Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Pff 7 uur en ons manneke wil spelen haha!!! Tjee wat is hij verwend zeg, echt niet normaal!!! Kind is zo enthousiast.
    Ik voel me gesloopt mijn hele lijf dat zeer!!!
    Nou mijn schoonmoeder kwam helpen, nou op de kont zitten bij de visite!!!!!!! Heb me zo op lopen fokken met haar populair gedrag. Maar ons helpen hoo maar.
    Was blij dat mijn eigen moeder kwam om 15.00!! Kon ik eindelijk zitten. Zijn gewoon 60 mensen geweest .... Niet echt klein feestje

Liefde fijn meis dat het nog steeds redelijk gaat!! Je gaat het halen hoor

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Liefde, 29wk jeeeeeej!!!! Echt super!! :D

En thanks voor compliment :).

Fionn, hier 2 dg opgenomen geweest met een bloeding in week 25. Gelukkig niks aan de hand. Waarschijnlijk gesprongen vaatje.

Rensje, pfffffff wat vroeg!!! En 60 mensen :$. Dat zijn er een hoop!!

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Zonnestraal, prachtige foto!! :D
    Film was trouwens leuk idd, waar k een aantal jaar terug die films zat was, zat er nu genoeg tijd tussen (en nieuwe acteur enzo) waardoor het weer erg leuk was, veel actie, hield regelmatig mn buik vast whahaha.
    Zag ook een voorstukje van een thriller: where have the children gone ofzo heet ie, iew, die wil k zwanger niet zien haha. Normaal gesproken vind k een enge film op zn tijd wel leuk, maar nu ging het ook om kinderen enzo... ;)

Liefde, 29 weken, de 3 komt eraan!! Staat het kamertje enzo al in elkaar?? Het komt helemaal goed meis :D

Rensje, wat een fijne hulp van je smoeder... zucht! Maar jeetje wat een mensen!! Hoop dat je vandaag lekker NIKS kunt doen! :) Kan me voorstellen dat Enzo gelijk wou spelen haha, als je zo verwend bent :D

Wat gaan jullie vandaag doen??
    Het is hier in huis alweer behoorlijk warm aan het worden, alweer over de 25...mogen dus wel iets buitenshuis verzinnen, maar nog geen idee.

Fijne dag ladies!

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hey meiden,

Lekker aant chillen op de zonnige zondag?
    Liefde, fijn weer van je te lezen en jij gaat die 3 gewoon halen meis!
    Rensje, ach wat een drukte julle zullen werl gesloopt zijn!
    ( en zonnestraal 7u vroeg??? wen er maar aan! hahahahaha)

@hier: nog niet zo war, wij wonen dichtbij t bos dus dan ist altijd iets koeler, wel zo fijn nu!
    Ga ff lekker aanrommelen, kasten uitzoeken enzo! ;)

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Sumshine hahaha! Nee das niet vroeg! Was zelf ook al om 07.30u wakker. Voor de zwangerschap kon ik zo tot 10u slapen. Heeeeeeerlijk was dat!!
    Dat is me nu al bijna 7md niet meer gelukt :(.
    Slaap slecht en 'vroeg' wakker.

Amona thanks! Nou ik ga die film ook zien!

Hier vanmiddag BBQ bij vriendin. Dat wordt met m'n voeten in een teil met koud water ;). Nu bezig met opruimen. Heerlijk om op te ruimen zeg :D.

6. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hey meiden, warm hè! Gelukkig is het in huis goed te doen.. Ben op m'n dooie gemak wat kozijnen aan t schilderen. Rustig aan! Maar van stil zitten wordt ik gek!

Rensje. Nog gefeliciteerd met Enzo! Weer een beetje bijgekomen?

Zonnestraal, wat vervelend dat je niet door kan slapen.. Middagdutje dan?

Verder ben ik het weer een beetje kwijt..

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hier in huis inmiddels 28-29 graden... :( maar ook geen zin om erop uit

8. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Gelukkig was het hier koel in huis..heerlijK!
    Ik heb de kasten beneden een beetje uitgemest, wat hgeerlijk werk!
    alle freubel, knutselspullen, papiertjes gesorteerd, klei etc
    boeken, speelgoed )gosh wat heeft onze dochter een zooi...
    Alle spelletjes uitgezocht, puzzels etc. Je kent t wel. op mijn dooie gemakkie op de stoel aan de grote tafel en sorteren maar ;)
    Het was fijn! (beetje toegeven aan nesteldrang en toch relaxed doen, t was bijna therapeutische hahaha)

9. Biancah

Biancah Niet meer actief

Rensje nog gefeliciteerd met Enzo.

Hier vandaag ook zo min mogelijk gedaan. Heb wel de hond even gewassen, want die stonk heel erg. Meneer heeft nmlk probleemhuid dus stinkt nogal snel en nu was het echt te erg.
    Morgen komt manlief weer thuis. Kan echt niet wachten.
    Morgenavond maar ff gesprekje hebben over de komende weken. Hij moet de 17e voor 2 weken varen en daarna 4 weken plaatsing in vlissingen (4 uur verderop) en is dan alleen t weekend thuis. Ik vond deze dagen al zwaar en denk dus niet dat ik het ga redden alleen... Ik wil dat hij gaat regelen dat er iemand anders voor hem in de plaats gaat. Hij gaat ook altijd voor andere zoals afgelopen dagen.

En sorry meiden ik kan echt bijna niet onthouden wat jullie schrijven. Dan scroll ik omhoog en daarna terug naar mn tekstvak en dan ben ik het alweer kwijt.

10. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    isis, lekker rustig aan meis!!!!! doe wat je denkt dat goed is... als je van stil zitten gefrustreerd raakt is het ook niet goed!!

warmte, ik heb vandaag lekker binnen gezeten en het is hier ongeveer 23 graden dus helemaal prima....!!

Sums, ik heb hier ook nog zon kast... dus als je zin hebt hahah.. ik heb er nog niet zon last van die opruimwoede/nesteldrang.
    Ik kreeg dat bij enzo ook pas bij de laatste 4 weken ofzo.... hahah

Zonnestraal, mooie buik inderdaad... zag hem voorbij komen. Ach wees blij dat je er nu aan went aan minder slapen. Want dat gebeurt straks ook hoor. Denk ook dat je lichaam dit bewust doet omdat straks de nachten gewoon korter zijn. Tja en slapen de kindjes dan door worden ze vaak rond 7 uur wakker...
    Ik heb er nooit een probleem van gemaakt je kunt het toch niet dwingen... maar denk dat je lichaam dit uit zichzelf door de hormonen doet. Zo kon er eerst een bom langs me af gaan, en nu hoeft mijn zoon maar 1 keertje te hoesten dan hoor ik dat... heel raar. En je went eraan. Mijn man en ik kunnen echt niet meer uitslapen. Als Enzo ooit is logeren liggen wij om half 8 naar het plafon te staren hihi...!!
    Enzo slaapt nu altijd van 7/8 tot 7 uur sóchtend... dus hebben niets te klagen.
    Hij heeft wel lang voeding snacht gehad tot echt wel 2 jaar ofzo hoor.... hij sliep echt niet door.
    Maar wij hadden gewoon geen zin om het gevecht aan te gaan... meestal dronk hij dan flesje melk in bed en wij liepen gewoon weg en viel dan weer in slaap.
    Op een gegeven moment hoe ouder dat ze worden, wordt je er ook makkelijker in.
    Heb altijd moeilijk gevonden om enzo te laten huilen omdat hij gewoon een hele heftige start heeft gehad met koemelkallergie en kiss syndroom.

maar uiteindelijk komt alles goed..................!!

11. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Rensje, gefeliciteerd!

@ Sumshine, goed bezig!! Ik heb het vandaag gedaan met 2 keukenkastjes, alles eruit en gesorteerd weer terug haha.

@ Biancah, denk je dat hij ook een ander zal gaan regelen? Wel goed hoor dat je het aangeeft, je moet het niet te moeilijk maken voor jezelf.

@ de rest, alles goed met de overige dames? Ik zie veelal dezelfde namen voorbij komen. Ik hou het zelf ook niet goed meer bij omdat er zo 7 pagina's bij gekomen zijn en dan is het lastig om nog 'mee te doen' dus misschien hebben anderen dat ook wel.

Hier gaat het wel zijn gangetje. Zit nu op 12 kilo erbij!

12. Biancah

Biancah Niet meer actief

Hij gaat het vast proberen wat te regelen. Of het lukt weet ik niet. Ik zal dan vast langs moeten komen bij de schipper of iets. Naja doe alles wat nodig is zodat hij bij mij kan blijven. Niet dat hij thuis moet gaan zitten, maar dan kan hij alle dagelijkse dingen doen en sta ik er niet alleen voor.

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Nou gelijk heb je!

14. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Met die laatste loodjes kun je wel wat extra hulp gebruiken Biancah, du s groot gelijk heb je meis! hopelijk lukt het!

Fleur: 12 kilo, netjes toch!
    Hier bijna 14, doet wel zeer haha

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik hoop dat't lukt Bianca, kan me goed voorstellen dat je m echt nodig hebt!!

Fleur, hoe is't met je smama en je man? En trek jij't allemaal nog?

Wat doen jullie't lekker met de kilo's, hier ga ik langzaam maar zeker weer richting startgewicht..begin dus aan te komen. Vind't niet zo erg allemaal, maar heb geestelijk wel wat problemen dichterbij de 3 cijfers te komen...in de zwangerschap ga ik er waarschijnlijk wel overheen...probeer er niet zo aan te denken, maar helaas doet't me wel wat.

Hebben jullie af en toe ook stomme (hormonale?) gedachten/angsten?
    "Wat als ik in't echt niet zo van dit kindje ga houden?" onzin natuurlijk, maar soms schieten gekke dingen in m'n gedachten... :) schaam me er haast voor.

16. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sumshine, 14 kilo gaat ook nog wel toch..?! :D Ligt eraan wat er de komende weken nog bij gaat komen haha.

@ Amona, lief dat je er naar vraagt. Mijn man zit nog steeds thuis. Het lijkt erop dat hij zich wel wat beter voelt. Over een week heeft hij weer gesprek met de psycholoog en de arbo en misschien dat ze dan gaan kijken hoe hij weer rustig aan het werk kan gaan. Dat is nog even afwachten. Hij doet nu alleen maar leuke dingen en geen dingen waar druk op ligt.
    Wel een beetje lastig nog soms, wat ik heb last van nesteldrang en wil niet alleen alles voor de baby klaar, maar ook de laatste afwerkingsdingen in huis. En dingen als de keukenkastjes uitgemest etc, maar goed dat zal ik hem niet vragen ;)

S moeder is weer aan de chemo. Tumor is na de eerste chemo wel kleiner geworden, dus positief!

@ Gedachten, ja heb wel last van die gedachten soms. Ik heb nu al gauw 'commentaar' op opvoeding van anderen en denk altijd dat ik het anders ga doen. Maar ja haha in de praktijk? Ben ik dan ook zo consequent en 'streng' .. dat zullen we over een jaar eens evalueren ;)

17. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Ff beetje bijgelezen, maar ben de helft alweer vergeten....

@rensje nog gefeliciteerd met zoonlief!

@biancah groot gelijk dat je het vraagt aan je man, als hij iets kan regelen zou natuurlijk fantastisch zijn! Wordt je man in de toekomst ook in Vlissingen gestationeerd?

@amona fijn dat je suikertest goed was. Niet te druk maken om die kilo's, gaat er allemaal wel af! Die hormonen....denk dat iedereen die ,voor het eerst, zwanger is deze gedachten wel herkend. Straks als je kindje op je buik ligt voel je meteen de onvoorwaardelijke liefde voor je kindje. Komt helemaal goed!

@hier afgelopen weekend was voor mij het laatste weekend op het strand. De loopplanken worden deze week al weggehaald en ik zie mezelf niet meer door het mulle zand lopen, ook al is het dan maar 600 meter....
    Vrijdag zijn de meubels geleverd voor de slaapkamer van zoonlief! Ben er helemaal blij mee! Nu nog ff schoonmaken,gordijnen ophangen en zoonlief kan 'verhuizen'. Manlief was helemaal blij dat die mannen van de woonboulevard alle meubels gingen monteren! Hij zag er al verschrikkelijk tegenop, omdat ik alle moltons, hoeslakens e.d. al gekocht had dacht hij dat hij die kamer vrijdag af moest hebben van mijn hormonsters.... Surprise!

18. scrat

scrat Niet meer actief

heb alles gelezen, maar ben het helaas al weer kwijt.. gebeurt me de laatste tijd vaker. ;)

Ik ben in totaal 6 kilo aangekomen en schoonmoeder vond dat veel aangezien ik al te zwaar ben, dus ik kon me ook nog een beetje gaan verantwoorden daarover.. ik voel me echt ontzettend *** nu.
    Mijn man nam het gelukkig voor me op deze keer (vind hij moeilijk, want hij durft niet goed tegen zijn moeder in te gaan).
    Ik krijg altijd van die steken onder water dat ik moet afvallen, maar ik eet helemaal niet veel, maar door mijn schildklier ben ik gewoon heel veel aangekomen, wat er niet meer af wil, ondanks sporten en gezond eten. Maar dat krijg ik er bij haar dus niet in. Als je dan een keer wel iets ongezonds neemt (op n verjaardag of zo) dan kijken ze je direct aan van, ja zie je, zo komt dat dus.
    En dat is extra frustrerend als je zo je best doet en het heeft geen effect, maar iemand die zo dicht bij je staat hier opmerkingen over blijft maken. Mijn schoonzus (maatje 34/36) is duidelijk de favoriet en ik heb toch al steeds het idee dat ik niet goed genoeg ben voor haar zoon. Helaas vind ik het moeilijk om me hier niets van aan te trekken. :(
    Verder gisteren een discussie gehad met schoonouders die ons uit het hoofd probeerden te praten, om ons kleintje in het begin bij ons op de kamer te laten slapen. Als dat bemoei nu al begint, kan het nog gezellig worden!

Sorry voor het geklaag, maar ik voel me echt even down.

19. Biancah

Biancah Niet meer actief

@fleur is je smoeder niet te ziek geworden van die troep? Maar klinkt veel belovend als het al kleiner word.
    En je man, lastig lijkt t me in deze situatie. Hou jij dat nog beetje vol? Je moet ook aan jezelf denken he!

@stitch nee het is voorbereiding voor de 4 maanden naar de west van januari. Word er dus allemaal niet echt vrolijk van. Ik wist dat dit kon gebeuren, maar de timing is wel erg kut.

Fijn dat je man zo verrast was. Heerlijk idee dat straks alles klaar staat he.

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @nicolle wat vervelend dat je schoonmoeder zo naar tegen je doet. Fijn dat je man nu wel eens een keer voor je op kwam! Heb je het al eens tegen haar verteld dat jij je hierdoor zo rot voelt? Ik kan nu een heleboel opbeurende woorden gaan neerzetten, maar (helaas) weet ik hoe jij je voelt en weet ik dat je je daar niet beter door gaat voelen.
    Mijn schoonmoeder deed ook heel lang zo vervelend tegen mij, wij zouden altijd ongezond, vet en onverantwoord eten. Manlief bleef keurig slank en ik werd steeds dikker.... Totdat ik een keer vertelde dat ik me door haar opmerkingen erg rot ging voelen, dat was vlak voor we een week samen op vakantie gingen. Tijdens die week heeft ze gezien wat en hoeveel ik at (of liever gezegd hoe weinig) sindsdien is zij juist degene die voor me opkomt als iemand er iets van zegt.
    Ik vind het trouwens verschrikkelijk als mensen hierover tegen je beginnen te praten, gaat die mensen toch niets aan!
    Ik denk trouwens dat als jij nu nog maar 6kg bent aangekomen, en misschien straks bv gaat geven,je er zelfs slanker uit de zwangerschap komt.
    Meid, probeer lekker van je zwangerschap te genieten zonder zorgen om die kilo's! Wat je er uiteindelijk voor terug krijgt is veel mooier!
    En of jij je kindje op jullie kamer laat slapen is jullie eigen keus, vroeger was dat misschien niet 'normaal' maar tijden veranderen! Blijf in de keuzes over julie kindje vooral jullie eigen gevoel volgen! Sterkte meis!

Deel Deze Pagina