Sumshine, wat fijn om te lezen jouw verhaal! Ik kan me er nu echt een beetje erop voor bereiden!! Thanks!!! En de 30wk wave, jeeeeeeej!! Fleur, zware periode je schoonmoeder en je vriend...pffff . Dikke knuffel!! Hier veel steken daar beneden en z'n hoofdje ligt ook daar beneden. Raar gevoel, moeilijk uit te leggen. Indaling? Of is dat nog te vroeg? Kraamzorg is geweest voor intake. Was een aardig mens. Het komt nou wel steeds dichterbij.
Zou goed kunnen hoor. Hier ook veel pijn onder. Vandaag ook vk gebeld die zegt dat het een groeispurt is. Maar blijf nu pijn houden. Vind het echt niet grappig. Naar ben dus idd niet de enige.
ik kan me niet herinneren dat indalen gepaard ging met steken onderin, maar het kindje word wel zwaarder enzo dus er komt wel meer druk op de bekken en onderkant te staan en trappen of hoofdjes die beneden drukken voelde ook niet echt fijn herinner ik me nog.. Straks krijg je een periode dat je denkt dat het hoofdje er al bijna uitligt, dat is als ze echt ingedaald zijn, dan loop je niet altijd even makkelijk herinner ik mij hihi....Fijne details! Ow en zonnestraal: iedereen ziet altijd tegen de bevalling op, maar besef dat je de bevalling nog voor iets doet (een kindje echt!) ....men vergeet dat je daarna ook nog even moet...Dat probeer ik ook mee te geven, vooral omdat ik dat toen heb gemist, het voelde een beetje als een koude doche: heb je al t werk gedaan, heb je eindelijk je kind is alles klaar en dan het herstel!....de smurrie! het naar de toilet gaan etc....maar ook dat komt goed
Sumshine, ik zie niet tegen de bevalling op. Vind het wel een beetje eng, zo van als alles maar goed gaat....maar ertegenop zien niet echt. De tijd erna vind ik ook rete-spannend! Voor het eerst mama en zal ik het goed doen? Ja en vloeien en een pijnlijke alles daar beneden, vreselijk! Amona, eerder vroeg jij over 'rare' gedachten....hier ook last van . Verder, goodmorning lady's!!!!
Oh gelukkig ben ik niet de enige als ik dan in een winkel een baby zie, krijg ik wel gelijk allerlei gevoelens dus denk dat't wel goed komt Het lijkt alleen nog zo onwerkelijk dat er een baby uit mij gaat komen...ons kindje! haha! Hier gisteren veel harde buiken de dus'n zware nacht...kijk even aan hoe't nu is, anders bel ik toch even de gyn...voel kleine wel tussendoor dus daar maak ik me geen zorgen over... maar had gisteren niks gedaan...alleen't huis uit geweest om met man even wat boodschappen te halen. Fijne dag ladies!
Goodmorning lady's! Gisteren weer met zoonlief naar het Sophia geweest voor, nogmaals, een slikfoto. Waar het ziekenhuis hier, wederom, faalde is het gisteren in het Sophia dan uiteindelijk wel gelukt! De ingang/uitgang van zijn maag aan het eind van de slokdarm is erg zwak. Hierdoor zou hij zoveel spugen. Over twee weken belt de kinderarts met de definitieve uitslag, wel of niet een operatie. Nog even spannend, maar ik ben al erg 'opgelucht' dat er wel iets te zien was en dat ik niet alleen iemand ben die in de categorie 'overbezorgde moeder' valt zoals me hier heel fijn, in het ziekenhuis werd medegedeeld.... Maandagmiddag was ik bij een oud-collega op bezoek geweest. Hij heeft mijn werkzaamheden over moeten nemen.... Best heftig als je hoort dat de sfeer op kantoor ver beneden nul is gezakt sinds mijn vertrek. Ik zat op een afdeling met 6 mannen en 1 andere vrouw. Met haar kon ik absoluut niet door 1 deur, als ze haar werk dan maar goed zou doen, was het allemaal niet zo erg... Maar zelfs dat kon ze niet. Ik had het meerdere keren bij mijn leidinggevende aangegeven dat ze niet naar behoren functioneerde ( ik was continue bezig om haar fouten te corrigeren, deed ik dat niet dan liep mijn werk in de soep) maar ik zag het allemaal verkeerd. Inmiddels zijn al die mannen haar ook beu aan het raken omdat ze haar werk niet goed doet en zich met iedereen bemoeit. Die mannen missen mij op het werk...*slik* dan doet het me toch meer dat ik ben ontslagen dan ik graag toe zou geven. Verder gaat het hier 'zijn gangetje'. Heb nog altijd verschrikkelijk veel last van mijn bekken en al het vocht.... Nooit gedacht dat ik het nog eens zou zeggen, maar ik zal blij zijn als mijn sexy panty binnen is... Kan zelfs mijn Birkenstocks niet meer aan, en ben nu gedoemd tot het dragen van crocs. Morgen weer naar de gyn, en dan krijg ik de groeiecho! Ben zo benieuwd hoe het met onze frummel gaat! Manlief moet voor een cursus naar Eindhoven dus ik ga samen met zoonlief en mijn schoonmoeder. Heb inmiddels al weer een vragenlijstje klaar liggen voor de gyn hoe dichterbij de einddatum komt, hoe meer vragen en spanningen ik krijg rondom de keizersnede...
Zo, het heeft allemaal lang genoeg moeten duren voor "het bewijs" daar is Stitch!! Altijd maar op moedersinstinct vertrouwen Wat leuk om de kleine morgen weer te zien! geniet ervan!! Goed zo'n vragenlijst als wij hier dan onverhoopt op't laatst ook een KS moeten, kunnen we bij jou terecht hoewel...qua weken verschil...heb je de kleine miss al in je armen tegen de tijd dat ik wellicht nog verplicht'n KS zou moeten ondergaan Blij dat ik't niet vantevoren weet! Maar das bij jou anders natuurlijk, voelt vast eerder als'n opluchting gezien de voorgeschiedenis?
@amona ik kan nog niet echt met volle zekerheid zeggen dat ik een keizersnede als opluchting zie.... voor mij is het zo dubbel. Ik weet dat het voor mij lichamelijk beter is om een keizersnede te ondergaan. Maar geestelijk kan ik die omschakeling nog niet echt maken. Voor Jari heb ik zoveel moeite moeten doen (bevalling van 32 uur) om hem in mijn armen te kunnen sluiten. En dan heb ik het nog niet eens over de nasleep van die bevalling.... Nu weet ik wanneer het zover is, tenzij de bevalling alsnog vanzelf begint, ik kan er naar toe leven. 's Ochtends stappen we in de auto en ik weet gewoon dat we een paar uur later onze frummel vasthouden. Ik blijf het idee vasthouden dat ik "even ons kind ga ophalen" terwijl het niet zo is.... Klinkt misschien gek, maar ik heb de bevalling van Jari als zoiets moois en fantastisch ervaren. De verloskundige van de praktijk waar ik door begeleid werd vertelde mij dat ik een hele zware bevalling had gehad en bewonderde mij door hoe ik er geestelijk en lichamelijk onder was (ik zat ondanks de totaalruptuur en hechtingen "gewoon" in een kleermakerszit zonder een centje pijn en vroeg letterlijk aan haar of ik mijn bevalling onder de noemer "zware bevallingen" viel.) Later toen het hele circus om mijn "kijkdoos en poepert" begon ben ik gaan beseffen dat ik eigenlijk door een hel ben gegaan tijdens de bevalling en nog door een grotere hel zou moeten gaan. Ik weet dat ik de afgelopen 2 jaar al zoveel getrek en gewroet in mijn kijkdoos en poepert heb ondergaan dat deze nu wel "rust" hebben verdient. Soms kan ik wel om lachen, want ja, het levert ook wel eens (gênante) hilarische momenten op.... denk dat ik daar aan terug ga denken op het moment dat ik op die tafel lig en onze frummel geboren gaat worden....
@amona, ik begrijp je wel hoor meis! Vooral omdat je een bevalling hebt meegemaakt en zoals je beschrijft als het dan voorbij is dan is het zo kicken! ondanks alle pijn etc. Ik kan e indenken dat je die stap nu mist. Ik zou het ook niet fijn vinden om een keizersnede te moeten, maar de uitkomst is wel hetzelfde± een prachtig mooi kindje! En bij jou is je kindje nog mooier want hij komt niet gehavend uit de strijd hahaha. Keizersnee kindjes zijn vaak zo gaaf en mooi! hihi. Heb je al een datum eigenlijk? Of heb je zelf een datum in gedachten? Soms kan dat ook he? dan moet je er maar de voordelen van inzien haha! @hier bezig met de uitzetlijst, je denkt dat je alles al hebt, maar ik moet toch echt weer nieuwe dingen want ik ben ook wat spullen kwijt *uitgeleend w.s.*....mmmmm Manlief heeft ook een beetje nesteldrang, heeft de wieg van zolder gehaald en de kinderwagen hahaha...Heerlijk om weer ff te zien allemaal...brings back memories.....
Lieve meiden!! Sorry paar dagen niks van me latenhoren. Maar heb et druk gehad voor mijn gevoel. Eerst druk weekend met de verjaardag van enzo, gister feest op de crèche... Traktaties maken etc etc...!! Verder veeeeel bezoek gehad. Heb alles bijgelezen.. Sum wij beginnen nu ook alles voor de dag te halen en krijg ook helemaal kriebels aha.. Mijn man was ne al aan et bedenken waar hij de box ging neerzetten hihi. Vandaag ook alle witte rompers uitgekookt. Ziet er weer fris uit! Stitch... Tjee meis helleloeja.. Wat een hel 32 uur en totaal ruptuur!! Respect meis. Ik was blij met mijn 2 hechtingen. Hoe laat heb je morgen e echo?? Ik mag morgen ook voor de 30 weken echo om half 12!!! Vind het toch spannend omdat de verlos dacht dat ons manneke aan de kleine kant is?!?? Betreft indalen geloof ik nog niet hoor! Heb wel een zwaarder gevoel van beneden! Enzo lag pas 2 dagen voordat ik beviel vast in mijn bekken en dat was 38,5 dag!!!
@rensje, wat toevallig dat je ook morgen voor de echo mag. Ik mag me om 11.20 uur melden bij de gyn voor de echo! Ben zo benieuwd... Morgen mag ik ook 'eindelijk' mijn sexy panty op gaan halen Vrijdag zijn manlief en ik 5 jaar getrouwd, dus deze 'huwelijksnacht' mag hij mijn steunkous uit trekken ipv sexy lingerie met jarretel kousen
goedemorgen meiden! hier ook erg druk geweest afgelopen dagen, daarom niet zoveel online geweest. stitch, wat fijn dat het in het zh gelukt is met de slikfoto. Dapper van je kleine man hoor..is ook niet niks.. En succes met je sexy panty! je mag trekt vast met net zoveel liefde je steunkous uit als je sexy setje met jarretels zonnestraal, ik voel die steken ook! Volgens mij zou het best wel van indaling kunnen zijn..? indaling, wat ik me trouwens afvroeg.. de kleine ligt hier met het hoofdje tegen de bmm aan, betekent dat het dan al ingedaald is? hier, druk bezig voor het huis. Vriendlief heeft het ontzettend druk op z'n werk, incl. nachtelijke storingsdiensten. Vannacht ook 2 x wakker gebeld.. maar goed. met als gevolg dat ik de verbouwing aan het coordineren ben.. Heb gisteren tegen hem gezegd het gevoel te hebben dat ik er een beetje alleen voor sta en dat ik het zo niet trek. Hopelijk gaat ie zich nu ook weer wat meer met de verbouwing bemoeien. Verder voelde ik gister de kleine vrijwel niet.. dus toch maar even met het zh gebeld en moest gelijk langskomen. Echo en ctg, alles was gelukkig goed! De kleine bleek met het ruggetje naar de andere kant gedraaid en mogelijk een groeispurt oid. Hij is in ieder geval goed gegroeid maar nog wel binnen de marges zei de gyn Toch leuk om onze mini weer even gezien te hebben!
Goeiemiddag meiden! Gisteren leuke verhjaardag van manlief gehd, hij werd 30..lekker relaxed! vrijdag geef ik voor hem een supriseparty! en hij weet van niks hihihi... ISis Ingedaald = als hoofdje vast ligt maar je hebt ingedaald en dat het nog uit de bekken kan schieten etc...Tegen bmm is meestal wel een beetje ingedaald idd, maar kan ook gewoon zijn dat ie met zn hoofd gewoon beneden ligt. Stich: ook 5 jaar getrouwd! ik in augustus (afgelopen) ook! whoehoe! feli! Ik vandaag op controle weer bij gyn, hij was super tevreden! mijn bloeddruk is eindelijk wat lager! niet meer hypertensie zelfs: nu 120 - 80!! terwijl ik verder in de zwangerschap ben, doordat ik van hem verplicht halve dagen moest werken scheelt het denk ik...meer rust...kan mn lichaam de zwangerschap beter aan Ik was ook helemaal verbaasd, was bang dat ie weer hoger zou zijn met alle gevolgen van dien! maar mooi niet dus! YES!
Fijn dat alles goed gaat! Gisteren bij de vk geweest, alles was goed. Die 12 kilo van vorige week is alweer 13 kilo geworden! Hebben jullie ook van die mutsen als verloskundigen? Of ben ik de enige die zich stoort aan dat overdreven meelevende weeige gedoe? Ik vind ze vaak al lachen voor ze wat zeggen en ze spelen het hele riedeltje af en zijn er met hun hoofd niet altijd bij. Ik heb er nu een aantal gehad en er zit er niet eentje tussen waar ik een klik mee zou hebben.
Lees weer een paar goede controles geweest. Ik moet nog even weekje wachten voor de groeiecho. Vandaag wel even de vk gebeld omdat mn buikpijn naar steeds erger werd en harde buiken. Heel gesprek gehad aan de telefoon en moest maar wat rustiger aan proberen te doen en tussendoor vaker rusten. En zorgen dat ik geen stress heb. Nou ik maak me dus hele tijd druk dat mn man weg moet maandag voor 2 weken en in januari voor 4 maanden. Dus voor mij werd het duidelijk... Ik maak me te druk om dingen en het komt dus gewoon van stress... Toen ik dit vertelde aan de vk zei ze dat ze dus ook denkt dat t dan daarvan komt. En het groeien en bewegen van de kleine helpt ook niet mee want daar word het alleen naar gevoeliger van. Als het erger word moet ik weer bellen. En vandaag een nieuw pakje gekocht... Dit word zn eerste pakje en die andere die ik had zn 2e haha. Deze is van z8 en ben er verliefd op!
Biancah hier ook eerste pakje z8 en Fleur was jou pakje ook niet een van z8? (weet niet meer wie nog meer...sorry!) maar z8 is mooi he? Lekker stoer! Wel aan de prijs, maar tis voor een goed doel hihi... Fleur: idd verloskundigen zijn een beetje zalvig...bekend! Ik heb een gyn..die zijn afstandelijker en zakerlijk...past wel bij me! hahaha..
Hee meiden. Sum ik heb 2 pakjes van z8 gekocht voor onze kleine man!! Welke heb jij?? Ik heb dat blauwe shirtreclame met snorretje en antraciet broekje. En een boxpakje antraciet!! Ben er ook helemaal weg van hihi. Enzo heeft nu ook vaak z8 aan. Vind Hey zoooo stoer...! Vandaag de 30 weken echo gehad... Nou heb dus helemaal geen kleine buik hihi!! Komt gewoon omdat ik van mezelf totaal geen vetjes heb dus wat je ziet is ook echt de baarmoeder, dus hoefde me geen zorgen te maken. Ons manneke was mooi binnen de curve en weegt nu 1450 gram, dus was super. Volgens de gyn gaat hij met de geboorte wel over de 2665 gram wat het geboorte gewicht is van enzo. Betreft lengte verwachtte ze geen reus maar ongeveer 47 cm! Dus met onze lengtes helemaal prima.. Moet over 4 weken weer terug... Stitch hoe was het bij jou???
@sumshine nog gefeliciteerd met manlief! @fleur, heb je verder wel een prettig gevoel bij je vk? Ik had er hier juist echte down to earth types, vond ik wel zo prettig. @hier, vandaag weer goedgekeurd door de gyn! Bloeddruk was gedaald naar 100/60, even extra zouten eten. Urine nog op kweek gezet ivm de blaasontsteking van vorige week, even ter controle. Frummel woog 1998 gram, en word nu geschat op 3700 gram bij geboorte. Iets zwaarder als zoonlief. Het hoofdje had qua grootte de 'leeftijd' voor 34+3 dagen... Ben dus blij dat ik niet vaginaal hoef te bevallen.... Morgen ben ik een onderwerp van een werkgroepoverleg, over mijn ks. Van de artsen in het UZA moet ik een verticale snee krijgen, maar daar was de gyn niet zo'n voorstander van. Omdat ik heb aangegeven niet meer door een scan of zo te willen, doen ze toch een verticale snee, maar dat moeten alle gyn's wel weten, want als het een spoed ks wordt moet het toch duidelijk zijn dat ik geen horizontale snee mag..... Heb ook het hoofdje duidelijk in beeld gezien! Ben al helemaal verliefd! Frummel lijkt verschrikkelijk veel op zoonlief in het gezichtje. Volgens de gyn mag ik geen hij zeggen tegen frummel omdat het ook een meisje kan zijn... Toen ik zei dat t toch altijd hij werd genoemd als het geslacht onbekend is, zei ze, ja dat is ook zo... Zou het dan toch een meisje zijn? Over 5 weken wordt DE datum gepland....
Rensje, ik heb antraciet gestreept pakje van z8. en heb een tweede pakje van BESS , donkerblauw...Is ook erg mooi! als je van z8 houd vind je die ook mooi! Stitch, wat spannend die operatie! fijn dat ze alles goed regelen! Hioer vandaag een supriseparty voor manlief aant regelen.. Hij komt om half 5 niks vermoedend thuis w.s. hahaha.. Wel een gedoe, moet nog boodschappen doen, huis aan kant, versieren, hapjes maken etc..Allemaal met mijn dikke pokkel..)heb medelij! haha'