer. Het is een superklein kamertje maar er past met gemak een commode en wiegje in, dus dat komt wel goed. We willen binnen een jaar toch verhuizen naar iets groters. Welk type matras gebruiken jullie eigenlijk? Wij moeten een matras op maat laten maken omdat het een familiewiegje betreft. Waarschijnlijk wordt het koudschuim... Oh meiden, raken jullie ook af en toe bijna in paniek als je je bedenkt wat er nog moet gebeuren? Ik wil alles dus al af hebben, hè, ook al hebben we nog ruim de tijd. Nou ja, blijkt er allemaal bij te horen Die nesteldrang komt trouwens ook goed van pas: toen ik m'n vakantiekleren wilde opruimen ging dat automatisch over in het uitzoeken van oude kleding; heb uiteindelijk één hele grote zak vol kleren en schoenen weg kunnen doen! Heerlijk! Ben ik anders heel slecht in. Ongelooflijk wat heb ik ineens veel te kletsen. Sorry, ben een beetje hyper vanwege de kinderwagen denk ik Hoop dat het met jullie helemaal goed gaat! Nu moet ik echt stoppen want heb nog andere dingen te doen, zoals ZEZ-uitkering regelen (bluhhh...)
hey meiden Stitch: HIER DEZELFDE BRIEF..van de minister he? gosh...Ze is net 2.5 dan hebben we t echt nog niet over school hoor! pfff..Mafketels! Hier heb ik dochter ook nog niet ingeschreven hoor, doe ik in 2013 (dan hebben we nog een vol jaar!) maar hier heb je ook geen lange wachtlijsten gelukkig. Zonnestraal: en en is je wagen er al?? Amona: had je vandaag weer een afspraak bij de gemeente? Liefde± is alles oke????????????? Zonnestraal: lekkerder slapen zit er meestal niet in, als beeb ingedaald is of meer naar beneden dan krijg je dat je heel vaak moet plassen, dus ok rustig 4 keer per nacht ofzo, is de algemene ervaring...Houd er dus maar rekning mee! Dat benauwde ken ik ook, kan niet goed op mijn rug liggen daardoor, te weinig lucht (komen de longen in de knel haha) @werken: is er hier iemand die het gaat redden tot 36week te werken eigenlijk? Volgens mij zijn we namelijk wel de club met relatief wat klachten en zijn er al veel volledig met verlof of die t rustiger aan meoten doen of zoals ik die halve dagen werken. Das eigenlijk ook best gek, zou het in de maand / datum zitten? haha.