Uitgerekend vanaf 15 november 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sumshine, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Stitch flinke hersens dan hihi...!! Grapje..
    Wat een verschil dan hè!! Wij waren gister precies 30 weken.. En ons manneke weegt nu 1450 gram en die van jou 1998 gram en jij bent precies 1 week verder.
    Wat ik wel apart vond was dat de gyn zei dat erfelijke bepaald heid wel al mee speelt. Mijn man was 5,5 pond en 44 cm! En ik was ook niet heel groot met geboorte 49 cm en wel 8 pond Hahaha ... Niemand gelooft dat nu omdat ik maar zon klein springding ben.
    Mensen schatte me altijd veel jonger omdat ik maar klein en fijn gebouwd heb.

Maar ben wel blij dat deze frummel wat zwaarder zal zijn als enzo! Ze verwacht tussen de 6,5 pond. Dus helemaal prima. Ook lengte werd rond 47 cm met geboorte geschat, maar goed ik moet dus 13 oktober terug voor een nieuwe echo.
    Enzo was officieel dysmatuur en wij hebben samen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Dus die extra vetjes komen. Nu goed uit, volgens de gyn kwam dit echt door het rusten. Vind het gewoon een fijn gevoel dat het ook echt verschil maak dat rusten en dat ik dat niet voor niets doe!!

2. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ben de helft dus alweer kwijt.
    De keizersnee. Spannend dat ie verticaal moet. Als zr het maar idd goed door geven en anders gewoon zelf nog x zeggen op moment dat.

Suprise party, dat is altijd leuk, maar idd ook veel gedoe. S6 en veel plezier.

Z8, wij hebben ook grijs/antraciet gestreept pakje met zo klein buideltje. En blauw shirtje met bril en snor en mutsje die je aan 2 kanten kan dragen. Laatste 2 dingen wilde mn man perse hebben en ik dat pakje hihi.

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Meiden liggen jullie nod allemaal in bed hihi!!! Ti's stil hier..... Wie van jullie heeft Facebook en vind et leuk om elkaar toe te voegen???

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Biancah, dan hebben wij dezelfde 2 pakjes hihi... Zo stoer hè!!!!

5. Biancah

Biancah Niet meer actief

Haha ja dat dacht ik al. Ja vond ze echt zo stoer dat ik ze gewoon moest hebben.

Maar ben idd net mn bed uit haha. Ik heb zo onderbroken nachten steeds dat ik gewoon blijf liggen wanneerr t kan hihi.
    Vind leuk om fb toe te toevoege. Stuur anders maar pb met waar i op.moet zoeken. Ik ben nmlk ontvindbaar hihi.

6. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Ik ben ook onvind baar hahaha, express ivm werk enzo haha.
    Maar je mag pbén rensje hoor hoe ik je moet zoeken dan voeg ik je toe!

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Biancah heb je privetje gestuurd...!!

Sum ga ik doen je ziet hem zoooo (prive)

8. Biancah

Biancah Niet meer actief

Nou zit bij huisarts. Had gisteren overleg gehad met vk om urine na te laten kijken ivm steken in buik en harde buiken. Nu vond ze alleen leuko's ofzo. Om t ff vies te zeggen vond ik het troebel eruit zien. Heb geen idee wat dit inhoud!?
    Ze gaat nu in overleg en ga het zo horen....

9. scrat

scrat Niet meer actief

Fijn dat alles goed is gegaan bij de echo's. Ik moet helaas nog even wachten tot 32 wk. Ben heel benieuwd!!
    S6 met de surprise party!!
    Lijkt me wel speciaal als je precies weet wanneer je baby komt ivm ks. Kun je er een beetje naar toe leven..

10. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.859
    113
    Zow, mini is weer goedgekeurd en mamma met een paar opmerkingen ook.
    Bloeddruk was weer iets hoger gelukkig, hb was goed maar wel de ondergrens van wat het moet zijn. Moet nu vitaminekuur gaan slikken. En de rugpijn/pijn bij stuitje komt van het bekken. Daar moest ik wel rustig aan mee doen, omdat ze het vrij vroeg vindt dat ik daar last van heb. Ze had graag dat ik eens naar een fysiotherapeut ging of naar hun eigen bewegingstherapeut. Even materiaal nalezen en anders toch maar aanmelden voor de zwangerschapscursus...

Zo, dat was even mijn ego berichtje! Ga nu snel werken...

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @rensje, ja wat een hersenen hè? Gewoon 3 weken voor op groei... Erfelijk belast door mijn man zijn kant. Hebben ook allemaal een groot hoofd. Zoonlief kon bij zijn geboorte ook geen muts op, waren allemaal te klein.... Gelukkig had hij een flinke bos haar (toch nog iets van zijn moeder ;) )
    Van mijn man zijn kant waren ze allemaal lang en dun, manlief was de zwaarste met 52 cm en 6,5 pond bij 38 weken. Ik daarentegen was de kleinste met 49 cm en 7,5 pond bij precies 40 weken.
    Zoonlief werd ook geschat door de vk op 8 of 9 pond bij de 40 weken, maar werd uiteindelijk geboren bij 39+4 en 3555 gram. De 40 weken ga ik toch niet halen, dus ik verwacht een beetje hetzelfde gewicht als zoonlief.
    Net nog even geshopt voor winterkleertjes voor zoonlief...Hij is weer 5 broeken en 8 truien, vesten en longsleeves rijker (en mijn portemonnee een stuk lichter...) over een paar weken nog eens kijken voor nieuwe schoenen en dan kan hij er weer ff tegenaan.
    Ik stuur je ff een pb met mijn naam voor Facebook...

12. Biancah

Biancah Niet meer actief

Weer goede echo's. Super!

Beetje late reactie verder. Nou heb dus eiwitten in mn urine.
    Stond mij bij dat dat niet echt bepaald goed is... Nu zegt zowel ha als vk dat ik me geen zorgen moet maken, maar wel maandag even op controle moet komen. Nou maak ik me dus wel zorgen. Vanaf maandag sta ik er 2 weken alleen voor en stel nou dat het wel rare dingen zijn enzo. Vooral omdat ik me al niet helemaal lekker voel ben ik dus bang dat het misschien toch zwangerschaps vergiftiging is.
    In hoe verre zijn jullie bekend met eiwitten in de urine?

13. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @biancah, bij een een kleine hoeveelheid eiwitten in de urine zal je controle misschien wat vaker/uitgebreider plaatsvinden. Zolang er tenminste geen andere klachten zijn.
    Ik had het bij de vorige zwangerschap ook, bij elke controle urine check, en zolang het niet meer werd, of andere klachten was er volgens de verloskundige niets aan de hand...

14. Biancah

Biancah Niet meer actief

Nouja ik heb natuurlijk buikpijn en harde buiken laatste week. Meer hoofdpijn en weer wat misselijk. En dat weet ze. Bloeddruk gaan ze maandag kijken.
    Dus ben erg benieuwd.
    Maar klinkt dus niet heel raar of verontrustend voor jullie?
    Ik probeer mezelf aan alle kanten gerust te stellen. Begin wat paniekerig te worden lijkt wel. Zal de combi klachten, hormonen en dat mn man 2 weken weg moet wel zijn.

15. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sumshine, heb je een foto van het pakje? Ik weet nog niet wat het eerste pakje wordt eigenlijk. Ik had een shirtje besteld met zijn naam erop,m maar die valt elaas groter.
    Heb wel een vestje idd van Z8.
    En inderdaad, mijn gyn is ook wat afstandelijker en duidelijker en daar heb ik ook meer mee!!

@ Stitch, ik heb er niks mee met die vk. Maar als ze hun werk maar goed doen en mijn kind er normaal uithalen :D

Fijn dat alles goed gekeurd is!!

@ Wiedeltje, fijn dat mini goedgekeurd is!

@ Biancah, eiwitten.. ik ben er niet bekend mee. Wat waren je klachten dan dat je gecontroleerd bent? Of heb ik daar overheen gelezen..

@ Fb: pb-en kan natuurlijk. Al ben ik normaal gesproken heel selectief in mijn fb-vrienden

16. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik heb steeds buikpijn en steken. En nu had ik er nog harde buiken bij en was mn buik nog gevoeliger geworden dat zelfs mn broeken bijna niet meer aan kunnen. Dus vk wilde blaasontsteking uitsluiten.
    Nu kwam dat van die eiwitten eruit en ging ik verder na denken over wat er nog meer bij was gekomen afgelopen week wat ik wegwuifde als dat ik gespannen was, maar nu dus misschien ook op andere dingen zou kunnen duiden in combi van dit. En blijf me dus zorgen maken ondanks wat zowel vk als ha hebben gezegd. Gewoon omdat ze niet meer weten dan wat mn urine zegt en we maandag dus pas meer weten terwijl dan mn man weg gaat. Dus hoopte ik door ervaring van andere gerust gesteld te worden. Of juist niet en dan had ik nu gaan regelen dat ze van t weekend maar verder gingen kijken wat er is en mn man niet weg gaat mocht dat nodig zijn.
    Pfff ik voel me een aansteller. Ben gewoon bang en paniekerig omdat mn man weg moet en niet zomaar terug kan als het nodig blijkt.

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Biancah, eiwit in je urine is in heel veel gevallen afscheiding...
    Als je geen te hoge bloeddruk hebt en geen `uitval verschijnselen van organen" zegt eiwit in je urine niet zo veel, omdat het dus heel vaak afscheiding is.
    Ze gaan w.s. als de bloeddruk wel iets hoger is bloed bij je afnemen en dan kunnen ze zien of er wat aan de hand is of niet.
    Als ze echt grote zorgen hadden gehad, dan hadden ze gelijk al die onderzoeken gedaan want je kan dan echt snel zien of er wt aan de hand is..
    (dat heb ik toen gehad en binnen een paar uur hebben ze alle gegevens en hebben ze een nauwkeurig beeld van de situatie en evt. diagnose)...Ik zou me dus niet te druk maken meis,
    zie het maandag gewoon...vaak is het namelijk echt gewoon n iks (afscheiding dus)

18. Biancah

Biancah Niet meer actief

Het was geen gewassen plas, maar wel net na het douche. Niet onder de douche in potje geplast zeg maar. Dus vraag t me af maarja.
    Enige wat ze hebben gekeken was mn urine. Werd wel gevraagd naar mn bloeddruk door assistente van ha, maar dat weet ik op dit moment dus niet. Dus eigenlijk weten ze niks omdat ik verder alleen een paar "vage" klachten heb. Dus moet idd maar afwachten. Ik baal er gewoon van dat het nog even "onzeker" blijft terwijl mn man maandag voor 2 weken weg moet en als er wel echt war us hij het weekend pas naar huis kan komen. En zo groot is mijn vertrouwen niet in mn ha. Mn vk heb ik alleen aan de telefoon gehad dus die kan moeilijk oordelen.
    Maar we wachten het af.

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Haai meiden!
    sUrpriseparty was echt een succes, manlief was helemaal blij en verrast. We hadden alleen pech met t weer ;-( regen.....
    Nu die ter*ingzooi opruimen, pffff.

Ik kreeg veel complkimenten over dat ik zo mooi zwanger was dat je van achter niks kon zien etc en voelde me ook top! Had zelfs mn gehakte enkellaarsjes aan hihi (beste hak) en het wou toppie! Nu ben ik natuurlijk kapot haha....:) maar manlief was erg blij en daar doe je t voor!
    Vandaag poetsen, poetsen en poetsen en nog een verjaardag..gaap! en morgen weer een verjaardag: lekker druk weekeind...!

Biancah, kun je niet met je man afspreken dat hij een dagje later gaat ivm de onderzoeken? als jou dat gerust steld...er meot iets op te vinden zijn toch? Sterkte meis!

20. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Klinkt goed Sumshine! Jammer dat deze dagen dan weer zo vol zitten. Maar hopelijk wel gezellig ;)

Deel Deze Pagina