Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sumshine,ik wil mijn zwangerschapsverlof pas bij de 36 weken in laten gaan, maar ik zit in de ww dus voor mij maakt het verder niet zoveel verschil. Hoef alleen pas weer later te beginnen met solliciteren na mijn verlof...

Hier op het dorp zijn twee basisscholen, maar beide zonder wachtlijst. Eentje is openbaar, ander is christelijk. Beide hebben 'voor- en nadelen'

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Niet alles gelezen, maar even reageren of Fionn..

CTS heb ik ook.. Heel vervelend! Sinds een week of 5 slaap ik met een speciale nachtbrace.. Niet erg charmant, maar daardoor kan ik tenminste overdag functioneren. Wat doe jij eraan??

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Fionn, de vorige keer ook cpts gehad: toen skeerlerbraces gekocht die werkten net zo goed en daar scnacht mee geslapen hahaha, zag er niet uit maar daardoor kreeg ik wel wat slaap...
    En veel water drinken en groene thee.
    Een collega van mij is naar een homeopaat gegaan en had daar echt baat bij vertelde ze me laatst...Die ga ik iig onthouden, u knever know!

Succes meis

4. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    @Sumshine & Isis: oja, daar heb ik over gelezen, van die polsbeschermers... die zou ik nog ergens moeten hebben liggen... en anders indd maar kopen, want ik heb er tot nu toe nog niks tegen gedaan :)

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hè lieve meiden...

Tja nog steeds baaldag en na bezoek aan de verlos alleen nog maar erger.
    Ze vind dat ik een te kleine buikomvang hèb en ons mannetje voelt ook aan de kleine kant.
    Volgende week donderdag weer naar het zieke Nuis en krijg dan een groei echo om te kijken of hij achter loopt.
    Moest nog meer rusten....aaaaaaaaaaaaahhhhhhhh......
    Word er zo onzeker van, heb echt even potje gehuild.
    Heb zon fallend gevoel deze zwangerschap. Nou ik het typ voel ik de tranen alweer komen.
    En ik dacht nog wel dat het beter ging...!!!!!
    Eerste zwangerschap heb ik zo genoten en was ik zo onbezorgd maar nu is het tegenover gestelde!!!!!!!
    O ja ik was in totaal 6 kilo aangekomen.

Fion k heb cpts gehad met mijn eerste zwangerschap en daarna, na 6 maanden na de bevalling is het weggetrokken.
    Dokter deed er ook niets aan omdat it vaker met de zwangerschap voor komt.

6. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hey Rensje, kan begrijpen dat je je zorgen maakt maar ik heb het idee dat heel vaak blijkt dat baby er op gewicht uitkomt. Toen mijn moeder zwanger was van mij maakte de vk zich ook zorgen over mijn groei. M'n moeder heeft toen vele groei-echo's gehad, maar uiteindelijk bleek ik de zwaarste van de drie te zijn!

Over cts: ja ik weet het, het hoort erbij en gaat vanzelf weer over, is alleen vervelend :)

7. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @rensje logisch dat je je zorgen maakt als de vk dat zegt. Vaak valt het reuze mee als ze dat zeggen.... Ik hoop dat je komende week genoeg afleiding hebt en de week voorbij vliegt, des te eerder is het weer donderdag!
    Bij mijn vorige zwangerschap zei de gyn bij 37 weken dat als de beeb tot de 40weken zou blijven zitten en een groeispurt zou krijgen hij max 4 pond kon wegen... Ik schrok me lam, was al 20 kg aangekomen. Waar waren die dan gebleven??? Zoonlief is uiteindelijk geboren met 39+4 weken en woog 3555 gram bij 53 cm. Had mezelf dus bijna 3 weken zorgen lopen maken om niets, dat is voor het kindje ook niet goed.
    Niet denken dat je faalt meis! Je neemt al veel rust, doet alles voor de baby om er goed voor te zorgen! Je mag trots op jezelf zijn! *knuffel*

8. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.857
    113
    Tjonge, wat is er weer veel gekletst!

@doorwerken: Ik moet na morgen nog precies 6 hele weken werken, en dan ga ik met 34 weken met verlof. Ik vind werken nu al zwaar, laat staan dat ik nog 2 weken langer doorwerk. Trouwens, ik werk ook al minder, dus dan mag je niet doorwerken tot 36 weken. Maar respect voor de zwangeren die dat wel kunnen!

@kwaaltjes: ik heb gelukkig geen last van cpts, maar wel sneller een doof gevoel in mijn ledematen, ook in mijn voeten. En ik heb heel erg last van kramp. Ik wordt wel een paar keer per nacht wakker dat de spieren in mijn voeten of kuiten helemaal strak staan van de kramp (au!). Overdag ook wel, maar dan meer in mijn handen, en is het toch makkelijker om er mee om te gaan als 's nachts.

@nesteldrang: hier begint het ook steeds meer. Gisteren ontzettend veel gedaan, en dat moet ik vandaag weer bezuren (moe!).
    De babykamer is behangen! Het is echt super leuk geworden. Ik maak wel een foto als de spulletjes er zijn, nu is het nog zo kaal... En wat betreft de spullen, mijn moeder heeft de wieg af. Zo schattig geworden. Ze heeft er 4 lakentjes bij gemaakt. 2 witte, en een roze en een blauwe. Wat het dan ook is, ik heb altijd 3 lakentjes. Ik wordt alleen steeds nieuwsgieriger, ben ik straks het blauwe of het roze lakentje nodig...?

@Rensje: Kopop meid! Het komt vast goed. Jij voelt het beste hoe het gaat. Als jij zelf voelt dat je nog rustiger aan moet doen, dan moet je dat absoluut doen. Als jij denkt dat het goed gaat, zoals je het doet, ga er dan gewoon mee door. Verloskundigen hebben het zo vaak mis met gewicht van het kindje! Zag pas nog ergens een uitzending van een verloskundige, die zei dat de meeste verloskundigen beter naar de moeder moeten luisteren, omdat die het beste doorhebben wat er speelt. En dat moeders beter naar hun eigen lichaam moeten luisteren, omdat ze daaraan de beste richtlijn hebben of het goed of niet goed gaat. En daar geloof ik wel in!

Ik wilde op nog meer reageren, maar ben vergeten wat, sorry!

9. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.857
    113
    Owja, ik weet het al weer.
    Ik wilde nog vragen over de rhesusfactor. Wie is nog meer negatief en moest er later voor prikken? Ik heb er gisteren voor bloedgeprikt en er nog uitgebreid over gehad. Ik wist niet dat er zoveel risico aan vast zit, als je daar negatief voor bent. Ik hoop maar dat ik geen antistoffen aanmaak. Ben er best wel van geschrokken, wat er allemaal kan gebeuren...
    Er is trouwens ook direct geprikt op hb en suiker. Ben benieuwd wat daar uit komt.

10. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Hi meiden

Rensje, het is een indicatie en zegt echt niet alles. Bij mijn dochter was het juist andersom ik zou een 8 a 9 ponder krijgen, ze was te zwaar! NOU ...ik beviel van een meisje van 51 cm en 6,5 pond! Heeel keurig gemiddeld (net ietsjes er onder) al die groeiechos hadden t mis...uiteindelijk zul je t pas zien als beeblief er is meis en tot die tijd doe jij keihard je best door te rusten en gewoon je best te doen! Het komt echt wel goed kanjer! Die beeb heeft het echt wel goed bij jou!

Carpaltunnelsyndroom was hier een week na de bevalling gelukkig al over..(verloor veel vocht 20kg eraf binnen een week..das toen wel leuk!)

Wiedeltje: geen versand van resusmeid maar Zonnestraal heeft t volgens mij ook.

11. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @zonnestraal, Jeej 30 weken! Zeker een mijlpaal!

@partnerles, vond t leuk om te doen. We hebben meerdere keren in de slappe lach gezeten :D

Uhm verder ben ik het alweer kwijt..

12. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Oh ja, Rensje natuurlijk!
    Kan me voorstellen dat je een baaldag hebt! Ik zou ook schrikken.. Wat anderen ook zeggen.. Het is maar een indicatie..hopelijk hebben ze t mis!

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Rensje wat schrikken weer. En nog rustiger aan doen *zucht*..

@ Wiedeltje, ik heb ook dat rhesusfactor gedoe. Ik ben negatief en de kleine positief. Ze hebben mij gezegd dat ik me er geen zorgen om moet maken. Ik krijg week 32 een injectie en na de bevalling ook. En dat was het geloof ik..

@ Doorwerken, ik werk nog volledig 32 uur per week. Nog 4 weken werken en dan ga ik met verlof, gewoon 6 weken tevoren hoor. Wie moet ik bewijzen dat ik het nog langer vol kan houden? Heb ik tenminste tijd om te rusten en bij te slapen!

14. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wiedeltje, hier ook rhesus C, maar gelukkig geen anti-stoffen. Wanneer hoor je de uitslag??

Rensje, ik snap jouw bezorgdheid! Ons mannetje is groot, loopt 2wk voor. Verloskundige vertelde dat die echo's zo vaak het mis hebben. Zo ook bij 2 van haar ukjes, verkeerd ingeschat.

Kinderwagen is binnen en mooooiiii :D.

Isis, haha ik denk dat ik ook in een deuk ga liggen tijdens zo'n avond :p.

Wiedel, vind ut knap dat je nog werkt!!

Liefde, hoest meis??

15. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Fleur zelfs 32u nog :$. Wat voor werk doe je?

16. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik begeleid mensen in de thuissituatie in psychiatrie, verslaving, schulden, vervuiling, opvoedproblemen etc als maatschappelijk werker.

Welke kinderwagen heb je?

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Rensje -> hier maakte ze me tijdens de eerste zwangerschap ook zo ongerust erover. Kreeg toen ook een groeiecho omdat ze idd dachten dat Joris toen echt veel te klein was. Groeiecho's wezen ook steeds uit dat hij echt te klein was. Maar in mijn familie is het zwaarste baby'tje 3200 gram bij de geboorte geweest. Dus ook al zei ik dat, was het toch reden tot 'paniek'! Alles werkte prima, werd in de gaten gehouden, om de 2 weken terug voor een groeiecho. Joris is geboren met 41.5 weken, 2880 gram en 49 cm lang. Nou wij vonden dat heel netjes, maar ik moest dus 2 dagen in het ziekenhuis blijven omdat hij zo klein en licht was qua gewicht.

Mijn zus daarentegen is ook bevallen met 41 weken, dus ook overtijd, kleine woog toen 2460 gram! Dus het ligt hier echt in de familie zeg maar. (En de 2e keer 5 weken te vroeg, dus niet vergelijkbaar)

Nu kreeg ik vorige week ook weer hetzelfde te horen, te klein. Maar ik zeg je heel eerlijk dat ik me nu niet zo'n zorgen erom maak. Ik rust elke middag, slaap dan ook meestal een dikke 2/3 uur, werk niet, verdeel de huishoudelijke taken en als ik al ergens heen ga compenseer ik dat met andere dingen niet te doen om zo niet te veel te doen op een dag. Ik let dus echt goed op met wat ik doe en probeer zo niet te veel op mijn vork te nemen.

Ik heb maandag de groeiecho, ben er heel benieuwd na hoe de uitslagen zullen zijn. Hoop natuurlijk wel dat alles na behoren werkt (placenta, navelstreng, vruchtwater). Maar verwacht wel al te horen dat de kleine te klein is voor het termijn...

Wil niet zeggen dat ik je niet snap, want ik snap je zeker! Het is ook schrikken en je geeft toch gelijk jezelf de schuld. Dat had ik bij Joris ook!! Dat snap ik heel goed. Wacht gewoon de groeiecho's af en hou in de gaten dat die er ook naast kunnen zitten. Joris was op het einde geschat op 2400 gram. Ze zaten er bijna 500 gram naast. Vind ik een groot verschil!

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Bedankt voor jullie lieve woorden meiden... Doet me goed.
    Kijk ik zelf ben maar 1.60 en normaal iets van 46 kilo! Mijn man is 1.75 ..dus wij zijn echt niet groot.
    Enzo (onze zoon) was met de geboorte 47cm en 2665 gram en die noemde ze dysmatuur. En heb na de bevalling 4 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij te klein zou zijn??,
    Vandaar ook dat ze het nu extra in de gaten houden.
    O ja enzo is trouwens precies met 39 weken geboren dus niet overtijd.

Maar goed het was gewoon een domper want was eigenlijk wel een beetje trots op mezelf dat ik me zo aan de rust gehoudennhad. Ben echt flink gegroeid de laatste weken. Dus dacht eigenlijk iets anders te horen. Maar goed mijn hormonen zitten nu ook een beetje in de knoop en vandaar dat ik er zo op reageer. Met enzo is het ook goed gekomen.. Dat is na de geboorte een flink manneke geworden!!!!

19. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ff een ego berichtje.
    Zojuist ging ik in t centrum parkeren. Sta te wachten op een plekje, komt er een uit rijden en voor ik er ook maar ik kan snijd een vrouw ne af en zet hem gauw neer. Dus ik wacht tot ze uit stapt en vraag haar vriendelijk waar ze denkt dat ik op stond te wachten. Of ze dacht dat ik op dr bus stond te wachten. Zegt ze leuk, ja zou kunnen. Dus ik vraag haar of zij dit normaal vond. Het leek haar wel.handig was haar antwoord. Nou Sorry maar deze jeugd is wel opgevoed en mevrouw van 60 niet.
    Heb r nog wel achterna geroepen dat t een tyfuswijf us.
    Zo hormonen en adrenaline gierde door mn lijf.
    Ik kon r wel wat.

20. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Tsss brutale bitch! :x

Deel Deze Pagina