Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancah

Biancah Niet meer actief

Isis positief nieuws dus! Super!
    Je moet doen wat jij denkt dat goed is. Met de auto is idd geen goed idee en als t lukt met alternatief vervoer... Het is jou keuze en niet die van een ander. Jij weet hoe je lichaam aanvoelt.

2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    4e x prikken...ook laag zei ze... hoef dus geen 5e x e komen.
    Is zo'n suikertest blijkbaar wel misleidend :( nou ik ben er blij om.
    Thuis mezelf verwend met warme choco en 2 stroopwafels ;)

Ga nog wel bij gyn navragen of't echt klaar is, of dat knog'n keer'n dagcurve moet doen.

Voor nu goed nieuws :D

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    nou fionn, we kunnen dit topic beter noemen novembermama's/harde buiken. Volgens mij heeft 90 procent van ons er behoorlijk last van. Er zijn een paar meiden zelfs voor opgenomen dus qau dat betreft zit je hier helemaal goed!!!
    Zelf zit ik sinds een aantal weken volledig in de ziektewet omdat ik ook harde buiken kreeg en soms wel 7 tot 8 per uur.
    Ook nu loop ik in het ziekenhuis voor controle... ik heb niet opgenomen hoeven worden en ook geen weeenremmers gekregen omdat mijn bm nog lang genoeg was.
    Maar vervelend is het wel en je word er gewoon onzeker van.
    Bij ons zit vroeggeboorte heel erg in de familie.

Isis, ik zou wel gaan maar proberen om te vragen of iemand met je mee wil rijden. Het is tenslotte heel belangrijk voor jou.
    kan je moeder niet mee rijden?!?
    Denk inderdaad dat je het ook niet moet onderschatten het auto rijden hoor is behoorlijk intensief.
    Tja en taxi kan wel maar is ook knoepie duur natuurlijk.

Amona, fijn meis dat het allemaal goed is!!!! je hebt toch wel warme choco met slagroom ofniet?? hihi

Nou mijn werkgever is net geweest en was heel gezellig!! ik mag gaan thuis werken als ik wil!! en dat vind ik super... dan heb ik toch nog een beetje het gevoel dat ik iets nuttigs doe.
    Ook straks na mijn verlof word het makkelijker want dan kan ik ook regelmatig vanuit huis werken. Nu zit ik normaal 24 uur op kantoor maar mijn baas wordt flexibeler als ik het werk maar af heb!! dus al met al heeeeel fijn gevoel....

4. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Nee slagroom lust ik niet, haha :D

Wat'n goed nieuws van je werk. Zie je't wel zitten om thuis te werken? En hoeveel dan? Je zit natuurlijk niet voor niets al thuis...
    Je baas kwam stiekem niet alleen daarvoor toch?
    Als't voor jou goed voelt, zal't wel ok zijn :)

Fionn, inderdaad wat Rensje zegt...harde buiken topic!

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    amona, nee daar kwam hij niet voor haha.. ! had een grote bos bloemen bij en we hebben het maar even over het werk gehad. Maar hij zei dat hij het moeilijk vond om mij te missen omdat ik bepaalde specifieke dingen doe op het werk wat de rest niet zo goed beheerst... dus gaf me wel een goed gevoel.
    Ik kan gewoon vanuit mijn bed inloggen en mag er zelf weten hoe lang ik erover doe. Het zijn dingen zonder tijdsdruk.
    Maar als het niet kon was het ook prima.
    Maar wil het in iedergeval proberen.

Ik werk normaal 24 uur dus ongeveer 4 uurtje per weer thuis werken. En dat mag dan ook in de avond uren.
    Dat betekent dus dat ik Enzo niet 3 volle dagen weg hoef te brengen maar 2.5 dag en die 4 uurtje maak ik vol in de avond!!
    Het geeft me meer vrijheid...!!!

oh meis lust jij echt geen slagroom.... nou daar kun je me voor wakker maken hahah heerlijk met een stukje appeltaart of op de pudding.
    Zal morgen wel mijn shotje krijgen want heb een grote slagroomtaart voor ons manneke besteld.

6. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    oh en betreft het thuiswerk voor nu ik in de ziektewet zit is misschien 3 uurtjes per week ofzo... dus een lachertje.
    Maar na mijn verlof is wel super fijn................

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ga je dan nu die 4 uurtjes al thuis werken? of meer/minder?
    Wel fijn straks ook vooral!!
    Mij werd vd week ook gezegd dat ze me misten, sommige dingen liepen in de soep of gewoon te langzaam ;) toch leuk om te horen he!! :D

Morgen je dosis slagroom...geniet ervan!!! Ik vind't te romig...houd niet van romig en dus ook niet van taart ;)
    Krijg je morgen veel visite of een beetje verdeeld? Hoop ik voor je :)

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh ik zat op tel te tikken en jouw antwoord stond er al ;) 3u goed te doen denk ik!! :)

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Amona wat fijn dat het zo goed was!
    Hier prik ik ook heel erg goed na t eten hoor maar heb toch de daignose omdat ik te hoog heb gereageerd op t drankje dat betekend dat je het hebt en het in ontwikkeing is volgens de gyn hier, maar ik had al online begrepen dat er overal een heel ander beleid is! Ik zou er in iig blij van worden dat je nu ff niks meer hoeft! hihi.
    Hier moet ik op mn eten letten, ik heb juist zown zin in slagroomtaart! heerlijk!...maarja (past niet in mijn suiker dieet zucht!) Of lekker kwarktaart...maak me gek!

Feli met Enzo's verjaardag Rensje! En fijn dat je het zo goed hebt kunnen uitdokteren met de baas en dat hij zo behulpzaam is! En die bosbloemen is errug mooi meegenomen denk ik!

Fionn, balen meis! Sporten is nu toch te veel van t goede denk ik....Sterkte!

10. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Rensje fijne dag morgen, waarschijnlijk vandaag zodra je dit leest ;)

Sum, prik je tijd direct na't eten?
    Mij was alleen gezegd normaal eten en om de twee uur komen..dus juist ná controles gegeten doordat de eerste nuchter was... zou't erg misleidend kunnen zijn daardoor?

Wie weet nog'n keer zo'n curve.

We zijn vanavond naar de BIOS geweest...was gezellig, nu weer eens gesloopt. Hebben the bourne legacy gekeken.

Morgen soort babyverzorgings"cursus"/ochtend... ben benieuwd :p

Nu oogjes dicht, snaveltje toe...

Truste!

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Amona ik moet 1 uur na het eten prikken, omdat ze hebben ondekt dat bij zwangerschapssuiker de piek eerder is dan bij gewone diabetis, bij gewone diabetes is die 1,5 tot 2u na de maaltijd maar bij zwangerschapssuiker is hij rond 1 u na de maaltijd, vandaar. Met eht suikerdrankje moest wel 2u na de piek maar dat is omdat het zo veel koolhydraten zijn dat je die normaal niet snel binnen krijgt Dus heeft je lijf langer de tijd nodig.
    Het is iig super nieuws vor jou dat je nu even niks hoeft toch!! Haha, ik ben jaloers! Ik wil ook lekkere dingen (vr)eten hahaha!

Was de bourne legacy leuk trouwens? lijkt me wel leuk!
    Ted trouwens ook hahaha!

12. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Nou meiden nog effe snel een berichtje van mij!!
    Pff ti's nog maar half 10 en ben al gesloopt, denk fat het een zware dag wordt vandaag.
    Om 6 uur stond enzo al te stuiteren naast ns bed... Ik ben jarig, ik ben jarig, ik ben jarig!!!! Haha met als gevolg dat hij nu ook al moe is!!
    En hij krijgt het nog zo druk!!!!!! Maar goed we zullen zien en we gaan gewoon genieten...

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Rensje -> gefeliciteerd met Enzo!! En heel veel plezier vandaag! Wel jammer dat je nu al gesloopt bent, misschien toch nog even een uurtje ergens tussendoor dat je nog kan rusten? Wie weet is er nog een rustig moment ;)

14. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rensje: hihi Heerlijk die jonge kinderen die dolenthousiast zijn en vergeet de mamas stress ook niet want die vind het natuurlijk ook heel spannend daar haar mooie zoon een jaartje ouder is, ik kan me indenken dat jullie nu al kapot zijn hihi!
    In iedergeval wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg gefeliciteerd! HOERAA!

@hier een beetje verdrietig, heb voor t eerst na t ontbijt zelf te hoge suiker geprikt..he tis dus dan toch echt zo ;-( ik had nog de stille hoop dat ze een fout hadden gemaakt ofzo haha.

15. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Rensje, gefeliciteerd met Enzo!!!

Sumshine, confronterend dan hè :(. Hoe hoog was de suiker??

Amona, hoe was die film?

16. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    @rensje: gefeliciteerd met Enzo! Wat lief hè, dat enthousiasme? Geniet van de taart :)

@sumshine: bah, vervelend! Wat zijn de gevolgen hiervan? Weet niet zoveel van zw.suiker... Zijn er manieren om het naar beneden te brengen?

Hier heb ik een feestje gisteravond en een dagje weg vandaag af moeten zeggen, nadat ik er gisteren ik nog eens steekjes in m'n onderbuik bij kreeg. Ik vond het echt heel jammer want ik had er zo'n zin in, maar je moet echt naar je lijf luisteren en ben blij dat ik dat heb gedaan. Op n gegeven moment hield ik de harde buiken bij en had ik ze om het kwartier, maar met een warme kruik werden ze veel minder. Het lijkt me dus toch gewoon een overgeprikkelde bm te zijn. Vandaag en morgen dus gewoon nog heel rustig doen...

Maar ik ben dus lang niet de enige zo te horen! Wie zijn ervoor opgenomen (geweest)?? Ben blij dat ik woensdag controle heb want wil dat ze even alles goed nakijkt.... Ik werk thuis, maar als ik in loondienst had gewerkt weet ik zeker dat ik er ook al mee had moeten stoppen. Jammer dat ik nu ook met sporten moet stoppen, vond het zo fijn en gezellig. Nouja, in plaats daarvan kan ik proberen met zwemmen verder te gaan, is misschien minder belastend...

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Viel mee Zonnestraal suiker was 8,1 mag max 7.8 zijn het was gewoon na een kom muesli (ontbijt)...dat was meer t balen ervan.
    Betekend dus toch at ik me echt aan dieet moet houden ;-( Koolhydraat arm, nou als je zwanger bent is dat echt K*T hoor haha! pfff

Fionn: ik zou eerst afwachten wat de vk er van zegt voordat je gaat zwemmen, want het zijn wel lange en pijnlijke hardebuiken das meestal niet zo mooi en kan dus heel snel overgaan in weeen en dat wil je nu absoluut nog niet he?!
    Bijna iedereen in dit topic heeft vroegtijdig te maken gehad met harde buiken, bijzonder he?
    Volgens mij zijn ongeveer 4 a 5 mensen er zelfs voor opgenomen en er zijn ook nog die daardoor extra op conbtrole moesten etc.
    Bijna niemand ( 1 of 2 nog) werkt nog volledig ivm klachten o.a. hardebuiken..Dus het zit wel in dit topic ofzo! haha

18. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Wow, dat blijkt wel ja! Je zou bijna denken dat het normaal is?? Ik ga sowieso nog niet zwemmen oid voordat ik het met de vk besproken heb. Ben nu heel voorzichtig! Harde buiken waren trouwens wel frequent maar duurden niet lang (binnen 15 sec tot een halve minuut weer over). Maar goed, rustig aan doen is het devies!

Heel veel succes trouwens met koolhydraatarm dieet :(

Ja, we moeten er wel wat voor opgeven maar krijgen er wel het mooiste ter wereld voor terug! Mijn moeder mocht bij de eerste ivm hoge bloeddruk totaal geen zout eten! Moet je nagaan, al die maanden zoutloos! Ze was aan het eind van de zwangerschap dan ook lichter dan daarvoor...

19. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Rensje, gefeliciteerd met enzo!
    sumshine balen van je suiker meis:(
    Fionn ik hier ook geregeld harde buiken daarvoor 2x opgenomen en ruim 3 weken in t ziekenhuis gelegen, nu nog steeds aan de weeenremmers tot week 34, mocht ik dat halen.

Hier 29 weken whoehoeeee! Ben blij als ik eindelijk een 3 zie! Donderdag controle gehad kleine man doet t goed werd.donderdag al op 1,5 kg geschat dus mocht de kleine te vroeg komen, heeft ie wat reserves:)
    Ook weer.inwendige echo gehad en weeeer is me buik onrustig,.heb ook gezegd dat dit de laatste was! Zit wel goed! Ze doen toch niet zo veel met de informatie want als t gebeurt dan gebeurt t.. dus klaar..

lekker weer he dames lig lekker in de tuin, is eens wat.Nders dan 24u op bed liggen.
    Vanaf week 32 mag ik weer wat meer doen , ben echt super blij als ik dat heb gehaald, alleen nog maar van kunnen dromen. En ik droom dat ik pas ga bevallen als ie er klaar voor is en dat ik m gelijk mee.na huis mag nemen, kijken of ie uitkomt:)
    Hoe vaak wassen jullie je.babykleertjes voordat de baby komt?gewoon 1 keer? Of is dat niet gebruikelijk? Xx

20. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Ohjaa enne zonnestraal, nice belly!!

Deel Deze Pagina